@Marytje: Veel succes! Ik was inderdaad ook bang voor de bijwerkingen, maar gelukkig bijna niks. Het afvallen is zowel voor de PCOS als voor mezelf.. Afvallen vergroot de kans op een zwangerschap.. dus elke kilo die ik er nu vanaf kan krijgen is dan mooi meegenomen. En voor mezelf natuurlijk ook, al hoop ik dat er snel weer zwangerschapskilo's aanzitten
@ marytje, dank je wel! Hier even weer een update. Vanmorgen bij de gyn geweest er was geen follikel te zien maar mijn baarmoederslijmvlies bouwt wel op. Daarom heb ik nu metformine gekregen om de insuleaanmaak te verminderen zodat er weer eitjes gaan groeien als het goed is. Voor 3 maanden medicijnen meegekregen... ben benieuwd.
Succes Nadine, wat voor dieet volg je? @ Marloes, heb je een andere vorm van pcos dat je metformine krijgt? Ik dacht dat clomid wel de standaard behandeling was. Wat voor redenen zijn er bij jou dat je dat niet krijgt? In elk geval fin dat er iets gebeurt!!! Duimen voor een mooi ei.
@Marytje Ik doe het SLIM dieet.. is (weer) een nieuwe lifestyle.. niet alleen het eten aanpassen, maar ook jezelf martelen (haha zo staat het niet in het boek), maar 's ochtends begin ik met een koude douche, dan 2 glazen koud water (Omdat je lichaam op tempratuur moet komen verbrand je gelijk vet), geen koolhydraten en s avonds ook weer met een icepack zitten. En oh ja ook nog elke dag een half uur naar mozart luisteren. Ik laat volgende week wel even weten wat het resultaat is
@marytje een andere vorma weet ik niet naar de reden waarom er nu voor de metformine gekozen is omdat mijn homa index te hoog is. De metformine zou mijn insuline aanmaak moeten verminderen zodat mijn eierstokken weer zijn werk gaan doen..
Mag ik hier ook mee kletsen, ook ik heb PCOS en ben sinds 2 cyclussen menopur aan het spuiten... Morgen een uitgangsecho om te kijken of ik pregnyl mag gaan spuiten...
Hallo allemaal, Hier goed nieuws, een kloppend hartje gezien bij 6w3d Morgen gaan we een weekje op vakantie, dus voorlopig ben ik er even niet. Succes allemaal!
Wauw wat een goed nieuws NieRo Vast een hele opluchting. Geniet van je vakantie! Het is hier trouwens niet heel actief Gisteren heb ik een follikelmeting gehad en aan beide eierstokken een gezien van rond de 10mm. Ik zat op CD11, dus ik weet niet of dit nu heel slecht is. CD16 moet ik terug. Iemand hier ervaring mee en kreeg je daarna alsnog een eisprong? Oh ja, nog een vraagje: Ik heb nu last van waterige afscheiding, maar wordt dit veroorzaakt door Clomid of werkt het met afscheiding ook gewoon nog zoals bij anderen? Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat in de tussentijd. Ik kijk hier wel vaak maar het gaat vaak over dingen waar ik bijna niets van af weet, al is het de laatste tijd dus wel heel erg stil.
Dank allemaal, gaat wel lukken Tempusfugit, bij mij was het zo: dag 10 2 eitjes van 11 mm, dag 12 1 eitje van 11 mm, dag 15 1 eitje van 15 mm, dag 18 1 eitje van 23 mm, dag 21 eisprong gehad. Maar ik heb wel begrepen dat het bij iedereen anders kan zijn. Ik zou nog wel hoop hebben bij jou. Bij mij zeiden ze op dag 12 dat het deze cyclus waarschijnlijk niks zou worden, maar uiteindelijk werd dat dus toch een eisprong. Alles kan...
@Tempusfugit..lijkt me geen reden tot ongerustheid, gewoon even afwachten meid...dat is volkomen normaal zon ei op dag 10. Ik had pas een eigroei op dag 46...haha en ben gelijk zwanger geworden dus echt allleeeessss is mogelijk..hou de moed erin! @Parelbloesem, hoe gaat het met jou? Mag je al pregnyl spuiten, of willen de eitjes nog niet zo groeien? Met mij gaat alles prima eigenlijk..het niet het gevoel dat ik nou zwanger ben..ook het uitblijven van een menstruatie geeft geen ander gevoel(normaal ook 1x pj cyclus)..voel ook niets..dus tja. Verder de afgelopen 7 weken geen druppel roze/rood/bruin en dat schijnt nogal apart te zijn want lees overal veel over wat roze/brui/rood afscheiding gedurende begin zwangerschap..dan zal het bij mij vast goed zitten hoop ik..moet alleen nog zo lang wachten met mn eerste echo..
Ik denk dat ik het zelfde gevoel ga krijgen als ik zwanger mag raken.. Heb normaal ook eens per jaar een menstruatie enne zelfs met medicatie kom ik ruim over de 1,5 tot zelfs 2 maanden Uhm ik heb donderdag een ophoging gehad, dus nu wachten tot morgen of het werkt. Zo ja mag ik misschien morgen pregnyl, want er zat wel een follikel maar die groeide niet echt door, dit bleef erg rond de 10mm hangen En toch heb ik een goed gevoel over deze ronde zo raar...
Hoi allemaal, mag ik me bij jullie voegen? De hele MMM is voor mij nog erg nieuw, maar ik moet er helaas ook aan gaan geloven. Ben vandaag - na tot nu toe in een half jaar 2 x ongesteld te zijn geweest - naar de gynaecoloog geweest. Zij vermoedt - op basis van mijn verhaal en de inwendige echo - PCOS Bloed laten prikken, de uitslag volgt over een paar dagen. En op 6 juni (nog zo ver weg!) een afspraak/intake met de fertiliteitsarts. Gyn gaf aan dat clomid de eerst volgende stap is. Ook al vermoedde ik het al een beetje, het komt toch als een klap als blijkt dat we het op eigen houtje waarschijnlijk niet gaan redden... Ik zag hier en daar bij anderen dat clomid niet aansloeg en daarna iets anders is geprobeerd, bijvoorbeeld menopur. Wat is dat? (sorry als het een domme vraag is, maar ik ben nog een groentje ) In ieder geval hoop ik dat alle niet-zwangeren onder jullie toch echt snel wél zwanger zullen worden. Naar al die donkere MMM-wolken gun ik jullie van harte de roze babywolk
Maria Welkom (helaas) Menopur: Menopur (werkzame stof: menotrofine) is een geneesmiddel dat onder meer gebruikt kan worden voor anovulatie- en IUI behandeling. Menopur wordt gebruikt bij verminderde vruchtbaarheid om de rijping van eicellen te bevorderen. Dit kan gebeuren in het kader van een ovulatie inductie (OI), intra uteriene inseminatie (IUI), in vitro fertilisatie (IVF) of intra cellulaire cytoplasmatische injectie (ICSI) behandeling. De werkzame stof in Menopur (menotrofine) is een hormoon dat gewonnen wordt uit de urine van vrouwen in de menopauze. Wat betreft samenstelling en werking is het nagenoeg gelijk aan twee hormonen die in de hersenen worden gemaakt, FSH en LH genoemd. De hormonen werken op de geslachtsklieren van vrouwen (eierstokken) en mannen (testes ofwel teelballen). Bij vrouwen wordt de rijping van eicellen bevorderd alsmede de aanmaak van vrouwelijke geslachtshormonen. Bij mannen wordt de rijping van zaadcellen, alsmede de aanmaak van mannelijke geslachtshormonen bevorderd. Bij vrouwen wordt Menopur gebruikt om de rijping van eicellen te bevorderen in geval van verminderde vruchtbaarheid. Menopur kan tevens worden gebruikt om de rijping van eicellen te stimuleren bij kunstmatige voortplantingstechnieken, zoals reageerbuisbevruchting (in vitro fertilisatie). Bij mannen wordt Menopur gebruikt om de rijping van zaadcellen te bevorderen in geval van verminderde vruchtbaarheid.
Dankjewel Parelbloesem hopelijk gaat je bezoek aan de arts woensdag goed en is er deze ronde nog een kans dat je zwanger wordt, het is jé zóóóóó gegund!!!
Ik hoop het. Want nu was er niks te zien en een gyn die me even zegt dat ik maar even 6 maanden streng moet diëten terwijl met mijn eigen gyn afspraken zijn hier over... Ach ja komt goed... Op naar woensdag... Blijf hoop houden op deze ronde...
Hier weer een berichtje van mij... Volgens de artsen zou ik vanaf vandaag 1 mei t/m 10 mei een eerste eisprong kunnen hebben (10-20 dagen na 1e clomidkuur). Ik voel vanalles, maar ja, dat kan ook vanalles betekenen, haha. Zoals jullie weten heb ik geen follikelmetingen, dus ik weet niet hoe mijn eiertjes het doen. Ovulatietesten geven nog niks aan (wel 2 streepjes, maar de teststreep lichter dan de controlestreep; volgens mij betekent dat bij een ovutest dat die negatief is, right?) @Tempus, klopt het dat je vandaag weer een follikelmeting hebt? Succes. Ik ben benieuwd hoe het er voor staat bij je!! (zeker omdat wij een beetje gelijk opgaan....) @Parelbloesem, hoe was het bij jou vandaag in het ziekenhuis? Is dat eitje doorgegroeid? IK HOOP HET ZO VOOR JE! Maria, welkom, voel je vrij om je hart te luchten. Te horen krijgen dat je zonder hulp van het ziekenhuis waarschijnlijk niet zwanger kunt raken is niet niks!!! Ook al is het (ZEKER!) geen verloren zaak, het is toch een soort rouwverwerking. Afscheid nemen van het idee dat je er op een mooie dag achterkomt dat je "oops" zwanger bent, afscheid nemen van de natuurlijke manier. Ik had zelf destijds ook best wel wat zingevings-issues. "Als ik zelf geen kinderen kan maken, wat is dan het nut van mijn leven, wat voor partner ben ik dan, wat voor vrouw ben ik dan.." Je mag er best wel even verdrietig en boos over zijn. Sterkte met alles en de eerste stappen in de MMM!!
@marytje: Spannend! Je kan trouwens je geld besparen voor de ovulatietesten. Ik heb begrepen (en bij mij aangetoond) dat deze niet goed werken bij het gebruik van Clomid en het spuiten. Ik krijg nooit een positieve test en mijn schoonzus had elke dag een positieve test. Dus gewoon flink blijven klussen