Zwemvest/vleugels/drijfshirt voor tengere dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kellebel1987, 13 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Vandaag zijn we wezen zwemmen met onze dochter van 14 maanden.. Ze vond het helemaal geweldig, ook kopje onder geen probleem,gek doen, spetteren, alles was prima totdat..... De gemene zwemjuffrouw zei dat dochterlief een zwemvest aan moest (in het peuterbadje van 25 cm) omdat dl al kon lopen (kan ze niet, enkel langs de kant stappen).... Mevrouw zette het op een krijsen en was meteen klaar met zwemmen! Ze kon zich ook helemaal niet goed bewegen in dat vest omdat het veel te groot was voor haar (was kleinste vestje) en ze kon er niet mee uit de voeten! zonder vest dreef ze gewoon op haar handen, maar door het vest rolde ze dus om... ;) maar goed, ze moet natuurlijk wel zo'n vest aan voor als we straks op vakantie zijn neem ik aan? Ook heeft mijn vader een zwembad thuis en aangezien ze daar 2 dagen per week is vind ik het wel een veilig idee dat ze niet in het zwembad kan verzuipen, ook al is het roldek dicht... Maarja, wat is wijsheid... Zou ze bijv op vakantie niet genoeg hebben aan vleugels? En bij mijn vader dan misschien zo' shirt ofzo met drijvers erin? Ik ben bang dat zo'n zwemvest haar bewegingsvrijheid belemmert en met een shirt voelt ze het niet denk ik? Bij mijn vader met vleugels lijkt me niet handig, die dingen zijn niet bepaald handig ofzo ;) of zou ze op vakantie (op het strand) ook zo'n drijfshirt aan kunnen? Beschermt misschien ook meteen tegen de zon...
    Ze is zo dun, een zwemvest verzuipt ze gewoon in.. :D

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vind zwemvleugels ideaal ;) . Ook omdat je ze altijd zo goed ziet. Je moet er toch altijd bijblijven- wat ze ook aan hebben...

En tja, kan het niet laten, maar de gemene badjuf, hield zich ook aan de regels. Had je geen vleugeltjes bij?

3. tuc

tuc Niet meer actief

hier toen bij een kleine dreumes de gele zwemvleugeltjes van Nijntje...die zijn wat smaller dan de standaard zwemvleugels. En in grote baden zoals op vakantie deden we haar met dr zwemvleugels in een grote opblaasband van de hema.

4. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw

Mijn dochter is 16 md. We gaan regelmatig zwemmen en nooit met vleugels oid. Met baby zwemles is juist de bewegingsvrijheid erg belangrijk. Ook buiten de zwemles om hebben wij nooit opmerkingen gehad over bandjes omdoen. Dus ik weet niet wat overal de regels zijn en in het pierenbadje zie ik toch weinig kindjes met bandjes om doorgaans.

Helaas voor jou OP dus niet de gouden tip wat het beste werkt voor jullie dreumes.

5. Misschien is een puddle jumper iets voor haar? Is officieel pas vanaf 15 kilo, maar dat haalt mijn zoon van 4 nog steeds niet en had hem ook al bij 2 jaar om. Ik vind het een super ding!

6. tuc

tuc Niet meer actief

hier in het zwembad mogen wij onze zoon ook wel vasthouden zonder bandjes idd.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik ben het grotendeels met je eens hoor - maar niet alle baden hebben dezelfde regels. In Sportiom bv moest je óók in het peuterbadje je kindje drijfmiddelen geven (paar jaar geleden, ik weet niet hoe het nu is). Bij ons in de buurt vrijwel nergens. Wel in het recreatie bad.
    Echter het is niet zo heel raar; kindjes zijn zo weggekropen/weggelopen en als ze dán in het grote bad belanden, zijn ze 'weg'.

@bloempje: Ik vind die puddle jumpers er altijd zo leuk uitzien :D - geen ervaring in gebruik..

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier zijn ze bij het peuter deel niet zo streng. Maar officieel moet elk kindje dat loopt bandjes/drijfdingen om.

We gebruiken meestal vleugeltjes. Dat werkt prima. Ziet er niet uit van die vleugeltjes op zo'n kleintje, maar hij heeft er geen last van, springt er ook zo mee het water in.
    Er ligt hier ook een drijfvest, maar hij draait ook om zijn as. Heb het idee dat hij er ook te smal voor is. Over een paar weken eens proberen op zijn even grote maar bredere neefje, kijken of dat daar wel werkt. En nog paar maand wachten en opnieuw proberen,,

9. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    wij hebben een zwempak/wetsuit met drijvers er in van jobe. Het is niet van dat dikke wetsuit stof maar van stof waar ook zwempakjes en broekjes van gemaskt zijn. Ideaal. Kan morgen wel een foto posten als je wilt

10. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik bedoelde gemene badjuf eigenlijk als grap... Zo zeggen wij ook altijd gemene prikzuster bij spuitjes zetten ;)
    Ik ga nog even nadenken....
    En betreft die badjuf... Dl mocht nog niet meedoen met peuterzwemmen omdat ze nog niet los kan lopen, maar ze kon al wel 'genoeg' lopen voor een zwemvest.. Terwijl ze dus alleen maar langs de kant stapt... Dus grotendeels kruipt.. Echt niet handig met zwemvest!

11. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ja graag! :D

12. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Volgens mij verzuipt ze in zo'n ding... Ze is echt tenger :D

13. Toch zijn ze echt super fijn. Met de fred's babyswimmer of hoe heet dat ding, kunnen ze ook lopen, maar niet langs de rand want dan zit dat ding in de weg.

Voor mijn dochter had ik zo'n pakje
    http://eshop.archimede.be/media/catalog/product/cache/1/image/400x400/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/A/4/A400531_1.jpg

Maar die heb ik weer verkocht, ze kiepte voorover of achterover dus totaal geen stabiliteit in het water. We hebben er dus altijd een zwemband naast moeten gebruiken. Misschien dat het in combinatie met zwembandjes wel fijn is, maar die wilde je juist niet, dus lijkt me ook geen optie.

Wat je ook kan doen is een stoffen hoesje om de zwembandjes maken als je een beetje handig bent, dan schuren ze ook niet meer.

14. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
  15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Ik deed/doe eigenlijk altijd gewoon zwemvleugeltjes om. Swimtrainer hebben we bij allebei geprobeerd, maar vonden ze allebei geen succes, omdat ze dan in een bepaalde houding gedwongen werden en dat vonden ze niet prettig.

Ik weet natuurlijk niet hoe tenger jouw dochter is, maar mijn jongste is ook niet echt groot en zeker in het begin waren die vleugeltjes nogal groot...maar het is helaas niet anders als het zwembad zo iets verplicht (of je moet ergens anders gaan zwemmen ;)).

16. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gewoon vleugeltjes. Die bestaan voor verschillende kg. Je hebt grote en kleine. Het verbaasd mij dat er van die grote verschillen zijn voor baby en peuter zwemmen. Bij ons hebben de kindjes van 1 jaar ongeveer allemaal vleugeltjes. Met het vrij zwemmen/ spelen voor en na de lesjes. En juist tijdens de lesjes gaan alle vleugeltjes af voor meer bewegingsvrijheid. Alle vleugeltjes liggen dan op de kant te wachten....

Deel Deze Pagina