Toekomstige pcos mama's deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door djoon, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nooit naar gehandeld, maar zeker wel gehad. Als er een baby geboren was, moest en zou ik het cadeautje halen, zodat ik ongegeneerd kon rondneuzen. Erg he?

Beterschapmeis. Ik vond eigroep altijd voelen als spanning op mijn onderbuik, geen idee hoe blaasontsteking voelt. Die pijn had ik altijd een week voor de eisprong, nooit tot en met de eisprong, heel gek. In het begin gingen we dan nog wel eens de mist in met de timing.

2. Maria87

Maria87 Niet meer actief

LW, wat fijn dat het goed nieuws was!
    En Aster, spannend hoor! Succes morgen

Knokke, ook fijn nieuws bij jullie, vol goede moed weer aan de slag met de volgende clomidronde. En dit keer is het raak!

jaaaa, die winkelzuct heb ik in bredere zin sowieso al, maar het laatste jaar inderdaad ook t.a.v. babyspullen :D ik heb er alleen ook nog niet naar gehandeld, maar hopelijk mogen we binnenkort allemaal helemaal los ;)

hier: ongeveer een week na mn eisprong (denk ik), dus het begint weer spannend te worden. Ik denk van alles te voelen dat op een innesteling zou kunnen wijzen, maar ik zou het me ook allemaal in kunnen beelden. Business as usual dus ;)

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    #503 LW85, 23 sep 2013
    Laatst bewerkt: 23 sep 2013
    Hoi meiden,

Hier vandaag weeeeer bij de gyn geweest. Was helaas weer op de weekend/verloskunde afdeling. De gyn. had een spoedoperatie en kon zelf niet mee kijken. (Heb ook nog eens 2,5 uur gewacht :S).
    In ieder geval was er nu een andere arts-assistent, mijn HCG was weer netjes verdubbeld, dat gaat perfect via de HCG-curve. Ik ben dus een bofkont omdat ik helemaal geen klachten heb :D

Verder was het vruchtzakje en vruchtje nu al veel duidelijker in beeld te krijgen dan de afgelopen 2 keren :D ik begin het allemaal te herkennen daarbinnen haha.
    Hij snapte wel dat de gyn. eerst dacht aan een bbz door de buikpijn icm de echo's. Het vruchtje ligt namelijk niet netjes middenin de baarmoeder, maar lekker dwars helemaal in het hoekje.

Maar.. Gelukkig is vandaag weer bevestigd wat zaterdag gezien was, het zit wel netjes IN de baarmoeder :)

Woensdag moet ik nu alsnog terug gelukkig wel gewoon op de poli) omdat mn eigen gyn. me dus nog steeds niet gezien heeft. Joeppieeee weer even naar het stipje in mijn baarmoeder kijken! :D

@Marytje: fijn dat je je mentaal weer goed voelt :) ik heb mn eitjes nooit gevoeld (ook niet toen het er 4 waren).

@Maria: spannend! ik duim voor je, hopelijk gaat de tijd lekker snel :)

4. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Marytje ik heb nooit dat gevoel gehad bij mijn eisprong, ik boel mijn eisprong ook niet.
    En ik vind het heerlijk om boor anderen babydingetjes te kopen maar voor mij zelf, nee echt niet hoof.dat vind ik de goden verzoeken.
    Mocht het ooit zo ver zijn ga ik los voor nu sparen we lekker door:p

Lw85 fijn dat alles goed is en het op de goede plek zit, je beb al aardig wat keren binne mogen gluren.

Spannend maria, een week is zo voorbij.

Ik zit nu 1 a 2 dpo.
    Ik heb zaterdagavond denk mijn eisprong gehad dus nod is 6 a 7 okt.

5. djoon

djoon Niet meer actief

Marytje zo herkenbaar als ik in de hema of h&m was nou dan ging ik los nooit kopen maar altijd kijken!
    En ik heb zelfs wel eens in een baby winkel met beste vriendin gestaan en alsof gedaan dat onze kindjes thuis waren haha dat was ook echt extreem lachen:)

@eipijn, ik voelde me eitjes ook heel eeg groeien het voelde alsof me huid heel straks was aan die kant waar het eitje zit! En ik voelde ook altijd me eisprong. Soms kon ik het niet helemaal plaatsen maar bij deze heb ik hem ook gevoelt. Voelt als even heel veel pijn in je buik. Wat ongeveer 2 min duurt en dan ist weg.
    Ik weet namelijk nog dat ik tegen een collega zei auw oow heb echt pijn in me buik.
    En toe zei ze ze weet niet dat we bezig zijn: miss je eisprong dat heb ik ook altijd.
    Dus ga ik er nog wel op terug pakken;) met weet je nog toen ik zo'n buikpiin had nou dat was dus duidelijk me eisprong;)

6. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Ik heb me ingehouden ;)..

LW wat een super nieuws... Heb je je kind nu al in de hoek gezet? ;)

Ik blijf mn eitjes voelen, gevoel wordt drukkender... Volgens mijn zijn mn tepels ook alweer gevoelig.. Maar kan niet voelen want zit in de trein bwahaha...:)

Spannend Maria!!! Duimduim

7. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Lw wat fijn om te horen dat alles goed is met je (nu al) eigenwijze baby:D

8. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Grrrr... ik moet even mijn hart luchten....

Zegt mijn vriend dat hij het lelijk vindt dat je me ribben ziet, dat ie houdt van een "wat vollere vrouw". Ik ben zo kwaad.
    Ik doe zo mijn godsgruwelijke best met mijn koolhydraat arme dieet, met sporten, met vitamines en voedingssupplementen, met alles.. om dat verdraaide pcos tegen te gaan, om vruchtbaarder te worden, om ons kind te krijgen.. En ik ben zelf superblij dat ik lekkerder in mijn vel zit, fitter ben, en slanker ben. Grrrrrrrr. En ik kan er niet eens wat aan doen. Ik eet gewoon grote porties, en tussendoortjes, en ja, ik zondig ook regelmatig... en ik was altijd al slank.
    Dat hij het denkt, oke, maar hou het gewoon voor je.. want dit motiveert niet!!!!!! grrrrr.
    En het erge is dat ik weer bij moet draaien, want we moeten wel seksen aangezien mijn ei eraan komt.. ik wil geen verloren ronde. BOE.

*einde ego gezeik*
    tnx for listening

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Goh, ruilen? Jij iets van mijn vetjes erbij? :D

Wel een hork btw. Ik weet zeker dat manlief mij te dik vind, maar dat zou hij nooit zo zeggen. Vooral omdat hij weet dat ik er zelf normaal ook mee zit. Ik zou zeggen welk gevoel dit jou geeft. Wat is je bmi? Als je neit te dik bent, zou ik niet zo erg lekker op die koolhydraten hoor. Ales met mate. Dat geldt altijd natuurlijk.

10. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Tnx lieve babke..

Mijn bmi is nu 20,8. Eerder te licht dan te zwaar dus. Ik heb altijd al wel gezond gegeten. Snap dus helemaal niet goed waarom ik pcos heb, als dat te maken heeft met suikerspiegel, insuline etc.

Grrrr hork ja. Het is gewoon nooit goed met die man van me. Kan ik niet een beetje van die van jou krijgen? ;). Ik zou willen dat mijn vriend mij eens spaarde... grrrr.
    Jeez, waarom focust hijzich niet op de dingen die ik wel heb!!!! Ik ben vruchtbaarder door het dieet (mijn cycli worden korter), zit lekkerder in mijn vel, ben daardoor vrolijker en optimistischer, en objectief gezien heb ik een prima figuur.. jeeeez.. en als ik dat niet had, dan wat dan nog.. hij moet gewoon van mij houden, wie ik ben, wat ik doe, wat ik uitstraal, hoe ik overkom.. een kleine uiterlijke verandering moet daar toch niets aan uitmaken..

pfff.. damn.. waarom vind ik dit zo moeilijk? Waarom kan ik me er niet overheen zetten? Waarom raakt dit me. Dat vind ik nog het ergste. Dat ik me zit op te vreten hier. Dat ik niet aan mijn werk toekom. Is het niet doordat ik bezig ben met mijn cyclus, zp, kinderen krijgen ed.. is dit het wel...

Alles met mate.. Ja, daar heb je gelijk in. Ik zal er beter op letten en meer zondigen.. ;).

11. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    80% heeft te doen met insulineresistentie en 20% niet. Misschien hoor jij net daar bij.
    Ik herrinner me je trouwens niet als een heel mager ding, dik ook niet. Maar geen ribbenteller ;)
    Misschien ben je er veel mee bezig en ,mist hij iets van de Marytje van voor de kinderwens?

12. Knokke

Knokke Actief lid

4 aug 2013
    228
    0
    0
    Lieve marytje,
    Als ik jou was zou ik bovenstaande precies zo tegen hem zeggen.
    Wat voor moeite je allemaal doet voor het goede doel en welke voordelen dit allemaal volgens jou met zich mee heeft gebracht.
    En daarbij hoeveel hij jou heeft gekwetst met zijn uitspraak.
    Praat het in ieder geval uit en laat hem weten hoe jij je nu voelt.
    Hopelijk kunnen jullie dan alles goedmaken en kan je alsnog lekker gaan klussen ;)

En nu ga ik iets heel fouts zeggen haha; komt het ook niet door al die hormonen dat je het niet los kan laten en je zo boos/verdrietig bent?
    Bij mij werden alle emoties erg versterkt door de clomid.
    Dus zie wat dat betreft wel weer wat tegen de volgende ronde op maar heb het er natuurlijk allemaal voor over en weet zeker dat het ons gaat lukken!

In ieder geval sterkte meid en kop op hè!

13. Knokke

Knokke Actief lid

4 aug 2013
    228
    0
    0
    lw, hoe was het vandaag bij je gyn?
    weer even mogen staren naar je stipje?

elvira, wachtweken zijn ingegaan zie ik, leuk hè.... pfff

thanks maria87, hoop ook heel erg dat het dit keer raak gaat zijn!
    doe ik ieder geval mijn best ;)
    jij nog heel even afwachten dus, spannend!

aster, hoe was je afspraak gisteren over eerste IUI?

ik ben nog steeds op menstruatie aan het wachten.
    geen idee of er eitje/eisprong is geweest want heb niet mijn gyn gesproken en ze heeft ook nog niet op mijn email gereageerd.
    dus wacht ik braaf af.

wat dat shoppen betreft, ik kijk vanaf mijn 16e ofzo al graag naar babykleertjes! ahaha
    maar nooit bewust over wat ik voor 'mijn' kindje zou kopen, dat niet.
    afgelopen weekend was ik met mijn vriend in zo'n super grote winkel waar je vanalles kan halen, van gereedschap, spullen om je auto te pimpen, dierenvoeding, boeken en ook baby speelgoed, meubeltjes, wagens, enz!
    moest er gewoon even kijken :D
    samen even rondje gedaan en aangewezen wat wij mooi en handig vinden en wat weer helemaal niet.
    even samen ongegeneerd gedroomd dus :D heerlijk!

14. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Marytje: denk dat de hormonen niet heel erg meewerken in het loslaten van die opmerking. Ik heb ook een bmi van 20.4 en ben slank. Ik sport veel (vind ik leuk) en soms zegt mijn vriend van: dunner moet je niet worden, je bent perfect zo. En dan denk ik van zoooo vindt je me niet goed of zo. Maar dat is absoluut niet waar.
    Niet leuk om te horen, we blijven vrouwen die om zo'n stomme opmerking toch een beetje onzekerder kunnen worden, en al helemaal als je ook nog aan de hormonen bent.
    Nou, als je dalijk zwanger bent komt er genoeg bij haha.
    (mijn vriend is helemaal blij met mijn cupmaat groter).

@Knokke: ik ga pas om 16.10 (zoo laat). Ik laat erna even weten hoe het was :)

15. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    ja dat wel, maar hij mocht er lang niet aan zitten, aan die cup haha. Veel te pijnlijk. Nu gaat het wel weer. Ben van 75C/D naar 80 E gegaan :D

16. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Goed nieuws! Net echo gehad en er was een kloppend hartje te zien! :D ik ben gelijk verliefd!
    Vruchtje was ongeveer 2.9 mm maar moeilijk te meten omdat het zo aan de zijkant ligt. Mn volgende echo is nu 8oktober ipv 3 oktober.

17. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Jippie! Gefeliciteerd, LW!

18. Maria87

Maria87 Niet meer actief

Aster, jij had toch je iui gesprek gister? Hoe was het? (of heb ik er helemaal overheen gelezen? Ik loop een beetje achter ;) )

En marytje, wat een kakopmerking van je lief, bah! Kan me goed voorstellen dat je je daar ontzettend rot door voelt. Maar laat het niet aan je vreten, en praat er idd over. Sterkte :(

hier: ik zit me echt volledig gek te maken met wat ik allemaal wel en niet denk te voelen. Precies zoals de vorige rondes dus ;)

19. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

LW Super!!

Marytje, thanks voor het bij houden van de lijst. Het schiet er soms even bij in voor me.
    En stomme opmerking van je lief :(

20. djoon

djoon Niet meer actief

@marytje, heb je het ook tegen je vriend gezegt dat het pijn doet??
    Mijn vriend ziet me ook graag met rondingen. Terwijl ik die ook niet echt heb. Mja ik wil niet dik worden dus zal dan ook nooit komen;)
    Het gast erom hoe jij je lekker voelt:)

Deel Deze Pagina