Toekomstige PCOS mama"s (PCO topic deel2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bbibi, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik wordt zo terug gebeld door het ziekenhuis. Ik heb gevraagd of ik maandag op progestron mag laten prikken. Ik ben wel zeker van mijn eisprong, maar ik vraag me af of het een goede eisprong geweest is, omdat mijn temperatuur zoveel lager is dan normaal. Gewoon voor de zekerheid, mocht deze ronde niks worden en de progestron is goed, dan weet ik dat ik me daar een volgende ronde niet druk over hoef te maken in ieder geval.

Ik ben benieuwd. Maar zal vast wel goed zijn, denk ik.

2. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    @Babke, zou fijn zijn als dat mocht..duim voor je

@susan, oh 2! Had k overheen gelezen....spannend!!!
    we gaan naar Duitsland :)

3. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Liefde1987: ja, das toch weer een kansje extra he ;). Is zeker heel spannend, ga heel hard mn best doen om rustig te blijven! Afleiding zoeken he, das het beste. Leuk hoor naar Duitsland, alvast heel veel plezier!

4. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Babke, gisteren toevallig bij FF gelezen dat bij de meeste zwangeren-kaartjes (tempen dus), de temperatuur langzaam omhoog ging. Dus dat is wel een positief punt. ;)
    Het hoeft dus niet he?! Maar in de meeste gevallen wel. Ik had vorige maand bijv. in 1x een enorme stijging, nu ook meer geleidelijk.

Liefde, ik heb nu een hele mooie cyclus hoor! ;) Eisprong op dag 15 dus als ik ongi word een cyclus van 29 dagen, dat vind ik toch best netjes. ;)
    Is ook pas 1e keer hoor dat ik een eitje heb zo vroeg. Andere keren kwam ie op dag 20/21 en 17/18.

Weegbree, jeeeehhhhhhhhh!! Bloed!! :D Haha, fijn zeg dat het eindelijk is doorgebroken, nu hopen dat het lekker grote schoonmaak houdt daarbinnen!!

Suuslil, dat word jullie 2e ronde IVF dus? Hopelijk dit keer een mega positief resultaat!! :D

Hier, nou vannacht af en toe best krampjes gehad, leek net een beginnende ongi, dus wel een beetje vreemd. Was echt bang dat ik ongi zou zijn, dat zou namelijk veel te vroeg zijn dan. Maar gelukkig nog helemaal niets te bekennen. En vind het lastig te zeggen wat het nu is.
    Temp is nu 37,1 (laatste 2 dagen 37,2), dus ietsje lager. Kan nog alle kanten op.

We zien het wel...... :D

Xx

5. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Charise: nee, nog steeds de eerste IVF, maar de tweede kans :). Dat mega positieve resultaat hopen wij ook, mag nou eindelijk wel es! Wat spannend zeg bij jou en die krampjes kunnen ook juist positief zijn! De duimpjes draaien nog steeds voor je!

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh Charise, dat jij nog geen test hebt gedaan vind ik knap haha. Ik zou die neiging echt hebben. Ik wil eigenlijk 12 dpo testen als ik geen bloed heb, want mijn lf is nog nooit langer dan 11 geweest. Maar 11 dpo ben ik zwarte piet en daarna hebben we goede vrienden over uit de andere kant van het land en dan willen we hem nog wel eens raken :D. Ik weet datd at 11 dpo geen kwaad kan, maar als ik wel zwanger ben, wil ik het natuurlijk toch laten. Dus ga denk ik de dag van de sint testen. En nu maar hopen op een mooie zak van sinterklaas haha.

7. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Weegbree geweldig! Geniet van je misschien wel laatste wijntjes vanavond;)

Ben 1 kilo afgevallen en dat van 3 dagen "craschen" Ik ga nog ff zo door. Miss dat ik dan nog wel de 5 op de weegschaal krijg te zien:D

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Goed zo Lotte! Koolhydraatarm is zo gek nog neit he? Al hoef je dan niet te crashen hoor. Werkt sowieso wel door de ketose (vetverbranding ipv suikerverbranding)

9. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ja waarom ik niet test, wil niet teleurgesteld raken, dan word ik liever gewoon ongi...
    En ja dan is het negatief, wie weet is het dan toch net nog te vroeg en baal ik al die tijd haha. Dus ja wacht liever nog eventjes af...
    Al word ik wel nieuwsgierig hoor.

10. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @peony have fun meid
    @liefde jij ook veel plezier je weekendje!
    @charise knap hoor nog niet testen!
    @lw ik zou gewoon idd even bellen en navragen anders blijf je voor ja. Joker wachten! Zou ik niet doen!!
    @suuslil ook met een korte lf kan je een goede eisprong hebben mijne was voorheen ( blijkt achteraf) 8dagen! Daarna met eerste ronde clomid 9/10 en had ik al vanaf dag 5 bruinverlies! Toch was mijn progesteron 49 oftewel tore hoog en dus super goed!!
    Dus ook al heb je een korte lf wil dat niets zeggen over je eisprong!
    Hopelijk zet het gauw door en kun je gauw aan de volgende ronde meid *mdikke knuf*

@hier stik chaggie! Zei nog tegen man, wedden dat we voor niets gaan? Maar hij was nig wel positief!
    En tadadataaaa ja hoor zoals dokter Bbibi al zei nothing to show!!!!
    Er was niks maar dan ook echt NIKS te zien! Niet eens een klein zwart bolletje nee echt niets!!! En dat op dag 12....!! Die FA zei ook van ja die kans zat er wel in maar we willen niet zomaar 100mg geven en dat je dan opeens 4 eitjes hebt! En ik daht WAS he maar zo!!!! Ik wil er wel een paar! Des te meer kans dacht ik!! :(
    Dus klote kutzooi ( sorry moet even) een maand weggegooit voor niks :(
    Ik wilde meteen aan de provera, hij wilde dat niet! Eerst nog tot maandag wachten ( dag 15) en dan kijken of er nog iets groeit! Hij zegt uiteindelijk groeit er wel wat maar dat kan gewoon heel lang duren maar dat is beter dan deze maand voor niets hebben geslikt toch...? En ik dacht : uhhhh zou het?? Na 100dagen misschien een keer inderdaad zucht!! Echt ellende!
    Dusja maar goed dat ik dit keer niet de meotie heb genomen al 100x te klussen en ovutesten te gebruiken! Zonde van de enrgie en geld! Pfff de posi flow is even ver te zoeken bij mijn man en mij... Hopelijk kokt het nog terug! En anders maandag meteen aan de provera!
    Os zou je ook eeen kuut mogen gebruiken gelijk erachteraan nu er toch nog echt NIETS groeit denken jullie?

11. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Sow wat een spelfouten ( iphone sorry)
    De laatste zin was; of zou ik gelijk er achter aan nog een kuur clomid mogen slikken? Ipv met opwekken provera? Aangezien er dus nog niets groeit?

12. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Bibi gvd zeg vind het echt kut voor je ( scheld even lekker mee). Maar zijn de eerse 2 rondes wel aangeslagen dan?

Ik heb geen idee of je dat zomaar er achter aan mag pakken.

Maar wie weet groeit er dalijk toch nog iets. Bij mij was op dag 12 ook helemaal niets te zien, en nu 3 dagen later toch ook een ei van 14mm. Hoewel ik denk dat hij te langzaam groeit zit er wel iets maar we zullen het zondag zien. Wanneer moet je terug?

13. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    en babke, moet wel zeggen dat ik meer koolhydraten heb gegeten als wat jij zei. Maar iig niet zoveel als ik voorheen deed. Zit nu op 90/100 ofzo en voorheen op 130 dus alle beetjes helpen zal ik maar zeggen. Maar idd hoe minder snoep en koek ik pak ( of eigenlijk helemaal niet) hoe minder de behoefte idd is. Ik vind het geweldig! dus thanks voor alle tips!

14. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @bibi: kut zeg, ik ken dat gevoel na woensdag geen ei op dag 16 en vorige ronde negatiefe progesteronuitslag. Ik moet van de gyn. echt eerst kuur nemen voor ik weer clomid krijg. Nou ga ik wel naar 150mg maar na vorige ronde mocht ik ook niet gelijk met clomid beginnen. Voelt echt kubhe, dat je dagen voor niks hebt gewacht. Gelukkig heb jij follikelmetingen en kom je e niet pas na 5 weken achter. En zoals lotte zei; de kans is klein maar misschien over paar dagen toch een groter ei?

Ik ga even bellen naar de poli! En gelijk de huisarts. Mn hele huid rond mn vagina heeft kleine wondjes/scheurtjes, alles doet zeer, plassen, fietsen, bluh. Dacht aan schimmelinfectie maar heb geen rate afscheiding of jeuk. :s

15. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Lotte: goed hoor en als je al 30 gram koolhydraten minder eet dan eerder ben je echt goed bezig!

@Charise: het gaat er nu toch wel goed uit zien hoor, inderdaad knap dat je nog niet getest hebt! Ik zou op 11 of 12 DPO testen, dan weet je ook maar waar je aan toe bent.

@Bbibi: gadver zeg, kan me voorstellen dat jullie de positiviteit even helemaal kwijt zijn! Maar toch kan het nog wel, dus probeer toch nog heel even weer moed te vinden. Sterkte meid! En fijn dat je met een te korte lf toch een goede eisprong kan hebben, hopelijk was dat bij mij ook het geval!

@all: hier nog steeds geen ongi doorgezet, maar gaat echt wel gebeuren hoor, het pruttelt nog steeds een beetje zeg maar :(. Hoop dat het snel doorzet!

16. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @LW: wat vervelend zeg, hopelijk gaat het snel over en valt het allemaal mee! Laat je weten wat de huisarts zei?

17. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Lw hoe lang heb je de klachten al. Ik heb bijna maandelijks schimmelinfectie. Begint met scheurtjes en het lijkt alsof er allemaal klein velletjes zitten. De jeuk komt bij mij pas paar dagen later. Ik zou idd ff de dokter bellen want als je in het weekend jeuk krijgt dat krab je dalijk alles kapot. Suc6!

18. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Blijkbaar kun je dus ook n schimmelinfectie hebben zonder afscheiding. Dus vriend en ik aan de zalf en zo'n eitje om in te brengen. Zou goed kunnen komen door antibioticakuur (van mn koes nog) en hoormoonveranderingen door clomid icm veel seks.

De artsassistenre zei dat als ik echt zeker weet dat ik geen eisprong heb gehad ik gewoon met primolut mag beginnen. Yeah.

19. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    Ik lees dat aantal meiden schimmelinfecties hebben. Zou dit iets met de PCO te maken kunnen hebben? Ik heb het namelijk ook maandelijks! Ik heb een voorraad aan zalven en capsules in huis. Zodra ik iets van kriebel, jeuk of schraalheid voel smeer ik wat zalf en vaak is het de volgende dag over. Of ik breng wat zalf in. Zou het te maken kunnen hebben met de hormoon inbalans die je bij PCO hebt?

20. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    @Charise, innesteling kan op ongesteldheids krampjes lijken,....ik zie dat je temp wel wat lager is, maar nog steeds hoog hoor!

Deel Deze Pagina