Toekomstige PCOS mama"s (PCO topic deel2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bbibi, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Spannend lotte! Hopelijk nu wel n moou groot ei!

2. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    meiden jullie gaan TE SNEL!

@peony succes bij fysio!!! en toch nog geen posi ovutest? vervelend meid! misschien vandaag een donkerder streepje?

@lotte succes meid!! ik hoop juist niet voor je een groot ei! wacht er maar even mee tot volgende week woensdag hihi!
    en jij herkent het dus ook om met autisme om te gaan? ik vind het zooooo lastig! mijn man komt ook veel liever bij mijn ouders dan die van zijn eigen... dus zegt ook genoeg toch?

@mieks lief van je, je hebt gelijk ik ben onegduldig .. en ik weet idd ook wat koffievrouw zei, maar ze zag liefsd niet zwanger en dan denk ik wel... tja beeeeetje jammer zou het allemaal wel kloppen? dan ga ik twijfelen snap je? en jouw verhaal hihiiiii heb me echt kapot gelachen! leruk dat hij zon leuke kamergenooot heeft hihihi :D

@ panierkertje ja heeel vervelend he af en toe zon schoonfamilie! ik weet wel dat ze het beste met me voor hebben maar ik kan het gewoon vaak niet handelen! pfff ellende!
    en jij bijna je behandeling spannend meiddddd!! jeej!! hopelijk nu deze ronde meteen raak meid!!!

@charise dankjewel voor je lieve berichtje lieverd!! doet me goed :) en idd februari wordt onze maand al lijkt dat nu nog zoooooooooooooooooo verweg :(

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Lieve Bbibi, hier komt mijn nuchtere blik weer ;) probeer jte er niet zo aan vast te houden. Een simpele wijziging in het heden, kan de toekomst wijzigen. En ze heeft toch geen termijn gezegd, alleen iets met een 3. Dat kan zoveel zijn, een datum met een 3 erin, een termijn met 3. En bedoelt ze de conceptie of de bevalling.
    Probeer het los te laten en vertrouw op je eigen lichaam.
    Dikke knuffel meis. Het is moeilijk ik weet het, maar echt, laat het los.

4. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    bibi ik kan daar heel moeilijk mee omgaan. Gelukkig woont hij sinds een jaar in een leefgroep en hebben wij er dus minder last van.

all ik hen idd gelukkig geen groot ei. Maar wel wen kleintje:D maargoed dat ik op mijn eigen lichaam heb vertrouwd anders had ik me zelf helemaal gek zitten maken. Komende zondag morgen moet ik weer terug, mijn ei was 14 mm. Dus hopelijk groeit het redelijk door tot woensdag, liever iets te langzaam dan te snel. Dus wie weet gaat jou pendel toch nog uitkomen:)
    Ga weer snel verder werken.

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik lees wel vaker van fm op zaterdag of zodnag. Dat doen ze bij ons echt niet. Ja bij iui misschien. Maar voor mij niet hoor.

Hoe groot was het kleintje?

6. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Babke 14 mm. Ik ben wel blij dat ze het doen:) zo missen hem iig niet.

7. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Mooi nieuws lotte! Hopelijk blijft ie nog ff zitten tot woensdag!

Ik zit in de wachtkamer!

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    14? Das toch goed. Bij mij was het vrijdag 14 en maandag op dinsdag al een eisprong gehad, dus het kan snel gaan hoor. Ik zou maar vast beginnen met klussen.

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @lotte had ik toch gelijk dus? ik heb je ingestraald met een klein eitje! en heeeeel hard geduimd... dus hij mag niet te snel groeien en dan kunnen jullie het precies uitkienen!! beter dat hij nog even op zich laat wachten... dan klopt idd mijn pendel vboor jouw meid ;)

@babke, ja dat laat ik juist los en daarom dat ik zo ingestort ben... dat was mijn enige ''houvast'' en die heb ik nu niet meer... ik weet niet of ik het moet geloven... wel typisch dat iedereen een jongentje ziet... adt is wel erg bizar... en ook steeds overnieuw... maar toch twijfel ik ... vertrouwen in mijn lichaam heb ik sowieso niet meer sinds ik ME heb gekregen dus daar kan ik mijzelf al helemaal niet aan vast houden! als ik daar overna denk weet ik zeker dat ik nooit kinderen krijg en dat is wel erg moeilijk ...
    zucht maar niets aan te doen.. we gaan er deze ronde maar weer gewoon voor als er uberhaupt deze ronde nog wat groeit!
    jij er nog steeds een goed gevoel over deze ronde?
    met 2 eitjes zou het toch goed moeten komen :)

@weegbree succes lieverd!

10. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @lotte, ohhh super!! Top!! Nu lekker broeden, maar niet al te snel... ;)

@weegbree, spannend meis!

@bbibi, ik vind het zo vervelend voor je dat je het vertrouwen kwijt bent! Ik snap dat je je lichaam niet vertrouwt, dat heb ik ook. Ik heb veel baat bij fysio, snap dat dat voor jou lastig gaat want ik kan nu beginnen met iets opbouwen maar misschien dat jij ergens anders baat bij hebt? Bijv. ook accupunctuur, voetreflexie, reiki oid? Dat brengt je iig wat rust.... (Ik heb ook fijne ervaringen met reiki).
    Sterkte meis!

@bbibi, spannend hoor. Gewoon dubbele kans.... :D
    Nu maar hopen dat je ei(eren) lekker warm bij je innestelen! ;)

11. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hoi meiden,
    Zo, even vanaf de iphone dus reageer vanavond op jullie!!
    Gisteravond lekker met vriend in het nieuwe kantoorpand wezen kijken. Toen uit eten geweesten livemuziek van singsongwriters geluisterd. Heerlijk. Was weer ontspannen toen we om 00.30 thuiskwamen.
    Ik heb besloten deze ronde bloed te gaan prikken op dag 21. Als ik op mn tempkaartje kijk zou ik evt een eisprong kunnen hebben gehad op dag 15? Dan zou het kloppen dat er gister bij de gyn. Geen eitje te zien was. Als er volgens de progesteron geen eisprong is geweest wil ik gewoon weer menstruatie opwekken ipv afwachten. Volgens de echo en ovulatietesten zit een eisprong er niet meer in dus ben helemaal niet bang dat ik een laat ei dan heb afgebroken.
    Ben met de ovulatietesten gestopt en ga met temperaturen door.

Ik zit alleen nu al te denken wat ik ga doen als 150mg ook niet aanslaat. Ik zit nu in mn laatste studiejaar en spuiten en evt. verdere stappen lijken me een stuk ingrijpender dan alleen clomid dus twijfel of we dan nog een half jaar wachten of wel doorgaan..
    Aan de andere kant.. De kinderwens is echt heel erg groot dus zou dan wel zwaar verdrietig zijn.

Vandaag nog raar verhaal van zus gehoord. Zij woont dus in turkije en gebruikt clomid. Wordt vanzichzelf nooit ongesteld en heeft 2 miskramen gehad. Nu vertelde ze dus dat ze dat helemaal niet onder controle van een gyn. of dokter doet maar dat clomid daar zonder recept verkrijgbaar is! Superstom van haar. Vooral krom ook dat ze mij clomid zat af te raden ivm overstimulatie enz toen ik vertelde dat we daarmee mochten beginnen. Blijkbaar dus toch jaloezie ofzo, ze wil absoluut niet dt ik eerder zwanger ben. Ga haar ook niks mee vertellen, het is geen wedstrijdje waar ik aan mee wil doen.ze vroeg hoe ver ik was en heb geschreven dat ik nog steeds openstruatie wacht en dan pa ga beginnen. Echt super kinderachtig!

12. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @all: ik had vanmorgen alweer bloedverlies (tot nu toe eenmalig, maar wel rood), dus net als de vorige ronde weet ik 1 week voor mn nod al dat het over is :(... Voel me echt zo k*t, hoopte toch tegen beter weten in dat ik zwanger zou zijn...

Reageer nu op mn foon, dus reageer later op iedereen.

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Bbibi, je doe tme erg denken aan mezelf vorig jaar. Ik was zo gefocust op die datum van 8-8 dat ik er gek van werd en gefrustreerd toen het neit zo was. Ik denk dat je jezelf in de weg zit, doordat je je zo opwindt erover zeg maar. En daardoor voor jezelf een soort blokkade opwerpt. Ermee bezig zijn is gezond, maar je moet niet doordraaien, snap je?

Ik dnek dat jij meer baat hebt bij ontspanning dan een koffievrouwtje. Denk aan yoga, regelmatig ontspanningsmassage of de sauna. Zoek iets van afleiding, desnoods een leuke hobby. Als je je je leert te ontspannen win je denk ik zoveel. Misschien lichttherapie, aangezien het donkerder wordt. Accunpuncttuur zoals Weegbree. Dat staat ook al tip in dat pcos-handbook.

En wantrouwen in jouw lichaam is zwaar onterecht. Natuurlijk ME is gewoon zwaar klote. Maar als je ziet wat DCI al voor jou gedaan heeft, dat is een mega vooruitgang toch? Moet je nagaan wat een dosis positieve energie emt je gaat doen.

Ik heb nog wel vertrouwen in mijn ronde, al ben ik wel nuchter en bedenk dat het ook gewoon weer een nieuwe ronde kan worden hoor. Ik meeot gewoon afwachten. Ja, ik heb meer kans, maar de kans om niet zwanger te zijn is altijd groter dan wel.

14. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @lw, wie weet slaat die 150 mg wel aan! En je kunt altijd bespreken met de gyn hoe het traject eruit ziet met spuiten ed.
    En of je dan meteen door zou moeten gaan met de behandelingen kunnen jullie alleen samen beslissen. Maar nogmaals, je weet niet wat 150 mg gaat doen!
    Oh wat vervelend van je zus!! Idd een beetje raar.... het is dus echt jaloezie! Vreemd ook dat ze haar helemaal niet monitoren!! Hoop dat alles goedgaat voor haar!
    Gewoon lekker laten gaan, je hebt zelf al genoeg zorgen! En het is idd geen wedstrijdje, ook al wil zij dat er misschien wel van maken!
    Sterkte!! En ik hoop idd dat je ei al geweest is en je over een kleine 2 weken positief kan testen (dan zou de 100 dus evengoed aanslaan!)

@suuslil, maar dan zou dat toch ook een innesteling kunnen zijn? Volgens mij kun je een week vantevoren nog niet met zekerheid zeggen of je ongesteld gaat worden. Je zou dan pas over een week ongesteld moeten worden (van je gevoel uitgaand dat je een ei had).

15. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @peony: ze heeft geen controles omdat ze clomid gebruikt die ze zelf bij de apotheek gekocht heeft zonder eerst een dokter te bezoeken! Dat kan dus in turkije.. Hoop voor haar dat ze niet al te stom bezig is en zomaar te hoge dosering gaat gebruiken als het niet lukt.

Hoop dat de 150mg aan haat slaan. En heeeeel misschien de 100mg dat ook geeft gedaan, maar dat denk ik niet. Wacht tot volgende week op uitsluitsel daarvan. Blijven gewoon duimen duimen duimen. En hier hoop halen uit de meiden die wel mooie eieren hebbben en zwanger worden :)

16. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @lw, ohhh echt, kan dat daar? Dat begreep ik niet...
    Ja hoor, wat absurd!!! Dat is wel heeel dom!!
    Hoop voor je dat je snel weet of de clomid is aangeslagen deze ronde!!

17. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Weegbree, ik duim me suf voor jou!

18. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    De vorige ronde had ik ook al veel te vroeg bloedverlies en heb ook echt die ongi buikpijn... Het was ook meer dan een druppel zoals bij een innestelingsbloeding...

[QUOTE=Peony84;13882371]@lw, wie weet slaat die 150 mg wel aan! En je kunt altijd bespreken met de gyn hoe het traject eruit ziet met spuiten ed.
    En of je dan meteen door zou moeten gaan met de behandelingen kunnen jullie alleen samen beslissen. Maar nogmaals, je weet niet wat 150 mg gaat doen!
    Oh wat vervelend van je zus!! Idd een beetje raar.... het is dus echt jaloezie! Vreemd ook dat ze haar helemaal niet monitoren!! Hoop dat alles goedgaat voor haar!
    Gewoon lekker laten gaan, je hebt zelf al genoeg zorgen! En het is idd geen wedstrijdje, ook al wil zij dat er misschien wel van maken!
    Sterkte!! En ik hoop idd dat je ei al geweest is en je over een kleine 2 weken positief kan testen (dan zou de 100 dus evengoed aanslaan!)

@suuslil, maar dan zou dat toch ook een innesteling kunnen zijn? Volgens mij kun je een week vantevoren nog niet met zekerheid zeggen of je ongesteld gaat worden. Je zou dan pas over een week ongesteld moeten worden (van je gevoel uitgaand dat je een ei had).[/QUOTE]

19. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    lw wat belachelijk. Waarom gaat ze niet gewoon naar een dokter?
    Ik zou als ik jou was niet te veel op de zaken vooruit proberen te lopen, snap dat dat heel moeilijk is maar zou even afwachten of 150 mg wel aanslaat.

weegbree al nieuws?

bibi sluit me helemaal aan bij Babke. Maar wat is ME?
    all helemaal vergeten. Heb aan de gyn nog gevraagd of ik.insuline resistent ben. En dit is gelukkig niet het geval, mijn glucose was goed. Maar moet het wel jaarlijks prikken. (iedereen hier denk ik)

En de pijn tijdens sex of met het voelen van mijn slijm komt idd omdat ik tegen mijn baarmoedermond aan kom. Kan ik dus helaas niks aan veranderen.

20. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    sl oh Shit zeg. *knuf*

Deel Deze Pagina