Hebben jullie ervaring met de Bambix dat ze er ook van kunnen gaan spugen? Sinds we ermee begonnen zijn lijkt de reflux weer erger te worden en bijna iedere dag heeft de kleine na de fles 1 tot 3 keer gespuugd. Ze heeft ook veel minder trek in tussendoortjes en spuugt dan ook sneller. Wat nu? Moeten ze eigenlijk 's morgens Bambix door de fles of mogen we ook alleen een gewone fles geven? Van een bordje vond ze helemaal niks.
was hier ook zo. Maar bij mijn dochter waren er maar weinig dingen die het spugen niet erger maakte. Tuurlijk mag je gewoon melk geven! Ik deed wel extra nutriton door de pap, omdat mijn dochter niet meer genoeg had aan alleen melk.
was het bij jullie ook zo met de bambix, ben je er toen mee gestopt? Of als je het nog wel gaf/geeft hoeveel flesvoeding/bambix en of nutriton gaf je dan? Ik geef een fles van 180/6 met 3 lepels bambix geen nutriton erbij maar normaal als ik geen bambix geef dan doe ik er 4 schepjes nutriton door.
We zijn er niet mee gestopt, ze had aan melk niet meer genoeg. Bambix maakt de voeding wel dikker, maar door de enzymen in het speeksel en de maag wordt de voeding gewoon weer dun. Die enzymen kunnen dat niet met nutriton, dat blijft verdikken. Ik zou eerst eens proberen met de normale hoeveelheid nutriton, dus 4 scheppen. Moet je wel waarschuwen dat bambix en nutriton onwijs klonteren! Wij hebben tot een jaar de -alleen water toevoegen- varianten gebruikt, dat gaat wel goed met nutriton. Nu ze een jaar is krijgt ze alles zonder nutriton, maar de pap heeft ze het langst met nutriton gedronken!
Maar als ze ervan gaat spugen laat je de bambix toch gewoon weg? Ze hebben niet perse pap nodig en misschien gaat een stukje brood over een tijdje wel veel beter.
baby's met reflux spugen alles uit (overgeven) omdat voeding nu eenmaal vloeibaar wordt in de maag. Mijn dochter gaf ook stukjes brood over, wat meekwam met de melk die ze erbij te drinken kreeg. Ook haar fruit en avondeten kwam eruit. Pas toen ik er zoveel nutriton door deed, dat de lepel er rechtop instond bleef het enigzins binnen. Tussen 9 en 11 maand was dit op zn ergst overigens, heel nare periode! (qua overgeven dan he )
@guppie: dat weet ik hoor, ik ben er helaas bekend mee moet ik zeggen. Ik vraag me af waarom alleen bambix te geven als ze er niet goed tegen kan? Hier spuugde Jesper trouwens alles nog uit, ook aardappel en groente kwam er net zo makkelijk uit. Pas sinds hij een jaar is wordt het steeds minder. Overigens mocht Jesper geen nutriton hebben van de ka omdat zijn darmen daar te gevoelig op reageerden, dus je begrijpt wel dat het spugen hier erg bekend is.
bedankt voor de reacties.... Evy is altijd vrij hongerig, wilde de bambix daarom wel proberen. Brood en de groente en fruit hapjes gaan wel goed en de flessen tegenwoordig ook wel met de 4 schepjes nutriton. Alleen dus die bambixfles niet. Ik probeer t morgen nog 1x met 2 lepels bambix en 2 schepjes nutriton. Spuugt ze dan weer zoveel dan stop ik er maar mee.
Als de brood en groente enz goed gaan zou ik idd de bambix laten. Kun je haar dan niet een broodje extra geven als ze zo hongerig is? Probeer het morgen even idd en anders laat je het gewoon weg, want echt nodig hebben ze het niet.
ik geef meestal in de ochtend (nadat ze eerst vroeg in de ochtend een flesje melk heeft gehad ) een bordje pap omdat ze geen brood wil, en ik een bordje pap wel een goed begin van de dag vindt (ontbijt is in principe het belangrijkste voedingsgedeelte van de dag), maar het gebeurt ook vaak genoeg dat het zo loopt dat ze een potje fruit krijgt ipv pap. als het zo erg is als jij zegt, zou ik de pap gewoon even achtewege laten en iets anders geven in plaats daarvan, je straks altijd weer kijken of ze het dan wel aankan, of eventueel een ander soort pap geven als je liever pap geeft dan brood of iets anders. als het echt iets is vanaf dat je bambix geeft lijkt het er op dat het door de bambix zelf komt, en zou ik bijvoorbeeld nutrix(vanille) of nestle pyjamapje proberen? succes meis en anders dus even achterwege laten.
Ik wil niet tegen je ingaan hoor, maar het is wel heel vervelend dat een lichaampje iets wel wil hebben, maar het niet binnen kan houden. Er is niets op tegen om er iets meer nutriton in te doen. 2 schepjes vind ik best weinig. In de 9-11 maanden tijd gingen hier 2 pakken nutriton per week door.
ik heb vandaag geen bambix in haar fles gedaan en ze heeft de hele dag nog niet gespuugd.... Over een paar weken moeten we weer op controle bij de KA, ga eerst ff overleggen wat ik moet doen.