Toekomstige pcos mama's deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door djoon, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria87

Maria87 Niet meer actief

waaaauw marytje, wat supermooi!! (en ik ben ook echt geen tattoo-fan, maar deze zijn echt heel mooi!) deed het erg zeer?

en jeuj, niet meer ongesteld, wel een groeiend ei onderweg, laat de nieuwe dosis hoop en enthousiasme maar weer komen ;)

om de mogelijke teleurstelling een beetje te beperken als het straks weer niet raak zou zijn, probeer ik mijn blik nu maar te richten op 'in ieder geval nog in 2013 zwanger worden', af en toe helpt dat een beetje. Gewoon mezelf foppen natuurlijk, maar ach, alles om de moed er een beetje in te houden he ;)

2. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    @Marytje,

Volgens mij is het geen kwestie van geloven in homeopathie of niet. Ik geloof nergens in. Het ene helpt wel en het andere niet. Clomid doet ook niet bij iedereen wat en is geen homeopathie. Ik heb wat dingen op diverse advezen geprobeerd en dit heeft bij mij gewerkt, vandaar de tip. In de USA en UK zijn heel veel dingen al bekend. Het was afgelopen week day of pcos awareness daar. Een handige site die ik jullie allemaal kan aanraden is www.pcos-dietsupport.com

Wat voor mij ook een eyeopener was, een opmerking van de echoscopist. Ik gaf de derde maand af op clomid en toen zei zij. Heb je je al eens afgevraagd of het echt door clomid komt, of dat je gewoon niet lekker in je vel zit? ongesteld worden, oftewel weer een mislukkig, is al genoeg om je humeur tot nulpunt te doen dalen.

Toen zij dat zei, ben ik gaan kijken en het scheelde inderdaad. De maanden dat ik beter met de teleurstelling kon omgaan, had ik er ook echt geen last van. In mijn optiek had ze wel gelijk.

@tattoo, ja ik vind tattoo's eigenlijk per definitie niet mooi. Knap gemaakt zijn ze zeker, maar je lichaam met iets veranderen wat nagenoeg onomkeerbaar is, kan ik me niet voorstellen. Zou het beu worden. Net als een nieuwe trui die je na een jaar neeit meer aan wilt. Maar als jij er blij mee bent, vind ik hem mooi. Want het is heel goed gemaakt!

Oh en nog een tip. Elkke keer als het niet gelukt was gaf ik mezelf ene klein cadeautje. Een bosje bloemen, moie make up, zoiets.

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wauw marytje! je tattoo is echt super mooi! Waar heb je m laten zetten? (welke studio?)

Wat Babke zei over de negatieve gedachten over de hormonen enz. Wij hebben deze zomer ongeveer 2 maanden voorbij laten gaan ivm de vakanties (was echt heeerlijk zo zonder follikelmetingen enz.). Op de een of andere manier had ik een super goed gevoel over de ronde erna.
    Toen ik teveel follikels had en geen pregnyl kreeg baalde ik en dacht: het zullen ook wel weer cystes gaan worden dan. En opens, na een uurtje was dat gevoel over. En dacht ik: mijn lijf kan ze best zelf laten springen, laten we klussen, ik had zo'n goed gevoel over deze ronde. En jawel.. zwanger.

Vanmiddag terug naar de gyn. bloedprikken op HCG (ben benieuwd naar de waarden!)
    en weer een inwendige echo. Hopelijk nu meer duidelijkheid over dat follikel. en natuurlijk kijken of het er nog steeds 1 is. Ga wel een foto'tje meevragen hoor haha. Had toevallig deze ronde ook een foto (zelfgemaakt) van de grootste follikel :) De buikpijn/krampaanvallen is gelukkig erg afgenomen, mn buik is ook minder opgeblazen (alleen savonds nog een beetje). Voel me totaal niet misselijk en als ik geen pijn in mn borsten had gehad (alleen met aanraken) zou ik echt niet geloven dat ik zwanger ben.

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
  5. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    @LW: inkstitution! Bij artieste Sensi (seesensido op facebook).

Fijn dat je je wat beter voelt. Wanneer krijg je de uitslag van de hcg?

@Babke, ja je hebt absoluut gelijk van die negatieve gedachten.. dat speelt zo'n grote rol!!! Ik voel me nu psychisch weer wat beter gelukkig (ook heel vrolijk door mijn tattoo haha) en heb meteen minder klachten.. Lichaam en geest werken nauw samen, maar ja dat weten we eigenlijk allemaal wel. Anyhow, ik ben mezelf nu een beetje aan het forceren om positiever te doen (en alleen doen alsof helpt al om het meer te voelen!). Ik zit wat minder op Zp, probeer meer leuke dingen te doen & plannen. Als het niet goed is voor de vruchtbaarheid, dan wel voor de relatie ;).

Goeie van die cadeautjes... Heb mezelf er net een gegeven van 250 euro ;). Makes me really happy!

Haha, je hoeft mijn tattoo niet mooi te vinden hoor. Ieder z'n ding, ieder z'n keuze. En alles mag naast elkaar bestaan:). Ik snap overigens je punt wel, alleen voel ik dat persoonlijk niet zo. En maar goed ook, want ik kan niet meer terug :cool:. Ik heb ook een aantal piercings (niet in het zicht) en wat ik gemerkt heb is dat ze onderdeel van jezelf worden. Als een soort lichaamsdeel. 1 piercing zou ik er eigenlijk uit moeten halen, past niet echt meer bij me/ mijn imago, maar ik kan het gewoon niet. Het hoort gewoon bij me.

Wbt die homeopathie, die discussie ga ik niet aan ;). Opnieuw geldt: Ieder zijn ding, ieder zijn keuze. O en ik kan me heeeel goed voorstellen dat je op een gegeven moment alles probeert en ja, ik zie het mezelf nog wel doen als al het andere niet werkt... Dus ik houd je tips zeker in gedachten.

Hoe gaat het eigenlijk met je zwangerschap, Babke!? Gaat hard zeg!!!

Dikke knuffel allemaal!

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ja, ik heb weinig te melden eigenlijk. Ik kan spreken van een voorspoedige zwangrschap zonder klachten. Saai he?
    Ben benieuwd of ik wel een hororbevalling krijg of dat ik bij het zwanger worden mijn portie al gehad heb :)

De pretecho was bij dezelfde vrouw die mijn echo's van de follikelmetingen deed. zij vertelde dat zij echt een beeld vormen bij de mensen. Soms ziet ze mensen waarbij ze denkt, dat wordt een hele lange weg. Ik vertelde dat ik altijd dacht, het is niet de vraag OF ik zwanger wordt, maar wanneer. Toen zei ze dat ik tot de positievelingen hoorde. Zij en de andere echoscopisten hadden van het begin af aan het gevoel dat het met ons goed zou komen. Vanwege onze instelling. Al blij zijn met een kleine verbetering en weer doorgaan.Dat vond ik toch zo'n vreselijk mooi compliement. Achteraf hebben we het van meerdere vrienden gehoord. Dat wij er zo anders instonden dan de vrienden die uiteindelijk aan de IVF moesten. Nou geloof ik niet dat dat per definitie een reden of oplossing is, maar het voelde goed. Dus positive thinking is zeker een goede stap.
    Ik zou volgende keer wel een wat goedkoper cadeautje doen haha, anders ben je zo blut. Want als je wel zwanger bent, ga je nog veeeeeeel meer uitgeven ;)

Heb me kwijt geshopt de afgelopen twee weken aan meisjes kleertjes. Zo leuk! Ik was nuchter tot ik wist wat het wordt.

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh ja, zaterdag om 13:55 uur als ik het goed heb op RTL 4 herhaling van Beautifull life (of iets in die trant) ging het laatste deel over pcos. Ik vond het interessant. Een gynaecoloog die eens verder kijkt dan clomid, maar ook helpt bij voeding e.d.

8. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hoi meiden!
    Verrassing.. Ben net terug uit het ziekenhuis en moet zaterdag weer terug! Had precies toen ik me uitgekleed had zo'n krampaanval, was dus helemaal bleek en te zweten en trillen dus de gyn. kon het zelf nu meemaken. Onderuik ook gelijk helemaal hard en verkrampt.
    Was volgens de echo 5w3d, was een vruchtzakje te zien in de baarmoeder.
    Omdat mn HCG zo snel stijgt en ik nog steeds buikpijn/krampaanvallen heb wil hij toch zeker weten dat er niet iets buiten de baarmoeder nog zit (het waren immers wel 3 grote follikels).

Vind het wel een beetje eng maar hij zei: alleen om het zekere voor het onzekere te nemen. Het is goed dat hetgene in je baarmoeder gegroeid is en de bijkpijn iig in frequentie afneemt, dan hoeven we ons daar dalijk geen zorgen over te maken.

Nu dus zaterdag terug en als het vruchtzakje dan weer gegroeid is en verder niks geks wordt gevonden dan pas weer met 7 weken ongeveer.

9. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Jeetje wat fijn Babke!!

Ik vond (en vind) jou ook altijd heeeel positief. Was me al eerder opgevallen en heb je er volgens mij ook al eerder iets over gezegd :). Bijzonder dat je dat zo kunt. Ik vind het erg moeilijk. De laatste keer dat ik "zwanger" was, ging ik er ook echt voor. Ik had zelfs (ver voor mijn eisprong) gemaild naar de organisator van een vrijgezellenfeestje dat is misschien niet zou drinken omdat ik een goed voorgevoel had.. bizar he! Afgelopen ronde heb ik niet dat soort gedachtes gedacht.. Deze ronde maar weer proberen!

Hahaha... ja ik moet wel wat geld bewaren voor als het straks zover is ;). Niet te dure cadeaus...

10. Maria87

Maria87 Niet meer actief

Hee LW, wat spannend dat je zaterdag weer terug moet. Wel heel 'fijn' dat je precies zo'n krampaanval kreeg toen je bij de arts was, en die je ook wel gerust wist te stellen. Ik ben heel benieuwd wat er zaterdag te zien zal zijn, spannend hoor!!

11. djoon

djoon Niet meer actief

Ik had het ook met deze rond clomid. Mja was nog maar mijn 2 e maar kreeg geen controle ik was eerst heel boos toen ik niets voelde toen dacht ik vorige keer was cyclus van 40 zal nu ook wel zijn.
    En ik dacht eigenlijk dat jet deze ronde niet zou zijn want me vriend was nog verl weg. Ik dacht 3e ronde komt helemaal goed en toen wast nu al raak:)
    Maar voelde me buik hedl erg raar dus uiteindelijk zal ik wel wat gedacht hebben denk ik!

12. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    LW, ik duim voor je morgen! Hoop dat alles goed blijft gaan meid!

13. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Hopelijk is alles goed Lw85.

Ik heb vanochtend de ovitrelle mogen zetten dus ik ga weer van het weekend op het wachtbankje!

14. Knokke

Knokke Actief lid

4 aug 2013
    228
    0
    0
    hallo,
    hier weer helemaal blij!
    alle testresultaten waren goed en we mochten zelf kiezen of we een stap verder wilden zetten en met kunstmatige inseminatie wilden starten of dat we het nog met clomid verder proberen.
    hebben voor clomid gekozen want eigenlijk blijkt dat het daarmee moet lukken en we geven het liever op de wat meer natuurlijke wijze een kans dan gelijk doorgaan op kunstmatig.
    ook bloed laten prikken omdat ik dacht een eisprong gehad te hebben en vandaag te horen gekregen dat er een menstruatie aan zit te komen.
    zodra die er is mag ik waarschijnlijk weer beginnen met nieuwe ronde clomid.
    dus wij gaan er weer vol goede moed tegenaan!

fijn weekend allemaal :D

15. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    LW, hoe ging het vandaag? Ben erg benieuwd. Hou je ons op de hoogte? Heb gister trouwens in je straat wat gegeten en gedronken ;). Dat nieuwe vietnamese restaurant.. erg lekker.

Knokke, wat een goed nieuws. Konden ze niet zeggen of je een ei hebt gehad deze ronde? Succes met de volgende clomidkuur!!

Spannend, Elvira, heb je een goed gevoel over deze ronde? Op hoeveel dpo zit je nu?

16. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Marytje: ooh gezellig :) ik hou van mijn straat. We kijken wel al voor een ander huis maar ik zal het wel gaan missen!

Nou, hier vanmorgen goed nieuws :)
    Echo gehad, op de weekend afdeling. Daar zit standaard een arts-assistent en geen gynecealoog. Op die afdeling is het echoapparaat altijd erg onduidelijk (verouderd model) dus duurt altijd wat langer.

Hij kijken en zoeken met de echo maar hij kwam er dus niet ut hoe het apparaat werkte. Dus een verloskundige erbij geroepen en hoppa, alles mooi in beeld.
    Het vruchtzakje met vruchtje was prachtig voor de termijn die ik ben! Er zat wel veel vrij vocht in mijn buik maar dat was geen probleem.

Ik maakte me even zorgen omdat ik behalve beetje pijn in mn borsten geen klachten heb.
    Maar er is weer HCG geprikt en ook mn HCG was keurig volgens de curve gestegen :D.

Maandag ga ik weer terug. De gyn. wil alles wat de verloskundige gezien heeft nog een keer bevestigen en dan met het betere echo-apparaat gaan meten. Ik ben helemaal blij want mijn vriend kon vanmorgen niet mee en maandag wel :D

17. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hee meiden!

Hier een kleine update van mij!

Dinsdag hebben mijn man en ik het intakegesprek voor onze eerste IUI. We gaan hierbij ook aan de slag met hormooninjecties. Ben dus benieuwd welke ik zal gaan krijgen!

Verder 1 oktober mijn NOD. Ook spannend, al denk ik dat het niet mij ronde is nu.

Liefs!

18. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
  19. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Ik vind het leuk om de lijst bij te houden, dus post een bericht in kleur of dik gedrukt en ik pas het aan!

NOD
    1 oktober Aster, 27 jaar, 18e maand, 5e ronde clomid, 1e kindje
    4 oktober Maria87, 26 jaar, 11e maand, ronde 6, 1e kindje
    8 oktober? Elvira89 , 24 jaar, 20e maand,1e kindje
    12 oktober Marytje , 29 jaar, 15e maand, ronde 11, ronde 4 Clomid, 1e kindje
    ??? Mamootje, 23 jaar, ? maand, ronde ?, 2e kindje
    ??? Tempusfugit, 22 jaar, 14e maand (?), ronde 8, 1e kindje
    ??? NadineW, 29 jaar,8e maand, ronde 6 Clomid, 1e kindje
    ??? Miertje, 28 jaar, 19e maand, 1e ronde clomid, 1e kindje
    ??? Knokke, 31 jaar, 11e maand, 3e ronde clomid gehad, nu maand rust, 1e kindje
    ??? MariaP86, 27 jaar, ? maand, ronde 1, 1e kindje
    ??? Leen82 31 jaar, 10e maand, ronde 6, ronde 2 Clomid, 1e kindje

Behandelingen
    TempusFugit Clomid 100 en pregnyl
    Marytje Clomid 150 mg
    Elvira89 Menopur spuiten 112.5 eh
    NadineW Clomid 100 mg
    Mamootje Clomid 50 mg
    Maria87 Clomid 50 mg; semenonderzoek manlief
    MariaP86 Provera, Clomid 50mg
    Leen82 Duphaston, Clomid 50mg
    Knokke Clomid 100mg, Pregnyl, 100mg utrogestan (maand september rust)
    Aster Clomid 100mg
    Miertje Duphaston en clomid 50mg

Afspraken
    Aster 24 september intake IUI/ hormoonspuiten
    Parelbloesem 25 september controle VK
    Babke 27 september controle VK
    Marytje 2 oktober bloedprikken
    LW 3 oktober 1e echo/controle gyn
    Merel Controle VK
    Babke 11 oktober 20w echo

Zwanger
    Paniekertje 25 jaar Uitgerekend op 13-10-2013 - Verrassing! ♥
    Merel123? jaar Uitgerekend op 12-12-2013- Meisje ♥
    Niero ? jaar Uitgerekend op 14-12-2013- Jongetje ♥
    Parelbloesem 26 jaar Uitgerekend op 24-01-2014 - Verrassing! ♥
    Fren 22 jaar Uitgerekend op 07-02-2014- ??
    Babke 30 jaar Uitgerekend 23-02-2014- Meisje ♥
    Zahra2? jaar Uitgerekend 03-04-2014- Verrassing! ♥
    Djoon 24 jaar Uitgerekend 19-05-2014 - ??
    LW85 25 jaar Uitgerekend 21-05-2014 - ??

Veranderd:
    Nod Elvira & Aster, afspraak Aster, oude afspraken verwijderd

Ik vind het leuk om de lijst bij te houden, dus post een bericht in kleur of dik gedrukt en ik pas het aan!

20. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Spannend Aster, veel succes morgen. Hopen dat dit gaat aanslaan!!
    Nog 7 daagjes tot je NOD!! waarom denk je dat het niet jouw ronde is?

Elvira, sterkte op het wachtbankje. Wanneer is je ei uiteindelijk gesprongen? Ik heb je NOD gegokt op 8 oktober.

Hier voel ik mijn eitjes weer, blijf erbij dat het een beetje een blaasontsteking gevoel geeft. Hebben jullie dat ook? Pijn is nog niet drukkend of stekend. Dus duurt nog even. Tepels sinds vandaag weer een beetje gevoelig, ovutest sinds vandaag weer ietsjes donkerder. Er lijkt weer wat te gaan gebeuren!!! Hoop het zo!!! (ik blijf zo bang om geen eisprong te krijgen).

Verder ben ik helaas grieperig :(. BOE. Maar psychisch gaat het wel goed. Ik had gister wel ineens zin om babykleertjes te kopen... Hebben jullie dat ook weleens? En daar vervolgens ook naar gehandeld?

Goede week toegewenst allemaal.

Deel Deze Pagina