Toekomstige PCOS mama"s (PCO topic deel2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bbibi, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    bah LW, ik heb precies hetzelfde. ben slank, gezond, redelijk sportief etc. en toch slaat het niet aan :( bij mij gebeuren er alleen maar rare dingen die niet kunnen.
    denk niet dat mijn buikpijn van ongi komt. ben eerder bang dat die cyste groter wordt... morgen weet ik het, dan mag ik weer naar het zh. om 10.45 uur.

2. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Charise: wat een dag voor jou gister zeg, kan me voorstellen dat je blij bent dat ie weer voorbij is! Hopelijk vandaag een rustigere dag.

@Peony84: balen dat je zo'n last van je buik had, kan het door een naderende eisprong komen? Wat heftig van je hernia zeg, hopelijk herstel je snel!

@LW85 en Zoetje88: heel veel succes in het ziekenhuis!

@Nienke1985: rectaal is in ieder geval een stuk betrouwbaarder. Voor mij is 36.7 hoog, maar dan is jouw temperatuur standaard gewoon hoger dan de mijne :). Geen zorgen dus!

@Mieks: wat geweldig zou dat zijn als je zelf een eisprong gaat krijgen, laat je het weten??? Ik duim voor je!

@Lotte1986: vervelend van de buikpijn, maar voor een goed doel is het toch minder erg he ;)! En sterkte met de acnebehandeling, heb je er zoveel last van?

@LW85: he gadver zeg, wat een teleurstelling! En ook balen zeg dat je nu zo lang af moet wachten, maar de cyclus nu al afbreken is inderdaad wel heel snel en er is nog een heel ieniemienie kansje dat je toch je eisprong al gehad hebt, dus denk dat het toch wel goed is om nog te laten prikken op progesteron. Maar snap je teleurstelling echt heel goed hoor, het is gewoon niet eerlijk! Bij mij sloeg de clomid ook niet aan, dus het ligt echt niet aan iets dat je wel of niet gedaan hebt hoor meid, geef jezelf niet de schuld en we gaan er gewoon voor dat de 150mg wel aanslaat!

@Weegbree: hopelijk is die buikpijn een teken dat de ongi eraan komt en dat je lichaam die stomme cyste eens goed gaat opruimen, de duimpjes draaien!

Hier helaas nog steeds geen knaller in mn temperatuur :(. Word er echt onrustig van, waarom gaat mn temperatuur niet gewoon verder omhoog zoals de vorige rondes??? Hij is wel hoog, maar niet zo hoog als ik verwacht/gehoopt had, hoe zou dat kunnen? Heb ik dan geen goede eisprong gehad? Ik heb geen slijm meer en deze temperatuur is echt te hoog voor voor de eisprong, wat gebeurt er allemaal? Heb ook buikpijn en soms last van mn rug en borsten, word echt gek van deze onzekerheid!! Gelukkig mag ik maandag eindelijk bellen voor een echo en als ik zondag over een week nog geen bloedverlies gehad heb dan gooi ik er misschien nog wel een testje tegenaan, tenzij dan al is gebleken dat ik niet zwanger kan zijn natuurlijk. Gadver, ben nu zover dat ik zelfs liever ongesteld zou worden dan in deze onzekerheid te moeten zitten, dat is veel erger!

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @bbibi: ja t is zo niet eerlijk! Ik doe alles om gezon te blijven zodat alle beetjes helpen en mijn lijf doet gewoon helemaal niets! Ook niet met een schop onder de kont van de clomid..

Gyn. Was wel erg begripvol dit keer. Hij zei zelf ook; ja t wachten is klote en je wilt t liefst precies horen dat het werkt en op welk moment maar dat is nou eenmaal niet waar te maken.
    Volgende ronde 150mg p dag. Op dag 3 uitgangsecho en dan vanaf dag 10 wel follikelmetingen. Hoop zo dat die aan gaat slaan, het spuiten komt nu wel heel dichtbij!

4. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @LW en Weegbree: ik had hetzelfde, ook heel slank en gezond en toch sloeg de clomid niet aan... Ben bang dat we alle 3 gewoon domme pech hebben en dat is gewoon zo niet eerlijk!

@all: tijd voor een grouphug? Wie doet er mee?? Mn armen staan al open!

5. Lies33

Lies33 Niet meer actief

Hoi dames,
    Ik heb hier lang niet gereageerd, maar ik lees wel regelmatig mee.
    Voor de zwangeren: gefeliciteerd!

Ik mag vandaag eindelijk beginnen met primolut en daarna clomid.
    Wat ik wel vreemd vond is dat ik tussentijds niet hoef te komen voor echos ofzo? Ik heb pas weer over 8 weken een afspraak om te bespreken wat het gedaan heeft...

Het zaad van mijn man was volgens de gyn. goed. 76% beweeglijk, 5 ml en 18 mljn per ml. Wel aan de weinige kant maar dat werd volgens hem goedgemaakt door de hoge beweeglijkheid.
    Toch maak ik me er wel een beetje zorgen over hoor...over de hoeveelheid.

Oja omdat ik niet hoef langs te komen weet ik ook niet wanneer ik me ei heb. Op welke dag tot welke dag zou ik moeten beginnen met klussen?
    X

6. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @weegbree & susannelilian; not fair! Maar ooit komt het goed.

Nu even down dus ik duik ook in de grouphug!!!

@lies; wat goed dat je mag gaan beginnen! Hier behalve bloedprikken de eerste 2 rondes ook geen controles. Wel ovulatietesten gekregen waarmee je kan kijken of je eisprong eraan komt. Misschien kun je die ook aandchaffen?

7. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Lies33: welkom! Betekent de 33 in jouw naam trouwens dat je 33 jaar bent? Wel apart dat je tussendoor geen echo's krijgt, maar je zou met ovulatietesten en/of temperaturen kunnen kijken of je je eisprong kan vinden. De hoeveelheid zaad is dan misschien wat laag, maar de bewegelijkheid is echt super en de gyn zegt dat echt niet zomaar.

8. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Heb regelmatig pijn tijdens en na t vrijen. He is dan wel vochtig van mezelf maar misschien niet genoeg? Vriend denkt da
    t door mn vaginaspieren (geen idee of ze zo heten) komt want bij bepaalde standjes voelt hij het heel strak tot aan pijnlijk en als wedan an veranderen is t minder. Zou glijmiddel dat oplossen? T zou best kunnen want ik heb altijd redelijk gespannen spieren in mn bekken/lies (volgens fysio). Ik doe nu iig mn oefeningen weer om dat op te rekken. Hopelijk komt vriend dan ook iets minder snel klaar.

9. Lies33

Lies33 Niet meer actief

@LW85...hmm bloedprikken hoef ik ook al niet. Is dat wel normaal dat ik zo aan mijn lot wordt overgelaten haha.
    Over ovutesten zit ik indd nog te twijfelen, heb er niet echt goede ervaringen mee (ik had nl altijd positieve testen) maar wie weet ga ik het proberen, op welke dag denk je dat ik moet beginnen met testen?

@susannelilian....Nee, 33 is een willekeurig getal dat ik gekozen heb, alle anderen waren al bezet haha. Ik ben bijna 23.
    Ik ga indd mijn temp bijhouden.
    Gelukkig is de beweegelijkheid wel hoog, hij zei nog dat het meestal andersom is, 76% niet beweeglijk, maar bij mijn man dus 76% wel beweeglijk!

10. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @lies: ik voelde me ook aan mn lot overgelaten, ondanks t bloedprikken. Ovulatietesten werken bij mij ook niet maar dat is ondat ik nog geen eisprongen heb gehad. Misschien kun je de assistent bellen voor toch een bloedprikformulier? Ik zou op dag 11 ofzo beginnen, omdat je eisprong meestal later is bij pco.

11. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    LW85: ik heb het ook een keer gekocht, maar mn vriend vindt het helemaal niks, hij zegt dat het er eerder droger/plakkerig van wordt en het er dus helemaal niet makkelijker wordt. Maar anderen zweren erbij, dus het is een kwestie van proberen denk ik. Wij hebben het in ieder geval niet meer nodig:D.

12. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @LW: de ovutesten lijken bij mij ook niet gewerkt te hebben deze ronde, terwijl ze eerder wel werken (heb ze niet altijd gebruikt). En die onzekerheid is echt killing!

13. Lies33

Lies33 Niet meer actief

Ja misschien dat ik nog even bel.
    Eerst maar 7 dagen primolut. ;)

Vervelend dat jij nog geen eisprong heb gehad zeg. Hopelijk slaat een hogere dosering wel aan.

14. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Peony Oh dat lijkt me pijnlijk:(

LW Dan vraag je je af waarom je nog moet tempen en ovutesten van de gyn.

Is Sensible niet zaadvriendelijk?

All Ik heb trouwens ook pijn tijdens het vrijen. Alleen heb ik geen last van "droogheid" Maar ik heb het gevoel dat mijn man tegen mijn baarmoeder aanduwd ofzo. Heb ik trouwens ook last van als ik mijn slijm check doet gewoon pijn. Nog meer meiden miss ervaring mee?

Weegbree Dat hoop ik ook niet voor je. Zijn het geen ongi krampen? Oh nee lees het nu.

Bibi Mijn man komt normaal gesproken volgende week woensdag thuis. Dus wie weet. Zit morgen op cd 17 dus dan moet het ei toch flink gegroeid zijn anders denk ik dat ze het afbreken. Dit hoor je toch wel vaker omdat de cyclus anders weer te lang wordt?

SusanneL last van acne bedoel je? Het is niet zo dat ik allemaal grote pustels heb. Ik heb meer last van mee-eters (white heads en black heads) Zo nu en dan 'n ontsteking. Maar er zijn zeker mensen die het erger hebben.

Zit jij evengoed nog aan de clomid of krijg je nu spuiten? Neem aan dat je niet uit jezelf een eisprong hebt? Omdat je ook met ivf bezig bent Heb het niet allemaal meegekregen.
    Ik zou zeggen als je temp niet omhoog gaat dat je ook geen eisprong hebt gehad.

Lies Ik zou gaan tempen en ovutesten gaan gebruiken. Zowieso zou ik vanaf dag 12 om de dag gaan klussen. Ovutesten werken namelijk niet altijd en met tempen kun je pas achteraf zien of je een eisprong hebt gehad.

15. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Oke thanks, toch maar eens bestellen. Anders gaat het gewoon de prullenbak in

@suasannelilian: ja echt echt echt killing! Ben blij dat ik vanmorgen en geweest (ondanks t slechte nieuws) want anders had ik weer nog tot dag 35 in onzekerheid gezeten om erachter te komen dat 100mg niet had aangeslagen!

Hopelijk doet 3x p dag het wel gewoon! Duimduim duim

16. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @lotte; ik denk dat ik blijf temperaturen om volgense ronde te kunnen vergelijken. Al ik dan misschien wel een eisprong krijg weet ik hoe het verschil in grafiek er ongeveer uitziet. Ovulatietesten ga ik even niet meer doen, of ik moet opeens vruchtblaar slijm tegen komen maar die kans is ieniemienie.
    Voor mij is voelen aan mijn baarmoedermond ook geen pretje. Inwendige echo vandaag was ook erg gevoelig en de seks bepaalde periodes ook.. Is je vriend erg groot geschapen? Daar kan t ook aan liggen. Is bij ons overigen niet t geval

17. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Lotte1986: ik bedoelde inderdaad de acne... Fijn dat je er niet heel erg last van hebt, vind het altijd zo zielig voor de mensen die er echt helemaal onder zitten, die lijden er echt onder!

Ik gebruik nu niks (is een rustronde, met de verse embryo heb ik wel stimulatie gebruikt, maar met de cryo's gaat het weer in mn eigen cyclus) en heb uit mezelf wel een eisprong (hebben alleen 5 mislukte IUI's gehad en had er toen geen vertrouwen in en in het ziekenhuis vonden ze het toen ook tijd voor de volgende stap), maar ongeveer op dag 24/25 en nu zou het volgens het ziekenhuis later kunnen zijn vanwege de mislukte IVF. Maar als ik nu eens kijk dan lijkt het er toch op dat ik mn eisprong op dag 24 heb gehad. Mn temperatuur is wel gestegen, maar niet tot zo hoog als ik gehoopt had en in mn eerdere cycli wel had (nu van 36,5 naar 36.8 en eerder wel naar 36.9 of zelfs 37.0).

@LW85: beter zekerheid dat het niks is dan in onzekerheid zitten he, dat is vele malen erger, zeker als die hoop kansloos is... Hoop voor je dat 3x per dag wel gaat werken!

18. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @lies, als je er erg onzeker over bent zou ik het zh bellen. Je kunt wel zelf al beginnen met tempen.
    Succe smet de provera! Hoop dat je snel ongesteld wordt. Fijn dat het zaad van je man zo beweeglijk is!

@lotte, ook voor jou. Misschien iets om eens aan de gyn te vragen waarom het pijnlijk/gevoelig is? Misschien is er een eenvoudige reden?

@bbibi, hoe gaati met jou? Heb je er al weer een beetje moed in?

19. Lies33

Lies33 Niet meer actief

Thnx peony, ik ga zeker tempen!

20. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Ben niet down maar doe mee in de grouphug, misschien kan ik jullie een beetje energie geven!! *hug*

@lies, heel slim, je kunt dan iig achteraf bepalen of je je ei hebt gehad, spannend! Ik zou iig beginnen met klussen rond dag 12, let ook goed op je slijm!

@weegbree, succes alvast meid. Ik hoop zo dat je door mag naar de volgende ronde en dat die stomme cyste weg is!

@suuslil, balen dat je temp niet stijgt zoals jij hoopt. Wat gaan ze in het zh doen als je niet snel ongersteld wordt? Gaan ze het dan opwekken?

Deel Deze Pagina