toedienen van vitamine D in fles?

Discussie in 'Voeding' gestart door darcy, 13 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hi meiden,

de onderwerpregel zegt het al: kan ik de dagelijkse 5 druppels vitamine D eigenlijk toevoegen in een flesje halfvolle (warme) melk? Of moeten de druppels apart, op een lepeltje, gegeven worden?

Dit laatste doe ik dus, maar ik dacht: misschien kan het in de fles :)

2. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    nee hoor, zodra het flesje klaar is doe ik de druppels er ook bij in. had het wel eerst nagevraagd of dat ook kon, en dat was geen probleem, dus doe het lekker makkelijk en gewoon in de fles erbij. :D

3. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    goed om te weten, dan ga ik dat ook doen! die druppels los geven is zo'n gevecht elke keer :rolleyes:

Neem aan dat het dan ook in een flesje BV mag?

4. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ja erg soms he zo'n gevecht ;) daarom heb ik ook gevraagd of ik het in het flesje mocht doen als die klaar was, en dat was geen probleem dus dat gevecht heb ik gewonnen :) ;)

en ja waarom zou het niet in een flesje bv mogen, dat blijft lood om oud ijzer ;)

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Het wordt weleens afgeraden omdat kinderen soms hun flesje niet leegdrinken, en dan dus te weinig vitamine D binnen zouden krijgen. Maar als je kind altijd zijn fles leegdrinkt zie ik niet in waarom het niet zou kunnen!

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Dank voor jullie snelle reacties, meiden!

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Tip: ik heb de druppels van Davitamon, die smaken naar anijs.
    Mijn zoontje is er echt helemaal dol op en zou het liefste het hele flesje leegdrinken.

8. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Ik doe de druppels ook gewoon n de fles, maar dan doe ik het in de tweede fles die ze krijgt. Deze drinkt ze namelijk helemaal op. Dan weet ik zeker dat ze de, in mijn geval 10, druppels binnen heeft.

9. Niet meer actief

Die hebben wij ook maar mijn dochter vind ze verschrikkelijk! Deed ze eerst op dr brood en die stukjes liet ze mooi liggen. Nu doen we ze s'morgens in dr pap en dat gaat prefect.

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb ook de druppels van Davitamon.

Ik doe er een paar in haar fruit en een paar in haar yoghurt, want ik weet zeker dat ze die opeet. :)

11. Jelle is er ook dol op. Hij krijgt ze meestal 's avonds; ligt dan toch op de commode voor een schone luier. Als ik het flesje dan pak ligt ie al te grijnzen en doet zijn mond vast goed open :)

Noortje88 vindt dit leuk.
  12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    De druppels doe ik altijd in z'n melk, maar eerst maak ik de melk warm in de magnetron en pas daarna doe ik de druppels erin.
    Ik weet niet of de vitamientjes goed blijven als ze in de magnetron gaan.

13. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    hier ook hoor kisbaba, dat idee heb ik zelf ook,en doe de druppels er daarom ook pas in als de fles goed is. :D

Deel Deze Pagina