@babke, ja zekers weten maar bedoel nu deze ronde dat ik er niet veel vertrouwen meer in heb ivm me bruin verlies. Nee ik ben voor de rest super positief joh Haha maar ik snap je bedoeling en ben wel heel positief alleen als ik ongesteld ben ff de eerste dagen niet zo maar verder wel maar ik leg steeds deadlines neer voor mezelf en dat moet ik niet doen! Want dan ga ik er zoo op hopen! Maak me ongie is nog steeds niet doorgebroken dus heb nog hoop hoor meiden
Thanks Het zaad van mijn vriend is zelfs zeer goed dus dat scheelt idd heel erg. Ik wist niet dat na 12 keer 80% zwanger is. Dat is echt enorm positief om te horen! Ik weet ergens ook wel dat ik mijn zus niet ben, maar ik weet niet.. Ik gun het haar ook heel erg. Misschien op dit moment nog wel meer dan mezelf. Ik ga over 6 weken trouwen dus ik heb gelukkig wel afleiding Achja, vandaag gaat ook vanzelf voorbij (gelukkig).
Ga je 11 september trouwen? En idd je bent je zus niet en natuurlijk gun je haar je kindje. Maar jij hebt ook een kindje verdient, dus beloof me dat als bij jou de medicijnen eerder aanslaan en je zou straks als nog eerder zwanger bent, jij je niet schuldig voelt, dan kan jij daar niks aan doen, hoe zielig het ook is voor jou zus dat deze ICSI niet is gelukt. Ook mij heeft het geholpen, in het hier en nu te leven, maar wel leuke dingen te plannen. We hadden eigenlijk voor november een reis gepland staan naar Afrika, want ik dacht dat het toch volgend jaar pas zou lukken, deze hebben we afgezegd, meer omdat het medisch daar niet verantwoord is als je per ongeluk te vroeg bevalt Jammer hem te moeten cancelen, anderzijds dat heeft blijkbaar toch geholpen, er minder mee bezig te zijn
Goed dat je er weer bent Nadine!! Die bijwerkingen klinken bekend...vervelend, maar wel te overzien toch? Rot voor je zus mariaP.. Ik kan me alleen maar aansluiten bij Babke (goede peptalk!!) en parel.. Gaaf, bijna trouwen!! Mijn vriend en ik wilden altijd pas trouwen als 'de kinderen' wat groter zijn (en eet dus getuige van kunnen zijn). Dat begint nu wel steeds meer dubbel te voelen..maar ik heb goede hoop! Hier zet de temperatuur stijging door. Vandaag 36.8. Jippie! Droomde vannacht dat ik seks had met 3 gigolo's. Hahaha.. Misschien had ik het daarom zo warm. Past wel bij het beeld van een eisprong in elk geval. Zere tepels ook nog steeds present! Augustus plus here i come. Hoe gaat het met de zwangerschappen Babke en parel? Xx
whahaha 3 gigolo's. Een voordeel, die weten wel van wanten haha. ook in je dromen Je komt toch niks te kort he? hihi
Nee, 14 september Superlief van je! En idd, ik weet dat ik me niet schuldig zou moeten voelen dan. Maar zo ver is het nog niet. Gaan jullie nog wel ergens anders naar toe op vakantie? We hebben wel besloten om nog een extra weekendje weg te gaan (naast de huwelijksreis) @Marytje.. Ik lees heel veel over temperaturen, maar begrijp er niks van. Hoe werkt dat? Als je temperatuur stijgt krijg je een eisprong? Haha grappige dromen
Spannend, klinkt als een mooie eisprong Enne 3 toemaar, heftig nachtje dus Hier goed, al schrok ik bij de VK wel even. Ze kon het hartje niet vinden Uiteindelijk vond ze het hartje maar de baby zit veel hoger dan normaal met mijn termijn, het zat maar 5 a 7cm van mijn navel af, dus dat is waarom mijn buik nu al behoorlijk groeit. Zal zo nieuwe foto in mijn album zetten, daar op is te zien dat de buik afgelopen week niet naar voren maar naar boven is gegroeid. Wel een nadeel kan geven dat ik B negatief heb, dus moet met 27 weken weer bloed laten prikken om te kijken of ik anti stoffen aan maak. Zo ja is mijn kindje positief en moet ik een spuit krijgen bij 30 weken en na de bevalling, dus dat is even afwachten maar komt ook wel goed...
Oh super wij zijn dan 9 jaar samen 14 september Nee dat is waar, maar op zich heb je hele goede kansen met medicatie, dus stiekem hoop ik dat het je snel mag lukken. We willen nog wel paar weekendjes weg gaan naar Frankrijk en hier in NL, maar niet te groots. Vind wel jammer geen Afrika, maar vind dood eng als daar iets gebeurd, zijn lieve mensen, maar nee medisch niet verantwoord.
Hoi allemaal! Parel, zou je mijn NOD op de lijst willen aanpassen? ik zag dat je het leuk vindt om de lijst bij te houden? Vandaar even zo: mijn NOD is (vermoedelijk) 31 augustus Nadine, fijn dat je er weer bent. Dat moet achteraf een gekke gewaarwording zijn geweest, dat ze ineens de plannen wijzigden toen je eenmaal onder narcose was! Wel fijn dat die narcose zo mee is gevallen! over de clomid en echo's: mijn vorige ronde had ik ook steeds echo's i.v.m. cyclusanalyse, maar vanaf nu in principe dus niet meer. Dat vind ik ook wel een beetje spannend: hoe weet ik dan of ik wel een eisprong heb gehad? De verpleegkundige zei dat ik uit mocht gaan van de cd waarop ik de afgelopen keer mijn eisprong had (cd 22 of 23). Ik dacht dat temperaturen inderdaad lastig zou zijn ivm temperatuurwisselingen als je PCOS hebt? Maar misschien moet ik dat dan toch maar gaan doen. Het lijkt me alleen zo'n gedoe... Bij mij willen ze trouwens dat ik het pas meld als mijn cyclus langer dan 35 dagen wordt: dan zou ik dan een echo krijgen. Nou ja, we zien wel hoe het gaat * probeert er minder mee bezig te zijn, met de nadruk op probeert * marytje, wat een spannende droom dat heeft op de een of andere manier vast te maken met je eisprong en vruchtbare dagen en zo djoon, dat van die deadlines heb ik ook heel erg! Ik had zo erg gehoopt dat ik voor mijn 26e zwanger zou zijn en dat is niet gelukt. Nu mijn zinnen gezet op de verjaardag van manlief half oktober. Maar dan hebben we nog maar twee kansen... zucht... ik wou dat ik het kon, er niet meer zo mee bezig zijn O ja, parel, wel jammer dat jullie de vakantie hebben moeten cancellen, maar idd wel zo verstandig. En je krijgt straks in plaats van een mooie vakantie een prachtig kindje!!
Hoi, Even egoberichtje maar moet t ff kwijt Moet echt ff mijn hart luchten. Ik ben werkzaam in het voortgezet onderwijs. Afgelopen voorjaar heb ik een lerarenbeurs aangevraagd om mijn Master te gaan halen. Wij waren toen al geruime tijd bezig voor een 2e, maar t wilde nog niet lukken en omdat ik ook pcos heb zag ik de mmm er in september al aankomen... Daarom had ik zoiets van.. je moet toch doorgaan met je leven en twijfel al een aantal jaren over deze studie.. Nu hebben we het grote geluk dat ik net weet dat ik zwanger ben ! En vandaag te horen gekregen dat ik de beurs krijg en dus in september kan beginnen.. nu dus grote twijfel wat verstandig is... mijn situatie ziet er dan als volgt uit: -3 dagen per week werken + nakijk- en voorbereidingswerk -1 dag in de week naar de opleiding -en men schat dat de studiebelasting zo'n 25 uur is (even uit mijn hoofd) Zal dan dus tijdens de tweede helft van mijn eerste jaar al bevallen. En de studie duurt 3 jr.. -Opvang zal geen probleem zijn, maar ja, mijn grote dilemma is dat ik nog wel van mijn gezin wil kunnen genieten... kan ik misschien beter wachten? Of alvast zoveel mogelijk punten binnenhalen? Dames met ervaring/advies hier? Graag !
Mijn vriendin heeft eerste jaar tijdens haar zwangerschap extra studie punten gemaakt, waardoor ze niks achter kwam te lopen en na haar bevalling is ze verder gegaan met de studie, al 2 kinderen rond lopen en toen zwanger van de 3de en dat ging prima, zolang haar partner maar wel wat extra taakjes deed in huis. Het is echt wat jij denkt aan te kunnen, als je er voor gaat kan je het ook wel
@maria87: Het was inderdaad wel apart.. ik hoorde het al toen ik in de lift lag om terug naar de kamer gebracht te worden, maar toen drong het niet helemaal door... Wel apart dat je uit moet gaan van je eerdere cyclus.. ik merk dat het bij mij verschilt.. mijn eitjes groeide steeds sneller.. vorige ronde had ik op cyclusdag 12 al een ei van 25mm, maar deze ronde op cyclusdag 12 was de grootste 13mm... (en nu dus ook weer een extra controle) ik zit er ook over te denken om maar te gaan tempraturen. Als het niet af te lezen is, is het jammer, maar ik heb inmiddels ook geen idee meer wanneer ik kan uitgaan van de eisprong (en menstruatie) @Marytje klinkt spannend die droom! Straks ben je zwanger, ga je nog twijfelen wie de vader is
Zahra doen! Je weet niet hoe lang jouw traject nog duurt en als het zo is, dan zie je dat dan wel weer. Wie weet is die keuze maken wel net jouw duwtje om het los te laten en zwanger te worden. Ook goed toch? Doe je er desnoods een jaartje langer over. Dat geeft toch niet. Maar uitstellen? Ik zou dat zeker neit doen.
@Maria87, dat klinkt bekend! Ongeveer zelfde procedure als bij mij. Op zich is het best okay. Je weet dan niet precies wanneer je ei is, maar als je tussen dag 12-22 wat vaker seks hebt moet het goedkomen. Als je geen eisprong of te late eisprong hebt wordt je cyclus >35 dagen. Dan zullen ze ws. Echo doen, cyclus afbreken en je op een hogere dosis zetten (mijn vorige cyclus...). @mariaP, temperaturen zoals ik het begrepen heb gaat als volgt. Smorgens meten (anaal), nog voor je enige activiteit hebt verricht. Probeer het moment elke dag gelijk te houden (ik heb zelf gemerkt dat het precieze tijdstip niet zoveel uitmaakt, als de tijd na het wakker worden maar steeds gelijk is). Rond de ovulatie is er meestal sprake van een dip in temp, met daarna direct een stijging. Voor iedere persoon ziet dit er anders uit. Op de site van fertilityfriend (zie handtekening Babke) zie je curves van verschillende vrouwen. Bekijk er eens een stuk of wat. Veel variaties, maar na de eisprong vrijwel altijd een tempstijging. Temp blijft dan hoog/hoger (0.25-0.5 graden) tot aan de menstruatie. Tenzij je zwanger bent, dan blijft ie hoog/wordt ie nog hoger. Verschillen kunnen heel subtiel zijn (bij ons ook moeilijker te onderscheiden door hogere temp tijdens primolut &clomid), maar ik denk dat op den duur wel patronen zichtbaar worden... Hier is de temp weer iets omlaag :-$. 36.6. Maarrrrr.. Als ik een ei heb gehad zou de temp in general de komende 1.5-2 weken hoger moeten zijn dan de afgelopen 2 weken. Daar gaat het nog wel naartoe...... @Babke, nee hoor ik kom niks te kort hihihihi. Hoewel.... Ik ga in oktober trouwens naar de chipendales.. Lekker fout, maar best leuk voor een keertje @Nadine... Hahahaha.. Ja zou wat zijn. Straks is mijn kind bevrucht tijdens de gedachte aan 3 wildvreemde sexy mannen ipv de vader.... Zou best zo kunnen zijn . Trouwens, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Samen 29! @Zahra. Dit hangt echt af van hoe goed/snel je leert, hoeveel zelfdiscipline je hebt, hoe gemotiveerd je bent en hoe leuk je de opleiding vindt. Er zijn mensen die hun studie niet halen terwijl ze er geen werk en geen gezin naast hebben. Maar ook ik ken een voorbeeld waarbij het wel lukte (werk met nachtdiensten, hbo opleiding, klein baby). Als ik straks een kleine heb wil ik ook (minimaal) 4 dagen blijven werken, wat een beetje op hetzelfde neerkomt. Het hangt er ook vanaf hoeveel je vriend kan doen. Jij kan het echt zelf het beste inschatten. Als je goed kunt leren, is die voorbereidingstijd/zelfstudie tijd lager dan wat er voor staat en zou ik zeggen DOEN. Als de kleine er eenmaal is en je gewend bent veel tijd met hem door te brengen is het veeeeel lastiger de opleiding te gaan starten. Bovendien leren jonge hersens beter dan oude . Succes met de beslissing!
Hahaha.. Tsja, babke, als je even niet oplet is er (zelfs op het pcos forum) zo iemand zwanger gheghe
Laatste tablet provera zit erin! Gelukkig Nu maar even afwachten. @ Parelbloesem is idd verstandig om niet naar Afrika te gaan, maar de reden erachter is de mooiste die er maar is toch? @ Marytje Hmm, ik hou het maar bij ovulatietesten denk ik. Ik heb die van clear blue met dat gezichtje. Kan niet missen toch? Dan hoef ik zelf ook niet te vogelen of het nu wel of niet zo is. Misschien begin ik later wel even aan temperaturen. Haha leuke banner idd Altijd spannende dagen he
Haha ja dat is zeker waar de mooiste reden ever!! Enne op naar de menstruatie van, klinkt raar om er blij mee te zijn, maar als PCO'er is menstruatie een geschenk
Tja, die dementie he In dat geval, zou je het een jaartje mogen uitstellen? Als dat kan, zou ik dat zeker doen. Je kunt het ook voorleggen. Niet dat je al zwanger bent, maar stel. je wordt zwanger, kun je dan een jaar uitstellen? Zo ja, dan zou ik het alsnog doen.En als je bij 12 weken goed zit, melden en uitstellen. Kun je niet ondertussen uitstellen, dan zou ik het nu al een jaar uitstellen. Maar stel dat het mis gaat (let's hope not!!) dan loop je ook je studie mis.