Waaah meisje!! Jij bent gewoon hartstikke zwanger wat ontzettend fijn gefeliciteerd!! Idd hopelijk snel je echo ik had echo met 6 weken en moest zooo huilen van geluk natuurlijk! @elvira, pff jij bent al veelste lang bezig! Hoop zo dat je snel zwanger word!! Ik duim zooo hard voor je meis!! Dikke knuffel!! En idd positief blijven helpt echt!! @hier gisteren met se angel sound het hartje gehoord wat mooi zeg! Me mama was erbij en die zat helemaal te stralen!
Wensdroom, sorry maar vind echt niet dat je dit kan maken naar Meisje1987 toe in je 2de bericht in dit topic, zij kan er niks aan doen dat ze eerder zwanger is dan jij. Ik snap je gevoel na een MK en daarna 8 rondes clomid (waarin maar 2 keer aangeslagen en 2 MK's) en 2 rondes spuiten, deed het mij ook pijn als er weer een zwangere was en ik nog steeds niet. En 27 maanden er over doen is niet leuk, want dat deed me echt pijn na door de pil heen zwanger te zijn geweest in 2010. Maar deze opmerking kan je gewoon niet plaatsen in een PCOS topic waar iedereen er moeite mee heeft zwanger te raken!!! Sorry!! Neemt niet weg dat ik hoop dat je snel weer zwanger bent en dat het kindje dan bij je blijft, want dat hoop ik voor alle mede PCO'ers Elvira, jeetje de 5de keer spuiten al weer, had zo gehoopt dat je de andere dames had kunnen volgen met maar hooguit 2 rondes spuiten Snap ook dat je even alleen mee leest, is allemaal ook heavy vooral als ook het spuiten niet goed lukt. Hoe moeilijk ook probeer positief te blijven Djoon, leuk he met de AS luisteren, mijn zusje heeft het ooit met de AS gehoord bij mij vrij aan het begin. Mijn moeder een maandje terug bij de VK ook wel apart en duidelijk dat het hartje toen klonk, zo van oma is mee doe beter mijn best Normaal verstopt kleine zich. Oh Elvira, hier gaat het goed trouwens, wel last van het draaien van de baby, hij/zij krijgt steeds minder ruimte natuurlijk met ruim 30 weken en ik voel dat draaien nu heel erg goed. Kindje is heel actief naar papa toe wel heel grappig. Echt herkenning, bij mij beweegt hij/zij ook wel veel als ik mijn hand op mijn buik leg, maar papa's hand herkent het meteen en dan word het kat en muis spelletje gespeeld, eerst een keer tegen zijn hand schoppen en dan telkens in de buurt, zodat hij het wel voelt maar zo van verplaats hem dan en doet hij dat krijgt hij een schop tegen zijn hand en dan weer net er vanaf, dolkomisch, vooral in bed kunnen ze dat een half uur volhouden samen Maar ben toch wel benieuwd nog ons kleintje buiten mijn lijf, al zal ik dat getrappel en gespeel wel gaan missen.
@Marytje: Dank je wel voor je berichtje dat geeft wel weer een klein beetje hoop. @Elvira89 en Parelbloesem: Ik vind het erg jammer dat het berichtje als vervelend word ervaren. Het was totaal niet lelijk bedoelt naar Meisje1987. En ik was gewoon eerlijk, jammer dat dit dus niet kan. Voor Meisje 1987 ben ik erg blij. Als je eenmaal in de medische molen zit dan weet je hoe wonderlijk een zwangerschap is. Ik was op zoek naar steun, omdat ik erdoorheen zit en dan gelijk een berichtje van iemand die zwanger is, dat kwam gewoon hard aan.Maar sorry als het niet aardig overkwam. Al had ik van dames in de medische molen en met pco ook iets meer begrip verwacht. We weten namelijk allemaal hoe het voelt! Dus Meisje1987, ik hoop niet dat je het als vervelend hebt ervaren, want ik ben oprecht blij dat je zwanger bent. Iedereen verdient een wondertje en bij jou is het nu eindelijk zover. Nogmaals gefeliciteerd!
Ik snap heel goed dat je opzoek bent naar steun, maar kwam wel een beetje lullig over zoals je het typte Lief dat je even reageert er op. En ja het is heel moeilijk meid dat klopt en het is ook gewoon heel pijnlijk. Zoals ik al typte het heeft hier 27 maanden geduurd voor ik zwanger werd terwijl ik in 2010 door de pil heen zwanger was. Maar je zit in ronde 5 van de clomid. Heb jij telkens de zelfde dosissen gehad of niet? Ik hoop dat deze ronde aanslaat en anders zou ik even na vragen of het rendabel is om over te gaan op spuiten. Was van mij niet echt bedoeld om je tegen het hoofd te stoten want het is ook moeilijk. Dikke knuffel
Dank je wel Paardebloesem! Ik voelde me al gelijk aangevallen. Het zegt genoeg over mijn gevoel. Want het is al zeker twee weken ellende. Veel huilen, snel chagrijnig. Tot nu toe steeds Clomid 50mg geslikt. Dus nee, eigenlijk mag ik nog helemaal niet klagen! En wat lijkt me dat frustrerend zeg. Wel door de pil heen zwanger en als je dan eindelijk wilt, dat het niet lukt. Om moedeloos van te worden. 27 maanden zijn lang. Hopelijk duurt het bij mij niet zo lang. Maar ja, daar hebben we niets over te zeggen. Als ik het goed zie ben je al 30 weken zwanger. Fijn zeg. Binnenkort eindelijk een kleintje in jullie armen!
Wauw, Meisje! Gefeliciteerd!!! Hoe erg heb jij staan stuiteren?! @All: Dank voor jullie lieve berichtjes.. Parel, ik kan me de Bloementuin nog goed herinneren! Mijn man en ik gaan met goede moed aan de IVF beginnen. Elvira, de zaadkwaliteit is gewoon te slecht. IUI is dan een behandeling waarbij de kans op resultaat ongeveer 5% is. Dat is te weinig voor zo'n behandeling. Ik hoop alleen dat we in december al mogen beginnen. Ik heb geen zin in een maand wachten of nog een keer IUI, terwijl dat gewoon echt geen zin heeft. Dinsdag weten we het! @Wensje: Wat vervelend dat je er zo doorheen zit! Geloof me, na 5x Clomid, 2x IUI en IVF in het vooruitzicht weet ik hoe het voelt. Het is dan op dit soort momenten wel beter om alleen aan te geven dat je je niet goed voelt. Het is niet netjes om dat over de rug van nieuwe zwangere te doen.. Meisje heeft waarschijnlijk ook maanden in de spanning gezeten of ze überhaupt wel zwanger zou kunnen raken! Ik probeer altijd blij te zijn voor een ander (hoe moeilijk dat soms ook is!!!), om maar niet het gevoel te krijgen dat het mij anders niet gegund wordt. Heel veel sterkte! En volgens mij is dit wel een groep waar je je ei kwijt kan, blijf dat dus vooral doen!
Wensje2014, Klopt ben al weer 30 weken en 2 dagen zwanger. Ben ergens blij als ik de baby snel zie Want helaas is de zwangerschap ook met vallen en opstaan gegaan. Allerlei controles want kindje zou te groot zijn en ik zou suiker hebben, suiker is dus zelfs te laag!! ipv te hoog en de groei van het kindje is prima. Mijn buik oppervlakte is alleen vrij klein dus ja het heeft minder ruimte dus buik groeit erg naar voren (heb foto van buik in album staan) en misschien komt het daardoor eerder. En daarna kreeg ik te horen weer naar zelfde Lab te moeten voor een 30 weken injectie omdat mijn baby Positief bloed heeft en ik in Negatief bloed, hij deed geen pijn, maar om daar in je blote billen te gaan staan is ook niet fijn. Ja 27 maanden waarvan 8 rondes clomid van elk minimaal 1,5 maand en veel bijwerkingen (mijn hoofdhuid werd dun en jeukte als een gek, haren vielen met bosjes uit, opvliegers van heb ik me jou daar, iedere maand een schimmelinfectie down under etc). Heb alle dosissen gehad en ben met 100mg een keer zwanger geraakt voor 7 weekjes en 150mg voor 8 weekjes, beide haalde het niet. Dus snap ook heel erg je gevoel, ze bleven mij maar aan het lijntje houden. Tot Paniekertje zei en nu ga jij een om spuiten vragen. Ben haar heel dankbaar, want toe zijn ze over gestapt op spuiten, 2 maal 37dagen spuiten en 13 dagen LF en toen bleek ik zwanger, EINDELIJK. Daarom zei ik net, als het niet werkt dan gewoon door vragen aan je gyn en proberen zelf aan te kaarten dat je verder wilt. Want slaat de clomid wel aan maar gebeurt er niks blijven sommige gyn's er lang mee doorgaan en dan duurt allemaal veel langer. Aster, ja de BloeMMMentuin is het nu erg rustig geworden, maar daar zijn er nu ook wel erg veel van zwanger, dus is een beetje stil gevallen zijn nog maar een paar zwangere die reageren. Weet nog goed hoe je op zag tegen de MMM en dan nu zelfs door naar de IVF jeetje mina. Echt zo KL*TE!! Maar ook jij komt er wel!!
Wens ik snap je echt wel en ik snap ook best dat je er door heen zit,denk je niet dat ik wel eens een rot moment heb en dat ik besef dat ik dalijk waarschijnlijk weer een nieuw jaar in ga zonder iets moois. Maar dat neemt niet weg dat sommige dingen die geschreven zijn niet altijd even aardig overkomen. Je moet ook niet altijd naar mensen kijken die makkelijker zwanger kunnen worden,ik probeer dat als iets positiefs te zien hoe moeilijk het soms ook is. En tuurlijk mag je hier schrijven dat je je rot voelt maar ik probeer daar altijd wel anderen niet mee voor het hoofd te stoten. Parel wat leuk om te lezen,het lijkt me zo speciaal ook voor je man. Zo heeft hij ook een soort manier van "communiceren"met de kleine. Aster ok wat ontzettend balen,want nu heb je opeens nog maar heel weinig pogingen. Hopelijk mag dit voor jullie zijn vruchten afbrengen(letterlijk en figuurlijk Djoon leuk dat je het hartje heb gehoord,zou niks voor mij zijn zo'n angelsound zou alleen maar in de stress raken als ik het niet hoor
Aster14, goede tip. Dank je wel! Paardebloesem, ik wil deze week sowieso de gynaecoloog gaan bellen dat ik er doorheen zit. Dat het allemaal niet meer wil. Eigenlijk sta ik voor januari op de lijst voor een controleafspraak. Maar goed. Dat duurt nog even en ik heb er nu wel even genoeg van.
Wensje, zou ik idd wel even doen al is het maar voor je gevoel, jij krijgt geen cyclus analyse dus?! Elvira, ja het is zo apart en speciaal. Mijn man was heel ongeduldig en trok dan zijn hand weg als hij niks voelde, maar sinds hij het wel voelde is hij helemaal met de baby bezig, wanneer hij de kans krijgt ligt zijn hand op mijn buik En gisteren schrok hij zich kapot toen ging heel mijn buik om hoog en kreeg hij 7 trappen achter elkaar haha, je had zijn gezicht moeten zien
In juli heb ik een follikelmeting gehad. En omdat er blijkbaar twee eitjes te zien waren wilde de gynaecoloog me in augustus ook nog zien. Opnieuw twee eitjes, maar het was verder prima. Dus tot januari geen metingen meer. Door de miskraam in september toch nog echo gehad om te controleren of ik inderdaad het vruchtje was verloren. En later nog de gynaecoloog gebeld omdat ik zoveel afscheiding hield. De gynaecoloog wilde me toen toch nog zien ter controle. Ze waren bang dat het niet goed zat. Er was niets aan de hand. Toch gewoon ongesteld geworden.
Oke dat is wel lastig dat ze je nu dan toch tot januari willen laten lopen met zelf slikken van clomid, vooral na de dingen die zijn voorgevallen. Ik zou gewoon bellen idd en zeggen dat je je zo niet prettig voelt en hier erg down van word. Dat je erg graag opgevolgd wilt worden omdat dit een fijner gevoel geeft. Ik moet zeggen ik ben blij dat ziekenhuis minder te zien, maar was wel blij dat ik continu gevolgd werd. Ze hebben mij 1 cyclus alleen laten doen, maar toen ging het erg slecht en daarna hebben ze dat nooit meer gedaan. Ze hebben mijn hele cyclus gevolgd en altijd even bloedtesten op progesteron voor ze de cyclus afbraken. Want ja bij mij sloeg hij dus maar 2 keer aan. Ik hoop dat ze jou gevoel serieus nemen en zou morgen echt even bellen, want je zo ellendig voelen is ook niet goed.
Thx oh dat lijkt me helemaal super dat komt nu helemaal in he de angel sound! Schiet ook al lekker op bij jou zie ik
Meis, ik neem je niks kwalijk hoor. Is gewoon frustratie begrijp dat heel goed! Heb ook al tranen met tuiten gejankt als ik van iemand hoorde dat ze zwanger waren en dan meestal net op het moment dat ik er zelf helemaal door heen zat! Dikke knuffel voor jou!! Ik zou als ik jou was wel echt je mond open doen in het ziekenhuis en zeggen dat je je er totaal niet prettig bij voelt! Mij hebben ze ook al 2x af willen schepen. Als je je mond niet open doet kom je nergens meer tegenwoordig!
Dankjewel allemaal! Durf het nog niet zo te geloven! Heb heel erg veel buikpijn. Iedere keer erg dubbel als ik wat voel denk ik pfff zal toch niet he en als ik niks voel wil ik weer wat voelen zodat ik weet dat er wat gebeurd! Erg dubbel dus. Heb vandaag nog een test gedaan ene met 3 strepen snap er helemaal niks van ga hier ook terug mee na de winkel! Zijn nog steeds redelijk licht dus durf nog niet echt te hopen. Heb komende woensdag dan 2 weken geleden mijn eisprong gehad of ja dinsdag eigenlijk denk dus dat het dan pas beetje begint door te dringen. Ben nog steeds erg bang dat het gaat doorbreken kan nog steeds dus. Moest gewoon 28dagen aamhouden van de gyn maar hou het wel in mijn achterhoofd en wacht nog steeds met smart op de knaller en dan wil ik de digitale uit de kast halen ter bevestiging zeg maar. En dan moet ik na het ziekenhuis bellen voor een afspraak voor een echo. Weet alleen niet meer als het nu vanaf 2 weken geleden over 7 weken was of nu. Volgens mij de eerste dus wachten nog even geduldig af. Vind het allemaal zo eng en echt heel dubbel mijn vriemd zijn neef heeft afgelopen donderdag curretage moeten ondergaan. We appen normaal regelmatig maar durf nu niet bang dat ze vraagt hoe het hier nu gaat. Kan dan niet liegen namelijk. Wil haar zo geen verdriet doen nu zit nog echt midden in het verwerkingsproces! Dit was het weer ga weer aan het werk tot vanavond!
Joehoee meisje, zwanger!! Toppie meid. Er meot hier iemand zijn banner wijzigen Altijd leuk om te zien dat het weer iemand gelukt is! Wensje, dat moet je niet proberen te zien als weer iemand en ik niet, maar als. Yes, zij kan het, dus ik kan het ook. Want zo is het echt. In dit topic zijn er al veel gekomen en allemaal gingen ze zwanger. Kun je nagaan. Ik heb trouwens erg veel baat gehad bij het slikken van D Chiro inositol. Daardoor voel je je beter en minder down. Dat is niet goedkoop, maar het is een stofje wat bij de meeste PCOS-dames ontbreekt of waar een tekort van is in het lichaam. Ik start er ook echt weer mee na de bevalling. Probeer het eens zou ik zeggen. Wow Parel, waggel waggel al joh? Ik ga zo je buik eens bekijken. Hier eigenlijk nagenoeg nergens last van. Zelf de bekkenklachten zijn naar de achtergrond verdwenen. Ik hoop zo (vast tegen beter weten in) dat dit zo duur tot week 40.
Babke in reactie op je schrift onder mijn foto, haha en toch geven ze me in een restaurant bij mijn thee een likeurtje En hij is nog groter nu. Enne ja ik waggel al flink, dus ben wel benieuwd. Verder gaat het buiten draaien in bed en opstaan wel goed nu. Krijg met draaien in bed pijn aan de banden damn zit bijna gillend in bed.
Ik heb dat ook wel eens, al dacht de vk dat het bij mij schuine buikspieren zijn. Alsof er continue spierpijn is. Ach ik kreeg van de week ook de vraag of ik een rauwe amuse wilde en wijn bij mijn menu. (nu was dat wel op kookschool, dus die moeten het nog leren)
Haha dit was in een behoorlijk restaurant, nou vond mijn man ze lekker, dus heeft ze op gedronken, maar dacht echt damn, pas amper nog bij de tafel En het is geen echte spierpijn, echt een hele felle steek, dat spierpijn gevoel heb ik boven in mijn buik wel, maar die steek dan is echt heel pijnlijk.