soee nee we geven de moed niet op, we zijn voor mijn gevoel al stap voor uit ja soee spannend ben echt benieuwd wel vertellen he we zijn nieuwschieriiiiggggg smnee en hoe zit bij jou meid?
Dankkkk!! Jaaaa, heb nu allemaal taarten gewonnen met weddenschapjes, hihi. Ze werkte eerst totaaaal niet mee, vond ik niet erg want kon ik lekker kijken!
smnee zitten we nu samen op wacht bankje wanneer is je nod dag? mijne 28e soee wat leuk gefeliciteerd meid!
@Dames op het wachtbankje duimen draaien hier voor jullie! @Soe, Ben ik af en toe nog steeds Het idee dat er nu een kleine meisje in me groeit. Hebben jullie al een naam?
ja samen zwanger smnee of samen niet! let maar op en ik denk dat we allebij zwanger zijn daar gaan we voor
@ soeee: ja dat is inderdaad best veel harde buiken dus even in de gaten houden. Leuk trouwens een meisje, gefeliciteerd! @deetje: nog eventjes wachten dus, maar jij hebt wel echt een trouwjurk?? Gaan jullie nog ergens heen op huwelijksreis trouwens? Wanneer hebben jullie de 3d echo? @sammii; ik ga voor je duimen!!! Maandag hebben we een groei echo gehad op 31 weken en 5 dagen en alles was goed, hij woog 2 kilo en groeit goed. Had net zoals op de 20 weken echo een wat breder hoofd. Helaas heb ik verder niks van de echo gezien omdat ik out ben gegaan (heb ik wel vaker last van tegenwoordig) dus was de verloskundige meer bezig met mij uit mijn 'coma' te halen. Hoe het komt? Geen idee, een beetje een lage bloeddruk (schijnt het ergst te zijn rond de 30-32 weken) maar het is wel heel vervelend want ik kan niet te lang staan en niet op mijn rug liggen want dan ga ik gewoon onderruit. Gisteren laatste bevalcursus gehad, met 3 personen minder omdat die al vroegtijdig waren bevallen (bij 31, 34 en 36 weken).
Zonnebloem: Ja ik heb echt een trouwjurk! Morgen passen Wij gaan niet op huwelijksreis.. Volgende week vrijdag hebben wij de 3d echo, was jij ook geweest voor 3d? gelukkig alles goed met jullie kleintje! Vervelend dat je daar last van hebt, ik juist hoge bloeddruk.. Doe maar lekker rustig aan die laatste weekjes! Woow 31 wkn is wel vroeg he.. ik ben bang dat ik ook eerder beval.. Aangezien ze bij de 20 wkn echo al groter was dan normaal.. Terwijl wij maar klein zijn.. Ben benieuwd dadelijk op de 30 wkn groeiecho.. Hopelijk dan wel op schema.. Heb trouwens ook last van harde buiken, vooral na het werken.. Moet eigenlijk wat meer aan mezelf ook gaan denken maar vind t moeilijk..
@Zonnebloem, DAt is best schrikken lijkt mij, zou goed me rust pakken en lkkr veel zoute drop eten. Je bent al 32 weken zwanger. Gaat het snel? Ik ben morgen 17 weken pas en t lijkt nog een eeuwige heid te duren. @deetje, Spannend, ben erg benieuwd naar je trouwjurk. je weet het nooit he maar hoop dat de kleine tot t eind blijft. @hier, ben zo ongeduldig wil zo graag de baby voelen, voel nu af en toe van die plopjes maar ml voelt niks. Wanneer begon jullie buik echt te groeien. Heb wel een buikje hoor mensen die t niet weten denken eerder die is dik. bv: niemand staat voor mij op in de trein. Ben zo druk met school laatste jaar laatste dingen doen.
Is inderdaad zo! ik voelde de baby zelf vanaf 16 wkn en vl de eerste keer bij 19 wk. Ik had zelf met 12 weken al een behoorlijke buik, kreeg toen mn kleding al niet meer aan.. Groeit nu heel snel.. Maar dat is zo anders bij iedereen.. Als ik bij de yoga bekijk: daar zijn meiden die 23 weken zijn, en 31 wk en sommige zijn gewoon dikker dan andere die verder zijn.. Wil niks zeggen.
@ zonnebloem, dat lijkt mij wel eng zo een "coma" altijd. Ik ook heb last van datflauw voelen enzo als ik te laag sta. Het gebeurt wel vaak hier, meestal als we aan het winkelen zijn en dan in een lange rij moeten gaan staan. Moet ik altijd manlief in winkel laten en even een frisse neus buiten halen anders val ik echt op de grond. HEb nog niet zo een last van het als ik op mijn rug lig maar weet wel dat ik tegenwoordig liever op mijn zij lig dan op mijn rug. manlief probeert mij ook s'nachts van mijn rug af te draaien als hij wakker word en ziet dat ik op mijn rug lig want dan verschijnt het beter te gaan met me op mijn werk de volgende dag. Dan voel ik me minder flauw en meer energie haha, raar klinkt het eigenlijk. Hier voelt het of als de tijd gestopt heeft helaas, Ik wil onze kindje zo graag ontmoeten, ik moet maar meer geduld gaan vinden en volhouden tot zij/hij klaar voor is. Gister door de huisarts assistent opgebeld, mijn heel zwaar blaasonsteking is eindelijk weg wooooo, en wat voel ik me een groot stuk beter! Kindje ook volgens mij want die wil echt niet ophouden met het draaien en schoppen haha, kan echt elk moment van de laatste twee dagen alleen maar aan mijn bewegende buik denken want het blijft niet stil haha. Zelfs op mijn werk schopt die kleine ding tegen de kassas aan als ik erachter zit. Gister weer een flauw vallen aanval gehad op mijn werk maargelukkig kon ik me weer helemaal optijd redden en een collega waarschuwen optijd. Ik viel dus niet op de grond, maar gelukkig zat ik net op een stoel voordat ik niks meer kon zien. IK wist niet dat je een groeiecho krijg bij 30 weken, lijkt me super leuk om onze kleintje weer te mogen zien! Ik dacht dat het 20 weken echo het laatste was als alles goed bleef gaan. Ook heb ik een vraag voor jullie allemaal, ik heb sinds vorige weekend erg last van mijn linke heup en been, ik kan de pijn niet echt plaats geven maar als ik loop, maakt niet uit hoelang ik loop krijg ik een stekende pijn in mijn linke been. Zo erg dat ik tegen op het lopen kijk elke keer, ik kan amper lopen, mijn man zegt dat ik raar loop en dat het lijkt dat ik invalide word ofzo, ben bang dat ik binnenkort alleen maar in een rolstoel rond kom. DE pijn begint in wat het voor mij lijkt mijn heup te zijn en scheet elke keer door tot mijn onderbeen. Heeft iemand hier ook last van of last van gehad of weet iemand wat dit kon zijn? Het is echt niet fijn en doet heel veel pijn. Ik hoor het wel Fijne dag verder iedereen!
Ik heb vooral pijn vanuit mn stuitje, trekt door naar mn rechter been.. Heb dit met verloskundige besproken: komt door de banden bij t bekken. Alles is wat soepeler en uitgerekter nu. Zou het wel even bespreken. Hier is elke keer als je bij vk komt een echo de standaard. Dus om de 3 weken een echo. 30 weken echo is hier ook standaard. Is ook niet overal hoorde ik al..