Toekomstige PCOS mama"s (PCO topic deel2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bbibi, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Nou de soap eindigt dus helaas niet. Hadden zondag dus de BBQ en gisteren verjaardag met BBQ
    Schoonfamilie (ooms en tantes) weten van de zwangerschap, super leuke reactie gekregen.
    Maar nu komt het schoonzus kwam als nog (ze was eigenlijk boos en zou wegblijven), lekker goedkoop eten en dat kind showen aan de familie, Zit me schoonvader te pushen want IK moest nu GVD maar eens zeggen dat ik zwanger was Echt werkelijk waar, hebben we heel vorige week ruzie over gehad met schoonmoeder, die ons nu beschermd. Vervolgens gaat hij proberen mijn man te pushen. Voor mij is het nu even genoeg, ik kom er voorlopig niet meer. Voel me meteen kl*te en wil een fijne zwangerschap, heb mijn man gezegd dat ik voor Ukje ga nu!! En hij zei ook dat hij het maar uitzoekt.

Heb mijn ouders, me zusje en schoonzus en daar hebben wij heel veel steun aan. Maar mijn schoonvader snapt nu op eens niet waar de ruzies over zijn gegaan met schoonmoeder, is toch zijn dochter dus we moeten het maar eens zeggen. Zelfs zijn eigen broer en zus vroegen of hij wel goed wijs was. Ze kwam alleen zich vol vreten en der kind laten zien ze had van te voren gebeld of andere schoonzus er niet was.
    Dus we gaan er voorlopig niet heen, mijn schoonmoeder zal het wel erg vinden want die zat gisteren te huilen dat ze de ruzies met ons en andere dochter zo erg vond ze wil ons niet kwijt aan iemand die der telkens laat stikken, ze was zwaar pissig dat mijn schoonvader dus gisteren begon dat we het moesten vertellen.
    Op dit moment staat ervoor mij een dikke streep onder want ons Ukje gaat voor, ons Ukje is belangrijk, ons gezinnetje is belangrijk en wat daar omheen gebeurt gaat bij zaak worden. Heb een aantal mensen die me goed steunen die heb ik meer nodig. Nu ik gisteren de beslissing heb gemaakt afstand te doen ben ik ook minder beroert scheelt meteen veel. Al dat gestress is niet goed dus dat gaan we vermijden.

2. djoon

djoon Niet meer actief

@babke, hahahahaha ik lig helemaal in een deuk:) geweldig. Wat zeiden ze bij prenetal? Heerlijk hoor enne goed excuus toch?:)

3. Parelbloesem

Babke, hihi dat overkomt de beste ;)

4. djoon

djoon Niet meer actief

@parelbloesum,

En gelijk heb je meis! Eht even aan je zelf denken over 9 maanden weer verder kijken!!

Dikke knuf meis en je hebt ons ook nog ;)

5. Parelbloesem

Haha dat is lief :D

Ja ondertussen ongeveer 6 maandjes ;)

6. Parelbloesem

Oh en ik moet wel lachen. Ik voel sinds kort plopjes, golfjes in mijn buik :D

7. MariaP86

MariaP86 Niet meer actief

Haha wat leuk parelbloesem! :-D
    De kleine is nu al aan het schoppen

@ Djoon
    Jij zit ook aan je eerste ronde clomid toch?
    Heb jij wel folikelmetingen? Want ik hoef deze ronde alleen bloed te prikken op dag 21.. zonder metingen.

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Wow, nu al?Dat lijkt me zo geinig he.
    Ik heb trouwens mijn buikfoto vervangen voor een goede. Met mijn nieuwe positiejurk. Wat zitten die dingen lekker. En ze staan ook zonder buik, dus zwanger of niet. ik ga daar vaker kopen, want zo duur zijn ze niet en ze staat echt leuk. Nu heb ik een heel klein buikje al. Zo schattig. :)

En super goed dat je voor jezelf gekozen hebt hoor!

9. Maria87

Maria87 Niet meer actief

Parelbloesem: jemig wat een gezeik! Heel erg goed dat jullie er even een streep onder zetten nu. Goed op elkaar passen en genieten van de zwangerschap zonder al dat gedoe eromheen!

Babke: hahahahaha wanneer kwam je erachter dat je dat broekje nog aan had? :D Moet een hele vervreemdende ervaring zijn geweest :D hilarisch! Zie het helemaal voor me :D

MariaP: wat fijn dat je bent begonnen met de provera nu en dan straks clomid! Ik dacht dat het gebruikelijk was dat je daar idd follikelmetingen bij kreeg, had ik in ieder geval wel deze ronde (was ook mijn eerste met clomid). Kennelijk doen ze het overal een beetje anders :) nou ja, in ieder geval heel erg veel succes, hopelijk heb je niet al te veel bijwerkingen!

Hier: morgen is mijn NOD (of misschien vandaag, ik weet niet helemaal precies op welke dag mijn eisprong was) en ik ben nog niet ongesteld! En ik heb ook nog niet getest. Ga ik als het me lukt om het nog even uit te stellen vrijdag doen :D Spannend!!

10. MariaP86

@ Maria87 (grappige naam ;) )
    Ik denk dat dat ook door de vakantietijd komt ofzo. De volgende ronde moet het iig wel.
    Daarom denk ik dat het verstandig is als ik deze maand ovulatietesten ga gebruiken.

Wel een superspannende week voor jou zeg! Hopelijk heb je straks een positieve test in je handen! :-D

11. djoon

djoon Niet meer actief

@maria, ja ik zit

12. djoon

djoon Niet meer actief

@maria andere;) , ja ik zit ook in eerste ronde! Ik had wel fm echt fijn want bij is pas op ongeveer 25 en vndaag bloedprikken gehad. Morgen uitslag!bij mij sloe het wel aan met 50mg maar wel hele late eisprong dus weet miet wat ze nu willen doen 100 of nog een x 50

@maria, oehh zoo spannend meis

13. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Hahahahaha Babke!! Foutje bedankt!! Kennelijk zat het als gegoten ;). Misschien toch kopen??

Parel, wat een narigheid. Ik hoop dat je er boven kunt staan. Laat ze lekker, jij weet zelf het best wat goed is voor jou en je kind. Geen stress inderdaad, maar dat lijkt me moeilijk nu. Fijn dat je steun vindt bij een aantal mensen. En fijn dat je het hier van je af kunt schrijven, blijf dat vooral doen. Idd, wat Djoon zegt, wij zijn er ook nog voor je :).

Oooooooooh spannend Maria87!!!! IK DUIM VOOR JOU!!!! Voel je al iets?

MariaP, eindelijk van start!! Heerlijk!!! Ik krijg trouwens ook geen FM. Ook niet bloedprikken!! Ik bij ErasmusMC. Rare toko. Ik heb het wel gevraagd, maar ze doen het niet. Period. Om vrouwen geen valse hoop te geven, er niet te veel mee bezig te laten zijn, maar ook simpelweg om vrouwen niet te veel te belasten (om de paar dagen langskomen). Zit wel wat in....
    De 2 echos die ik tussendoor (op eigen verzoek) heb gehad deden me alleen verdriet. De eerste gaf valse hoop (groeiende eitjes, die vervolgens te laat gesprongen zijn), op de 2e was niks te zien. Nu denk ik, laat ook maar. Deze ronde dus niks. Ik moet alleen kijken naar mijn cycluslengte. Korter dan 35 dagen = clomid werkt; langer dan 35 dagen = clomid werkt niet -> volgende stap: operatie/spuiten. Prima, ik zie wel.

Overigens heb ik nog steeds het gevoel dat er iets gebeurt :). Ik voel ook een soort van plopjes in mijn buik, maar ongetwijfeld heel anders dan bij jou Parel hihihi.

Sinds gister helaas jeuk/branderig gevoel daar beneden..:) Heb voor de zekerheid maar meteen een afspraak met de dokter gemaakt voor vrijdag, want zaterdag gaan we op vakantie. Wel balen zeg.
    Vorige keer zat ik rond de (vermeende) vruchtbare periode met krentenbaard (o men, dan voel je je niet sexy), nu misschien met een schimmelinfectie/blaasontsteking (??).. Seks brandt nu of jeukt (?!). Maar ja, ik neem het voor lief. Sorry voor de details.

14. djoon

djoon Niet meer actief

@marytje, aah hopelijk valt het mee.. En heb je toch en fijne vakantie en lekker intiem:)

Ik krijg wel controles tis wel alopend want ben deze cyclus 8x geweest ofzo maar tis gelukkig met me werk goed gegaan.
    Bij mij in ziekenhuis zeggen ze voor een fm maken we altijd tijd. Echt super fijn. Tis maar 3min werk dus voor hun ook appeltje eitje;)

15. djoon

djoon Niet meer actief

Enne als deze ronde een goede eisprong is geweest heb ik ook een cyclus van rond de 40 dus erg laat ei maar hoorde iemand wel die met een wat langere cyclus toch zwanger is geworden:) dus het kan allemaal.

16. Maria87

Maria87 Niet meer actief

om het allemaal nog een stapje spannender te maken, mn eisprong was goed :) en ik ben nog steeds niet ongesteld en ik voel wel van alles (ik voel me zoals ik me meestal de eerste twee dagen van menstruatie voel, alleen nu dus zonder bloed). Soort rommelig gevoel laag in mn buik. En alsof mn kleren te strak zitten (ook als ik geen kleren aan heb. Maf)

en djoon, dat is altijd fijn nieuws he, als mensen ook met een langere cyclus zwanger zijn geworden, dan kunnen wij dat ook!! :D

marytje, wat vervelend dat het down there branderig/jeukerig is!! Niet fijn! Goed dat je er vrijdag voor naar de dokter gaat!

17. MariaP86

Hee Djoon
    Ben heeeel benieuwd naar je uitslag!
    Wat betekent het als je een late eisprong hebt?
    Ik lees daar wel meer over en krijg de indruk dat een late eisprong niet goed is?

Hee Marytje
    Ja idd haha. Nu aan mijn derde provera dag. Gelukkig geen bijwerkingen
    Zijn ze bij Erasmus dan niet bang voor teveel eitjes? Dat kan toch?
    Ik snap hun uitgangspunt wel, alleen zou ik me daar niet heel prettig bij voelen denk ik.
    Wel een handig bruggetje over die 35 dagen ;)
    Ik heb het idee dat spuiten toch makkelijker is om een goed eitje te krijgen, dus misschien wel voordeliger voor jou. Hoewel ik natuurlijk voor je hoop dat dit de laatste ronde is en dat je een goeie eisprong hebt ;)
    Succes met je infectie. Echt balen!

En maria87 mijn collega had ook menstruatieklachten in het begin van haar zwangerschap ;)
    Spannend hoor!

18. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    En en en Maria 87???!!!

Nadine, hoe is alles gegaan? Weet even niet meer wanneer je precies de curettage kreeg, maar volgens mij heb je het al gehad?

Tnx Maria p!!! Mijn Gyn zei dat een laat ei niet goed is. De kwaliteit is dan te laag voor bevruchting en of innesteling. Ik had bij clomid 100 ook een laat ei, Gyn gaf me toen meteen primolut mee om menstruatie op te wekken, ik heb het wel pas later genomen, maar ze adviseerde het meteen te nemen.. Kennelijk is de kans onwijs klein dat het nog lukt....

Bij mij zijn ze kennelijk niet bang voor over stimulatie..ik zelf wel en beetje want heb zo vroeg in de cyclus al veel buik krampen..al hoop ik dat dat van 1 of 2 eitjes komt!

Ps. Voor iedereen die het dieet doet... Spelt brood in de aanbieding bij de Appie!

19. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    ps. heb echt een handige app (gebruik m nu een jaar), zie plaatje.

Hier is ook mijn temperatuurcurve te zien (voor het eerst). Nog geen eisprong zo te zien, mijn temp blijft alleen maar zakken. Hoe ziet de temp curve er bij jullie uit (voor degenen die tempen) en wat kunnen jullie opmaken uit de mijne? Tnx xxx

Bijgevoegde bestanden:

20. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Zie mijn handtekening (op ff klikken)

Deel Deze Pagina