(toekomstige) mama's van jongens

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door miep84, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slagroomsoesje

Slagroomsoesje Niet meer actief

Ik ben bang dat sommige mensen ineens wel langs willen komen nu het een meisje is.. Ik merkte bij mijn jongste knul dat de belangstelling al wat minder was, zo jammer.

2. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Ik heb een dochtertje van bijna 3, een echt meisje-meisje en ik beken heel eerlijk; ik vind het fantastisch om zo'n meisje te hebben!
    Maar ik kreeg juist te horen.. Ahh nu is het wel heel leuk om een zoon te krijgen he!

Ja klopt, maar nog een meisje is net zo leuk, leek me!

Maar we krijgen inderdaad een jongetje! En we zijn er onwijs blij mee...

3. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier gelukkig nooit geen opmerkingen gehad, enkel van 1 collega (zij houd het bij 1 kindje maar wilde graag een meisje, is een jongen). Ow ja, en van een buurvrouw, een andere buurvrouw heeft nl. 3 jongens, dus zei zij, als het nu weer een ventje wordt gaan jullie zeker ook voor een 3e net als de buurvrouw:(). Maar als wij voor een derde gaan dan gaan we echt voor een kindje, niet voor een meisje (volgens zijn familie traditie kan manlief enkel jongens maken;)).

Maar ik snap het van de ene kant wel, want die band die ik met mijn moeder heb en wat ik met mijn moeder onderneem dat doet ze niet met haar zoons. Dus dat ga ik misschien wel missen met 2 zoons.

Maar twee van hetzelfde geslacht is volgens mij weer super leuk voor de kinderen zelf, maar ook dat zal van de kids afhankelijk zijn. Ik zou ook graag een zusje hebben gehad.

4. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik heb twee mannetjes en herken dit inderdaad heel erg. 'Misschien wordt het dit keer wel een meisje' kreeg ik vooral van vrouwen tijdens mijn tweede zwangerschap te horen. Alsof de eerste keer niet goed gegaan was, omdat het een jongen was?! :/
    De tweede werd ook een mannetje en daar zijn wij SUPER blij mee. Punt 1 heel praktisch qua kleding en speelgoed, punt 2 superleuk om mee te spelen voor de grote broer.
    Shoppen? Dat doe ik zelf toch al niet graag.
    Ben benieuwd wat het dit keer wordt. Stiekem hoop ik weer op een kereltje om die monden weer te kunnen snoeren haha

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ja daar ben ik dus ook 'bang' voor bij mijn schoonmoeder. Die wil heel graag een meisje. Ze heeft zelf 2 zoons, mijn vriend en zijn broer hebben ook weer alleen jongens. Mijn vriend zei al, ze toont nu al niet echt belangstelling, als het een meisje wordt hoeft ze dus ook niet steeds op de stoep te staan.

6. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    ik heb 1 mannetje maar als ik nooit meisjes krijg zou me dat helemaal niks uitmaken want want een lief ventje is het zeg! Geniet ervan en laat ze maar kletsen :)

7. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ik kreeg zondag serieus te horen toen ik vertelde dat we een tweede zoon verwachten: "nee joh, nog een jongen? ECHT? nee toch, arme jij!!"

uh, pardon? :$

8. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Toen ik vertelde dat wij het geslacht wisten (wisten wij bij de eerste twee niet) zei iemand; Je klinkt zo blij, vast een meisje. :( Dan breekt m'n klomp, tegen zoveel domheid kan ik niet op.

9. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

;)... Wat moet je er van zeggen hé?

10. miep84

miep84 Niet meer actief

Had t er nog eens over met mnman. Hij zegt juist veel positieve reacties te krijgen van andere kerels "alweer een zoon!" "Leuk!"

Bedacht me toen ook dat de meeste negatieve opmerkingen vooral van vrouwen komen... toch een vrouwen dingetje denk ik..

11. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    idd zeggen ze tegen mijn man ook "je kunt wel zien wie de baas is he met die jongens :)

alsof vrouwen persee een meisje willen nou ik ben blij met mijn mannen in huis

12. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij hebben ook een zoon en zijn bezig voor een 2de...en ohh wat hoop ik dat het een knul is!! Ik ben helemaal geen meisjes mama. Lijkt me heerlijk alleen maar mannen in huis. Een meid is net zo welkom hoor. Je gaat tenslotte voor een kindje ;)
    Fijne zwangerschap en lekker genieten van je mannen!

13. Jaenne

Jaenne Actief lid

14 nov 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeeeeeeel herkenbaar!
    Na onze tweede zoon kreeg ik ook veel de vraag of we nog doorgingen voor een meisje.. :( Ff serieus? Simpel dankbaar zijn voor gezonde kids van hetzelfde geslacht is dus niet meer de standaard.

Toen bij de echo bleek dat we een 3e jongen kregen barstte het natuurlijk helemaal los terwijl wij het juist super vonden(en nog steeds vinden uiteraard :):))

Ik ga niet ontkennen dat, nu we voor een vierde kindje gaan, ik een meisje toch wel een kers op de taart zou vinden;)
    Een kleine voorkeur kan helemaal geen kwaad maar mocht het weer een jongen zijn springen we een gat in de lucht!!

Ik krijg mn dochters aangekleed, zindelijk en hopelijk welgemanierd... Over een jaar of 15 :D

14. zuster88

zuster88 Actief lid

21 sep 2013
    138
    0
    0
    overijssel
    @jaenne helemaal mee eens! tuurlijk wij zouden een meisje ook heel leuk vinden maar nog zon heerlijk jochie is ook helemaal super! als t maar gezond is dat is t voornaamste want zo vanzslfsprekend ist allemaal niet!

15. Sproetepetoet

Sproetepetoet Actief lid

18 jul 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel vreemd hè die reacties soms...

Wij zijn nu in verwachting van de derde en krijgen serieus wel eens de reactie: "Een derde??? jullie hebben toch al een jongen en een meisje?"
    Alsof het spaarplaatjes zijn...

16. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Raar hoe mensen kunnen reageren. Ik heb al een zoon en ben nu zwanger van een tweede kindje. Het geslacht blijft onbekend tot de geboorte. Alleen hier vindt iedereen het juist super leuk als we er een jongen bij zouden krijgen! Sowieso als broertje voor C.0nn0r, maar ook omdat ze mij echt een jongensmama vinden. En stiekem zou ik een mannengezin echt heerlijk vinden. Mijn man zou wel heel graag een dochter willen, maar gelukkig zijn wij nog niet klaar na dit kindje ;) En als we alleen jongens krijgen is het ook prima. Mijn man en zoon zijn echt twee handen op 1 buik.

Alleen mijn oma wist het voor elkaar te krijgen: Ze belde me of we wisten wat het wordt. Nee oma, dat willen we niet weten. Oh, maar het moet wel een meisje worden nu he? Nee oma, dat maakt ons helemaal niks uit.
    Paar dagen later belt mijn andere oma. Ja, krijgen jullie een meisje? Ik: Geen idee, dat weten we niet. Zie je wel zegt ze, dat dacht ik al dat jullie het niet wisten. Ik: Maar hoezo? Oma: Ja ik hoorde via die en die dat jullie een meisje krijgen (??). Bleek mijn ene oma tegen een of andere tante gezegd te hebben dat het nu een meisje moest worden, die heeft dat weer doorgeklept en toen uiteindelijk het verhaal via via bij mijn andere oma terecht kwam (wonen in hetzelfde dorp), kreeg ik dus een meisje ;)

17. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Zo herkenbaar. Bij de 3e kregen wij ook de opmerking o jullie gaan zeker voor een meisje? Eh nee maar goed het werd wel een meisje maar niet met die reden gedaan.
    Nu zwanger van de 4e en ja het is een jongen. Harstikke trots zijn we. Maar weinig leuke reactie. O jammer ik dacht 2 jongens 2 meiden. Tja we hebben het voor het uitkiezen. Maar wij zijn blij met nog een jochie, was hij een meisje ook prima. We zijn uberhaupt blij met dit onverwachte cadeautje.

Mesen zitten raar in elkaar. Ik reken ook niet op veel kraamvisite was bij mijn 2e zoon oom het geval. Ach zegt wat over hun.....

18. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Hihi leuk gezegd, spaarplaatjes. Misschien kunnen we straks ruilen met de dubbele :D

19. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Meiden ook met een jongen kan je leuk shoppen hoor. Mijn 2 jongens vinden het heerlijk om alleen met mama te gaan winkelen. Ook hier zijn ze dol op handwerken, koken etc maar ze kunnen ook heel goed bomen klimmen en stoer doen. Maar dat kan mijn dochter net zo goed.

Zegt niets over het geslacht maarmeer over je kind zelf, als persoon.

20. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Ja waar mensen soms echt het lef vandaan halen om dat soort dingen te gaan roepen.

Ik ben ook geen meisjes mama. Bij de eerste wisten we ook niet wat het werd en dat bleek een zoon te zijn.
    Helemaal geweldig.
    Nummer twee was volgens de echo een meid. Het angstzweet brak me uit. Toen met 28 weken bleek dat hij toch een jongen was klopte dat voor mijn gevoel. Andere mensen waren ietwat "teleurgesteld" leek het wel. Hadden het met mij te doen, terwijl ik dolblij was.

Toen ik zwanger was van de derde wist ik zeker dat het een jongen zou zijn, want ik ben immers een jongens mama. Dit bleek echter een meid te zijn en eerlijk is eerlijk ik vond dat doodeng. De mensen rond mij stonden op en neer te stuiteren. Zelfs de opmerking gehoord. Nu zijn jullie klaar nu jullie van alle smaken wat hebben. :$
    Ik ben geweldig blij met mijn dochter. Net zo blij als met mijn zoons.

Nu zwanger van nummero vier en vanaf het begin werd er gelijk al gezegd oh nu duimen voor nog een meid. Dan heb je van alles twee. Want wat wil een mens nou nog meer?

Euforisch blij ben ik dat we nu weer een klein knulletje verwachten. Niet om het geslacht maar omdat hij het tot nu toe erg goed doet in mijn buik.

Een geslacht past niet bij je, een kindje past bij je!!!

Veel geluk allemaal met jullie mooie zoons en natuurlijk dochters! ;)

Deel Deze Pagina