Toekomstige PCOS mama"s (PCO topic deel2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bbibi, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chayenne88

chayenne88 Niet meer actief

@merel das helemaal waar. tegenwoordig probeer ik positief te denken(en dat is wel anders geweest). we hebben een nieuwe uitdaging, dat is een goed ding. nee hebben we al en ja kunnen we mischien krijgen!

2. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    Positief denken is misschien nog wel de belangrijkste stap! Ik merk hoeveel meer energie ik krijg van positief denken. En energie is het belangrijkste om je kindje straks goed te laten voelen in je buik! En positief denken is bijna het enige wat je zelf in handen hebt om te doen... de rest is duimen :D

3. chayenne88

chayenne88 Niet meer actief

@nadine ik geef je 100% gelijk! zo voel ik het ook

4. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Merel er gaan zeker veel verschillende verhalen de ronde, maar denk inderdaad dat positief denken al veel scheelt ;)

5. Zahra2

Zahra2 Actief lid

24 okt 2012
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe dame(s) even heel snel een berichtje van mij. Pff zag weer een heftig verhaal voorbij komen de afgelopen dagen, sterkte en vooral succes :D! En idd positief denken is echt goeddddd! Heb 1 ding van een verder niet zo interessante cursus op mijn werk goed onthouden.. aan dingen waar je niks aan kan doen moet je ook proberen niet te denken, je druk over maken, hoe moeilijk dit soms ook is.. want je bereikt er niks mee en hebt dus alleen jezelf ermee.. hier wat positiviteit voor iedereen..

:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

6. Zahra2

Zahra2 Actief lid

24 okt 2012
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vandaag bij de gyn geweest, pap2 is weer pap1 geworden, helemaal happy :D , want was echt bang ervoor.. ! Verder besloten dat we het nog een half jaar zelf gaan proberen. Uitslagen waren verder ook wel okee, maar wel tekenen van de pcos. Ik heb wel een beetje overgewicht, en als ik dat er af krijg dan kan het zijn dat mijn cyclus ook weer beter wordt. Manlief heeft zijn zwemmers nog niet in kunnen leveren dus dat gaat hij nog wel doen. Mocht dat niet goed zijn, dan kunnen we altijd eerder contact opnemen. De gyn liet de keuze aan ons, maar gaf aan het gebruik van medicijnen liever nog even uit te stellen en het eerst zo nog een kans te geven. Wij waren het hier wel mee eens. Even weer rust in mijn hoofd, verstand (bijna ;)) op nul en er weer helemaal voor gaan de komende tijd... :D

Liefs Zahra.

7. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Ik ben niet bekend met de termen pap1 en pap2..
    Mag ik vragen wat dit voor staat?

@Pearl hoe gaat het meid? Hoeveel IE mag je spuiten?

@All ik nog een weekje op het wachtbankje!!

8. Pearl Amor

Merel ik mag 112,5 IE gaan spuiten, gister weer de eerste gezet. Nu nog van die menstruatie af en ben weer blij ;)

9. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Ah kej dan mag ik ook vast 112,5 volgende ronde..
    Ik hoop dat je volgende week vrijdag een mooi eitje hebt meid!

10. Pearl Amor

Volgende week woensdag al kijken ;)
    Jij bent gewoon zwanger deze ronde, dat moet gewoon...

11. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    @Pearl..ik zou niet weteten..het is mn eerste eisprong, 1e kans en 1e klachtjes...kan het dus niet vergelijken met een vorige ronde dat maakt het zo onzeker..maar voel me zeker anders...durf er niet aan te denken...maar als wel zou het heeel bijzonder zijn:D

12. Pearl Amor

Hahahaha ik ga duimen voor je...

13. Zahra2

Zahra2 Actief lid

24 okt 2012
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    PAP-klasse of Papanicolaou classificatie is een beoordelingsmethode voor het uitstrijkje.
    Cellen, verkregen met behulp van een spatel of met een cervix-brush, van de uitstrijk van de overgangszone op de cervix (baarmoedermond) worden in het pathologisch-anatomisch laboratorium gekleurd en m.b.v. de Papanicolaou classificatie (PAP-klasse) beoordeeld. De PAP-klasse wordt naast de KOPAC-codering gebruikt, een meer specifieke codering die naast de bovengenoemde wordt gehanteerd om specifiekere informatie te krijgen. Soms wordt ook getest op aanwezigheid van HPV.
    De PAP-klasse wordt aangeduid met klasse 0 t/m klasse 5:
    PAP 0 is de uitstrijk door bijvoorbeeld ontsteking of bijmenging met bloed niet te beoordelen. Het uitstrijkje dient dan ook na 6 weken herhaald te worden.
    PAP 1 laat een normaal celbeeld zien: er worden geen afwijkingen geconstateerd. Indien in het kader van bevolkingsonderzoek afgenomen dan wordt het uitstrijkje, tenzij klachten, 5 jaar later weer herhaald.
    PAP 2 zijn er kleine celafwijkingen te zien. Na 6 maanden dient de uitstrijk herhaald te worden. Indien dezelfde celafwijkingen worden gezien, dient de patiënt te worden doorverwezen naar een gynaecoloog voor colposcopie.
    PAP 3a spreekt men in de cervix-cytologie van een geringe of matige dysplasie. Hier zijn de kernafwijkingen wat meer pre-existent. Bij een matige dysplasie dient de patiënt meteen naar de gynaecoloog doorverwezen te worden voor colposcopie.
    PAP 3b is een ernstige dysplasie. Er dient verwezen te worden voor een colposcopie.
    PAP 4 is mogelijk sprake van een carcinoom in situ dienen altijd verwezen te worden voor colposcopisch onderzoek.
    PAP 5 indien er kankercellen in het uitstrijkje worden aangetroffen. Dit kunnen kankercellen zijn die primair afkomstig zijn van een tumor in de cervix, uterus of eileider.

14. Zahra2

Zahra2 Actief lid

24 okt 2012
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ff snel gegoogled ;)

15. Zahra2

Zahra2 Actief lid

24 okt 2012
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pearl weet niet of ik het nou al gezegd had, maar echt balen van je ongi :( Succes weer de komende ronde ;) !

Merel wat spannend! Zou idd bijzonder zijn als je nu zwanger blijkt te zijn, ik duim voor je hoor!!

16. Pearl Amor

Zahra, dank je wel...

17. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Zahra..heb het gelezen, maar waarom hebben ze bij jou zon uitstrijkje gedaan?

18. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Na heel lang nadenken toch besloten om hier een berichtje te posten.. :) Dus hoi, ik zal me meteen even voorstellen: Ik heet Loes, ben 22 jaar, getrouwd, vijf huisdieren en gestopt met de pil sinds juni 2012. Ik vind het heel eng om me in hechte groepjes te mengen, dus ik hoop dat het me niet kwalijk wordt genomen haha.

De reden dat ik me hier wil aansluiten is natuurlijk mijn diagnose PCO (duh!) maar vooral het onbegrip van andere mensen. :)
    Ik ben sinds vorige week zondag klaar met mijn kuur Primolut, maar mijn menstruatie komt niet door (iemand nog een idee wat ze eraan kunnen doen als dat zo blijft?) en binnenkort, na een strip van de pil, beginnen met Clomid & Pregnyl.

En verder ken ik jullie allemaal nog niet, maar dat komt hopelijk nog wel, tot die tijd maar een algemene succes/sterktewens voor jullie allemaal :)

19. NieRo

NieRo Actief lid

22 okt 2012
    149
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hi Loes, welkom! Succes de komende periode, hopelijk gaat het helpen. Ik heb nooit primolut gehad, wel provera. Bij mij is het ook wel eens zo geweest dat na zo'n kuur geen ongesteldheid kwam. Bij kwam dit door hele hoge prolactine door een prolactinoom, maar ik neem aan dat ze dit bij jou wel hebben bekeken, of dat aan de hand is?

20. Pearl Amor

Loes,

Ik heb dat ook ooit gehad, dan wachten ze vaak nog 1 a 2 weken om te kijken of je niet alsnog gaat menstrueren en dan mag je blind beginnen met het vervolg programma... Zie dat je een strip van de pil gaat gebruiken, dus dan zullen ze zeggen dat je met de pil mag starten. Ik mocht toen meteen de clomid gaan slikken (was overigens die maand zwanger, maar ik kreeg wegens taaislijmvlies telkens VMK's met de clomid)

Hier kun je altijd je hart luchten en vragen stellen...

Deel Deze Pagina