Toedienen Zantac

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Happymommy84, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het toedienen van Zantac? Ik krijg dat pilletje wel fijn maar amper opgezogen in zo'n spuitje. De korreltje blijven achter terwijl hij die juist binnen moet krijgen lijkt mij.

Iemand tips???

2. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    ja,je hebt ook zantac in vloeibare vorm!

groetjes

3. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Wij hadden ook vloeibaar,wij deden het dan in een spuitje,ging perfect!

4. Happymommy84

Dat moet ik dan maar eens navragen want dit werkt echt niet!
    Thanx voor de tip!

5. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik weet niet of zantac veel anders is dan losec?
    Maar toen Marin losec kreeg...Deed ik het pilletje altijd in het spuitje, en dan zoog ik er een heel klein beetje water bij.Een beetje lucht erin laten..Even laten staan en dan schudden en zo geven.Wel ondenken dat je er wat lucht bij inlaat want anders kun je het niet schudden..En in hele kleine beetjes geven en dan steeds even schudden en dan hup. En als er wat achter blijft weer even een drupje water erbij en schudden.
    Werkte altijd perfect, de KA stond er versteld van dat ik het er met geen moeite in kreeg..Maar ja Marin kon er niet tegen, weer een ander verhaal.

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hebben ook vloeibare....ideaal!
    Hij gebruikt het nu sinds een paar weken niet meer, maar we hebben nooit problemen gehad met het geven!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.839
    113
    Hier ook vloeibare zantac gehad.

8. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier ook vloeibare zantac, ik doe het eerst in een spuitje, dan beetje melk in de flessenspeen,de zantac erbij en dan drinkt ze het zo weg, daarna krijgt ze gewoon de voeding. eerder had ik losec ook in tabletvorm, maar dit vond ik een ramp om te geven.

9. Happymommy84

Ik ben STOM!!! Ik bedoel ook Losec. Zantac (motilium) hebben wij ook vloeibaar. Goede tip van dat pilletje in het spuitje trouwens, ga ik morgen proberen...

10. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Haha! maar gewoon spuitje even op zn kop zetten op het aanrecht, totdat het pilletje is opgelost...

11. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ja ik dacht ook al dat moet losec zijn.

Wat ik doe is als ik zijn avond eten heb. Mijn zoontje moet 15 mg hebben dat is dus anderhalf pilletje. Die breek ik doormidden zodat ik 3 halve stukjes heb. Dan maak ik een kuiltje in zijn eten en gooi de pilletjes daarin. Dan een paar druppels kokend heet water en het smelt meteen. Ik wacht altijd nog even, met geven want dan begin ik aan de andere kant van het bordje. Dan dan neem ik een schep van die pilletjes die zijn opgelost en het avondeten. En zo gaat het super hier al heel lang.

12. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Dat werkt ook niet. De helft van de korreltjes blijven achter in het tuitje.

13. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Geen last van gehad..... Lees mijn eerste berichtje.
    Beetje water , beetje lucht... En dan laten oplossen...
    Net voor het geven schudden..En iedere keer schudden en snel wat geven..
    Mocht er nog wat over blijven nog een heel klein beetje water erbij..
    Marin was 6 weekjes toen ze het kreeg en helemaal geen probleem.
    Met probiotica doe ik hetzelfde... Ook in een spuitje wat lucht erbij en iedere keer schudden.
    Blijft er wat in het spuitje zitten, weer een heel klein beetje water met lucht.

14. Happymommy84

Zo ga ik er morgen mee aan de slag, thanx!!!

Deel Deze Pagina