Toekenning Wazo

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Vrolijkheid, 28 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Goedemorgen,

Op dinsdag 8 juli 2014 heb ik telefonisch contact gehad met het UWV om mijn WAZO (ingaande per 11 augustus 2014) aan te vragen. Dat werd geheel telefonisch afgerond en ik zou vervolgens nog een brief krijgen werd mij verteld. Tot op heden heb ik nog niets gehad. Klopt dat? Of is er iets fout gegaan?

Ik kreeg wel een bericht in mijn werkmap dat ik ziek gemeld werd. Daar heb ik op gereageerd dat ik niet ziek ben maar per 11 augustus met verlof ga en tot die tijd gewoon ww ontvang en sollicitatieplicht heb. Daar kreeg ik de reactie op dat het inderdaad een fout was en dat de ziekmelding weer was weggehaald.

Maar goed, ik heb vervolgens niets meer gehoord over mijn zwangerschapsuitkering dus ik vraag mij even af of dit goed gaat.

Verder nog een vraag: heb je tijdens je verlof ook een sollicitatieplicht? Het is wel mijn idee om te gaan solliciteren in mijn verlof om aansluitend aan mijn verlof een baan te vinden (als het nu niet meer lukt) maar dat zal niet direct na de bevalling zijn.

Alvast dank!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Goedemorgen Vrolijkheid,

De beoordelingstermijn van de WAZO is vier weken, gerekend vanaf de ingangsdatum. Je hebt op 8 juli WAZO aangevraagd met als ingangsdatum 11 augustus. Dan krijg je maximaal vier weken daarna, dus uiterlijk 8 september een schriftelijke beslissing op je aanvraag. Maar meestal is de beoordeling eerder. Als je op de ingangsdatum van het verlof nog geen beslissing hebt ontvangen, kun je even contact opnemen met UWV Telefoon: 0900-9294.

De WAZO-aanvraag wordt beoordeeld door de afdeling Ziektewet. Zij geven door aan de WW-afdeling dat met verlof gaat. Kennelijk is hier iets misgegaan, waardoor je een ziekmelding in de Werkmap hebt gekregen. Gelukkig is dit inmiddels gecorrigeerd.

Tijdens het zwangerschaps- en bevallingsverlof heb je geen re-integratieverplichting. Je hoeft dus niet te solliciteren, maar dat mag uiteraard wel.

Actuele informatie over de WAZO-beslissing vind je hier.

Ik wens je alvast een fijn verlof!

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Vrolijkheid,

Nog even een toevoeging aan het bericht van Robert. Dit omdat je aangeeft dat je twijfelt of het wel goed gaat met je aanvraag.

Heb je wel een ontvangstbevestiging vanuit de afdeling Ziektewet/WAZO gehad? Zo niet dan kun je altijd even bellen met UWV telefoon op 0900-9294. Dan kunnen we voor je nakijken of de aanvraag wel in goede orde ontvangen is.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina