Toekomstige pcos mama's deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door djoon, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariaP86

MariaP86 Niet meer actief

Oneeee waarom ben ik nou de hele dag al down en weer heb ik sterk het gevoel dat het niet raak is :'-( poepdag!

2. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Parelbloesem. Ja het is wat he! Jarenlang niet menstrueren is niet niks! Super fijn om te horen dat je dankzij de behandeling zwanger bent geraakt! Hoelang heb je erover gedaan? Welke behandelingen heb je gehad? Van harte gefeliciteerd en geniet nog van de laatste weken zwanger zijn!

@NadineW. 2 december krijg ik een fm. Dan weet ik ook meteen of er een eitje gegroeid is. Mijn man en ik klussen eigenlijk van cd10 t/m 20 om de dag. In de hoop dat ik mijn ei niet mis!
    Je acupuncturist maakt het wel spannend voor je! Wanneer heb je de geslachtsbepaling? Heb je veel last gehad van misselijkheid? Fijn dat het nu minder is!

@Djoon. Het is dus echt verschillend door PCOS. Bij de ene werkt temperaturen en bij de ander juis ovulatietesten! Ik moet ze denk ik beide proberen en vergelijken met de fm.
    Ik heb al eerder gelezen dat je last hebt van bloedneus. Had je daar al voor je zwangerschap last van of is dit een zwangerschapskwaal? Vervelend lijkt mij!

@Wensje2014. Jammer dat IUI geen optie is, maar ik neem aan dat dit ivb is met de zaad van je man? Nu volle moed met IVF starten. Weet je al wanneer ze gaan starten, of krijg je meer duidelijkheid uit het uitgebreide onderzoek? (Niet te veel vooruit denken! Steek je energie en positiviteit in de gedachten die uitgaan naar IVF en dat het dan ook gaat lukken!)

@MariaP86. Hoe komt het dat je het gevoel krijg dat het niet raak is? Hoeveel DPO zit je? Gun jezelf ook om down te zijn! Dit is echt een emotionele rollercoaster waar we allemaal doorheen moeten!

Een update van mijn kant:
    Afgelopen woensdag had ik het ziekenhuis gebeld met de vraag of mijn eigen fertiliteitsarts mij terug kon bellen. Voor vandaag had ik een belafspraak. Tijdens het gesprek heb ik duidelijk gemaakt dat het erg frustrerend is dat ze niet op één lijn zitten. Ze erkende idd dat het voor mij voor verwarring heeft gezorgd, omdat zij eerder had aangegeven dat we aan Clomid zouden starten en de andere arts daar andere ideeën over heeft. Afgelopen ronde dacht ik ook even dat ik een licht positieve zwangerschapstest had. Dit had ik ook aangegeven, maar benadrukt dat het net zo goed een indroger kan zijn of dat ik een super licht streepje zie omdat ik het graag zou willen. De andere arts denkt dus dat er mss toch een korte zwangerschap heeft plaatsgevonden. Maar ze zei zelf al, we kunnen het nooit zeker weten. Nu heb ik echt spijt dat ik over dat super lichte zwangerschapstestje heb gesproken! Grrrrr.

Volgende week woensdag gaat mijn eigen fertiliteitsarts met de andere fertiliteitsarts en gynaecologen in gesprek. Daaruit zou een plan moeten komen! Donderdag belt ze mij weer op om het een en ander uit te leggen. Erg spannend dus!

Liefs!

3. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Anoniempje, fijn dat ze het op pakt en er mee aan de slag gaat nu.

Ik heb in 2010 een MK gehad met 14w5d door de pil heen en daarna even de rust bewaard. Zijn daarna 27 maanden bezig geweest zwanger te raken, waarvan ruim 18 maanden in het ziekenhuis. 8 rondes clomid, waar er maar 2 van aansloegen met als gevolg een MK want was dan wel meteen zwanger, kreeg er veel bijwerkingen, hebben ze nog nooit zo erg gezien. Uiteindelijk heb ik gezeurd om spuiten en 2de ronde spuiten heb ik geroepen hier na kap ik er mee, ben er klaar mee en plof ik was zwanger. Kon ergens ook niet missen, achter af waren er 5 eitjes gesprongen, wat niet helemaal de bedoeling is natuurlijk. Maar maar een kindje uiteindelijk. En nu dus al ruim 31 weken op weg.

Heb weer een foto geplaatst van mijn bolletje ;) In mijn album, voor de nieuwkomers ik ben niet te zien met foto's dan moet je me even uitnodigen die door nare ervaringen met schoonzus

4. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    @ovutesten.. Die waren bij mij ook altijd positief door pcos, behalve toen ik aan de clomid 150 was (en echt eisprong had).
    Je zou dus kunnen kijken of je een duidelijke piek detecteert of niet. Zelfde geldt voor tempen. Na eisprong moet temp stijgen. Als je die stijging niet hebt, ws. Ook geen ei.
    Ongesteld worden betekent niet dat je een ei hebt gehad. Ik werd ook ongesteld zonder ei. Wel heeeel onregelmatig.

@lichte zwangerschapstest... Licht positief is positief in mijn ogen. Ik heb door de pcos wel 70+ testen gedaan, witter dan wit, nooit "indrogers" ofzo. Dus geloof dat niet zo.

5. Parelbloesem

Ik heb toch helaas wel 2 vals positieve testen gehad helaas van KV, dus het kan wel, HCG was echt 0 bij prikken terwijl hij positief was :)

6. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Ik had altijd die van 123thuistesten..

7. Parelbloesem

Oke die zijn wel goed geloof ik.

8. Wensje2014

Wensje2014 Fanatiek lid

16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    IVF is bij ons nog helemaal geen optie. De gynaecoloog gaf alleen aan dat dit straks nog de enige mogelijkheid is. De gynaecoloog is juist erg positief. Hij gaf in september aan dat hij verwachte dat ik binnen 6 maanden weer zwanger zou zijn. Daar durfde hij zijn geld op in te zetten. (Dat vertrouwen heb ik momenteel alleen helemaal niet.) En nu is hij heel positief dat de zaadtest ook goed terugkomt. (Ik durf er niet op te hopen. De eerste keer was bar slecht, daarom hebben ze het toen nog een keer gedaan. En mijn man bleek toen verminderd vruchtbaar.)
    Daarna de miskraam gehad. Dus blijkbaar moet het wel kunnen. Maar waarom lukt het dan niet gewoon nog een keer?!

Voorlopig is het nog zelf proberen. En misschien dat er weer wat meer controles komen door de gynaecoloog. Ik heb geen idee. Aankomende week spreekt mijn man hem nog, i.v.m. resultaten bloedtest.

9. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Hallo lieve meiden,

Mag ik me bij jullie aansluiten?
    Ik heb vrijdag te horen gekregen dat ik pco heb. Pff dit valt me best zwaar merk ik. Het gevoel dat er iets mis is met je lijf is niet echt fijn. Mijn man is gelukkig erg positief en probeert me er echt door heen te helpen. Dit is alleen nog best lastig. De gyn wil nu eerst even afwachten wat mijn cyclus gaat doen, omdat ik hoogst wss afgelopen maandag een eisprong heb gehad. (Positieve ovutest en tempen) ook zag mijn bmmslijmvlies er mooi dik uit. Dus of ik wordt na volgend weekend ongesteld of niet natuurlijk maar die kans lijkt me vrij klein. We hebben we goed ons best gedaan. Wat zal de kwaliteit van het eitjes zijn geweest?

Ben druk bezig met afvallen, de gyn denkt dat het mijn beloning was dat er een ei is gesprongen. Ik mort daarna afwachten hoelang het nu gaat duren. Duurt het weer langer dan zeven weken dan mag ik weer terug bellen.

Hopelijk lukt het me om nog meer af te vallen!

Liefs

10. Wensje2014

Wensje2014 Fanatiek lid

16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    Welkom meissie86. Wat balen dat je ook pco hebt. Spannend dus wat er de komende twee weken gaat gebeuren?!

Ik ben benieuwd of je wat hebt aan het afvallen. Het werk niet voor alle dames met pco.

11. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Hoe bedoel je het werkt niet?

Het afvallen zelf gaat wel lekker! Slecht weekend gehad na dit nieuws....

Volgens de gyn is mijn eisprong gekomen door de kilo's die ik kwijt ben.
    Hopelijk is dat zo en is de volgende cyclus korter met weer eeb ei.

Hoe is de kwaliteit van de eitjes gemiddeld?

12. Parelbloesem

Meissie, fijn dat het afvallen lukt. Bij de meeste PCO'ers Hebben erg veel moeite met afvallen, of zeg maar gerust dat dit gewoon niet kan bij sommige PCO'ers. Ik heb dit jaren geprobeerd maar niks wilde baten, leek zelfs averechts te werken, dit is denk ik wat wensje bedoeld met fijn dat het bij jou "werkt"

Hoe bedoel hoe is de kwaliteit van de eitjes gemiddeld?

Overigens welkom, helaas want PCOS is niet leuk :(

13. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Parelbloesem. Het is idd erg fijn dat ze nu echt actie gaan ondernemen. Althans, dat hoop ik! Ik wacht (on)geduldig af tot donderdag!
    Jeetje meid, jij hebt ook een behoorlijke geschiedenis. En ongelofelijk mooi dat je zwanger bent geworden, net dat je had besloten dat het de laatste keer proberen zou zijn! Wauw echt bijzonder! Ik zou heel graag je foto's willen bekijken. Moet ik je dan uitnodigen om vrienden te worden?

@Marytje. Ik heb me dus altijd afgevraagd of ik wel een eisprong had. Mentrueren betekend dus niet altijd dat je een eitje hebt gehad. Maar wat maakt dan dat je wel ongesteld wordt? Wat betreft m'n test. Ik heb sensitesten gebruikt en heb één lichte test gehad tussen tig testen, vandaar ook mijn twijfels!

@Wensje2014. Ah, ik denk dat ik je berichtje dan anders heb geïnterpreteerd. Wow, het is nogal een uitspraak van je gyn! Maar als hij zo zeker is van zijn zaak, dan hoop ik echt dat je gauw zwanger mag zijn! En dat het een blijvertje is ;)

@Meissie86. Welkom! Ook ik heb mij onlangs bij dit topic aangesloten. Ik moet zeggen dat het behoorlijk oplucht om hier mijn verhaal kwijt te kunnen. Super goed dat je aan het afvallen bent! Ik ben zelf inmiddels 16 kilo kwijt, zo trots! Het is lichamelijk natuurlijk beter om wat kilo's kwijt te zijn. Het zal pittig worden de komende tijd, ik hoop voor je dat ze al snel met een behandeling willen starten.

14. Parelbloesem

Als het goed is heb ik je nu uitgenodigd.

Vandaag babyshower gehad, was echt super leuk. Heb een belly paint gekregen :) En nog heel veel meer.

15. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0

Nou als er dan een eitje springt is deze dan wel goed om bevrucht ebzo te worden?

16. MariaP86

Dan moeten ze een week na je eisprong je progesteron testen d.m.v. een bloedtest.

Ik moet overigens morgen bloed prikken op progesteron.. Heb het idee dat het slechter heeft aangeslagen dan de vorige keer, want ik heb geen bijwerkingen. Vorige keer heel veel zoals heftig dromen en zere borsten enz. Nu helemaal niks :(
    Valt me wel op dat de keer na een verhoging slechter aanslaat. De tweede keer 50mg sloeg ook slechter aan dan de eerste keer en nu weer.. Misschien ga ik toch liever over op spuiten.

17. Parelbloesem

Uhm dat weet je nooit zeker. Ze testen wel progesteron en dat geeft een indicatie of je een volwaardige eisprong hebt gehad. Dit wil alleen nog niet zeggen dat het echt goed bevruchtbaar is, dit wil wel zeggen dat hij goed is gesprongen. Dat blijft toch altijd een lastig puntje.

18. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Welkom nieuwe dames!

Maria, een dikke knuffel voor jou. Geen bijwerkingen hoeft nog niks te betekenen..
    Houd vol.

@anoniempje, met de pil heb je ook geen eisprong maar word je ook ongesteld in de stopweek. Ik denk dat er ongeveer hetzelfde kan gebeuren met pcos..overtollig baarmoederslijmvlies dat eruit moet..

Nadien!!! Hoe ging het vandaag? Wat wordt het???? Meisje zoals voorspeld?

Hier vandaag het hartje van Henkie voor het eerst gehoord. SMELT! Eerste keer ook echo via buik ipv inwendig. Hij ging weer hard trappelen, net als vorige week. Supersweeeeet. Helaas was het allemaal vrij wazig. De gyn noemde het echo apparaat van de predictstudie (waar jullie de 3d foto van hebben gezien) de ferrari onder de echoapparaten.. Ben dus gewoon verwend!;) Volgende week weer zo'n mooie!!

19. MariaP86

Superleuk hee! Kun je je daar voor elk ziekenhuis voor inschrijven?
    Wanneer kom je daarvoor in aanmerking?

Thanks meis, ik word er zo onzeker van. :(

20. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    @Meissie: Welkom! Hopelijk mag je ons weer snel verlaten, maar in de tussentijd, voel je vrij om je verhaal te delen en al je vragen te stellen!
    Over het afvallen: Top dat je er mee bezig bent! Elke kilo minder helpt inderdaad altijd. Zelf heb ik ook de ervaring dat het met PCOS (en daarbij ook nog een trage schildklier) erg moeilijk kan zijn. Dus alles wat er af gaat, petje af!

@Maria: Geen bijwerkingen zegt niks hoor! Ik heb er echt heel weinig last van gehad en t sloeg elke keer aan. Mijn schoonzusje heeft echt ontzettend last gehad van de clomid en daar deed het helemaal niks!
    Ik duim voor je!

Vandaag dan eindelijk de geslachtsbepaling.. en geheel tegen verwachting in: 1000% een jongen!!!!!! :D
    We zijn erg blij en op de echo was weer alles goed te zien. Handjes, vingertjes, hartje, blaas, maag enz. En alles zag er goed uit (het aller belangrijkste natuurlijk)
    Hij lag in de kleermakerszit en was gelukkig weer druk aan het bewegen. Heerlijk om te zien!
    Het hartje horen kloppen (al zal het bijna bij iedereen hetzelfde klinken) is zooo mooi. Ik had niet verwacht dat ik daar zo ontroerd van zou zijn elke keer als ik het hoor...

Deel Deze Pagina