Ik reageer zometeen via computer nog even op iedereen! Wij hebben toch nog geklust afgelopen 2 dagen. Vanmorgen voor het laatst. Helaas ben ik vergeten mn temperatuur op te nemen dus heb geen idee of er al een ei gesprongen is. Morgen maar weer meten. we besluiten toch door te gaan met klussen tot de eisprong geweest is. Ik weet niet waarom precies, maar ik had een super goed gevoel deze eerste ronde sinds de vakantie en het voelt niet fijn nu af te wachten, niks te doen, hopen dat er geen cyste komt en vooral niet meer te klussen. We hadden er gister al een condoom bij gepakt maar uiteindelijk toch zonder gedaan. @Degene die het vroeg: er waren er 2 van 20mm en 1 van 24mm. Vanaf 20mm kunnen ze al springen, dus de grootste kan de eerste zijn, maar kan ook dat er dus 2 of 3 tegelijk springen (niet een hele grote kans natuurlijk).
@lw85, ik denk dt ik het zelfde had gedaan als jou tis toch gek om een kans zomaar te laten gaan! @de gyn had net gebelt. En volgens de gyn kan het niet zijn dat ik weer een lange cyclus heb. Dus volgens hem heb ik hem al gehad (temp zegt van niet) en dus een gewone cyclus heb! Hij zei dat ik er vetrouwen in moest krijgen! Wil ik heel graag maar voel van alles maar kan het niet plaatsen! Als ik nu minder dan 34 cyclus heb dan gewoon weer 50mg slikken en word wel me cyclus weer gevolgt en zoniet dan misschien ophoging naar 100mg en ook controle weer! Voel me zo onzeker en verdrietig en ongeduldig( wat ik heel erg ben)
Lijkt me erg lastig om vertrouwen in je lichaam te hebben als deze je zelf steeds voor de gek houd. ik heb morgen mijn eerste follikelmeting, vind het best spannend! Ik heb geen idee hoe zoiets gaat, maar hoop dat er iets groeit. Hoe weten ze dan wanneer je een eisprong hebt? Morgen is cd10..
@Djoon, wel vreemd hoor... temp liegt toch niet? Mogen we meekijken naar je tempkaartje? Ben wel benieuwd.. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt meid!! En inderdaad, houd vertrouwen!!! Succes morgen Miertje met je FM. Tis gepiept voor je het doorhebt . Ze weten trouwens niet wanneer je je eisprong hebt, maar kunnen een grove schatting maken. Je eitje groeit 1-2 mm per dag. Rond de 20 springt ie. Dus zo kun je zelf ook rekenen. Als je gevolgd blijft worden dan kunnen ze het op een gegeven moment met meer zekerheid zeggen.. Hier nog nega ovutest, lage temp en ook geen gevoel meer in mijn buik. Helemaal normaal hoor, maar toch.. Ik begin hem te knijpen.. als ik maar wel weer een ei krijg!!!!!! :s
djoon, wat vervelend toch, al die niet-fijne emoties/gevoelens! Die onduidelijkheid is wel heel frustrerend he wisten we maar gewoon wanneer het raak zou zijn... LW: ik denk dat ik ook voor jullie strategie gekozen zou hebben. Dan maar het risico nemen. Een kans missen is zo tegennatuurlijk als je het zo graag wil! Ik hoop voor jullie dat het goed gaat!! Spannend hoor! Hier: de onzekerheid en alle dingen die ik voel (zere onderrug, 'eipijn' terwijl mn ei als het goed is ruim een week geleden was, misselijk, warm/koud) maken me nog onzekerder. Ben bang dat het weer niet raak is deze ronde, maar ja, het kan net zo goed wel raak zijn. Om gek van te worden, de hele tijd zo heen en weer bewegen! Nog een paar dagen....
@Djoon.. je temp stijgt!!!! 37 vandaag!!! Kan dus goed zijn dat ie op dag 24/25 wel gesprongen is.. Kan dat kloppen met je gevoel? Ik zou zeggen.. geef nog niet op!!! Morgen hopelijk weer 37 tempen!
ps. ik temp deze ronde opvallend veel 36.6. Nu 3x achter elkaar! Zou bijna denken dat mijn thermometer stuk is (alleen na de clomid even een piek; die tempstijging ging btw gepaard met de start van opvliegers, toeval?). Meiden, ik vind het echt leuk om bij te houden. Ik begin mijn lijf steeds beter te kennen. Zin in een ei! En Aster, heb je getest???????? Ben benieuwd man!!!!!!
goedemorgen allemaal, zal starten met update van mezelf en dan reageren gisteren heb ik enorm veel donkerbruin (oud bloed?) verloren. nooit eerder op deze manier gehad. veel donkerder dan ik ooit heb gehad en ook veeeeeel meer. werd er weer onzeker van maar inmiddels is het een compleet bloedbad met helderrood bloed dus het is gewoon een menstruatie gepaard met enorm veel buikpijn sinds gisteren wat ik normaal ook niet heb. donderdag even vragen of dat kan komen door die capsules voor bms. @ marytje, de reacties zijn heel verschillend haha. de één vind dat ik al snel verder geholpen word omdat hun pas na 6 rondes clomid verder worden onderzocht en ik er nog maar 3 heb gehad. en bij jou is manlief dus al onderzocht. zo doet blijkbaar ieder ziekenhuis het anders. mijn vriend vind het echt helemaal niks dat zijn superzaad onderzocht gaat worden want is echt wel goed volgens hem hahaha. verder denk ik dat er wel een eitje groeit bij je hoor! @LW, ik geef jullie groot gelijk! zouden wij ook gedaan hebben hoor. als het zo goed is gegaan laat je zo'n kans toch niet lopen nadat je zoveel moeite er voor hebt gedaan, idd heel tegennatuurlijk dan. ik duim voor je hoor! @djoon, houd moed! precies zoals marytje ook zegt het kan zomaar wel geweest zijn! @maria, nog even geduld! wachten duurt zo lang....
@Djoon: Mag je niet over een week op progesteron prikken? Dan heb je duidelijkheid of je wel of geen eisprong hebt gehad. Lastig he, zonder follikelmetingen. @MArytje: stabiele temp is goed! Bij pcos (zonder clomid) is het meestal heel onstabiel. Ik duim dat je weer een mooi ei krijgt. @Maria: Wanneer ga je testen? Ben benieuwd. Je weet het nooit met kwaaltjes enz. @Miertje: je follikelmeting al gehad? Ik begin me af te vragen wat mijn 3 grote follikels daarbinnen aan het doen zijn, nog geen tempstijging terwijl de grootste maandag al 26 mm was! Hopelijk springen ze wel. Baarmoedermond was vanmorgen wel hard en laag dus misschien is mn ei vannacht wel geweest. Hopelijk morgen een wat hogere temperatuur. My Ovulation Chart
Dat wist ik niet LW, goed te weten!! Jeeej. Vorige ronde ging mijn temp pas op dag 3 na mijn ei echt stijgen, dus kan best zijn dat je je ei(eren) al gehad hebt. Hopelijk zie je snel wat! duim duim duim... @Knokke, balen dat je ongesteld bent geworden meid . Bruin bloed heb ik echt nooit, dus zou ik niet weten.. Misschien idd die capsules. Fijn dat jullie verder geholpen worden. Voor mannen is het altijd lastig als hun zaad in twijfel getrokken wordt haha, maar ja, beter weet je het wel even zeker dat het goed is.. anders zit je voor niets clomid te slikken! Succes! btw. je klinkt weer wat positiever.. Gaat ie weer een beetje beter? Weer wat nieuwe hoop voor volgende ronde? Op een dag lukt het!
thanks marytje. ik voel me niet per se beter maar moet gewoon realistisch zijn; met mokken en huilen kom ik nergens. ben wel blij dat alles nagekeken en gecheckt word. dan weet je idd gelijk of het kans van slagen heeft of deze 3 rondes ook misschien voor niks waren. ik houd nogal van duidelijkheid dus vind dit wel fijn. gyn niet wel net weten dat ze weinig tijd voor me heeft morgen omdat ze overvolle agende consultaties heeft en ik gewoon even langs mag komen zonder afspraak. hoop dus wel dat ze even tijd heeft voor mijn vragen en anders maak ik daar nog een afspraak voor.
Klopt, maar af en toe mokken en huilen helpt wel voor verwerking en acceptatie. En daarna weer verder met knokken, knokke
Ze zag geen groei van de eiblaasjes. Volgende afspraak a.s. vrijdag. Cd12. Ze willen blijven checken tot cd23
Dames, Mag ik ook mee komen kletsen? Ik zal even mijn geschiedenis uit de doeken doen.. Vroeger Mijn naam is Pluto2008. In april 2005 is bij mij PCOS geconstateerd. Wij wilden op dat moment niet direct kinderen maar hebben toch alles in gang gezet. Het ziekenhuis zei, ivm mijn overgewicht, dat ik moest gaan afvallen en dan terug mocht komen... Zware maanden en jaren volgden en ik kreeg er maar weinig af. Tot in December 2007 de arts zei toch te willen proberen om 1 ronde clomid te doen. We zouden 50 mg proberen om te kijken of dat zou aanslaan. Begonnen met primolut om menstruatie op te wekken en op de 3e dag begonnen met clomid. Ik werd op dag 23 na het bloedprikken gebeld dat ik een eisprong had gehad en dat we een 2e ronde in mochten gaan. Tot ik eind jan niet ongesteld werd.... ik bleek zwanger.. Wij waren helemaal blij want een lage dosering had aangeslagen... Een zwangerschap met veel angst volgde en in oktober beviel ik van een zoon. in 2010 Omdat wij toch graag een 2e wilde gingen wij terug naar het ziekenhuis van eerder...Helaas kwamen we daar bedrogen uit.. ondanks het feit dat ik lichter weeg dan toen ik in 2007 clomid kreeg wilde ze me niet helpen.. nieuwe procedure en afvallen.. Na een 2e, 3e en 4e opinion is alle ziekenhuizen in de regio leek het uitzichtloos. tot............. Geertgen... toch maar afspraak gemaakt en heen gegaan.. ondanks 2 uur enkele reis wilden we toch deze kans aanpakken.. Afspraak gehad met dr en voor hem was de diagnose zo gemaakt.. Een inwendige echo en het hoge woord was eruit.. Ik mocht dezelfde dag nog beginnen met provera...een middel om mijn menstruatie op te wekken... en dan direct starten met clomid op dag 3 van cyclus.. Helaas hebben die cyclussen niets opgeleverd NU, aug 2013 Hebben we toch nog steeds heel veel hoop en willen we heel graag. Daarom gisteren bij Geertgen geweest en hebben we nu Gonal F gekregen om te spuiten.. Eerst provera en daarna Gonal F.. ik duim en hoop en bid dat ik ook nog 1 keer een zwangerschap mag meemaken en uitdragen en dat er voor mijn oogappel ook een broertje of zusje is...
Dag Pluto2008. Welkom! We hebben hier een leuk clubje vol lieve meiden met luisterende oren en niets menselijks is ons vreemd. Voel je hier vrij om van je af te schrijven, om blij of verdrietig te zijn, of welke emotie dan ook te hebben. Wat een heftig traject heb je tot nu toe doorlopen!! wauw... Wat fijn dat je eindelijk kunt starten met een behandeling, meid. Wat is Gonal F precies, wanneer gebruiken ze dat? En hoeveel clomid cycli heb je gehad? Hoop dat je snel zwanger mag zijn van een tweede pareltje.
@Pluto: welkom! Wat geweldig dat je al een kindje hebt gekregen ondanks je overgewicht en pcos! Mag ik je wat vragen? Is niet vijandig/negatief bedoelt maar weet je hoe het komt dat je te veel weegt? en wat heb je gedaan om af te vallen? Ik zelf ben eerder te licht (bmi = 19.0) en heb dus "makkelijk praten" en weet dus helemaal niet hoe het komt dat sommige mensen te zwaar zijn en ben daar erg benieuwd naar. Gelukkig dat je nu weer verder mag in de mmm. Hopelijk werkt de Gonal-F voor je
@marytje, ik hoop het zoo vanmorgen was ik ook ff blij maar hij zet nog geen kruis miss morgen! Hihi zou wel goede kans zijn want hebben vant weekend hard ons best gedaan
@marytje, ik vind het ook leuk om te tempen zeker nu want dan denk ik steeds oehh alstie maar hoog is Fijn dat je he lichaam beter leert kennen is super in dit proces! @knokke, mijn vl vond het ook niets om zijn superzaad in te leveren! Haha hij zegt dat is goed hoor. (Gelukkig was dat het ook) En vond het echt een gedoe om het in een potje te produceren hahaha ik heb zoo gelachen! En toen met dat potje tussen me boezem naar het ziekenhuis als ik er nu weer aan denk moet ik weer zoo lachen @lw85, nee geen bloed prikken geeft niet echt want als het voed is kan ik het ook uit me temp halen Volgende cyclus word weer gecontroleerd maar als hij nu maamdag gesprongen is heb ik gwn een cyclus van 40wat ik de vorige keer ook had. Gek hoop dat je temp morgen stijgt heb je niet voelen springen?