Hoi Marytje, Ik had geen bijwerkingen van clomid en bij de tweede ronde zwanger, dus volg mijn voorbeeld maar Sterkte in ieder geval, fijn dat je mag starten, dan gebeurt er eindelijk iets... En Marloes, bij mij begonnen ze vanaf dag 10 met echo's en afhankelijk van de groei van de eitjes werd dan steeds een vervolgecho gepland. Mij hebben ze alleen de eerste cyclus met echo's gevolgd. Succes!
Pfff... ik moet weer even wat kwijt.. Aanstaande zondag zou ik weer ongesteld moeten worden (liever niet natuurlijk), maar net op de wc merkte ik dat ik veel slijm met ook licht roze bloed...Heb zo'n drie dagen wat menstruatie achtige krampjes (niet heel erg) en rugpijn (wat ook door een zwaar weekend kan komen) Ik heb zelf wel het gevoel dat het raak is, maar dit geeft ook weer wat paniek.. Volgens mij zijn er drie opties 1. menstruatie start eerder (wat volgens mij moeilijk kan, aangezien eisprong pas echt in het weekend was) 2. innestelbloeding --> Maar zijn krampjes ook normaal? 3. Het wordt weer een mk --> Of zijn krampjes normaal? Wat denken jullie??
Kan allemaal, maar krampjes kunnen ook als je baarmoeder zich klaar maakt om volgende week leeg te stromen, oftewel. Het zegt niet zoveel helaas.
Marytje: Succes Weet precies wat je bedoelt met die menstruatie, ik lag ook dubbelgeklapt van de pijn. Dat was ik écht niet meer gewend. Ik mag ook overmorgen met Clomid beginnen. Het zal me benieuwen, het enige wat ik hoop is dat ik mijn man niet ga afkatten.. Ik moest vanochtend dus een afspraak maken voor verderop in mijn cyclus en ik kreeg toch wel zo'n ontzettend stuk chagrijn aan de telefoon. Alles was teveel voor haar en bij alles wat ik vroeg slaakte ze een zucht en antwoordde ze vervolgens alsof ik iets heel achterlijks vroeg. Tjongejonge..
Tnx iedereen!! Net de eerste pil clomid genomen, hopelijk krijg ik zoals de meesten van jullie ook niet veel bijwerkingen!! @Babke, goede tip om 's avonds te nemen. Lekker zweten in bed . @Marloes, ik krijg bij Erasmus MC helemaal geen metingen. Ik moet eerst 2 cycli/rondes zelf doen. Alleen als mijn eerste clomidcyclus langer duurt dan 35 dagen (dus: geen menstruatie, maar ook geen zwangerschap) moet ik bellen. Na 2 normale cycli gaan ze pas kijken (achteraf) of er een eisprong is geweest. Op zich ben ik wel blij met deze methode, niet de hele tijd op en neer naar het ziekenhuis en ben er toch wat minder op gebrand. Gewoon veel aan de klus, ik zie het wel. @Nadine: Vervelend die onzekerheid. Helaas kunnen die krampjes echt overal van komen. Menstruatie, doorbraakbloedinkjes, eisprong, groeiende eitjes, innesteling.. alles.. Punt is, als je je erop focust voel je ook dingen die je normaal misschien niet voelt... Wachten, meid, je kunt er niks meer aan doen of veranderen. Sterkte. @Niero: YOU BET!!! Ik wil jou zeker volgen Hoe is het nu met je?
@Tempus: Jij ook succes!! Leuk, gaan we een beetje gelijk op!! Ik ga je volgen! Onze ovulatie (als het goed is dan; ik ben optimistisch!) is ergens tussen 1-10 mei. Onze NOD ergens tussen 15-25 mei. Klopt dat?
Als het een beetje goed verloopt wel omstreeks die tijd denk ik inderdaad! Spannend, ik ga er ook met een goed gevoel in. Er is in ieder geval weer een kans..
Nadine helaas kan het vanalles betekenen!! Hoop natuurlijk voor jou dat je gevoel gelijk heeft en het raak is.... Ik duim
Nadine, moeilijk te zeggen. Ik heb ook wel een beetje krampjes af en toe gehad, wel een beetje vergelijkbaar met menstruatiegevoel. Zoals de anderen ook al zeggen, je weet het gewoon niet en moet helaas rustig afwachten Hier gaat alles goed. Zo af en toe maak ik me heel veel zorgen, want ik voel bijna niks. Ik lijk wel iets moeier dan normaal, en heb af en toe vreemde soort buikpijn, die nergens op lijkt van wat ik ken. Vandaag weer een digitale test gedaan, waarop stond zwanger 3+, dus met het HCG lijkt het in ieder geval wel goed te zitten. Ik tel af tot de eerste echo
Haha ik weet het... verschrikkelijk dat wachten. Ik heb gister ook nog de verpleegkundige gebeld, ik ga ervan uit dat zij mij straks terug belt.. Vooral als de menstruatie eerder begint, moet ik ook eerder de clomid innemen, dus dat is wel goed om te weten... Voor de rest zal zij ook zeggen dat ik het af moet wachten (de vorige keer met de mk was dat ook het enige wat ik kon doen) Maar ja, thnx dat ik het iniedergeval even kwijt kon
Hallo dames, Daar ben ik weer. Vandaag een echo om te zien of de follikel al gegroeid is.. Bedankt voor jullie reacties. Ik zal afwachten hoe het verder verloopt. Ii kan er nu nog niks over zeggen.. Ik hoop dat de bloesduitslagen goed zijn.. En maar eens zien. Volgende week vrijdag ook in ieder geval weer bloedprikken..
Helaas ben ik gisteravond ontzettend ongesteld geworden (3 dagen eerder dan verwacht). Ik dacht dat ik het er moeilijker mee zou hebben, maar eigenlijk gaat t wel.. Ben heel blij dat we meteen weer met de clomid kunnen beginnen ipv de extra tijd met duphaston en ik blijf mezelf maar voorhouden dat uitgerekend zijn op 31 december ook niet de beste tijd is... Op naar ronde 3! (en drie keer is scheepsrecht )
Ja nou dat was het alweer.. Ben zojuist in het ziekenhuis geweest en er was geen follikel te zien in beide eierstokken. Jammer maar maandag gaan ze weer kijken. Mijn slijmvlies bouwde wel op dat was nu 8mm. @tempus thanx @nadinew.. Jammer meid maar idd gauw verder met de volgende ronde!
Balen Nadine & Marloes!! @ Nadine, inderdaad, vol goede moed door. Drink een lekker wijntje vanavond zou ik zeggen @ Marloes, wat niet is kan nog komen! Hier gaat het best goed met de clomid, niet echt bijwerkingen, beetje somber, beetje tintelig, maar niks I can't handle. Heb wel het idee dat ik mijn eierstokken voel :-$. (drukkend gevoel aan weerszijden van mijn onderbuik). Weird.
Nadine heerlijk te lezen dat je zo lekker positief blijft!! 3x is scheepsrecht marytje fijn geen bijwerkingen.. Hoop dat ik dat ook zo mag gaan meemaken straks
@marytje: Ik had je bericht niet gelezen, maar ik voelde het aan! Afgelopen zaterdag lekker wezen bbqen met een glas wijn! Vanaf vandaag begin ik ook weer met een dieet in de hoop nog wat kilo's kwijt te raken voor de zwangerschap. Hopelijk stimuleert het een beetje (Wel jammer dat er dan vandaag nou weer net taart op mijn werk is... )
Ik hoop het ook voor je Myka! Goed te horen dat je een lekker weekendje hebt gehad Nadine, met een lekker wijntje . Succes met afvallen!! Is het voor de PCOS of voor jezelf? Ik ben inmiddels klaar met de clomidkuur. Eigenlijk weinig bijwerkingen gehad. Gisteren was ik wel emotioneel, janken om alles, maar vooral om niks, haha. Maar dat heb ik ook weleens op andere momenten in mijn cyclus. Dus nothing new, nothing shocking. Echt zo fijn!!! Ik was echt zo bang voor de bijwerkingen en dat ik niet meer normaal zou kunnen presteren op mijn werk!!! Maar het tegendeel was waar. Nu aan de klus (zo spannend ineens weer dat het misschien nu zelfs vaker gebeurt dan eigenlijk goed is hahaha *blush*) Tempus, hoe gaat het bij jou? Iedereen goede, vruchtbare week deze week!!