Djoon ik had een week box voor medicijnen. Puur omdat ik het anders niet meer uit elkaar hield Is wel erg handig. Maria, je moet bellen op de 1e ongi dag en dan spreekt de assistent af wanneer je moet komen, meestal dag 12 of 13 van de cyclus en dan krijg je per keer een nieuwe afspraak, omdat ze soms wat langer er tussen kunnen laten en soms snel weer op moeten volgen.
@Djoon, ik slikte ze allemaal tegelijk (7 dagen 3 st. primolut) na het eten. Twee dagen na de laatste pil ongesteld. @Maria, ik krijg geen FM, dus kan je vraag niet beantwoorden. Bij Erasmus MC bepalen ze de werking van de clomid op cycluslengte: <35 dagen = ws. gewerkt. >35 dagen = ws. niet gewerkt, dus verhoging dosis. Na 2 rondes kijken ze of er iets gebeurd is. Verschilt dus erg per ziekenhuis wat ze doen! Laat je goed inlichten. Ps. dit is een erg mooie link!! The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy Hier houden duizenden vrouwen hun symptomen per dag bij en dus ook of ze al dan niet zwanger worden. Je kunt dus per cyclusdag zien welke klachten de vrouwen hebben die ook daadwerkelijk daarna zwanger zijn geworden. Ook kun je aardig berekenen wanneer je innesteling plaatsvindt en wanneer je een (vroege) test kunt doen.
@ djoon: ik heb gelukkig weinig last gehad van de provera. Alleen toen ik ongeveer halverwege de strip (10 pillen, 1 per dag) was, had ik 's nachts erge steken in mijn onderbuik. Dat was na een dag ongeveer over en nu heb ik vrijwel nergens last van. Ben benieuwd wanneer ik ongesteld ga worden @ marytje: goed om te weten dat ze het overal anders doen, ik zal me inderdaad goed laten voorlichten... Tot nu toe bevalt het ziekenhuis me erg goed en beik ik heel tevreden krijg een mooi mapje mee waar iedere keer informatie over onze behandelingen in wordt gedaan, zodat we zelf een dossier bij kunnen houden. (misschien is dat wel normaal, maar ik vind het erg fijn in ieder geval ) En bedankt voor de link, leuk
ja, handig zo'n pillenbox, ik vergeet zelfs mijn ene pilletje per dag wel eens Ze hadden inderdaad gezegd dat ik op de eerste ongi-dag moest bellen, maar had geen idee vanaf wanneer ik dan naar het ziekenhuis zou moeten. Met mijn werk is dat soms best onhandig, omdat ik niet woon waar ik werk en veel reistijd heb. Kan dus niet even tussendoor weg. Hoe pakken jullie dat aan met ziekenhuisafspraken en je werk?
Moet je even overleggen met je gyn, want ze kunnen je vaak ook als allereerste of als laatste inplannen zodat je niet veel weg hoeft van je werk of bijv half uurtje later kunt beginnen. Of half uurtje eerder weg. Je werkgever is verplicht je verlof te geven of een regeling te treffen. Je hoeft hem/haar niet te verklaren waarvoor je naar het ziekenhuis gaat.
Nou ik heb een lekker weekend gehad :S Na de acupunctuur een pijnloze nacht gehad. Heerlijk. Helaas werd ik vrijdag nacht weer wakker van de pijn, zo erg dat ik naar de huisartsenpost ben geweest. Uitgelegd dat ik eigenlijk geen medicijnen wilde ivm een eventuele zwangerschap. De huisarts dacht aan galstenen. Ik moest maar naar huis gaan en als het niet ging, dan zou ik een verwijzing krijgen naar de internist. Dus weer naar huis gegaan, maar het ging echt niet. De volgende ochtend dus weer naar de huisartsenpost en daarna door naar de eerste hulp. Ze hebben hier ook overleg gepleegd met de gyneacoloog en ik mocht inderdaad alle medicijnen nog hebben. Dus meteen dyclofynac gehad. Het hielp niet echt. Ze hebben bloed geprikt op onstekingen en daarna foto's gemaakt, omdat ze nog dachten aan een klaplong of longembolie. Er was helemaal niks te zien.... Maar ja, ik lag er huilend van de pijn, dus ze wisten dat er wel iets moest zijn... ze hebben me met de pijnstillers naar huis gestuurd. Ik ben naar bed gegaan (had al 4 nachten nauwelijks geslapen) en bijna de hele dag doorgeslapen. 's Avonds nog 1 pil genomen en door geslapen. Vandaag had ik terug gemoeten om het verder te laten onderzoeken, maar vanochtend was het een stuk minder. Dus het ziekenhuis gebeld en zij zeiden dat als het niet hetzelfde of erger was ik nu niet hoefde te komen. Als het wel erger wordt, mag ik meteen komen.. Vandaag voelt het alsof mijn ribben zwaar gekneusd zijn, maar ik kan weer normaal ademen en recht op lopen. Ik heb de pijnstillers wel bij mijn bed liggen, maar probeer ze zo min mogelijk te nemen. Mocht ik nu zwanger zijn, wil ik mijzelf geen verwijten kunnen maken als het wel mis gaat. Overigens heb ik dus ook een test gedaan, voor de zekerheid voor we naar de huisartsenpost gingen, maar die was nog steeds wit. Dus nu nog 5 dagen wachten... (hopelijk) Nou dat was mijn weekend Hoe gaat het met de rest??
@Maria, het zal ergens tussen dag 8-14 zijn, de periode waarin de clomid z'n effecten zou moeten laten zien en je eitjes gaan groeien. Ik had de laatste keer op dag 15 nog maar 11/12 mm (bij 19/20 mm heb je eisprong) dus het blijft giswerk, je weet nog niet wat voor cyclus je hebt. Je zal ws. kunnen afspreken wanneer het jou het best uitkomt in die periode. Zoals Parel zegt, even overleggen met je gyn inderdaad. Ik zelf plan mijn afspraken altijd op de dagen dat ik thuis werk (kan gelukkig met mijn job) en ik woon bijna letterlijk naast het ziekenhuis dus het kost me niet veel tijd (dubbel mazzel). @Parel, hoe is het nu met je?!! Hier nog steeds veel buikpijn. Daarom net stiekem een test gedaan (cd 28). Tuurtest, tuurstreepje, meeeeeeh, niks vergeleken met de test in de vorige ronde (die ik er even heb naast gelegd..) en die was al erg licht. Stomme doos dat ik ben!! Grr. Dinsdag weer .
Wow heftig Nadine!!!!!! Klote zeg! En vervelend dat ze niks konden vinden. Kan het misschien een paniekaanval zijn geweest? Gelukkig is het al minder!!! Sterkte meisje, en beterschap! En op naar vrijdag .
De pijn was geen paniek aanval, maar ik denk toch mn heupen. Mijn bloeddruk was 190/120 dat was wel van de paniek Oh in de hectiek ook nog vergeten te melden, dat ik nog met mijn verpleegkundige heb gesproken (die was overigens ook niet helemaal blij met de gyneacoloog vervangster) en zij geloofde niet dat die maandag ook mijn eisprong was. Volgens haar moet ik van woensdag uitgaan, dus vrijdag testen is prima Over de baarmoederslijmvlies verhaal, zei ze ook dat ze zelf ook al een paar keer genoteerd had dat het er wat rommelig uit zag, maar ze kon niet echt zeggen of het invloed gaat hebben. Als het deze ronde weer niet gelukt is, krijg ik een waterecho. Dit is om te kijken of er niet nog iets anders zit wat er niet hoort. Maar goed, ik hoop nog steeds dat het niet nodig is @Marytje jij mag dinsdag testen? Spannend hoor Ik duim voor je!
Nadine, nou heftig weekend Marytje, Spannend!! Zolang ik niet te druk doe en ijskoud water drink gaat het goed. Als ik te veel doe word ik misselijk en moe Net even gestoeid met mijn "pleegkindje" van 4 jaar en damn nu heb ik een gespannen buik, dus weet dat ik rustig aan moet doen nu
Waarom ijswater? Helpt dat tegen misselijkheid? Ik leer nog eens wat.. Fijn dat het zo goed gaat. Nee, Nadine, ik ga uit van een eisprong op 7 juni, dus ben nu nog maar 9dpo. Mijn nod is dus ook vrijdag pas . Maar ik kan gewoon niet wachten! Wat is een waterecho?
Is iemand hier bekend met deze testen? Is niet duur voor digitaal... Tobenobe Digitale Zwangerschapstest
Zoals ze het heeft uitgelegd is een waterecho, hetzelfde als een gewone echo, alleen wordt er dan water mee gespoten. Zo zouden dingen die er niet zouden moeten zitten beter zichtbaar zijn. Het water kan dan het baarmoederslijmvlies aan de kant duwen ofzo... Kreeg ook de melding dat ik wel maandverband moest meenemen..er kwam een hoop water bij kijken
Ik testen op 9 DPO heel licht positief Was bijna niet zichtbaar zo licht Waarom het werkt weet ik niet. Maar idd als je ijswater drinkt trekt de misselijkheid weg.
Heey meiden, Woow wat veel gekletst!! Nog ff een vraag he hebben jullie je leidinggevende ook gemeld dat je idd naar ziekenhuis moet maar ook voor wat? Ik moet het denk ik wel vertellen maar wil niet alles vertellen.. @nadine, oehh das niet fijn klinkt heel pijnlijk hopeljk krijg je het niet nog een x! @pearl, aah een pillendoosje is wel heel handig gwn bij de blokker of iets gekocht??
Ja gewoon bij de blokker of kruidvat. Ik heb aangegeven vaak naar ziekenhuis te moeten voor onderzoek maar niet wat precies. Mogen ze ook niet vragen.
Ik heb 1 leidinggevende niks verteld (die merkt het toch niet als ik er niet ben; ben zo vaak niet op mijn plek) en de ander alles. Ze reageerde echt heel begripvol, had een vriendin die iets vergelijkbaars had meegemaakt en dus van dichtbij gezien hoe enerverend het proces is. Ik moet van haar alle tijd nemen die ik nodig heb.. Echt een betere reactie kan ik me niet wensen. Succes Djoon, met wat je ook besluit te doen.
Ik heb mijn leidinggevende wel ingelicht. Omdat ik aan het begin niet kon inschatten wanneer ik naar het ziekenhuis moest en ik hiervoor soms plotseling belangrijke afspraken moest afzeggen. Normaal doe ik dit nooit, dus dan ben ik liever eerlijk. Na de miskraam kon ik hier ook meteen eerlijk over zijn, zonder al te veel te moeten vertellen. Dit vond ik ook wel fijn. En ik merk dat ze erg mee leeft. Het ligt misschien ook wel aan de leidinggevende of je het verteld of niet. Ik ben er iniedergeval blij mee.
@ Nadine en Marytje: wat fijn dat jullie bazen zo prettig reageerden! Helpt misschien ook wel dat het een vrouw is? Bij mij is het een man. En heb niet zo erg de behoefte om hem veel over mijn privéleven te vertellen. En er komt nog bij dat ik in principe nog maar t/m september werk heb. Daarna eindigt mijn contract. I kben bang dat het niet in mijn voordeel werkt als ik zeg dat ik bezig ben met een kinderwens, met het oog op een eventuele verlenging (kans is sowieso al erg klein dat het verlengd wordt, maar al helemaal als ik (hopelijk!) binnenkort zwanger ben). Ook al mogen ze dat niet als officiële reden aandragen, het speelt natuurlijk wel mee. Ik denk dat ik in ieder geval maar even afwachten hoe deze eerste clomid-ronde bij ons verloopt... kan het altijd nog vertellen. Ik vind het wel heel fijn om te lezen wat jullie ervaringen zijn, dat helpt heel erg