@Marral, ja ongeveer dus 17 dec of later dat is het enige wat ik weet. Ik had gewoon die Pregnyl spuit moeten nemen. Dan wist ik het zeker.
@All Clubje is zo wel gekrompen.. voor jullie Maar ik blijf jullie volgen! Heb nog één nieuwtje, 24 jan eerste echo. Hoop dat alles goed gaat.
En hier is net de ongi gearriveerd ... verdeurrie ... Baal natuurlijk als een stekker .. maar helaas ... Op naar de volgende poging.
hallooo meiden, hoe is het ermee? hier gaat het redelijk, na de domper mezelf weer opgeraapt en ga weer opnieuw beginnen. heb vandaag uitgangsecho gehad. alles was schoon, vanavond weer beginnen aan een nieuwe ronde puregon. met de arts gehad over mijn bruinverlies op 10dpo en dat ik het gevoel had dat dit wel erg snel na de innesteling was, en ik vraagtekens had bij de hoogte van mijn progesteron, hij vond het op zich wel een juiste redenering en als ik dit gevoel had dat we dat zouden gaan onderzoeken. dus deze cylus gaan we goed monitoren met bloedprikken etc. na de eisprong. hij gaf ook aan dat mijn slijmvlies qua dikte toch wel op het randje was en dat dit ook kon betekenen dat mijn eitjes toch nog niet van goede kwaliteit zijn. omdat bij een goed ei ook een goed dik slijmvlies hoort. Dus dat wordt dan ook wel duidelijk met het prikken. ik krijg ook een fertiliscopie op 31 januari, begin van mijn volgende cyclus. ze gaan dan kijken of de eileiders goed doorgangkelijk zijn. Dit is weer wat anders dan een HSG, maar ik begreep van de arts dat de HSG helemaal wordt vervangen door deze ingreep. Moet er echt voor naar het ZH (nu bij de fertkliniek) en krijg infuus, pijnstilling etc. brrr. kan dr nu al tegen op zien. dan moet ik deze ronde maar zwanger raken, dan kan ik hem afzeggen.... pfff. maar goed, vanavond gaat mn eerste spuit dr weer in! xx
Hoi, Ik ben nieuw hier. Gister begonnen met mijn eerste clomid pil, na de PCOS diagnose. Ik hoop veel succes verhalen te lezen en er uiteindelijk ook 1 te worden. Maar onder de naam Toekomstige PCOS mama's voel ik mij wel goed. Ik heb niet alles terug gelezen, maar lees wel heftige verhalen! Voor iedereen sterkte en succes!
En ook ik ben nieuw hier Anderhalf jaar geleden gestopt met de pil en het eerste half jaar een normale cyclus gehad. Daarna werd mijn cyclus steeds langer en langer totdat hij ineens helemaal wegbleef. In het ziekenhuis kwam al snel de diagnose PCOS. Gelukkig is het zaad van mijn vriend in orde. We zitten nu in ronde 3 Ronde 1 was kansloos, had op dag 9 al een mega follikel dat de arts voor een cyste aanzag. En na de eisprong had ik binnen 9 dagen mijn menstruatie. Ronde 2 was hoopvoller, op dag 18 twee rijpe follikels en een mooie eisprong (progesteron waarde van 110). Was er van overtuigd dat het raak zou zijn, haha, maar we kunnen starten met ronde 3 ... Moet zeggen dat ik al ongeduldig wordt, maar geloof dat we nog niks te klagen hebben met onze anderhalf jaar... als ik sommige verhalen hier lees.
@Cicey: ah, balen zeg!! Maar gelukkig weet je nu wel waar je aan toe bent! Vol goede moed naar de volgende ronde meid! @Weegbree: Nou, dat is allemaal nogal wat! Kan me voorstellen dat je niet echt zit te wachten op een fertiloscopie. Ik wist niet wat het was, maar heb het opgezocht. Neem aan dat het dit is? http://www.isala.nl/patient/patientenfolders/Documents/5819.pdf Maar Babke heeft een hsg gehad toch en dat viel haar erg mee geloof ik. Dit lijkt me iets vergelijkbaars? Maar op zich wel fijn dat ze verder gaan kijken. Wie weet heeft het nut. Maar goed, nu nog maar niet te druk om maken (al is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk!). Ik ga heel hard voor je duimen dat het deze ronde raak is en het allemaal niet nodig is! @Jill: Wat super, over een paar weekjes de eerste echo! Kun je je wondertje voor het eerst zien! Leuk hoor! Verder al klachtjes of nog niet? @Nadine: Welkom! Hopelijk doet de Clomid snel zn werk! @Sandra: Jij ook welkom! Pff, al 1,5 jaar bezig... Stom is dat he, dat je cyclus eerst goed is en dan steeds langer wordt... Gelukkig dat het zaadonderzoek goed was. En de Clomid slaat dus ook aan. Is dat de 50mg? Succes, hopelijk is het bij jullie snel raak! @All: Bleh, zit nu op dag 4 van de provera en ik ben het nu al weer zat! Wat een troep is dat! Voel me zo ellendig! En het stomme is dat ik allemaal bijwerkingen heb die niet in de bijsluiter staan. Maar ja, heb het nu alle 3 de keren gehad. Dus is dan wel overduidelijk dat het van de provera is. Maar goed, nog een week, dan ben ik er gelukkig weer van af! Gelukkig heb ik van de clomid geen bijwerkingen. Nu lekker afsluiten! De drukke weken op het werk zijn weer voorbij. Dus ik kan weer gewoon op tijd naar huis. Straks maar even naar Intratuin, kijken voor een nieuwe plant. We hadden een grote plant, maar ik heb de pot omgestoten. Die was toen stuk en de plant geknikt. Nu heeft de afgelopen weken de kerstboom daar gestaan, maar ja nu is het maar een lege plek natuurlijk. Dus tijd voor iets nieuws! Meiden, fijne avond allemaal! Xx
Klopt! dat is het inderdaad! het is een kijkoperatie alleen dan via je vagina ipv via gaatjes in je buik. het komt ongeveer op hetzelfde neer. Het lijkt op een HSG, maar gaat nog iets verder. arts zei tegen mij dat de HSG vervangen wordt door dit? Bij ons doen ze iig geen HSG meer. ik hoop ook maar dat het niet nodig is. maar gezien de pech die ik altijd heb zal het vast wel zo zijn. maar goed, dan weet ik ook zeker hoe het ermee staat... het zal vast meevallen, ik krijg iig pijnstillers voor die tijd en een infuus met wat pijnstilling, dus ik ben benieuwd. alles voor het goede doel. ben nu nog rustig, maar denk dat ik tegen die tijd zeven kleuren schijt hoor... balen dat je je zo slecht voelt van de provera.... hopelijk gauw ongi en op naar de 150! hopelijk werkt dat wel en anders maar snel aan de spuiten hoor! nieuwe dames welkom!
@Marral Niet echt klachten. Wat sneller moe, en ik heb al heel duidelijke verkleuring om buitenste rand van mn tepels, dat viel mij vanmorgen pas op met douchen. Het is een soort bruine kring. Soms zeurend gevoel in baarmoeder alsof je ongi komt, maar schijnt normaal te zijn. Thats all.. Jij sterkte met je proverakuurtje.. ik had ook last van de duphaston die ik gebruikte. Ff lekker shoppen! Nog geslaagd voor mooie plant? Ik ben heel toevallig ook bij intratuin geweest met mijn moeder. Heb een leuk dienblad met spulletjes erop gekocht voor op mijn salontafel.
Nou meiden, weer heftige verhalen hier zeg. Voor de zwangeren: Gefeliciteerd en geniet ervan! @all Ik mag morgen weer voor een uitgangsecho.pfff op naar de 150 mg...echt veel hoop hebben we niet, maar toch duimen we maar weer! Hopen op een mooi ei
Ha meiden, @ LW, vervelend dat hij dat niet wil. Hem achterna lopen werkt dan waarschijnlijk alleen maar averechts. Als ik jouw laatste gedeelte zo lees ben je zelf ook niet overtuigd of hij het wel voor je is? Sterkte in elk geval! @ Jill, wat een heerlijk vooruitzicht dan al, die eerste echo! Ben benieuwd @ Cicey, dan heb je in elk geval gelukkig nu duidelijkheid. Op dus naar de volgende ronde! @ Weegbree, zorgt progesteron voor een innesteling? Ben benieuwd wat er uitkomt met bloedprikken na je eisprong. Spannend zo'n fertiliscopie (had er nog niet eerder van gehoord, wel van HSG). Kan me goed voorstellen dat je er tegenop ziet als je het ngo niet eerder gehad hebt! @ Nadine, Welkom hier.. Als je afspraken hebt (follikel metingen/Nod datums of wat dan ook) en je wilt op de agenda, gelieve het dan even dik gedrukt te zetten zodat ik hem weer kan bijwerken @ SandraD, ook welkom.. Zie hierboven wat betreft agenda afspraken @ Marral, ik heb net 5 dagen met menstruatie opwekkers er op zitten, en nu je begint over "ellendig voelen" denk ik: hey ik heb er eigenlijk niks van gemerkt Gelukkig dus maar. Moet jij het 10 dagen slikken? Intratuin is altijd leuk om even doorheen te wandelen Vind het hier ook maar kaal weer zonder kerstboom. @ All, hier nog steeds aan het wachten op de menstruatie. Nu 2 dagen na het stoppen met de menstruatie opwekkers, en krijg steeds meer bruin verlies (inmiddels al 5 dagen) maar het zet nog niet door. ook is mijn temp nog steeds hoog. We wachten dus maar af. Hoop zo dat er straks een mooi eitje (of 2 ) gaat groeien en springt in manlief zn verlof! Agenda 04-01 Merel - Uitgangsecho 07-01 Bbibi - HSG kijk-operatie 09-01 Mieks - Beginnen met clomid 50mg 14-01 Bbibi - Uitslag zaadonderzoek 21-01 Zoetje - Intake IVF 31-01 Weegbree - Fertiliscopie Zwangeren Liefsd Chanan Peony Lotte1986 Liescakes Liefde1987 Jill
@jill proficiat meid!!! Super fijn!!! @ meiden bedankt voor de steun en lieve ( pb) en berichtjes doet me goed ! X @elvira en mieks, waarom niet ga ik hier niet uitgebreid op in waarom wij niet kiezen voor ivf/icsi! Maar dat is een bewuste keuze! Uiteindelijk ookt misschien eel maar niet op dit punt in mijn leven! We hopen dat morgen zijn zaad goed genoeg zal zijn voor iui ! Hij heeft ontzetten veel vitaminepreparaten gekregen van mij sinds zijn onderzoek afgelopen zomer! Dus we hebben beide goede hoop! Niet dat het nu erg goed zal zijn, maar hopelijk goed genoeg voor iui! Duimen jullie voor ons mee? @nieuwe welkom!
@ Bbibi, duimen doe ik zeker voor jullie!! @ All, hier is vandaag de ongi in alle hevigheid los gebarsten!
Goedemorgen!! @Bbibi: Pff, spannende dag vandaag! Ook al krijgen jullie nog geen uitslag... er hangt zo veel van af! Ik ga heel hard duimen voor jullie dat het allemaal goed genoeg zal zijn!! @Mieks: Oh, dat is positief toch? Want als ik de dagen tel zou je dan een ei moeten hebben tijdens het verlof van je man! Dat zou echt super zijn!! Nog maar 11 dagen. Gaat nu eindelijk opschieten meid! Nou eigenlijk moet ik altijd 12 dagen menstruatie opwekkers. Maar dan zou ik precies ongesteld zijn als mijn man en ik 5 jaar samen zijn. En dan willen we iets leuks gaan doen samen. Dus dan zit ik niet echt te wachten op buikpijn. Dus ik slik het nu 10 dagen. Moet meer dan voldoende zijn! @Merel: Ik ken dat. Hier ook geen vertrouwen in 150mg. Maar ja, we zullen zien! Ik hoop voor je dat het wel werkt! @All: Pff, volgens mij word ik gewoon ziek of zo. Heb vannacht met een badjas aan geslapen in bed omdat ik het zo koud had en maar niet warm werd. De dag er voor had ik het ook al zo koud dat ik met kleding aan, badjas aan en een deken op de bank zat. En net voor ik naar mn werk ging kreeg ik het weer zo vreselijk warm! Heb nog ff mn temp opgenomen en die was 37,5. Voor mijn doen wel aardig hoog. En gister naar Intratuin geweest. Maar helaas konden manlief en ik het niet eens worden over een pot voor de plant... Ach ja, hoe moeilijk kan het zijn hahaha. Dus helaas, dit weekend nog maar verder kijken!
@ meiden dankjewel voor het duimen! Het is gelukt hoor! Om 8uur stond ik klaar in de startblokken! Aangekleed opgemaakf hond uitgelaten pillen ingenomen! En hoppa kachel op standje sambal zwaaaar bezweet kwam ik daar aan in het zkh hahaha! Dus ben benieuwd op hoop van zegen!! @mieks top dat je ofeateld bent geworden!! Nu klopt je timing precies toch? Super!!!! Ik duim voor jullie! @marral vervelend dat je je zo beroerd voelt! Het heerst nu overal ook wel de griep he! Bahh! En 10dagen prover zou goed moeten zijn! Bij mij is het alleen heel raar! Ik heb dit keer dus 5 dagen provera gehAd maar dubbele dosering maar mijn lichaam lijkt nergens meer op te reageren! Niet op de clomid maar ook niet meer op de provera! Vandaag 9dagen al zonder provera zonder menstruatie ( gelukkig) Ik hoopte optijd ongesteld te worden dat is helaas niet gebeurd! Nu hoop ik da ik het maar helemaal niet meer wordt want dan gaat mijn operatie maandag niet door helaas dusja ben benieuwd! Hopelijk komt het ook gewoon niet meer!!