Toekomstige PCOS mama"s (PCO topic deel2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bbibi, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik heb ook gemaild voor die pendel. Ben benieuwd. Ik heb even de twee eitjes uit mijn handtekening gehaald ;).

2. Jill85

Jill85 Fanatiek lid

5 nov 2012
    1.065
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Mag ik misschien van jullie wat ervaringen horen? Ik en mijn partner proberen al een jaar zwanger te worden, daar dit niet lukte ben ik bij de gyn geweest.
    Helaas PCOS heb net mijn eerste ronde duphaston (om mensturatie te krijgen) en clomid 50mg gehad, tot nog toe niets te zien op de echo. Morgen nogmaals echo.
    Wanneer ging bij jullie de dosis omhoog? Of hoe verliep jullie MMM?

Gr Jill85

3. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Babke dan weet ik iig dat het mogelijk is. Mijn gevoel zegt echt dat ik geen eisprong heb gehad. heb notabene nog geen een positieve ovutest gehad, kwam nog niet eens in de buurt.

Charise thanks. Heb meteen 'n pbtje gestuurd:)

4. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Zou wat zijn als ze zegt dat je een tweeling krijgt:p

5. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Hoi Jill,

Toevallig ben ik vandaag voor mijn 2e FM geweest. Waarschijnlijk slaat bij mij de 50mg ook niet aan. Maar omdat ze zeker willen weten of ik niet toch al een eisprong heb gehad ( mijn baarmoederslijmvies was wel dik) moet ik donderdag terug voor een FM. Als er dan geen groter follikel te zien is moet ik progesteron prikken. Als ik volgens die waarde geen eisprong heb gehad. Ga ik er eigenlijk vanuit dat ik naar de 100mg ga. De gyn heeft er nog niets over gezegd, dus is eigenlijk pure speculatie.

6. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @jill, welkom!
    Ik heb nog geen hofere dosis nodig gehad maar ik weet dat als je geen ei krijgt of te laat, dan krijg je evt een kuurtje om je menstruatie weer op te wekken. Daarna meteen weer door met de volgende dosis... Hoop dus dat er snel iets te zien is bij jou! Welke dag zit je nu?

7. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @babke, oeh spannend. Zou idd wat zijn als ze nu een tweeling voorspelt! ;)

Meiden, ga lekker bank-hangen, fijne avond!!!

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi Jill, bij ons op cd 20, gebeurt er dan nog niets, dan breken ze het af. En dan volgende ronde een hogere dosis gehad van 100mg. Mijn eerste ronde 50mg, gaf 1 ei en de tweede niks. Nu derde ronde met 100 mg heb ik twee eieren.

9. Jill85

Jill85 Fanatiek lid

5 nov 2012
    1.065
    0
    0
    NULL
    NULL

@ Peony84
    Ik zit op dag 14

10. Jill85

Jill85 Fanatiek lid

5 nov 2012
    1.065
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Babke
    Oke ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen morgen, zal het wel horen.
    Mijn partner was ook getest dat was allemaal prima dus dat scheelt al weer de helft.
    Bedankt voor de snelle reactie!

11. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Pfff jullie gaan weer als een speer vandaag zeg :p

Bedankt voor jullie lieve woorden!

@ Liefsd, er is idd wel meer rust gekomen, want de laatste maanden voor zijn vertrek waren zo enorm hectisch! Maar goed...toch mis je nu dat je verder kan met je kinderwens.. en ik mis hem natuurlijk ook enorm!!

@ Verlof, blijft staan op 15 januari. Kunnen weer aftellen dus. Morgen nog 10 weken ;)

@ Zoetje, het zit niet mee dus, dikke knuffel! Hopelijk kan de plastische chirurg dan uitkomst bieden.

@ Babke, wat fijn zeg 2 eitjes!!! Hopelijk nu een bevruchting! :D

@ Agenda, willen jullie de agenda afspraken dik gedrukt blijven zetten? Anders lees ik er soms per ongeluk over heen!

@ Lotte, das jammer, maar hopelijk donderdag beter nieuws!

@ Yvetje, oooh wat fijn dat ie weg was!

@ SL, gefeliciteerd met je nieuwe werk! Ik ben ook gastouder :D

@ Peony, goed klussen dus :)

Agenda
    07-11 LW85 - Afspraak gyn
    08-11 Weegbree - Controle gyn 10.45 uur
    08-11 Lotte - Follikel meting
    08-11 Yvetje - Follikel meting
    09-11 Bbibi - Follikel meting
    12-11 Charise - Nod datum
    13-11 Paniekertje - 13.10 Intake bij FA, bespreken behandeling
    13-11 Zoetje - Follikel meting 09.15 uur
    16-11 Liefde1987 - Follikel meting
    19-11 Paniekertje - Spuitinstructie (en start behandeling?)
    27-11 Saja - Uitslagen bespreken
    29-11 Chanan - bezoek vruchtbaarheids kliniek

Zwangeren
    Liefsd
    Chanan

12. Jill85

Jill85 Fanatiek lid

5 nov 2012
    1.065
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lotte
    Sorry als ik je niet helemaal goed begrijp maar voor mij is alles nog nieuw. Waarom moet je prikken? Heb je al tabletten (clomid) gehad? of is dat weer een andere behandeling?

13. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    @Babke hahaha, zeker libidoverhogend tijdens vruchtbare periode! Maar zoals jij t beschrijft.......hihihi

@Lotte, ik heb eens ergens gelezen dat vruchtbaar slijm niet bij iedereen direct zichtbaar zit. Het vruchtbare slijm zit dan voornamelijk om de baarmoedermond heen, je zou dus met een vinger kunnen voelen of dat slijm om de baarmoedermond zit... Maar het schijnt ook weer heel slecht te zijn om steeds aan de baarmoedermond te voelen. Ik weet het ook niet hoor....de keren dat ik een ei had (zonder clomid) had k wel vruchtbaar slijm.....

haha ja grappig om te zien hoeveel hier overdag gekletst wordt, ik kijk af en toe wel op mn telefoon....maar durf op mn werk ook niet op zwanger worden websites te kijken ;) Bij ons kunnen ze ook altijd zien wie op welke sites zit enzo.....Dus ik waag me er maar niet aan hihi.

Morgen m'n eerste clomid :D

14. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    #294 Babke, 5 nov 2012
    Laatst bewerkt: 5 nov 2012
    Nou manlief is thuis en wil VI eerst zien. Ik ben dus tot 22:00 nog vrij haha. Ik zeg: het wordt geen vluggertje hoor. Gewoon het echte werk ;).

15. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Jill als je op progesteron prikt kunnen ze zien of je 'n eisprong hebt gehad. Ik heb nu ook gewoon clomid. Maar omdat de meting van vandaag 'n beetje vaag was, willen ze dmv bloed prikken er achter komen of ik dus een eisprong heb gehad. Sommige moeten volgens mij standaard rond dag 20 bloed prikken ( progesteron) om te kijken of ze 'n eisprong hebben gehad.

Ik ga lekker bankhangen. Fijne avond meiden!

16. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Babke: waarschijnlijk zat er dan een 'triple lijn' in je bms en dat is heel gunstig, dan is het sowieso dik genoeg voor de innestelling :).

@Peony: oke, nog 1 keer dan ;).

@Jill85: welkom hier! Bij mij is de clomid en duphaston al te lang geleden om nog te weten wanneer ik over ging, maar de anderen kunnen je er zeker meer over vertellen! Ik heb helaas al ruim 3,5 jaar traject achter de rug, eerst proberen met clomid etc (1,5 jaar aan verspild, ze deden maar wat), toen in het nieuwe ziekenhuis 5x IUI en helaas is ook de eerste IVF mislukt. Nu een rustronde en daarna starten we met de cryo's. Jij heel veel succes met de clomid, hopelijk werkt het voor jou wel!

@Mieks: wat leuk dat jij ook gastouder bent! Hoeveel gezinnen en kindjes heb jij?

@Babke: hihi oke, nog even geduld dus en dan gaan met die banaan ;)!

Oh meiden, ben zo blij met mn nieuwe baan, kan niet wachten tot ik kan starten! Eindelijk weer bezig zijn, afleiding hebben en geld verdienen! En het begrip voor het zwanger worden is zo fijn, is echt een last minder!

17. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Lotte: jij ook een fijne avond!

18. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    @Babke...tja mannen en VI ;)

@Susanne, gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!! Fijn!

Ik ga de was opvouwen en 't bedje verschonen :D fijne avond, xxx

19. Jill85

Jill85 Fanatiek lid

5 nov 2012
    1.065
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lotte
    Bedankt nu snap ik wat je bedoeld! Fijne avond!

20. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Liefde1987: dankje, ben er ook heel erg blij mee!

Deel Deze Pagina