Hoi meiden, hoe gaat het met jullie allemaal? @Aster: gaat het spuiten nog steeds goed? Ik vond het ook enorm meevallen. Wanneer heb je je fm? @Marytje: nog steeds een goed gevoel? Hier af en toe toch wel misselijk aan het worden. Gelukkig viel het gister en vandaag weer mee. Maar de dagen ervoor echt flink naar geweest eind van de middag/'s avonds. Gister was ik bij mijn oppaskindje thuis en ze krijgt een broertje erbij. Haar moeder is nu 23 weken zwanger. Super leuk om de echo's te zien. Die hingen op de koelkast dus ik heb gelijk even goed bekeken hoe onze baby er op de echo's ongeveer uit gaat zien bij 13, 18, 21 en 23 weken
@marytje Ik duim zo ontzettend voor je! Ik had ergens ook een voorgevoel (was vooral dat mijn cyclus hetzelfde liep als de eerste) Bij mij waren de pijnlijke tepels en de moeheid (heb de eerste weken elke middag geslapen) ook een teken (Ik weet ook bijna zeker dat ik in mei of juni ook nog een hele vroege miskraam heb gehad, voelde toen hetzelfde als nu) Kleding zat echt al heel snel niet lekker meer. Loop eigenlijk sinds week 5 of 6 met een zwangerschapsbroek (nog te groot, maar t zit beter dan mijn eigen kleding) Ik ga voor je duimen en nou kijk ik stiekem iets vaker op het forum
Hey meiden! Balen van de misselijkheid LW. Wel fijn dat het savonds is.. het lijkt me echt verschrikkelijk om bv. smorgens in de trein op weg naar werk misselijk te zijn... Leuk dat je regelmatig komt kijken Nadine!! Ik heb je erg gemist de afgelopen tijd . Fijn dat je zwangerschap zo goed gaat.. Mijn voorgevoel is nog steeds hetzelfde... Vannacht heel onrustig geslapen, liggen zweten, gedroomd dat ik zwanger was... en wel van een tweeling! (En ik vond het te gek hahahaha). Heb 's nachts steeds veel buikpijn. Dusdanig dat ik er wakker van word!! Heb nog steeds het klemmende, knellende gevoel, heel licht overdag, 's avonds erger. Er gebeurt in elk geval iets, dat durf ik met 100% zekerheid te zeggen. Hoop dat "het" blijft plakken!!!! Heb overigens wel netjes 2 dipjes op mijn tempkaartje (zie handtekening). Eentje met eisprong. Eentje innesteling (5-6 dagen erna)? Wat denken jullie? Vanmiddag word ik teruggebeld over progesteron. Morgen 1e testje. Keep you posted... Hoe is het met de Maria's, Aster, Elvira, Knokke?
Hihi nou geloof me, onzekerheid houd niet op! Gister weer wat bruin bloed verloren en ik weet bruin is niet erg, maar gelijk voel ik er van alles bij. Wat zou ik graag een echo apparaat thuis hebben om elke dag even te kijken. Ik moet nu maar gewoon een positief gevoel blijven hebben en op naar de volgende echo (De combinatietest op 17 oktober) Heb je nog meer controle gehad bij deze cyclus? Of lopen ze inmiddels wat beter?
Oeiii.. lijkt me heel vervelend inderdaad... Merk je dat je ook rustiger aandoet om die reden? Eet en drink je anders? 17 oktober is al snel!!! Fijn! Ik zit nu in de 3e cyclus zonder controle. Ik ben in het wild losgelaten met 150mg clomid (wat echt een hel is, maar kan niet anders...) Ik heb vrijdag dus bloedgeprikt, vandaag krijg ik de uitslag. Ze willen 1x officieel bevestigen dat ik een eisprong heb bij 150mg.
Het valt mee... mn moeder behandeld mij wel als een gehandicapte (Niet die doos tillen, niet dat doen) en van mijn man mag ik de deur ongeveer niet meer uit... Zelf heb ik zoiets van ik merk wat gaat en wat niet gaat. Ik moet wel voor mezelf duidelijkere grenzen gaan stellen hoor, maar het is lastig. Ik probeer mij netjes aan de eetvoorschriften te houden, maar dat is zoveel, dat krijg ik nooit op en nu helemaal niet. misschien komt dat nog. Qua drinken let ik vooral op cafeïne en genoeg water drinken. Dit zou je moeten eten: 5-7 sneetjes brood besmeerd met halvarine 1-2 plakken kaas 1-2 plakjes vleeswaar 4-5 opscheplepels aardappelen, rijst of pasta 4 opscheplepels groente 100 gram vlees, vis, kip of vegetarische vervanging (rauw gewicht) 1 eetlepel margarine of olie voor de bereiding van de warme maaltijd 2-3 glazen melk(-producten) 2 stuks fruit totaal minimaal 2 liter vocht Bij mij is het voor vandaag: Kellogs met melk (en ging er meteen weer uit) Sultana Banaan 2 bruine boterhammen (maar bij de laatste 2 happen weer erg misselijk, heb er nog 2 liggen) Appel En vanavond is een verrassing want dan eten we bij vrienden. Maar vooral s avonds eet ik erg weinig. Ik slik wel nog steeds mijn vitamine tabletten in de hoop dat dat wat tekorten kan opvangen. Verloskundige maakte zich niet zo druk, ik heb genoeg extra's voor de baby om voeding uit te halen (Lang leven overgewicht) Dus verder probeer ik mij er ook niet te druk over te maken..(hahahahahahaha *Sarcastich*)
Marytje, ik duim voor je goede gevoel!! Nogmaal thanks voor het bijhouden van de lijst LW, misselijkheid in de avond is vaak of door te weinig eten over de dag of door de vermoeidheid, als ik dan een uurtje ging liggen was het minder (bij mij is het de eerst 18 weken heel erg geweest de misselijkheid etc.)
@Nadine: wow, zoveel kan ik ook echt niet eten hoor! Ik at vrij veel maar nu ik toch wat misslijk begin te worden een stuk minder. Heb vandaag alleen een tosti (bruin brood en kaas) op en een appel. Verder 1 cappuchino en een flesje water en beker melk. Ik kreeg van de week mijn avondeten ook echt niet weg door de misselijkheid maar het chocolade ijs ging er wel goed in. @Marytje: hoop echt voor je dat het raak is en een plakker is. Is 8 dpo niet wat te vroeg om te testen? Welk merk ga je nemen? Ik was echt super tevreden over de testjezelfcasettes. Gaven bij mij als eerste een echte duidelijke streep. (Duurde alleen wel lang voor ze echt donkerder werden). Laat je de uitslag van je progesteron even weten? Tweeling zou wel mooi zijn.
@LW: Ik ook niet hoor... misschien als je 20 weken voorbij bent ofzo... ik weet dat mijn schoonzusje s middags echt 6 boterhammen nodig had, anders stortte ze in... @Parelbloesem: 18 weken! pff... had toch gehoopt er met die 12 weken vanaf te zijn... Gister ochtend Almere ondergekotst.. je kon zo zien waar ik gelopen had (Gelukkig werk ik er alleen maar ) @Marytje: Hoe laat mag je bellen over de uitslag?
@Parel: ik had genoeg gegeten over de hele dag (ook goed verspreid) maar ik was wel erg moe en moest het hele weekend werken, had ook 's avonds een verjaardag gehad, misschien daardoor. Ik heb trouwens opeens super veel zin in cola (ik dronk nooit frisdrank/prik) en dwing mezelf echt maar 1 glas op een dag te nemen.
LW en Nadine, met dit koude weer klinkt dat heel debiel, maar water invriezen en als het begint te ontdooien drinken. Wonder boven wonder, maar ik had dan minder last van mijn misselijkheid. Dus dat chocolade ijs zou wel eens kunnen dat het daar aan ligt. Gaat het nu echt niet en moet je veel en vaak overgeven (ik moest 4x daags overgeven) dan moet je aan de bel trekken krijg je medicatie. Nadine, week 17 dacht ik dit trek ik niet meer, dagelijks 4 a 5x overgeven en maar doorgaan. Uiteindelijk de VK gebeld en als ik nog meer over zou geven dan moest ik opgenomen worden, ik moest wel weer mijn medicatie gaan slikken (toen ik minder misselijk was vanaf de 13 weken ben ik er mee gestopt omdat ik medicatie eigenlijk maar niks vind) Dat heb ik toen een week gedaan en na de 18de week was het spoorloos verdwenen gelukkig. LW, dan denk ik voornamelijk de vermoeidheid idd, klinkt stom maar juist de eerste 3 maanden is rust heel belangrijk Vergt namelijk veel van je lichaam. Juist de maanden dat je de buitenwereld nog niks wilt zeggen. Je mag 6 koppen/glazen cafeïne hebben op een dag, als je max 2 glazen cola daarvan aanhoud is het prima. Ik had de eerste 14 weken ook erg veel behoefte aan cola Wat ik heel vervelend vond is dat ik zelf voor VK gestuurd heb (alleen gezakt op wiskunde) en dat als je dan zelf zwanger bent je gewoon weg uit het veld geslagen bent als je zo lang zo ziek bent. Je kent alle adviezen etc, maar je wacht er zelf te lang mee Ach mooie leerschool voor als we ooit een 2de mogen krijgen
Ik merk ook wel dat vermoeidheid een rol speelt. In mijn vakantie stond ik bijna elke dag vroeg op, en had ik er veel last van. De laatste week van de vakantie, thuis bijna geen last gehad. Nu weer aan het werk, met een wekker die om 05.20 uur gaat en ik heb er meteen weer last van. Misschien kan ik ze op mn werk wijs maken dat ik alvast met zwangerschapsverlof moet Ik heb er meestal maar 1x per dag echt last van dat ik moet overgeven, dus ik krijg wel wat binnen. Medicatie (behalve mijn tyrax en vitamines) probeer ik ook zoveel mogelijk te vermijden, maar wel goed om te weten dat er iets voor is. De 21e week een afspraak bij de verloskundige, dus dan meld ik het ook maar weer.
Morgen ben ik ws. 9 dpo. Vorige ronde was mijn LF 11 dagen. Ik ga het dus echt al proberen... ik willut willut willut omdat ik morgen jarig ben Ik heb 3 merken liggen.. 123, kv2v5, action. Ik begin met kv, dan evt. action . Ik laat de uitslag weten. Ik word rond 17 uur gebeld! @misselijkheid. Ik heb dit zonder zwangerschap ook regelmatig (ws. door maagzuur). Wat bij mij helpt is eten!!! Maag volhouden. Crackertjes, toastjes oid. Sinds koolhydraat arme dieet overigens niet veel last meer van mijn maag.
@Marytje Spannend! Ik kreeg nog wel eens terug van de verpleegkundige dat de kruidvat testjes niet altijd betrouwbaar zijn (Bij mij gaven ze toch echt nega aan als ik ook niet zwanger was). Ik heb bij bol.com toen deze besteld: bol.com | Testjezelf Zwangerschapstest Cassette - 3 Testen | Mooi en gezond Zij zeggen dat ze deze in het ziekenhuis gebruikt worden, en dat bleek waar (En ze zijn ook niet zo duur). Maar goed, welke test je ook doet, ik hoop gewoon positief! Ik heb mijn man ook voor zijn 30e verjaardag een positieve test gegeven, dus misschien is 30 het geluksgetal
He Marytje, wat lees ik. Een goed gevoel? Laten we het hopen meis! Je kaartje ziet er hoopvol uit. Al weten we het zeker als hij nog een paar daagjes lekker doorstijgt. Hier mijn eerste echte kwaal. haha. Ik heb het hele weekend rond gebanjer din London en stik last van mijn linker bil. Was bang voor bekkenklacht, maar vk denkt gelukkig aan een knellende zenuw. Ik kan donderdag om 8 uur al terecht bij de fysio, mooi voorafgaand aan de 20-weken echo.
@nadine, oow hier nog 1 voel me zo beroerd! Heel het weekend ging het goed maar vanmorgen weer werken en hop weer gespuugd! Net weer geslapen en dacht eet ff een cracker en hoo gelijk er weer uit! Heb het ook vooral als ik me plas moet opvangen! Ik moet er zo van kotsen:0 Ik heb volgende week intake verloskundige en de week daarop termijnecho
Ik hoop dat je gevoel uitwijst dat dit hoge progesteron gehalte te maken heeft met een zwangerschap Mijn waarde was toen ook heel hoog
Had gehoopt op iets duidelijkers, maar ik zie zeker wel iets (en zag het binnen 5 minuten al, niet pas toen de test was opgedroogd)...... Morgen weer!