Toekomstige PCOS mama"s (PCO topic deel2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bbibi, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ja ik zag het. Gefeliciteerd joh. Wat is jouw verhaal in een notendop? Anders moet ik 500+ pagina's terug lezen haha.

Maar dit wachten voor jou is nu anders ;). Daarbij doet de tijd z'n werk en zie je je buik groeien. Heerlijk. Hopelijk heb je een fijne zwangerschap.

2. djoon

djoon Niet meer actief

@leen, welkom! Heelaas ook in dit topic, ik hoop voor je dat je snel zwanger ben!!
    En idd het wachten is vreselijk!!!

3. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Ja dat wel maar tot deze week heb ik niet echt kunnen genieten wegens een MK bij 14w5d in het verleden... Heb toen dus een kindje verloren, was door de pil heen zwanger... Ook heel erg misselijk geweest de afgelopen weken, nu begint alles beter te worden...

Uhm mijn verhaal is:
    Lange cyclussen, een arts die me niet door wilde sturen, want ik was nog jong, tja zij was 31 toen ze zwanger raakte en ja ik was nog maar 24 hoor.
    Vervolgens voor iets anders bij een andere arts, ik dat uit gelegd en die zegt ik mag je nu niet doorverwijzen omdat deze afspraak daar niet over gaat. Dus nieuwe afspraak gemaakt die week nog en ja hoor ik kreeg een verwijzing naar de gyn. Kon heel snel te recht en na 9 maanden zat ik daar dus al. Had cyclussen van 119 dagen en 88 dus zo'n 3 tot 4 maanden en wel flinke buikpijnen. Daar bleek ik duidelijk aan echo beeld en bloed PCOS te hebben.
    Mocht meteen primolut (ongeveer zelfde als duphaston) en clomid. Die clomid heb ik 8 keer gehad daarvan maar 2 keer een eisprong, beide keer dat ik een eisprong had heb ik een VMK gehad. 4 aug 2012 (dat was 2 jaar na mijn mk in 2010 bij 14w5d van kleine Isabella) en 25 december 2012. Toen op aanraden van paniekertje (die zie je hier af en toe verschijnen en staat onderaan bij de zwangere in de lijst) de stap genomen om over te gaan op spuiten, man zijn zaad getest deze was ver boven gemiddeld goed. Dus ik mocht gaan spuiten en zelf proberen, eerste ronde spuiten 37 dagen spuiten cyclus van 53 dagen, maar het was een cyclus met eisprong, alleen helaas geen zwangerschap. De 2de ronde spuiten werd nog langer en veel problemen met de middelen die niet leverbaar waren, mei vakantie van eigen gyn en echt een heks van een gyn als vervang, die vond dat ik maar 6 maanden moest stoppen en afvallen (wat me dus niet tot moeilijk lukte door PCOS)... Toch die cyclus verder mogen spuiten tot een eisprong en dan net daarvoor dus pregnyl zetten om te laten springen. Na 18 maanden MMM en in totaal 27 maanden proberen, zijn we zwanger geraakt van een tot vooralsnog plakbeeb. Eerste 10 weken strenge controle in ziekenhuis en daarna over naar verloskundige :D

4. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Welkom Leen! We zitten samen op het wachtbankje, nods dichtbij elkaar... Spannend! Ik vind het echt pittig, ik ben nu lekker op vakantie, geniet ervan, maar toch, veel tijd om er (in gedachten) mee bezig te zijn..... Ik weet op basis van tempen en ovutests deze ronde voor het eerst zeker dat ik een ei heb (ik krijg geen echos), des te spannender nu... Ik heb de hele tijd het gevoel dat ik 'iets moet doen', daarom zit ik fanatiek mijn appje bij te houden, hier te posten etc. Maar ja, we kunnen niets doen..
    Dan..
    Wachten....

Pffffff.... ;)

Voel je al iets? (foutste vraag ever, maar, geef toe, iedereen is er mee bezig...).

@parel, fijn dat het minder eng is! Ben heel blij voor je.. En fijn dat je zomaar wat daagjes cadeau kreeg :)...
    Met mij alles goed, alleen dat irritante wachten... :x

5. djoon

djoon Niet meer actief

Zo eerste clomid pilletje zit er weer in! Vol goede moed naar volgende ronde:)

6. Knokke

Knokke Actief lid

4 aug 2013
    228
    0
    0
    hallo allemaal,
    mag ik ook meekletsen?
    ik ben juli 2012 gestopt met de pil en ben nu bezig met 3e ronde clomid.
    heb ook duidelijk pcos.
    bij mij weet enkel 1 goede vriendin er vanaf.
    mijn hormonen gieren door mijn lichaam; ben snel emotioneel, snel geïrriteerd, enz.
    hebben jullie dat ook?
    lijkt me zo heerlijk om mijn hart te kunnen luchten bij lotgenoten...
    mag vrijdag naar gyn voor fm.
    hopelijk groeit er een eitje en kunnen we binnenkort weer huiswerk gaan maken zoals mijn gyn het noemt haha.
    en jah dan volgt weer dat wachten.....
    groetjes!

7. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Welkom Knokke! We kunnen elkaar de hand geven... Ik ben ook juli 2012 gestopt met de pil en zit ook op 3e ronde clomid.

Voel je vrij om hier alles van je af te kletsen, er is ruimte voor alle emoties.
    Heb je je pcos al een beetje verwerkt? Het is niet niks...

Het lijkt me lastig dat je er met mensen niet over kunt praten.. Zeker wanneer de hormonen door je lijf gieren en je je zo anders voelt. Bij mij weten heel veel mensen het, wat ik buitengewoon prettig vind.

@Djoon, thats the spirit. Nieuwe ronde nieuwe kansen! Succes met de clomid.... Ps. Mag jij op dag 2 al starten? Of kies je daar zelf voor?

8. djoon

djoon Niet meer actief

@marytje, nou omdat ik vrijdag rond 18:00 ongesteld werd is dit eigenlijk dag 3. En het gaf de doorslag dat ik vorige cyclus een hele lange cyclus had. Het schijnt geen kwaad te kunnen alleen dat je eerder je eisprong kan hebben

9. Knokke

Knokke Actief lid

4 aug 2013
    228
    0
    0
    marytje,
    ik weet al vele jaren dat ik pcos heb.
    dus dat was gelukkig geen schok.
    maar ik had wel een normale cyclus verwacht door de clomid en dat heb ik dus niet....
    en eigenlijk hebben wij bewust gekozen om niets te zeggen omdat ik niet steeds vragen wil krijgen of het al gelukt is.
    of dat ze niet vragen maar zo kijken.
    omdat mijn mond houden best een opgave is heb ik het toch 1 vriendin verteld en dat luchte wel op ja.
    spuit jij ook pregnyl of dat niet?

10. Parelbloesem

Dat is een duidelijk gevolg van de clomid, had ik ook heel erg.

Zou ik van je mogen weten wanneer ongeveer je NOD (niet ongesteldheis Dag) is, dus wanneer je ongesteld zou moeten worden maar liever niet :p
    Je leeftijd, welke ronde en welke maand je zit en is het je eerst kindje?

Wat is precies je behandeling: Clomid (hoeveel mg?) met pregnyl begreep ik?

Sorry voor alle vragen, we hebben een lijst om van iedereen bij te houden, omdat het ander erg veel word om te onthouden.

Las dat je nog lange cyclussen hebt met clomid. Dat had ik helaas ook :(

11. Knokke

Knokke Actief lid

4 aug 2013
    228
    0
    0
    hey parelbloesem,
    wat een vragen! haha
    zal proberen alles te beantwoorden.
    ik weet mijn nod niet.
    mijn gyn bekijkt via fm wanneer ik pregnyl moet spuiten en is niet elke keer gelijk dus weet na de spuit pas dat het 2 weken later die bewuste dag is.
    ben in juli 2012 gestopt met de pil en rond oktober fanatiek begonnen met proberen.
    zit nu in 3e clomid ronde (1e ronde 50 mg en 2e + huidige ronde 100 mg) en gaat om 1e kindje ja.
    is het bij jou inmiddels gelukt of?

12. Parelbloesem

Ik vind het leuk om de lijst bij te houden, dus post een bericht en ik pas het aan!

NOD
    11 augustus Leen82 31 jaar, 10e maand, ronde 5, ronde 1 Clomid, 1e kindje
    15 augustus Marytje 29 jaar, 13e maand, ronde 10, ronde 3 Clomid, 1e kindje
    18 augustusNadineW 29 jaar, ronde 6 Clomid, 8e maand, 1e kindje
    31 augustus Maria, 25 jaar, 9e maand, ronde 4, 1e kindje
    4 september Djoon 24 jaar, 14e maand, ronde 8, ronde 2 clomid, 1e kindje
    ??? Tempusfugit, 22 jaar, 13e maand (?), ronde 7, 1e kindje
    ??? LW85 25 jaar, 9e maand, ronde 4, 1e kindje
    ??? Elvira89 24 jaar, 19e maand,1e kindje
    ??? Mamootje 23 jaar, ? maand, ronde ?, 2e kindje
    ??? MariaP86 27 jaar, ? maand, ronde 1, 1e kindje
    ??? Knokke ? jaar, 10e maand, ronde ?, 3e ronde clomid, 1e kindje

Behandelingen
    TempusFugit Clomid 100
    Marytje Clomid 150 mg
    Elvira89 Menopur spuiten 75 h
    Djoon Clomid 50 mg
    NadineW Clomid 100 mg
    Mamootje Clomid 50 mg
    LW85 Puregon 50eh en pregnyl
    Maria87 Clomid 50 mg; semenonderzoek manlief
    Maria 86 Provera, Clomid 50mg
    Leen82 Duphaston, Clomid 50mg
    Knokke Clomid 100mg, Pregnyl

Afspraken
    Parelbloesem 31 juli controle VK
    Nadine 2 augustus weer ei-controle
    Elvira 7 augustus 2e fm meting
    Knokke 9 augustus fm meting
    Babke 13 augustus termijnecho
    Zahra2 19 augustus intake/1e echo bij gyn
    Leen82 20 augustus Uitslagen eerste ronde
    Marytje 21 augustus check werking clomid 150, evt. afspraak maken hoe verder? (kijkoperatie/spuiten)
    Babke 28 augustus controle vk
    Parelbloesem 9 september de 20w echo
    Tempusfugit
    Fren
    Niero
    Maria87

Zwanger
    Paniekertje Uitgerekend op 13-10-2013 - Verrassing! ♥
    Merel123 Uitgerekend op 12-12-2013- Meisje ♥
    Niero Uitgerekend op 14-12-2013- Jongetje ♥
    Parelbloesem Uitgerekend op 26-01-2014 - Verrassing! ♥
    Fren Uitgerekend op 07-02-2014- ?
    Babke uitgerekend 27-02-2014- ?
    Zahra2 uitgerekend 07-04-2014- ?

Veranderd:
    Knokke toegevoegd

Ik vind het leuk om de lijst bij te houden, dus post een bericht en ik pas het aan!

13. Parelbloesem

Heb je in de lijst gezet, boven in bij NOD staat op sommige plaatsen een ? omdat ik dat nog niet weet. NOD datum staat 3 ? bij iedereen die zijn NOD niet weet.

Ik ben op dit moment 15w2d zwanger ;) na een lange weg. Op blz 505 staat in het redelijk kort (korter kon niet) mijn verhaal ;)

14. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Ga ik de volgende keer wellicht ook doen (al ga ik er nog steeds vanuit dat er geen volgende keer nodig is;)). Had eerder ook al een dag gesmokkeld met de primolut...haha. Hoop dat je cyclus nu wat korter is!

15. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Ja, bijzonder he? Wauw.. Heb je inmiddels meer gedroomd?

16. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Fijn dat je het al wist... Ik totaal niet, was een grote shock!
    Balen dat de cyclus niet normaal is! Bij mij 1e keer bijna (35 dagen), 2e keer niet (50+ dagen), 3e keer (clomid 150, deze ronde) wel/bijna.. Althans alles lijkt erop dat ik mijn ei tussen dag 19 en 22 heb gehad, dus cyclus zal weer ong. 35 dgn zijn.
    Geen pregnyl hier, wat is de reden dat je dat hebt?

17. Knokke

Knokke Actief lid

4 aug 2013
    228
    0
    0
    mijn gyn zegt; we doen zoveel moeite om met die clomid een eitje te laten groeien dat we ook zeker willen hebben dat ie springt om bevrucht te kunnen worden.
    pregnyl zorgt dus voor eisprong.
    ik heb niet bijgehouden hoelang mijn cyclussen zijn.
    heb vanaf dat ik gestopt ben met de pil in juli 2012 geen spontane menstruatie gehad.
    net 1 dag heel weinig.
    nu met clomid ook nog niet echt gehad.
    ik moet van gyn gewoon met nieuwe ronde clomid starten nadat is vastgesteld dat ik niet zwanger ben (ruim 2 weken na pregnyl spuit).
    moest afgelopen dinsdag starten maar toen had ik smorgens wat bloedverlies dus dacht ik zal even wachten tot 3e menstruatiedag en dan starten zoals op doosje staat maar het bleek maar halve dag te zijn.
    dus woensdag gestart met slikken en vanaf donderdag heb ik ietwat rood gekleurde afscheiding lijkt het, heel anders en veel minder dan menstruatie.
    geen idee of het goed of niet is, ik slik braaf door en zal het vrijdag wel horen neem ik aan....

heel grappig dat jullie ook dromen over baby's.
    ik vannacht ook!
    was tegelijk met stikrijke vrouw bevallen, haar kindje bleek dood geboren en de onze gelukkig kerngezond.
    dag erna kwam ik erachter dat mijn kindje met die vrouw mee was gegeven en dat wilden ze verborgen houden voor me.
    helemaal in paniek werd ik wakker om daarna snel te concluderen dat het een droom/nachtmerrie was....
    pfff

18. Knokke

Knokke Actief lid

4 aug 2013
    228
    0
    0
    pff parelbloesem, net je verhaal gelezen, pittig hoor.
    super dat het nu wel gelukt is!
    ik vond het vervelend en lang duren totdat ik forums begon te lezen enz.
    dacht met die clomid ben ik dus zo zwanger!
    weet nu dat het ook heel anders kan gaan.....
    maar ik houd moed :D
    ben trouwens 31 jaar, was leeftijd vergeten door te geven

19. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hey meiden, sorry voor mijn late reacties, maar beetje druk weekend gehad.

@Parelbloem
    Jeetje wat een verhaal zeg. En wat ben jij ook lang bezig geweest. Wel fijn om te lezen dat het uiteindelijk gelukt is natuurlijk. Verschrikkelijk dat je 2 miskramen hebt gehad. Dan heb je de afgelopen weken goed in spanning gezeten lijkt me. Nu lijkt het een goede plakbeeb te zijn. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap nu!

@Marytje
    Wanneer is jouw NOD precies? En ga je wachten tot die dag?
    Ja ik voel vanalles, maar dat komt ook omdat ik eindelijk eens een eisprong heb gehad. Gevoelige tepels sinds de eisprong, maar dat is inmiddels over. Verder ben ik wat emotioneel en flinke honger / eetbuien (zullen de hormonen zijn). En soms hele lichte krampen onder in mijn buik. Maar dat wijt ik dan weer aan een mogelijke menstruatie. Verder heb ik weer wat meer afscheiding, wat ik redelijk irritant vindt. Al die symptomen zijn te wijten aan een mogelijke zwangerschap of op een komende menstruatie haha. Schiet je nog geen zak mee op. Dus: afwachten...

@Djoon
    Spannend, je eerste dagen medicijnen. Ik heb er geen 'last' van gehad. Al merkte ik wel aan mijn humeur op het einde van de rit dat ik weer een boost hormonen in mijn lijf had. Succes. Spannend.

@Knokke
    Welkom :)

20. MariaP86

MariaP86 Niet meer actief

Pfff nog steeds aan het wachten op m'n menstruatie.. dag 4 na provera en nog niks te bekennen.. :(
    Zal je zien dat het bij mij weer heel lang gaat duren.. stomme wachten! :(:(:(

Deel Deze Pagina