@Vogeltjes, wij moesten van tevoren een vragenlijst invullen. Ik denk dat jullie deze echter ter plekke gaan bespreken. Dan krijg je vragen als, zijn er familieleden met vruchtbaarheidsproblemen ben je al eens zwanger geweest? Heb je vruchtbaar slijm? Heb je vaak gemeenschap, dat soort dingen.
@lw, oh balen meid!! Maar deze ronde gaat'm idd worden! Grappig, dat gevoel had ik bij deze ronde. Laat je nog wel weten of ik iig gelijk had! @vogeltjes, mijn 'interview' werd afgenomen door nogal een ijverige co-assistent... Hij vroeg naar mijn medische geschiedenis en of ik al eerder zwanger was geweest of een miskraam heb geha. Wanneer ik gestopt was met de pil en hoe mijn lichaam sindsdien was veranderd (beharing bij mij). Ook wilde hij ons beroep weten (er zijn beroepen waarbij je met chemische stoffen werkt of een zittend beroep hebt wat niet goed is voor het zaad van je man). Hij vroeg naar m'n pubertijd, had ik veel puistjes, wanneer werd ik ongesteld, hoelang, hoe heftig... Ook naar familieleden (moeder/zusje) en erfelijke ziektes in de familie. Eigenlijk best uitgebreid dus. Maar de uitleg van de gyn over hoe het behandelplan eruit ziet duurde ook wel even. Wij hadden nog een paar vragen dus ik snap wel dat je dan een half uur nodig hebt.
Weegbree, wat een super nieuws!! Jij was de vorige keer jaloers op mij, maar nu ben ik jaloers op jou!! Ik ben vandaag dus ook weer geweest....Er was 1 eitje ietsje groter gaan groeien, maar nog niet genoeg om de Pregnylspuit voor de eisprong te krijgen. 1 eitje was nu 15 mm (17 bij 13 mm) en 1 was 14 mm. Dus niet groot genoeg nog. Mijn baarmoederslijmvlies zag er nog mooi in 3 lagen uit, maar was minder dik geworden: 6,3 mm. We hebben ook een samenlevingstest gedaan (gisteravond gevreeën): er waren wel zaadcellen aanwezig, maar niet beweeglijk, omdat mijn PH- waarde nog niet goed was. Was niet heel vreemd, aangezien de oestrogeenwaarde goed moet zijn (bij de eisprong is die waarde goed) en ik heb nog geen eisprong natuurlijk. Maar omdat ik wel heel veel eitjes heb die allemaal een beetje in ontwikkeling zijn, wilden we toch kijken of er al iets te zien was. Ik moet de aankomende dagen gewoon vrolijk doorspuiten. Zit al op cyclusdag 21 vandaag, maar het is niet erg als het wat langer duurt voordat het eitje op goede grootte is. Dus nu maar hopen dat de eitjes wel door willen groeien. Maandag kom ik weer terug, eens kijken hoe de eitjes er dan bij liggen. En de tip gekregen om in het weekend te vrijen, misschien dat de eitjes zelf groot genoeg groeien dat het uit zichzelf gaat springen. Maandag dus weer afwachten.
@LW: Ja door zo'n droom merk je dan inderdaad hoe veel je er mee bezig bent. Gelukkig word je droom geen werkelijkheid en mag je gewoon 150mg clomid! En fm's, dat is ook wel fijn!! @Vogeltjes: Ik heb 3 afspraken gehad. Eerst een inwendige echo om te kijken wat er was. Vervolgens naar een verpleegkundige die nog wat gegevens met me door nam (persoonlijke vragen zeg maar over of je rookt, hoe je cyclus vroeger was, vragen van ziektes in de fam. ed) en vervolgens nog een afspraak met de gyn voor nog een inwendige echo, bloed prikken en mijn man moest meteen sperma inleveren. Toen 3 weken later terug en heb ik provera en clomid gekregen. @Weegbree: Oh wat een super nieuws meis!! Nu duimen dat ie ook binnen 48 uur springt! Krijg je daar nog een controle voor?
@yvetje, idd wat een gedoe! Nu weer afwachten tot maandag. Spannend allemaal! Moet je ook die samenlevingstest overnieuw doen als je meer richting je eisprong zit?
@Yvetje: oh, balen zeg dat er nog geen ei groot genoeg is! Hoe lang gaan ze nu dan nog met deze cyclus door? Ga heel erg duimen voor je dat er snel een mooi ei is!!
Ik heb trouwens nog een temp. vraagje... Is het raar hoe mijn temp. zo schommelt? Het is een nieuwe thermometer, dus lijkt me niet dat het daar aan ligt. Ik slaap elke nacht even veel en elke dag om de zelfde tijd temp ik. Zijn er meer waarbij het zo schommelt?
@Marral, geen idee eigenlijk hoe lang ze doorgaan met de cyclus. Maar ik verwacht dat het volgende week weer klaar is voor deze ronde, als mn eitje(s) alsnog niet goed doorgroeien. @Peony, we hebben het niet gehad over een nieuwe samenlevingstest, maar ik denk dat áls ik een goed eitje heb volgende week ik dan wel weer een samenlevingstest krijg.
@Yvet.. weer wachten dus...hopelijk maandag beter nieuws!! Ik ga volgende ronde ook alles goed bijhouden en tempen!!
@Marral: oei die schommelt wel heel erg! Babke is hier de kaartjesexpert geloof ik Ik ben zelf ook pas net begonnen en de mijne is vrij stabiel. Je kan FF ook je kaartje laten analyseren en dan krijg je overal uitleg bij. Er staat dan ook iets over fluctations (schommelingen). Bij mij waren ze binnen normale grenzen dus stond verder niks bij maar misschien kun je het bij jou kaartje wel vinden.
@yvetje, nog even afwachten dus! @marral, als je goed tempt (rectaal, meteen als je wakker bent en nog in bed ligt... enz) kun je er wel vanuit gaan dat je kaartje klopt. Hij schommelt wel flink idd. Lijkt op een pcoskaartje. Misschien dat iemand anders meer info heeft? Verwacht de gyn dat je wel snel een eisprong zal hebben (sorry, even vergeten)?
Nee hoor, schijnt ook iets te zijn wat bij pCOS vaker voor komt dan bij niet pcos. Ik heb dat zelf ook altijd behoorlijk, zoek maar eens terug. Het is vooral belangrijk dat je temp. na je ei wat stabieler is. Dan is je progestronontwikkeling goed geloof ik. En doordat je voor je eisprong (bijna) geen progestron hebt, ben je veel gevoeliger voor temperatuurschommelingen. Een ander t-shirt, wilde bewegen bij dromen, alcohol, kachel, verkoudheid, etc kan al effect hebben. Dat effect is na de eisprong vele malen minder.
@marral, bekijk net mijn kaartje van vorige ronde, die gaat ook alle kanten op! En had evengoed een ei!
@LW: ik zal eens zoeken, kijken wat ff dan bij mij zegt hahaha @Babke, thnx! Dan weet ik dat ik iig geen nieuwe thermometer hoef te kopen hahaha @Peony, gister heb ik bloed geprikt en krijg morgenochtend de uitslag. Maar ik weet zelf al dat ik geen ei had. Weet ik door temp, spierwitte ovu testen en geen slijm.
@peony spannend hoor van je vriendin! wie weet weet je al heel snel de datum wanneer je mag dus? leukkkk @ intervieuw! ik heb dat nooit gehad! niet gevraagd wat mijn ziektes waren niet wat voor medicijnen ik slikte echt niks niks niks! vond het al zo gek! ze hadden pcos ontdekt en dat was denk ik voldoene?? hihi @lotte jij vandaag uitslag toch? hoelaat ? @lw op naar de volgende ronde meid! @yvetjes bahhh zeg het blijft duren met jouw wat een ellened iedere keer zeg! jij bent wel erg moeilijk te stimuleren he? weten ze ook hoe dat dat komt dat het zo moeizaam gaat is daar een reden voor? hopelijk komt je eitje gauw!
Marral kijk maar eens bij mijn kaartjes, die van 3 maanden terug was ook behoorlijk aan het schommelen. nu schommelt het nog steeds maar dan wat minder hard. Bibi ja ze zouden tussen 9 en 12 bellen. Nog steeds niks gehoord. Dan begin ik dus alweer wat scenario's te bedenken dat ik idd geen eisprong heb gehad en dat ze miss aan het overleggen zijn hoe nu verder ofzo??? Of miss hebben ze de uitslag nog wel helemaal niet. Ik ga iig zelf bellen als ze om half 3 nog niet gebeld hebben.
@Bbibi, ze zijn heel voorzichtig met stimuleren. Normaal zou je al eerder hogere dosis injecteren, maar omdat ik zoveel eitjes heb en de boel daardoor ineens heeeeeeel hard kan gaan groeien, riskeer je allemaal cystes. En naast dat het gevaarlijk kan zijn zoveel cystes ben je ook nog eens maanden uit de running. Dus vandaar dat ze zo voorzichtig zijn. En de gyn zei vanochtend ook: ik durf je niet meer te laten spuiten, want dan kan het zijn dat alle eitjes ineens willen gaan groeien. En dat is niet de bedoeling. En dan blijf ik maar positief: liever heel voorzichtig zijn en langzaam ophogen, dan teveel spuiten en met cystes zitten. Ik vind het wel super dat ze wel zo lang doorproberen met spuiten, om geen tijd en rondes te verliezen. Ze hadden ook kunnen zeggen: we stoppen ermee in deze ronde. Volgende ronde maar verder proberen.
@yvetje, ze denken dus iig wel mee in het zh!! Ze zijn voorzichtig met je, gelukkig maar! Zeker gezien je geschiedenis...