Wauw, marytje, wat bijzonder toch! Anoniempje: welkom! Wat vervelend dat ze je niet op weg helpen! Toch stom he, dat iedere kliniek/ieder ziekenhuis weer eigen regels hanteert. Zo verwarrend! Ik hoop voor je dat ze toch overgaan op behandeling en dat dit goed werkt bij jullie!
@Maryjte: Wat gaaf!!! Ziet er echt mooi uit!! @Anoniempje: Welkom, je mag hier altijd je hart luchten (Hoe lang je verhaal ook is ) Bij mij waren de artsen niet erg moeilijk. Mijn verhaal was misschien ook al snel duidelijker (Ik werd max 2x per jaar ongesteld), maar misschien is het mogelijk om een second opion in een ander ziekenhuis te krijgen? Wie weet zijn er hier wel dames die ervaring hebben in een ziekenhuis in de buurt bij je, die wel snel hielpen? Uit welke omgeving kom je?
Anoniempje, die progestronwaarde moet je niet over inzitten hoor. Dat ligt ook net aan het moment dat z eprikken. Ze prikken vaak op dag 20/21. Als jij een laat ei had, bijvoorbeeld op dag 19, is jouw waarde nog veel te laag. Ze moeten eigenlijk 7 dagen na de eisprong prikken. Ik had de eerste keer (op de methode van het ziekenhuis) een waarde van 24. Toen mocht ik nog een keer omdat het me nie lekker zat en toen ben ik zelf gewoon pas gegaan een week nadat ik wist dat mijn ei was. En die had ik 111!! Over stimulatie is onzin als je nog nooitclomid gebruikt hebt, kun je dat helemala niet weten. De een reageer er totaal niet op de ander normaal en weer een ander juist heftig. Dus monitoren vind ik wel belangrijk. Dat doen ze niet in alle ziekenhuizen. Dat vind ik gek. Stel dat je oevrstimulatie hebt en je monitort niet, dan kun je ineens een drieling hebben (dat wil je toch niet?) Dus fijn dat ze je monitoren hoor. Afvallen is volgens mij een goede keuze geweest. Bij mij werd het ook erger toen ik dikker werd. Het zal niet DE oplossing zijn, maar zeker bijdragen aan een goede balans in je lijf. Ik heb ook veel baat gehad bij D chiro inositol. (speciale D vitamine. Duur, maar bij veel vrouwen erg effectief op de bijwerkingen) En daarnaast lette ik heel erg op mijn suikerinname. Tegen het einde was mijn kralenkrans zelfs bijna helemaal weg! Dus ga het traject in en volg je ziekenhuis. Maar lees ook veel online hoor. In het ziekenhuis is alles vrij clinisch terwijl mijn ervaring is dat je met voeding en supplementen echt al heel veel kan bereiken. (dus zonder medische rommel te slikken) Ik heb 9 maanden clomid gebruikt en toen iui ook met clomid. Eerste ronde was toen gelijk raak. Nog twee handige links voor je: www.pcosdietsupport.com Gezond omgaan met PCOS Wat mij niet duidelijk is, heb jij nu wel een eigen cyclus? Want als je die nu hebt, dan snap ik dat je geen clomid krijgt. Bij ons geldt, als je eisprong na dag 20 komt is de cyclus te lang en gaan ze met clomid starten. Dus waarschijnlijk willen ze eerst zien of je echt een eisprong hebt en wanneer. Op basis daarvan bepalen ze of clomid wel nodig is. Je moet geen clomid willen als je zelf een cyclus hebt. Het is echt chemische rommel namelijk en overstimulatie is dan zeker een mogelijkheid. Dus ja, op basis van wat je vertelt, begrijp ik je arts wel. Je geeft pas clomid als je zeker weet dat iemand geen eisprong of nauwelijk een eisprong van zichzelf heeft.
Hee anoniempje, Wat mij werd verteld over de progesteron waarde na een eisprong is dat alle waardes tussen de 20 en 30wordt gerekend als een eisprong maar geen goeie. Je eitje kan niet bevrucht worden. Vrijwel zeker alles onder de 27 is een eitje van slechte kwaliteit. Mijn dokter houdt 30 aan voor een goeie eisprong. Ik vind het wel raar dat hij niet eens clomid wil proberen met je. Ik zou misschien zelfs een ander ziekenhuis proberen als ik jou was.
Dat klopt, maar alleen als die waarde de piekwaarde is. Dat kunt je dus helaas niet weten. Dan zou je namelijk elke dag moeten prikken.
Hoi meiden, ontzettend bedankt voor jullie reacties! Ik zal ze vanavond even rustig doorlezen en beantwoorden. Ik ben momenteel op werk!
Marytje whaaauwww wat een mooi echofoto zeg!! Zon mooie heb ik echt niet van die termijn Daar kun je uren naar lijken lijkt me, geniet ervan meis!
Iedereen bedankt voor de lieve leuke reacties! Ik ben zo blij en trots! Eindelijk! @bijwerkingen clomid... Ik had die extreem bij 150. Ik voelde me depressief, suicidaal en zelfs schizofreen (achterdochtig). Helemaal niet leuk. Kreeg ook standaard ruzie met mn vriend. Maar nogmaals, als ik het vlak voor het slapengaan innam, was het behapbaar. Ik zweette dan wel veel in mijn slaap, maar ach. @Overstimulatie.. Weet ik niet. Ik werd dus niet gemonitord. Bij geen enkele dosis. Ze gingen gewoon uit van 35 dagen cyclus. Als ik daarover heen ging mocht ik mijn dosis verhogen. Ik ben 1x gecontroleerd tijdens 100 mg. Toen had ik 2 rijpende eitjes. Maar geen idee of ze zijn doorgegroeid, want die ronde duurde weer >50 dagen. Geen ei of laat ei. Overstimulatie is zeker weleens door mijn hoofd geschoten, zeker toen ik zonder monitoring door ging naar 150. Maar ik dacht tegelijk ook.. Okay, missvhien springen er 2 of 3 tegelijk. Dan moeten ze eerst nog allemaal bevrucht worden en dan ook nog allemaal goed innestelen! De kans dat dat goed gaat wordt geschat op <50%! Dus meer eitjes = meer kans! Vraag maar aan LW ook, die had 3 rijpe eitjes, maar toch ook maar 1 baby. Ik zou het risico nemen. But thats me .
Welkom anoniempje, maakt niet uit dat je een lang verhaal hebt. Voel je vrij om alles hier van je af te typen. Ik zou je cycli bij gaan houden (tempen, ovutesten) en kijken of je bijtijds een eisprong hebt. Als je dat niet hebt (in mijn zh hanteerden ze simpelweg een grens van 35 dagen), dan dit aankaarten. Dan zou clomid + monitoren kunnen helpen om je cyclus te verkorten. Als je gewoon een tijdige eisprong hebt lijkt clomid niet de oplossing. Wat babke zegt helpt inderdaad om pcos te verminderen. Ik deed de laatste maanden ook een koolhydraat en zuivelarm dieet, voelde me daardoor beter en energieker, verloor gewicht, had minder puistjes. Ook werd mijn cyclus steeds korter (kan natuurlijk ook door herhaalde clomid komen). Op mijn 6 weken echo had ik ook geen kralenkrans meer. Wie weet heeft het bijgedragen! Heel veel sterkte en succes!
Anoniempje, welkom en ik sluit me aan bij eventueel een ander zkh. Bij mij hebben ze nooit moeilijk gedaan, mijn cyclussen duurde tussen de 4 en 6 maanden Marytje, mooie echo!!
Zo! Ik heb net de reacties gelezen. Ik doe mijn best om op iedereen te reageren! @Maria87. Het is idd erg frustrerend dat ieder ziekenhuis en zelfs fertiliteitsarts zo zijn eigen regels hanteert. Mijn eigen fertiltietsarts sprak aan de telefoon wel over medicatie, omdat mijn cyclus weer te lang werd (57 dagen). Ik hoop echt dat ze me kunnen helpen! @NadineW. Bedankt! Het is heel prettig om in dit topic mijn zorgen kan delen en daarbij hopend dat ik ook goed nieuws kan brengen! Ik woon in de buurt van Amersfoort. Ik wacht nog even af, als ik over een tijdje echt het idee krijg dat ik niet serieus wordt genomen, dan zal ik een second opinion overwegen. @Babke. Ten eerste: Je stelt me gerust! Dankjewel! Ik had de afgelopen jaren een regelmatige cyclus varieerde rond de 31 dagen. Dit was dus prima. Maar ik werd op een gegeven moment dikker, waardoor ik meer last van PCOS kreeg. In februari en maart was mijn cyclus 37 dagen. In april en mei 44 dagen en vanaf mei heb ik tot en met augustus helemaal geen eisprong gehad. Met behulp van provera is eind augustus mn menstruatie opgewekt. In september had was mijn cyslus 31 dagen en afgelopen ronde 57 dagen. Dus er is nu echt geen peil op te trekken! Ik snap dat de artsen niet meteen met medicatie willen starten, maar ik doe zo mijn best! Ik volg een koolhydraatarm dieet, ben 16 kilo afgevallen, mijn man is gestopt met roken omdat het zijn zaad kan beïnvloeden (gelukkig geen problemen met zijn zaad!). Stel je voor dat ik nu weer een regelmatig cyclus krijg. Wat zal dan een volgende stap kunnen zijn? IUI? Waar kan ik die D chiro inositol kopen? Bedankt voor de links en tips! @MariaP86, Dit had ik dus ook gelezen! Daarom ook mijn zorgen! Maar het klopt wel wat Babke zegt. Het prikken is ook een moment! Het kan zo zijn dat ik te vroeg was of juist te laat met prikken?! @Marytje. Ik ben van plan om te starten met ovulatietesten. Voorheen heb ik dat niet gedaan, omdat ik had begrepen dat je je ei niet kunt vinden ivm PCOS. Op welke dag moet ik starten met de ovulatietesten? Ik zit nu op CD 5. Wat betref het afvallen: Wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb! Ik voel me ook veel energieker maar ook gelukkiger! Ik heb altijd gedroomd van een mooie buik tijdens mijn zwangerschap. Nu ik een stuk slanker ben, kan ik dit realiseren! @Parelbloesem. Jeejtje cyclussen tussen de 4 en 6 maanden! Dat is echt frustrerend! Ik werd op me 11de voor het eerst ongesteld. Toen 2 keer gemenstrueerd. Vervolgens jaren niet totdat ik op me 16de aan de pil ging. Dit heb ik paar (4) maanden uitgehouden, maar ik had enorm veel last van de bijwerkingen zoals migraine e.d. Hierdoor koos ik om te stoppen met de pil. Na het stoppen werd ik ook niet meer ongesteld tot mijn 20ste. Toen 3 jaar supercyclus rond de 31 dagen. Het afgelopen jaar gaat het alleen slechter... Ik hoop dat de artsen wat kunnen beteken voor mij! Voor allemaal: Meiden bedankt voor het lezen en reageren! Ik voel me hier meer serieus genomen dan in het ziekenhuis!
Jeetje maar je voor geschiedenis is ook niet niks!! Je had pas sinds een paar jaar normale cyclussen dus Ja was ook niet echt normaal, mocht ook eerder dan de 12 maanden die er voor staan naar de gyn. Maar ondertussen na veel behandelingen al weer bijna 31 weekjes zwanger
@anoniempje: Let wel op met de ovulatietesten, dat die bij PCOS'ers niet altijd werken. Bij mij was er nooit iets op te zien, mijn schoonzusje (heeft ook pcos) had alleen maar positieve testen, zonder dat zij op Clomid reageerde. Ook tempraturen werkt volgens mij niet altijd met PCOS (maar dit weet ik niet zeker). Je kan het natuurlijk altijd proberen. Bij mij werd ik wel heel erg in de gaten gehouden in het ziekenhuis, waardoor ik wist wanneer ongeveer de eisprong plaats moest vinden. Meestal zijn we vanaf de eerste controle (volgens mij rond cyclus dag 11) begonnen met klussen, tot een week voor de mogelijke test. Dan zit je altijd ergens goed Vandaag weer even bij de acupuncturist langs geweest en in eerste instantie kon ze mijn energie niet goed voelen. Ze zei, als dit de eerste keer geweest was dat je langs gekomen was, dan had ik nu een jongen gezegd. Een half uurtje later heeft ze weer gevoeld en toen voelde ze de energie beter en ze blijft toch bij een meisje.. Ik ben dus benieuwd. Qua kwaaltjes heb ik ook weer nieuwe dingen: - Misselijkheid is redelijk over (JEEEJ) - Linker oor plopt nu constant dicht (las dat dat dus ook met je zwangerschap te maken kan hebben) - Voeten en handen zijn ijsblokken! Normaal heb ik hier heel soms last van. Nu al voor de 3e dag achter elkaar. De nieuwe dingen zijn gelukkig wel beter mee om te gaan dan de misselijkheid. Hopelijk kan ik dat nu echt een beetje afsluiten
Bij hielpen de ovu testen ook niet constant positief. Maar temperaturen hielp wel bij mij. Oow spannend nadine, waneer heb je de geslachtsbepaling? Ik heb nu al 2x een heftige bloedneus gehad ook niet echt heel fijn maar gelukkig was het snel over Morgen alweer 15weken jeeh en volgende week ook 1ste controle vk
Gisteren bij gynaecoloog geweest. Hij kan weinig voor ons doen. Zaad wordt opnieuw getest. Nu een uitgebreid onderzoek. IUI is geen optie, want de kansen worden er in onze situatie niet mee verhoogd. Gewoon thuis aan de slag geeft ons net zo veel kans. Dat is dan ook wel weer positief! (geloof ik) Het enige toekomstperspectief is IVF als het dus niet zelf lukt. Iets waar ik nog even helemaal niet aan wil denken.