Toekomstige PCOS mama"s (PCO topic deel2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bbibi, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jill85

Jill85 Fanatiek lid

5 nov 2012
    1.065
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mieks
    Ik duim voor je!!

@LW
    We wachten af.. in spanning..

@All
    Ik ga nu werken, nachtdienst. Slaap lekker allemaal!

2. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    spannend mieks, duim voor een mooi ei, of nog beter 2!!

@lw, ben benieuwd, ik vind het toch n beetje raar allemaal met je bloedverlies. laat je het nog even weten?

@jill, spannend hoor, bijna je eerste echo. het zit vast allemaal goed. maar zou het zelf ook erg spannend vinden!

@hier geen nieuws... donderdag FM. voorlopig lekker aan het spuiten...

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @zoetje dikke knuf meid!

@mieks spannendddd bijna je eerste fm weer! Hopelijk weer 2 mooie!

@lw goed dat jullie zo goed gepraat hebben! Hopelijk komt het weer gauw goed!

@ all operatie
    Goed gegaan! Gevoel of er iemand over me heen is gereden! Nont en blauw zie ik eruit en ga kapot vd pijn! Ondanks dat niet te klagen! Bij mij is alles goed!!!! 2 kleine endo plekjes maar niet spectaculair die konden ook niet voor problemen zorgen! Verder mooie baarmoeder mooie eierstokken en eileiders warwn erg mooi doorgankelijk dus oftewel probleem ligt ( gelukkig) alleen bij mijn man!
    Dus dat is voor mij mooi nieuws! Toen hij me daar zo zag na die ellende en stress en spanning helemaal huilend, het eerste wat hij zei : schat voor ons geen ivf of icsi hoor!!! Deze ellende wil ik noet nogmaals mee maken! Haha super lief <3
    Dus hopelijk krijgen we maandag net zulk mooi nieuws!!
    Hier nog steeds geen ongi! Vaaaaag! Vloei ook niet van operatie! Heel bizar! Hopelijk voel ik me gauw weer beter ! Dan kom ik weer ff meer kletsen xx

4. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    Totally confused. Vandaag weer getemped. Eerste meting 37.1, 2e 37.0, 3e 36.9 en 4e 36.8. Daarna nog paar leer gemeten en afwisslend 36.8, 36.9 en 37.0. Vind het zo vaag. Als ik van vandaag en gisteren de eerste metingen neem (36.9 en 37.1) dan eistong gehad. Als ik de laagste metingen nemen (36.8). Dan niet. Het is wel zo dat ik voor mijn eisprong als ik ook een paar keer meet bijna altijd 36.6 of 36.7 heb, soms 36.8, maar nooit hoger. Dit pleit weer voor eisprong. Echter normaal krijg ik last van onderrug, darmen en misselijkhei tijdens luteale fase en dat heb ik nu weer niet.

Morgen naar de gyn. Misschien kan hij progesteron prikke , daaraan kan je toch zien of je een (goede) eisprong hebt gehad?

@bibi, fijns dat de operatie zo goed is gegaan en dat alles ook goed was. Super

5. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    @LW, vaag...ben benieuwd naar je testje! Fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met je vriend!

@Bbibi, fijn dat bij jou alles goed was! Ik hoop dat je snel weer aansterkt en je beter voelt!

6. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je meiden!

Ik heb op vrijdag 11-1 weer een follikelmeting maar ik geef het geen kans meer. Ik heb gelezen dat het wel eens een ronde niet werkt, clomid, dus ik vraag me nu af of ik toch niet nog een x 50mg zal proberen..nu heb ik allemaal rare pijntjes, lage rugpijn, zeurderig onderbuik, vooral bij mijn linker eierstok maar ja heb geleerd dat het dus helemaal niets hoeft te betekenen haha..

Oja, ik laat mijn mannetje nu B-daddy slikken..voor extra powerful spermaatjes..iemand ervaring ermee?

liefss!

7. Jill85

Jill85 Fanatiek lid

5 nov 2012
    1.065
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bibi
    Fijn dat het allemaal goed is! Sterkte met opknappen en ik duim het beste voor jou mannetje! Dat de zaadjes goed mogen zijn.

@Nienke
    Ja aan de hand van de progesteron kan je zien of je een eisprong hebt gehad.

@LW
    Ben benieuwd..

@Vien
    Ben benieuwd wat er bij jou te zien is. En anders benieuwd wat ze gaan doen. Succes.
    Nog nooit gehoord het suplement dat je, je mannetje geeft.

@All
    Mijn darmen werken niet meer mee.. obstipatie pff. Verder merk ik helemaal niets.

8. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Ha meiden,

Vandaag weer aan de clomid begonnen! Nu maar hopen dat het weer goed zijn werk doet.

@ Bbibi, fijn dat het je mee is gevallen. Rustig aan nu maar dan!

@ Nienke, daarom moet je ook gewoon maar 1x tempen. Anders maak je je er helemaal gek mee. En dat je tempkaartje niet zegt dat er eisprong geweest is wil niet zeggen dat dat ook echt zo is he?!
    Denk dat je gewoon je ei gehad hebt :) En de ene maand kan anders zijn qua klachten dan de andere ;)

@ Vien, nog nooit gehoord van B-daddy.. Nou heeft manlief ook heel goeie zaadjes dus is het hier niet nodig.
    Ben benieuwd wat je meting zegt vrijdag...misschien zijn die klachten toch wel van een groeiend ei ;) Al hoeft het idd niet altijd wat te zeggen...fijn he al die klachtjes ;)

Agenda
    09-01 Nienke - Afspraak gyn
    10-01 Weegbree - Follikel meting
    11-01 Vien - Follikel meting
    14-01 Bbibi - Uitslag zaadonderzoek
    14-01 Sandra - Follikel meting
    16-01 Mieks - Follikel meting 10.30 uur
    17-01 Lies - Nod datum
    21-01 Zoetje - Intake IVF
    31-01 Weegbree - Fertiliscopie

Zwangeren
    Liefsd
    Chanan
    Peony
    Lotte1986
    Liescakes
    Liefde1987
    Jill

9. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    Ha meiden, vandaag wa last van onderrug. Maar heb gisteren avond ook paardgereden, dus kan ook daarvan komen,..Morgen middag naar de gyn, spannend. Ben benieuwd wat hij zegt en wat hij op de cho ziet!

@Mieks. Ga morgen idd maar 1 keer tempen en dan stop ik er ook mee. Want ik wordt of over 7 dgn ongesteld en ga ik (hopelijk) met clomid beginnen, of ik ben zwanger. Of het was idd geen eisprong en dan zal ik wel met provera mogen beginnen

10. ash21

ash21 Actief lid

1 dec 2012
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Heb even wat zitten neuzen op deze site, en kwam terecht op dit forum, graag zou ik bij jullie clubje komen :)
    Vorige jaar jan gestopt met de pil en vorige maand PCOS vastgesteld, heb de 1e ronde clomid gehad en krijg van de week een FM. Ik zie dat er al veel zwangeren zijn, dus dat geeft wel hoop :)

11. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Nienke waarom meet je zo vaak je temperatuur? Je moet gewoon 1x meten en die temperatuur nemen. Dat bespaart je een hoop ellende!

LW, nog getest?

Bbibi, fijn dat alles goed is gegaan! Nu hopen dat jullie positief nieuws krijgen van je man.

Mieks, spannend dat je weer gestart bent! Hopelijk een heel mooi eitje straks, die goed bevrucht gaat worden! :D Succes met aftellen...

Hier weer op het wachtbankje... mijn NOD is denk ik 21/1.

Xx

12. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Ladies! Vandaag gestart met 150EH Gonal-F voor 2e ronde met IUI! nooooit verwacht dat ik al met 150EH mag starten, hier had ik de vorige ronde pas reactie mee. Met een beetje mazzel binnen nu en 2 weken de volgende IUI. Volgende week maandag weer FM, heeeeel spannend deze keer!

Mieks, 14-01 13.20 FM

13. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Nienke, gewoon nog een weekje geduld hebben dus :)

@ Ash, Welkom hier, klets gezellig mee..

@ Charise, jij dus ook nog een spannend wacht weekje! Ik duim!

@ Paniekertje, Fijn dat je daar mee kan beginnen!

Agenda
    09-01 Nienke - Afspraak gyn
    10-01 Weegbree - Follikel meting
    11-01 Vien - Follikel meting
    14-01 Bbibi - Uitslag zaadonderzoek
    14-01 Sandra - Follikel meting
    14-01 Paniekertje - Follikel meting
    16-01 Mieks - Follikel meting 10.30 uur
    17-01 Lies - Nod datum
    21-01 Zoetje - Intake IVF
    21-01 Charise - Nod datum
    31-01 Weegbree - Fertiliscopie

Zwangeren
    Liefsd
    Chanan
    Peony
    Lotte1986
    Liescakes
    Liefde1987
    Jill

14. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    @paniekertje. Waarom gaan jullie IUI doen?

15. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    #3235 Parel1985, 9 jan 2013
    Laatst bewerkt: 9 jan 2013
    Ha Meiden,

Vandaag bij de Gyn geweest. Het was een andere dan 6 maanden geleden.

Als eerst: uit bloed onderzoek van vorige keer blijkt uit mijn testosteron gehalte dat ik mild PCO heb:). Mooi dus. Waarom ik da(bijna) nooit eisprongen heb snap ik dan niet.

Ten tweede is mijn progesteron level geprikt. Vrijdag weet ik dus of ik een eisprong heb gehad!:D

Zo nee :(, dan mag ik met provera beginnen en clomid. Zo ja, moet ik mijn ongi afwachten en dan met clomid beginnen.

Wat ik wel bijzonder vond is dat ik geen follikel metingen krijg. Ik heb jullie hier namelijk wel over gehoord. Verder word er ook nog geen sperma onderzoek gedaan. Pas als ik na 6 succesvolle eisprongen niet zwanger ben. Hoe was dat bij jullie?

Ik heb ook al voor de komende 6 maanden mee gekregen. Als het werkt mag ik zelf doorgaan. Maar als ik na 30-35 dgn niet ongesteld wordt, dan moet ik bellen, en krijg ik een hogere dosering. Ik hoef dus ook geen progesteron te prikken om te kijken of ik idd een eisprong heb gehad. Vind dat wel beetje raar ook.

Kortom, ik vond het een vage arts, en een vaag beleid. En wat ik ook raar vond is dat hij zei dat als clomid niet werkt ik metformine krijg???? SNap daar helemal niks van. Ik heb een BMI van 19, en geen suikerziekte.....Is hier ook met jullie over gesproken?

16. Lies33

Lies33 Niet meer actief

@bibi, fijn dat de operatie goed is gegaan en dat bij jou alles goed zit!

@ash21, welkom!

@nienke, hier ook geen fm metingen en bloedprikken. Ik mag ook gewoon zelf proberen met clomid 50 zolang het aanslaat. Wel mocht ik pas beginnen na de uitslag van het zaadonderzoek.

17. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Nienke, het is in elk geval duidelijk dat elk ZH weer anders werkt!

Hier is er direct zaad gecontroleerd. Lijkt me ook eigenlijk niet meer dan logisch want misschien ben je wel een jaar bezig met hormonen terwijl je mannetje slecht zaad heeft. Beetje zonde dan van dat jaar!
    Bij mij hebben ze ook gewoon follikel metingen gedaan om te kijken of clomid zou aanslaan. In principe hebben ze gezegd dat ik het nu zelf mag doen na 2 goede rondes. Alleen vanwege onze situatie (uitzending/verlof) wilden ze toch metingen zodat we het goed in de gate kunnen houden.
    Bloed prikken op progesteron heb ik nog nooit gehoeven.
    Ik weet ook nog niet wat er gaat gebeuren als het op deze manier niet gaat lukken, dat wacht ik nog maar even af :).

18. deesje84

deesje84 Actief lid

17 dec 2012
    244
    0
    0
    huisvrouw
    ter aar
    hoi allemaal

ik begin 2e ronde clomid 1e ronde clomid was 50mg wel de 10e dag een ei van 11 mm maar helaas niet doorgezet

nu net 10 dagen provera gehad in afwachting van de ongie

dan de 3e dag 2e ronde 100mg clomid

we hopen op het beste

x

19. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    hoi allemaal,
    nienke, vaag hoor... het is idd raar dat elk ziekenhuis toch weer anders werkt... hier ook uitgebreide onderzoeken aan beide kanten en volop fm. gelukkig... maar snap dat het voor jou onzeker is. hopelijk reageer je goed op de clomid!

@hier begint het klusseizoen ook weer.
    morgen ook FM, ik hoop echt dat er weer een mooi follikel zit! en dat mijn bms eindelijk ook eens mooi dik is.
    denk dat ik zowieso deze ronde regelmatig moet bloedprikken, zodat ze kunnen zien of mijn waardes na mijn eisprong wel goed zijn. ik denk zelf nl. van niet...
    maar we gaan het meemaken. morgen eerst maar eens een goed ei en een mooi begin voor het bms.
    zoals het nu lijkt mag ik dan zaterdag al de pregnyl zetten denk ik... of zondag misschien... ff afwachten. duimen jullie voor mij?

20. ash21

ash21 Actief lid

1 dec 2012
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nienke: wat vaag, bij mijn man is wel meteen zaad gecontroleerd want zei de gyn als bij hem dan wat mis zou zijn is het zonde van de verloren tijd die ze aan mij besteed hebben.
    Of er progesteron geprikt wordt weet ik niet want ik heb morgen mijn 1e fm.
    @Weegbree: succes morgen, hopen op een goed ei en dik bms!

Deel Deze Pagina