Ja zou miss innesteling kunnen zijn, maar ja ik had al zo'n tempdip gehad dus dacht dat dat misschien de innesteling was. Maar ja als het nu pas innesteling is dan kan ik nu nog niet eens testen. Dan is er nog niet echt iets te meten volgens mij. Dus ja ik probeer gewoon NOD aan te houden. Of 14 DPO, dat is maandag. Die 3 dagen moet ik ook nog wel redden. Eerst maar eens kijken wat mijn temperatuur gaat doen. Bbibi, wat ontzettend klote meid pffffff, hopelijk straks met 100 mg gelijk gewoon een stuk of 2 mooie eieren! Het is je echt gegund!! Xx
Schimmel heeft niks met pco te maken hoor. Het is een virus en de een is er vatbaarder voor dan de ander. Het komt in geen enkele pco voorlichting terug.
schimmel is geen virus, maar een schimmel. Ik dacht namelijk dat een verandering van hormonen de zuurgraad van je vagina kan veranderen waardoor je vatbaarder bent voor schimmels. Bijvoorbeeld tijdens menstruatie. Ook door veel sex veranderd de zuurgraad en kan je schimmel krijgen.
Het heeft wel met hormoonhuishouding te maken. Dus denk dat t wel kan dat ej als pcos'er er wat sneller last van heb. Zijn natuurlijk nog tal van andere factoren die ermee samenhangen maar volgens mijn huisarts is hormoonschommelingen wel een duidelijke factor die het kan veroorzaken.
Ik heb altijd veel last gehad van schimmelinfecties. Maar de laatste maanden juist niet, dus denk niet dat het er mee te maken heeft. Heb er toen ook veel te lang mee doorgelopen, beetje dom, met 1 telefoontje kon ik iets ophalen bij apotheek. Wat alleen wel irritant is, met kinderwens mag je minder hebben. Voorheen gewoon 1 pilletje slikken en alles weg, nu moet ik gaan klooien met zalf als ik het heb, en dat mag er ook weer niet te diep in e.d. Haha... Maar gelukkig is het al een tijd geleden en mag van mij ook wegblijven, want leuk is anders!!
Schimmel dan, maar je bent er wel of niet vatbaar voor. Zorg dat je broeken niet te strak zitten, geen strings en alleen katoenen kruizen. Inlegkruisjes alleen tijdens menstruatie gebruiken. En het is zeker overdraagbaar, via smerig toilet ofzo.
Ik mag niet prikken. Ze vinden het pas nodig als het langer dan 35 dagen is. Nou als het 35 dagen is heb ik geen behoefte aan progestron, maar een zwangerschapstest. Alsof ik niet weet of mijn ei wel geweest is. Snap het wel hoor, maar baal er af en toe van dat ze je het gevoel even alsof je maar wat uit je nek kletst. Weer zo'n vrouwtje die denkt het beter te weten. Nou ja, so be it. We gaan maar voor een roze streep volgende week.
Babke, vervelend dat je niet eerder mag prikken. En inderdaad, na die tijd heeft het niet veel nut meer, dan weet je al of je zwanger bent of niet. Ik duim keihard voor je mee voor een dikke + of 2 mooie strepen!! (En wie weet wel 2 kindjes. )
Dat wordt spanning twee zijn we zwanger en paar weken later weten we pas hoeveel inkopen we moeten gaan doen haha.
@LW85 Heb wel gehoord dat je een droge vagina kan krijgen van Clomid. Misschien is dat bij jou gaande?
@lotte scheld idd maar ff mee heeerlijk lucht soms op! Net gaan lunchen met 2 vriendinnen met allebei een kleine een van een jaar en een van 4 weken! Je snap natuurlijk wel waar continue het gesprek over ging! Ik heb expres niet eens de moeite meer genomen het erover te hebben! Bekijk het maar dacht ik! Ik stond al ( net zoals heel de week) op janken ! Pfff ellende! En was bij jouw dag 12 ook nog helemaal niets te zien? Hmm hoe kan dat dan toch ooeens zo snel gaan in die paar dagen? Ik ga er maar vanuit dat er niks groeit .... Zowel is dat mooi mee genomen!! We zien wel!! En wat goed dat je pobeerd te minderen met koolhydraten! Ik vind het nog steeds Zo ontzettend moeilijk... Ik moet maandag te voor echo! Jij zondag toch? Hopelijk wacht hij nog heeeeeel even met springen hihi!! @ lw ja voelt zoooo enorm klote sniksnik... Weer een maand aan de zijlijn erggg frustrerend!! Wanneer ga jij aan de povera/primolut/duphaston? En vervelend van je infectie! Meestal een eitje inbrengen en je bent er vanaf! sterkte meid! @charise ik hoop het ook zoooo erg meid! Ik wil wel zooooo graag 2 of 3 eitjes maar oo dit moment zou ik al blij zijn met 1 !!! Ik hooop gewoon dat er maandag wat groeit! Jij geen goed gevoel erover meid? Maar je hebt toch nog steeds een hoge temp? Wanneer is je nod? Spannend x
@All Even een correctie, droge vagina is bij Duphaston.. Zat net de bijsluiters te lezen. Heb je door elkaar gehaald! Sorry
Jeetje meiden, Ik kom anderhalve dag niet en ik moet gelijk 30 pagina's terug lezen @ Charise hier ook een twilight fan! Ben net sinds gister weer in de boeken begonnen om weer even in het verhaal te komen Binnenkort met vrienden alle dvd's weer even terug kijken voor we naar de bios gaan! Wanneer komt ie ook alweer uit in de bios?? @ Lotte, fijn dat er weer een eitje zit! @ SL, misschien een innestel bloeding? Anders zou ik het wel in het ZH aangeven dat je zo'n korte lf hebt... Hier trouwens ook de laatste 2 rondes steeds tussentijds bloed/bruin verlies gehad tijdens de lf. Bijwerking van de clomid las ik @ Weegbree, fijn dat je kan gaan prikken en het ei kleiner was geworden!! Ik heb toen in m'n buik de spuit pregnyl gehad. De prik viel idd erg mee, alleen de plek zelf daarna was flink gevoelig. Ze masseerde het ook een beetje zodat de vloeistof goed werd opgenomen ipv terug te stromen. En de ongi is dus toch nog snel doorgezet zo te lezen! Fijn! Kan je eindelijk verder! @ Paniekertje, vervelend dat jullie moeten wachten. Elke dag is er 1 te lang eigenlijk he?! @ LW, lekker links laten liggen, die zus van jou..dat levert alleen maar stress en spanning op. Vervelend is zulke jaloezie! @ Bbibi, he wat balen meid! Dikke knuf! Snap dat je het als verspilling ziet, maar kom op meid, zoals je het nu zegt heb je geen zin in alle zorgen er om heen. Misschien goed om dan ook even aan jullie 2 te werken en daar ook de rust in te vinden en de positieve energie. Want als je al moet gaan klussen met tegenzin gaat het ook niet opschieten natuurlijk ! Hopelijk toch nog iets groeiends maandag! Agenda 10-11 Jill - Follikel meting 11-11 Lotte - Follikel meting 12-11 Charise - Nod datum 12-11 SusanneLillian - ZH bellen 12-11 Bbibi - Follikel meting 13-11 Paniekertje - 13.10 Intake bij FA, bespreken behandeling 13-11 Zoetje - Follikel meting 09.15 uur 14-11 Liefde1987 - Follikel meting 08.20 uur 16-11 Susannelilian - Nod datum 18-11 Babke - Nod datum 19-11 Paniekertje - Spuitinstructie (en start behandeling?) 27-11 Saja - Uitslagen bespreken 29-11 Chanan - bezoek vruchtbaarheids kliniek Zwangeren Liefsd Chanan
@Babke: Kut he, als je iets graag wilt wat voor het ziekenhuis kleine moeite is (bloedprikken op progesteron) en ze laten je gewoon zelf in spanning zitten. 2 kiddo's zou ik echt heel leuk vinden. Ik heb zelf een tweelingbroer en heb altijd geroepen dat ik geen tweeling wil maar nu we met kinderwens bezig zijn lijkt 2 me toch wel heel leuk. En eng... en leuk... en eng.. en leuk haha. Vriend heeft er liever geen 2 haha. Hier zit de eerste primolut erin. Heb overlegd en ga 7 dagen 2x per dag tabletje nemen ipv 10 dagen eentje. Krijg er altijd enorm vette huid, acne en misselijkheid van dus wil zo kort mogelijk. Op dag 3 uitgangsecho en dan met de 150 mg clomid een nieuwe poging. Heb ze net al opgehaald dus flinke lading thuis liggen. Kijk er nu al naar uit naar de nieuwe ronde. Nu leuk weekend voor de boeg. Ben eindelijk eens vrij op vrijdagavond en zaterdag dus we gaan vanavond lekker eten en een drankje doen, morgen buiten de deur ontbijten, naar het nieuwe centraal station kijken dat open gaat voor reizigers en naar de markt. S avonds hebben we een leuk feest dus dansen tot in de vroege uurtjes woehoeeee
Nienke dat heb ik me ook al eens afgevraagd. Mijn zus heeft waarschijnlijk ook PCOS en heeft ook regelmatog schimmelinfectie. Ik geloof ook zeker dat het met de hormoonhuishouding te maken heeft. Overigens ook met verminderde weerstand. bibi op dag 10 was een ei van 12.5mm en op dag 13 ineens niet meer. Waarschijnlijk niet goed gemeten zei de gyn. Dus nee op dag 10 ook niets. En op dag 17 had ik dus een ei van 14mm. Zondag dus terug en ben heel erg benieuwd of het nog gegroeid is. Ik ga er dus idd ook van uit dat het niet echt groeit en als het wel zo is, is het idd mooi meegenomen. Wat betreft koolhydraten, mijn gyn heeft me bijna gesmeekt niet koolhydraat arm te eten. Ze zei dat het nergens voor nodig was. Ook omdat ik (nog) niet insuline resistent ben. Ik ben wel weer even aan het craschen in de zin van 1000 calorieen eten, en probeer en beetje te letten op de koolhydraten maar ik eet op het moment zeker niet koolhydraat arm. Ik laat bijv. de aardappels liggen, en de bananen. En wat minder brood en meer krackers. Ik snap trouwens wel wat je bedoelt. Ik heb het er ook steeds moeilijker mee. Vandaag kwam 'n goede vriendin op bezoek ze heeft pas haar 2e kindje gekregen. Bij haar ging het allemaal heel gemakkelijk. Ze was op de wc en haar zoontje begon te huilen, dacht wat moet ik nou? Dus pakte ik hem maar even. Vervolgens vroeg ze of ik hem de fles wilde geven. Nou echt niet. Dus heb haar dit gezegd maar vond het zo lullig, zei dacht dat ik het leuk zou vinden ( ze weet van mijn PCOS) Maar heb het er op zo'n momenten zo moeilijk mee. Dat ik heb oppakte deed ik ook alleen maar omdat ik me zo ongemakkelijk voelde. Vraag me nu wel af wat ze gedacht zou hebben, had niks met haar of haar zoontje te maken. Iedere kraamvisite ben ik ook weer blij dat ze niet vragen of ik het kindje wil vast houden. Want kan er slecht tegen op het moment. Lw Nu hopen dat de 150mg aanslaat! Hier Zometeen komen vrienden op bezoek. Lekker drankje doen bij kletsen. Zij zitten zelf in het ICSI traject, is bij hun de laatste mogelijkheid voor kinderen. Dus zal wel weer genoeg over te vertellen zijn. Ben op zo'n moment wel "blij" dat ik dan iemand dicht bij me heb waarmee je ervaringen kunt delen. Fijne avond meiden!
Jeehh mooi kaartje nu. Over kraamvisite. Ik heb het dus precies andersom, geef die kids maar aan mij. Zalig vind ik dat. Vorige week nog op een feestje hadden vrienden hun dochter mee genomen van drie maanden. We stonden aan de statafel en mama wilde even haar thee drinken. Dus hup ga maar naar tante Babke Toen kregen we ook nog een leuk gesprek. Stel je woont de straat achter het feestje. Wat doe je? Babyfoon aan en gaat beide, 1 van jullie gaat of je neemt de kleine mee en legt ze na een tijdje in een campingbedje boven? Zij en ik waren van de babyfoon, je bent zo weer thuis ten slotte. Toen werden we van alle kanten aangekeken alsof we ontaarde moeders zijn. Zij is overigens de enige met een kind en zover ik kan inschatten is de rest er nog niet mee bezig. Ik was wel nieuwsgierig hoe jullie daar over denken. Wij kregen dit gesprek omdat van vrienden die om de hoek woonden, maar de helft zou komen. Achteraf omdat het kindje ziek was, maar dat wisten we toen nog niet.
Babke, wij nemen altijd de babyfoon mee. Gaat prima. En als blijkt dat we niet genoeg bereik hebben dan een campingbedje. Ik vind dat ideaal, wij hebben een hele leuke buurt en zitten regelmatig bij elkaar op de koffie of op de borrel gewoon babyfoon mee dus.
Goodmorning! Ik zou denk ik voor babyfoon gaan als t kan en .anders campingbedje... We hebben niet zoveel contact met de buren dat ik ze dat toe zou vertrouwen. @hier nu eindelijk grote schoonmaak. T zijn ook flinke stukken slijm. Hopelijk zit de cyste erbij! Nog leuke plannen verder? Wij krijgen zondag mn schoonzus en zwager nog op visite voor m verjaardag...zo geen zin in! Oeps!