Toekomstige PCOS mama"s (PCO topic deel2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bbibi, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pup

Pup Lid

7 mrt 2013
    10
    0
    0
    Na een aantal dagen ben ik er dan weer.
    Hier ook niet gelukt.
    Zaterdag toch ongesteld geworden en dus dag 3 naar t ziekenhuis voor een echo.
    Aangezien dat paasmaandag was kreeg ik dus een andere arts.
    Ik ben nu met de clomid 25 bezig (i.p.v. 50) omdat er afgelopen cycl 3 eitjes heel groot waren.
    We laten ons deze cycl maar weer opnieuw verassen.
    Ik zit er eelijk gezegd een beetje doorheen (door bericht van het ziekenhuis) en wil jullie niet ook ontmoedigen dus zal daarom ff niet zo vaak op zwangerschapspagina te zien zijn.

Succes allemaal.Liefs Pup

2. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Lieve allemaal,

Wat een heftige verhalen, Zahra, Pearl en Babke... omg, ben er stil van. Babke, veel sterkte met het steunen van je vriendin. Kan me voorstellen dat het misschien ook wat dubbel voelt voor jou. Veel kracht gewenst in deze verdrietige tijd..

Niero en Merel, spannend morgen & vrijdag testen. Fingers crossed!
    Spannend, Nadine, fijn dat de clomid z'n werk doet en er een mooi ei aankomt.

Lovy & Loes, welkom. Sterkte, Lovy, met de laparascopie! Vind je het eng?

Hier vandaag eeeeindelijk (na 2 maanden verdorie) de uitslag gekregen van het bloedonderzoek en semenanalyse. Sperma was goed, en ik heb geen ernstige afwijkingen (anders dan de traditionele PCOS ;)). Gelukkig. Primolut & Clomid meteen meegekregen. Ik moet nu wachten tot ik wat verder in de cyclus ben ivm opbouw baarmoederslijmvlies, daarna zelf 10-daagse primolut starten en dan op dag 3 vd menstruatie clomid. Spannnnnnnend!!! Voor het eerst voor het echie klussen dus!!!!! Joehooe.

Vraag:
    Op welke cyclusdag (voor zover er een cyclus is met PCOS) raden jullie aan te starten met de primolut? Ik zit nu op dag 18. Op welke dag zou het slijmvlies voldoende opgebouwd zijn om een goede menstruatie op te wekken? Of zouden jullie zsm beginnen?

3. NieRo

NieRo Actief lid

22 okt 2012
    149
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ha Pup, rot voor je dat je je zo voelt. Hopelijk is het snel raak met iets minder Clomid!
    Marytje, spannend, dan zit er in ieder geval wel vooruitgang in en gaat er iets gebeuren! Ik ben altijd gewoon direct gestart met provera en werd altijd wel ongesteld. Bij mij groeide mijn baarmoederslijmvlies ook niet echt uit zichzelf (door PCOS?), dus langer wachten zou volgens mij ook niet echt nut hebben...

4. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Eigenlijk is de standaard 28 dagen, maar primolut door ff met slikken en dan nog wachten op de menstruatie, dus ik zou nog hooguit 5 dagen wachten ;)

5. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Hahaha.. :D

Ik doe vrijdag nog mee aan een betaald wetenschappelijk onderzoek in het ziekenhuis (relatie baarmoederslijmvlies & PCOS). Ik vraag die gyn wel even of zij mijn slijmvlies op de echo oke vindt. Als het ook maar een beetje in de buurt komt start ik denk ik stiekem meteen. 5 dagen wordt dus 4 ;) Kannie wachtuuuuuh :)

6. Zahra2

Zahra2 Actief lid

24 okt 2012
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Merel en en en???? :D

7. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Nou dames..hier een beetje onzeker ik heb niks om een goede foto te maken helaas want kan niet scherp instellen van dichtbij dan zie je alleen een wazige controlestreep..
    Heb een testje met 2 venster...voor het hcg en voor het goed doorlopen (controle) nu zie ik dus met een blote oog een heel licht blauw teststreepje..een een knalcontrolestreep..
    Wat moet ik nou denken ..het streepje is heel licht maar van een meter nog te zien..zo duidelijk..en mooi begrensd...
    Het is alleen heel licht...is het nu zo dat er altijd een licht streepje komt door de urine die erdoor komt?! Omdat het streepje natuurlijk voorgedrukt is...maar zag voor de test dat alles blanco was..help?!

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Dit snap ik even niet. Hoe kun jij wel zwanger raken als je in de buurt bent van mensen met kanker?

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Marytje, hier moest ik starten op dag 30. Maar als je zeker weet dat je geen ei gehad hebt, zou ik lekker starten. (heb ik ook 2x gedaan hoor) Anders krijg je zo'n mega lange cyclus. Tussen start en bloed zit vaak ook nog 2 weken. Als je toch geen ei gehad hebt is elke dag die het langer duurt, slopend, nietwaar?

10. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

@Babke: Jeetje, wat vreselijk voor je vriendin + partner.
    Hopelijk ben jij trouwens ook snel weer van je pijn af.
    @Zahra: Heftig zeg..
    @Pearl Amor: Ah naar.. Ik wist eigenlijk niet dat bestraling/chemo nog effect had op andere mensen..
    @Pup: :( Ik weet niet zo goed wat ik moet zeker, dus even een dikke cyberknuffel!
    @Mary: Spannend, succes! ;)
    @Merel: Ooh spannend, ik weet niet hoe het zit met voorgedrukte streepjes. Op je NOD nog eens een poging wagen? :)
    Bedankt nog voor de reacties op mijn niet-doorkomende-menstruatie.
    Maandagochtend gebeurde het toch nog en ai, dubbelgevouwen gelegen van de pijn maar beter dit dan niets.

11. Pearl Amor

Hahah en ik snap jou vraag niet.
    Ik mag van de gyn niet naar cliënten of ja liever niet, die cytostatica hebben. Dus kanker bestrijden medicijnen! Omdat je via lichaams vocht dat middel kunt verspreiden. Als je zwanger bent is het niet raadzaam bij iemand te komen met die medicijnen. En aangezien ik in de zorg werk vinden ze het raadzamer als ik niet bij menswn kom met cytostatica.

12. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh, en dat middel krijgen zij tegen kanker? Ik begreep je verkeerd. Ik dacht dat je zei dat je sneller zwanger kon raken omdat je bij mensen was met kanker. Ik dacht al ??? Hoe doe je dat? haha.

Ik ga trouwens morgenavond naar een voetreflextherapeute. Ik heb het altijd erg koud, handen, vooral voeten en onderbuik. Buiten dat het ontspannend werkt, kan het ook de doorbloeding verbeteren en dat kan weer bijdragen aan een zwangerschap, vooral voor het buikgedeelte.

13. Pearl Amor

Ja cytostatica remt de kankercellen ;)
    Vind wel lastig moet ik zeggen, want soms moet ik dus gedurende zo'n 6 weken weg bij een cliënt omdat ze die medicatie krijgen...

14. Pearl Amor

Oke, ja ik wist ook niet dat het nog ZO LANG effect had... Bestraling is 24 uur na de bestraling nog in het lichaam aanwezig en chemo is nog ruim een week a 2 weken aanwezig in het lichaam. Door druppel vorming kun je dit op elkaar doorgeven, dus bijv via het toilet, aanraking (bijv omdat iemand zweet), hoesten...

15. Pearl Amor

Oeh oeh spannend... Ik duim dat het zwanger betekend... Hoeveel dagen na pregnyl zit je nu?

16. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    @Pearl...Vanavond 14 dagen na pregnyl..vriendlief zag ook meteen het streepje..mja..ik zie het wel of ik ongi ga worden en anders vrijdag weet testen maar dan met kv2v5

17. Pearl Amor

Ik duim voor je!! Ik denk zwanger!!

18. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Merel, wie is pendelvrouwtje? Die zou het dan dus goed hebben...

19. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Eh ja ik heb voor elke maand per toeval een pendel dus er is in elk geval 1 die het juist heeft..pendelvrouwtje heeft geloof ik wel de beste resultaten op haar poll maar goed dat maakt mij niet zwanger..pendelvrouwtje staat op het pendelen-topic trouwens:D

20. Pearl Amor

Haha ha lady's ik ben ook pendelvrouwtje :)
    Omdat ik graag pendelen en het forum zelf gescheiden wil houden, na eens problemen te hebben gehad met pendelen...

Ik hoop dat ik het goed heb Merel...

Deel Deze Pagina