Zou iemand bij mij wat willen aanpassen op mobiel vind ik het zo niet handig Djoon, 24jaar(alweer jaar ouder), en me nod: 2 aug!! Yes heb gewoon een nod (had ik nooit) haha
Vanmorgen gesprek met gyn gehad! Moet het nu al 3 maanden alleen doen! En vind het spannend joh! Wil graag mog ff kijken tussendoor bij me eitjes Hij raden het af om te tempen en ovaluatie testen Maar ga denk ik wel tempen hoe kan ik anders weten waneer me eisprong is geweest!
NOD 2 augustus Djoon 24 jaar, 13e maand, ronde 7, 1e kindje 15 augustus Marytje 29 jaar, 13e maand, ronde 10, ronde 3 Clomid, 1e kindje ??? Tempusfugit, 22 jaar, 13e maand (?), ronde 7, 1e kindje ??? NadineW 28 jaar, ronde 5 Clomid, 7e maand, 1e kindje ??? Maria, 25 jaar, 9e maand, ronde 4, 1e kindje ??? LW85 25 jaar, 9e maand, ronde 4, 1e kindje ??? Elvira89 24 jaar, 17e maand,1e kindje ??? Mamootje 23 jaar, ? maand, ronde ?, 2e kindje ??? MariaP86 27 jaar, maand, ronde 1, 1e kindje Behandelingen TempusFugit Clomid 100 Marytje Clomid 150 mg Elvira89 Menopur spuiten 75 h Djoon Clomid 50 mg NadineW Clomid 100 mg Mamootje Clomid 50 mg LW85 Puregon 50eh en pregnyl Maria87 Clomid 50 mg; semenonderzoek manlief Maria 86 Provera, Clomid 50mg Afspraken Parelbloesem 31 juli controle VK Babke 13-8 termijnecho Zahra2 19 augustus intake/1e echo bij gyn Marytje 21 augustus check werking clomid 150, evt. afspraak maken hoe verder? (kijkoperatie/spuiten) Babke 28-8 controle vk Parelbloesem 9 september de 20w echo Tempusfugit Elvira Fren Niero Maria87 Nadine Zwanger Paniekertje Uitgerekend op 13-10-2013 - Verrassing! ♥ Merel123 Uitgerekend op 12-12-2013- Meisje ♥ Niero Uitgerekend op 14-12-2013- Jongetje ♥ Parelbloesem Uitgerekend op 26-01-2014 - Verrassing! ♥ Fren Uitgerekend op 07-02-2014- ? Babke uitgerekend 27-02-2014- ? Zahra2 uitgerekend 07-04-2014- ?
Hee Djoon.. supergoed nieuws! Volgens mij zei mijn dokter ook zoiets.. mits er een goeie eisprong gecreerd wordt natuurlijk. En idd tussendoor een keer een echo. Jij mag al bijna testen toch?
Djoon, ergens snap ik het wel, anderzijds hier in het ziekenhuis zijn ze te bang voor overstimulatie of geen eisprong net als bij mij op clomid, dat ze alles bij houden. Ik snap jou gyn wel, want heb heel bewust de keus naar VK gemaakt omdat ik na 18 maanden zkh het wel gezien had daar
Waarom raadde hij af te tempen en ovulatietesten? Ben ik wel benieuwd naar, ben namelijk met allebei wel bezig! Hier op CD 19 gevoelige tepels! Yes! Had ik 1e x clomid ook, 2e keer niet, dus goed teken!!! Temp was 4 dagen achter elkaar 36.5, gister 36.4 en vandaag 36.6.. Nog geen drastische veranderingen dus. Kijken of het door blijft stijgen.. Ik heb deze ronde zo'n goed voorgevoel... Niet normaal...
Als hij morgen ook gestegen is dan heb je als het goed is je eisprong gehad. De reden dat ze afraden te tempen en ovu's te doen is omdat veel PCO'ers zich daar gek mee maken. Ovu testen kunnen bij PCO'ers heel lang heel licht van kleur zijn voor ze knallen, was bij mij ook vanaf dag 12 tot dag 19 licht en vaak dag 20 knaller. En mijn temp schommelde heel erg, dit kom ook aan de PCO liggen. Maar zolang jij je er prettig bij voelt en je niet het gevoel hebt dat je je zelf gemaakt, moet je gewoon tempen en ovu's doen, deed ik ook Heb alleen tempen uiteindelijk gestopt, maar ovu's bleef ik doen..
Zoo ik ben weer in het land der levende en we hebben weer een zwangere! Gefeliciteerd Zahra!! Bij is de curretage wat anders verlopen dan gedacht. Nadat ik lekker in slaap was gebracht (wat viel mij dat mee) hebben ze eerst gekeken. Er bleek niks te zitten, alles zag er keurig uit.... Op zich heel fijn nieuws natuurlijk, aan de andere kant hadden we gedacht dat het een nieuwe start zou zijn, dus een schone nieuwe kans. Maar vermoedelijk doordat mijn baarmoeder gekanteld ligt is het gewoon slecht te zien op de echo.. Dus ik ben blij dat we door zijn gegaan met de clomid. Ik had deze ronde ontzettend last van de clomid.. heel veel opvliegers (misschien ook door de combi met het warme weer) en emotioneel.. Nare week gehad dus. Gelukkig neemt het nu een beetje af Vanochtend ook weer controle gehad en hoewel vorige maand mijn eitje op cyclusdag 12 al 25 mm was, was hij de grootste nu nog maar 13mm Dus vrijdag nu weer controle. Verder gaat de verpleegkundige overleggen of we doorgaan met de clomid of dat we toch ook naar de injecties gaan.. Op zich mogen we nog 6 rondes doen, maar of we dat willen... Dat hoor ik dus ook vrijdag weer.. Maar nu dat de eitjes nog niet zo groot zijn en hij vermoedelijk de vorige keer ook aardig is doorgegroeid, vrees ik dat mijn menstruatie ook erg laat wordt... Maar goed.. Ik zal de lijst ook nog even bijwerken, want ben inmiddels ook een jaartje ouder geworden...
NOD 2 augustus Djoon 24 jaar, 13e maand, ronde 7, 1e kindje 15 augustus Marytje 29 jaar, 13e maand, ronde 10, ronde 3 Clomid, 1e kindje ??? Tempusfugit, 22 jaar, 13e maand (?), ronde 7, 1e kindje 18 augustus?NadineW 29 jaar, ronde 6 Clomid, 8e maand, 1e kindje ??? Maria, 25 jaar, 9e maand, ronde 4, 1e kindje ??? LW85 25 jaar, 9e maand, ronde 4, 1e kindje ??? Elvira89 24 jaar, 17e maand,1e kindje ??? Mamootje 23 jaar, ? maand, ronde ?, 2e kindje ??? MariaP86 27 jaar, maand, ronde 1, 1e kindje Behandelingen TempusFugit Clomid 100 Marytje Clomid 150 mg Elvira89 Menopur spuiten 75 h Djoon Clomid 50 mg NadineW Clomid 100 mg Mamootje Clomid 50 mg LW85 Puregon 50eh en pregnyl Maria87 Clomid 50 mg; semenonderzoek manlief Maria 86 Provera, Clomid 50mg Afspraken Parelbloesem 31 juli controle VK Babke 13-8 termijnecho Zahra2 19 augustus intake/1e echo bij gyn Marytje 21 augustus check werking clomid 150, evt. afspraak maken hoe verder? (kijkoperatie/spuiten) Babke 28-8 controle vk Parelbloesem 9 september de 20w echo Tempusfugit Elvira Fren Niero Maria87 Nadine 2 augustus weer eicontrole Zwanger Paniekertje Uitgerekend op 13-10-2013 - Verrassing! ♥ Merel123 Uitgerekend op 12-12-2013- Meisje ♥ Niero Uitgerekend op 14-12-2013- Jongetje ♥ Parelbloesem Uitgerekend op 26-01-2014 - Verrassing! ♥ Fren Uitgerekend op 07-02-2014- ? Babke uitgerekend 27-02-2014- ? Zahra2 uitgerekend 07-04-2014- ?
NOD 2 augustus Djoon 24 jaar, 13e maand, ronde 7, 1e kindje 15 augustus Marytje 29 jaar, 13e maand, ronde 10, ronde 3 Clomid, 1e kindje 18 augustusNadineW 29 jaar, ronde 6 Clomid, 8e maand, 1e kindje ??? Tempusfugit, 22 jaar, 13e maand (?), ronde 7, 1e kindje ??? Maria, 25 jaar, 9e maand, ronde 4, 1e kindje ??? LW85 25 jaar, 9e maand, ronde 4, 1e kindje ??? Elvira89 24 jaar, 17e maand,1e kindje ??? Mamootje 23 jaar, ? maand, ronde ?, 2e kindje ??? MariaP86 27 jaar, maand, ronde 1, 1e kindje Behandelingen TempusFugit Clomid 100 Marytje Clomid 150 mg Elvira89 Menopur spuiten 75 h Djoon Clomid 50 mg NadineW Clomid 100 mg Mamootje Clomid 50 mg LW85 Puregon 50eh en pregnyl Maria87 Clomid 50 mg; semenonderzoek manlief Maria 86 Provera, Clomid 50mg Afspraken Parelbloesem 31 juli controle VK Nadine 2 augustus weer ei-controle Babke 13 augustus termijnecho Zahra2 19 augustus intake/1e echo bij gyn Marytje 21 augustus check werking clomid 150, evt. afspraak maken hoe verder? (kijkoperatie/spuiten) Babke 28 augustus controle vk Parelbloesem 9 september de 20w echo Tempusfugit Elvira Fren Niero Maria87 Zwanger Paniekertje Uitgerekend op 13-10-2013 - Verrassing! ♥ Merel123 Uitgerekend op 12-12-2013- Meisje ♥ Niero Uitgerekend op 14-12-2013- Jongetje ♥ Parelbloesem Uitgerekend op 26-01-2014 - Verrassing! ♥ Fren Uitgerekend op 07-02-2014- ? Babke uitgerekend 27-02-2014- ? Zahra2 uitgerekend 07-04-2014- ? Ik vind het leuk om de lijst bij te houden, dus post een bericht en ik pas het aan!
Nadine, hmm apart dat ze het dan anders hebben gezien. Wel fijn dat je meteen weer clomid mag, alleen lastig van de klachten. Uhm je moet er zelf heel bewust achter staan te spuiten, maar persoonlijk merk ik dat dit bij de meeste mensen de beste vruchten afwerpt. Oh ik heb je ff op datum volgorde in de lijst gezet, zag sowieso dat ik nog wat aan moest passen, dus meteen gedaan...
@Parel Ik weet idd dat spuiten een hele opgave is, maar als dat de volgende stap moet zijn, dan geven we ons er helemaal aan over. We volgen hierin echt het advies van de gynaecoloog.. Clomid slaat aan, dus dat is positief, maar op een gegeven moment moet je verder..Dus we wachten even af..
Dat ze ovutesten afraden snap ik wel. Ik heb regelmatig vals positieve gehad. Maar tempen daarentegen. Geen gyn die mij daarvan afbrengt hoor. Dat is mijn enige houvast. Stel ik heb na 30 dagen geen menstruatie, dan moet ik het van de gyn afbreken, maar wat nu als op dag 25 mijn eisprong was. Dan breek ik misschien wel een zwangerschap af. Ik wil dus echt wel zeker weten dat ik geen eisprong gehad had in de tussentijd. En ze kunnen zoveel zeggen over late eisprong, slechte eisprong. Dat gaat er bij mij ook niet in. Ik ken echt veel vrouwen die zwanger waren van een late eisprong. Dus al ze je het dan toch zelf laten doen, zou ik lekker ook zelf de controle nemen hoor. Ovutesten laten voor wat het is (tenzij je heeeeel nat bent haha), en lekker tempen.
Haha ja ik ga ook tempen zowieso tot me eisprong is geweest! Want anders hou ik idd geen controle! De gyn zei het moet ook nog leuk zijn! (Was beetje zo'n grappe maker:s) en hij zei je moet gewoo veijen on de dag dan komt het goed! Ik heb trouwens zondag een bruine afscheiding gehad! Gisteren heel klein beetje toen niets! Nou vandaag heel klein beetje rood en nu weer niets. Wat is dat joh! Want zo weet ik ook niet op welke dag ik nu met clomid moet beginnen! Dus me hoop deze ronde is: 0,0001
@Djoon Je mag pas beginnen met clomid als het echt doorzet. Ik heb meestal 2 dagen voor mijn menstruatie echt doorzet ook van die (net) niet dagen..
Ik begon altijd op de eerste echte dag. (niet de derde zoals voorgeschreven) Mijn ei was al laat, en ik had geen zin in een nog hogere dosis. In de VS wordt altijd met dag 1 gestart, dus zag er geen problemen in. Wel wat positiever hoor Djoon. Waarom zou je kans zo klein zijn. Als je negatief begint, maak je bij voorbaat al geen kans. Ik geloof best sterk in invloed van denken op doen enzo. Niet dat als je posi denkt je gelijk zwanger bent, maar negatief denken werkt wel echt negatief denk ik. Jij wordt zwanger! Alleen wanneer is nog even de vraag. Prent je dat in en ga ervoor!
Hoiii meiden, Ik lees wel mee hoor, maar heb niks te melden hier @NadineW: ik vind het spuiten heel erg mee vallen! Wel pas 1 ronde gedaan en ja, je moet wat vaker langs voor een follikelmeting maar mij is het prima bevallen. Ik wil ook weer beginnen! Ik heb trouwens van mezelf een eisprong gehad! Super laat en vriend was op vakantie maar wa seven weer trots op mijn lijf. Inmiddels wel weer 16 dagen ongesteld :S gister bij de gyn geweest, ook om even naar wondjes/schraalheid/jeuk te laten kijken en ga wat langer primolut nemen nu, zodat ik op vakantie geen bloedverlies meer heb en we erna (16-8) een nieuwe ronde kunnen starten! Verder weeeeeer last van die streptokokken infectie veel pijn, het brand. Dus weer een vaginale antibioticacreme voor een week. Kon ook peniciline krijgen maar aangezien je daar weer schimmelinfectie en diarree van krijgt probeer ik dit liever nog een keer.
Maria, dan ook even een peptalk voor jou. Jij bent je zus niet, jij bent jij. Het feit dat zij icsi heeft betekent dat het zaad van haar partner ook niet mee werkt. Is dta bij jou ook aan de orde? Zo nee, dan heb jij echt veel meer kans. Zodra de cyclus met clomid of spuiten goed loopt, heb je net zoveel kans als een ander, na 12 cycli is 80%!!!! zwanger, dus jij ook. Ik weet zeker als het jou lukt om naast het zwanger worden de lol te zien in alles wat het leven nog meer te bieden heeft en je dus je hoofd enigszins leger kan maken, het goed komt. Ga plannen maken voor de toekomst. Maak die reis die je wil, koop die computer etc. Leef vandaag en niet in de toekomst. Moeilijk (I know) maar het heeft mij ook echt geholpen. Jij wordt zwanger en wanneer.... dat weet niemand, maar het gebeurt.