mijn moeder doet het altijd in een normale pan! als je het niet te hard zet (ivm aanbranden) gaat dat prima hoor. miss leuk een chocoladefondue voor de kids?
@babke, oh ok! Ik hoop dat het nog steeds raak is en anders mag je snel ongesteld worden (zodra je een mooie lf hebt). Zo'n caquelon kun je volgens mij gewoon bij de blokker of hema krijgen. Zijn niet zo duur. Hij kan gewoon de oven in dus je kunt hem vaker gebruiken. Het is een roodbruine stenen pot.
Liefde leuk he zo'n knallende ovutest, had ik ook nog nooit gehad Babke 1/10 valt toch wel mee? Gourmetten is ideaal. Gaan wij trouwens vanavond ook doen. En je kunt zo ook zelf bepalen hoeveel koolhydraten je neemt. All bloed was denk ik toch van een inwendig wondje. Er zat later niets in de tampon. Wat ik wel vreemd vind is dat mijn temp nog steeds niet hoog is. Nog altijd hetzelfde. Hoe lang na de eisprong moet hij ook alweer stijgen? Moet vandaag naar Eindhoven naar het ziekenhuis laatste controle in het catharina ivm de maagverkleining. Ben benieuwd of ze nog wat interressants te melden hebben.
@Babke, ik dacht ook gelijk aan gourmet of fondue. Kaasfondue houdt niet iedereen van dus dat zou ik wel even checken. Je temperatuur vind ik wel meevallen. Nou ben ik geen kaartjes expert maar t scheelt maar 0.1 en is pas 1 dag zo, toch? Ik duim voor je dat het weer omhoog gaat en raak is!! Hier geen bloed/rood meer gezien. Had vanmorgen buikpijn dus ging naar t toilet met de verwachting ongesteld te zijn maar niks. Afscheiding is korrelig en plakkerig. En... heb eindelijk een kruis bij FF! Temp. was vanmorgen weer 37.0. En ik kreeg de score " High " bij intercourse timing. Ben echt zo blij! Dan weet ik dat de 100mg dus wel iets gedaan heeft, wel super laat maar beter laat dan niets. Ga sowieso naar 150mg volgende ronde want de assistent had overlegd en vond dag 22 wel erg laat. Wat vinden jullie trouwens van haar opmerking.. Ik legde uit dat ik dinsdag een positieve ovulatietest had en donderdag bloedverlies en kramp en zei begon over dat het een innestelingsbloeding kon zijn. Volgens mij kan dat niet toch?
@Lotte en LW, die 1/10 verschil was om vijf over zes, maar ik was om tien voor half 6 al wakker en toen was hij 36,7. Meestal varieert de temp. in 3 kwartier niet zo veel als de progestron nog goed werkt. Het is dus echt einde oefening denk ik hoor.
lw dat durf ik niet te zeggen. Ik heb zelf bloeding gehad nadat ik al.een positieve zwangerschapstest had gedaan. volgens.mij komt een.bloeding veel later dan de ware innesteling. babke dan hoop ik voor je dat je snel ongi wordt.
@Liefde: gefeliciteerd met je pos ovutest, super om te zien he! @Babke: het kan ook een innestellingsdip zijn he, gewoon morgen even afwachten, hopelijk is ie dan gewoon weer hoog! En het is nu ook weer kouder he, dus kan ook daardoor komen dat je temp wat lager is. Ik wil je echt geen valse hoop geven, maar het is pas over als het over is! @Lotte: je temp stijgt altijd meteen na je eisprong, dus is inderdaad wel raar dat je temp niet stijgt dan... Temp je wel iedere dag om dezelfde tijd? Anders doe je es een ovutest, kijken wat daar uit komt. @LW: wat super van het kruis! En dag 22 is voor PCO helemaal niet laat hoor... Of voor met clomid wel? Een innestellingsbloeding 2 dagen na je ei kan inderdaad niet hoor, vind ik een rare opmerking van de assistente, soms zeggen ze gewoon maar wat. Hier nog steeds niet helemaal fit, nog steeds erg verkouden en last van mn keel... Maar ja, het gaat rond, dus het zal er wel bij horen. Vanavond gaan we op kraambezoek, best moeilijk, maar zij weten van ons zwanger willen worden, dus dan houden ze er ook wel rekening mee. We maken het sowieso niet te laat, want ik ga morgen met mn moeder naar de Margriet Winterfair, dus dat wordt weer een beetje vroeg opstaan . Maar heb er wel zin in, wordt mn eerste keer, dus ben benieuwd! Dan zondag een rustig dagje en het weer schijnt dan ook slecht te worden, dus dan kunnen we lekker een dagje binnen blijven. Gister had ik iemand op bezoek die bij mij slakjes kwam halen voor zijn kogelvisje (die eet ze) en hij fotografeert ook voor zijn hobby, dus omdat ik graag wat bij wou leren hij had al zijn spullen meegenomen om mij een spoedcursus te geven. Maar omdat de lichtomstandigheden binnen (was 's avonds) toch niet ideaal waren hebben we besloten om een keer naar een natuurgebied bij hem in de buurt te gaan en dan daar samen foto's te gaan maken, dan kan hij het me beter leren zei hij en dan hebben we ook veel meer moois om foto's van te maken zoals herten, vossen, paddestoelen en allerlei andere dingen die daar in de natuur voorkomen. Heb er ontzettend veel zin in, hopelijk kan ik dan net zulke mooie foto's maken als hij! En hij vond mijn aquaria met garnaaltjes ook helemaal leuk, dus was leuk om met iemand over garnaaltjes en fotografie te kletsen die het net zo leuk vindt als ik! En dan volgende week voor het eerst alleen aan de slag bij mn nieuwe gezin, spannend!
Nou gelukkig, geen cyste te zien op de echo, hij lag er nog mooi ingeklapt bij. Het ziet er allemaal mooi rustig uit. Er zaten meerdere follikels, links grootste 9mm. Maar pas na 4 dagen spuiten, dus het was nog netjes. BMS nog dun, 4mm. Ik voel nog steeds druk op rechts, (maar dat kan ook zijn omdat er links wat groeit misschien), en had gisteravond slijm en vanmorgen weer. Maandag moet ik weer, was waarschijnlijk ook nog wel aan de vroege kant, maar ze houden het goed in de gaten.
@Weegbree: mooi dat er nog steeds geen cyste weer zit! Na 4 dagen al een ei van 9 mm is inderdaad netjes hoor, alleen jammer van je bms... Maar dat wordt vast wel dikker! Fijn dat ze het zo goed in de gaten houden, beter te vaak terugkomen dan dat je straks te laat bent! Ik moet woensdag voor het eerst, is dag 12... Hopelijk is er dan al iets moois te zien!
@SL ik heb geen valse hoop hoor. Ik ken mijn lichaam erg goed. Een dip oke, maar een snel stijgende temp staat bij mij gewoon voor progestronverlaging. Koud of niet koud, dan merk je bij mij alleen voor mijn eisprong namelijk. En de kachel brandt bij ons
@Babke: je tempkaartje ziet er nog steeds hartstikke mooi uit hoor, je temp is gewoon nog steeds hoog! Dat ie niet zo hoog is als gister zegt niks hoor, morgen kan ie gewoon weer hoog zijn. Hoe bedoel je dat een snel stijgende temp bij jou een progesteronverlaging betekent? Of bedoel je snel dalende temp? Maar je temp is maar 1/10 lager, pas als ie nog verder daalt dan kan je er vanuit gaan dat je ongi wordt, maar nu blijf ik gewoon eigenwijs doorduimen voor je !
@Babke: er staat nu ineens meer dan net in je berichtje... De kachel brande toch nog niet toen je wakker werd en die is toch sowieso in de slaapkamer niet aan?
susannel ik temp niet iedere dag op de zelfde tijd, er.kan n uurtje ofzo tussen zitten omdat mijn zoontje soms eerder wakker wordt. Maar dat.moet niet.zoveel uitmaken. Mijn temp is om de dag 36,6/36,8 wel heel erg typisch. Als mijn temp maandag morgen nog steeds niet hoog is ga ik de gyn bellen dat er toch echt iets niet klopt. Wat leuk dat je een spoedcursus fotografie krijgt. weegbree fijn dat je cyste nog steeds weg is hopelijk groeit et wat.sneller. hebben ze het al gehad over een eventuele hogere dosis?
@Weegbree, toch een opluchting dat je cyste niet weer is gaan groeien. Ik dacht al: dat zal wel niet. Ik voel ook steeds steekjes rechts en dan weer links. Zolang die steekjes steeds weer weg gaan, negeer ik ze en denk ik dat ze erbij horen. Een ei van 9 mm is netjes idd. Ik weet niet precies hoe groot mijn eieren waren na 4 dagen spuiten. Er zat geen 1 dominante bij, dus hebben we ze ook niet opgemeten. Jammer van je bms, maar joh, er zijn nog zat dagen dat dat ook kan gaan groeien! Maandag dus maar weer afwachten, spannend hoor. Ik mag zondag weer.
ja ik hoop op maandag wat meer groei. het zou iig iets meer gegroeid moeten zijn. niet gehad over hogere dosis. misschien maandag als het niet goed groeit. ff afwachten nog! lotte, denk dat je qua tijd niet helemaal goed doet. het luistert echt heel nauw. dus vijf of tien min schuiven mag, maar veel meer toch niet. denk niet dat je er dus echt goede conclusies van kunt trekken. op de wachtbank denk ik maar? ik duim voor je! zou toppie zijn!
@Lotte: je kaartje ziet er inderdaad niet uit alsof je al een eisprong gehad hebt... Fijn dat ze je serieus nemen en dat je een echo krijgt, hopelijk is daar toch iets positiefs op te zien!