Toekomstige pcos mama's deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door djoon, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diligo Ergo Sum

Diligo Ergo Sum Bekend lid

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Jeetje Nadine, wat een verhaal! Heftig maar ook super dat je nu zwanger bent!
    Hoe voel je je?

Mooi om te horen dat het gewoon goed kan komen.

2. meisje1987

meisje1987 Bekend lid

9 mrt 2007
    992
    179
    43
    Van harte gefeliciteerd merel met jullie prinsesje! En wat een leuke naam!
    Knap maar goed op en laat je lekker verwennen!
    Hopelijk heb je een mooie kraam tijd :D

3. meisje1987

meisje1987 Bekend lid

9 mrt 2007
    992
    179
    43
    Wat een leuke ideeen om het kenbaar te maken aan de buiten wereld.
    Ik zit er ook al aan te denken maar durf nog niet zo goed.
    Zou vandaag eigenlijk de verloskundige bellen voor onze eerste afspraak daar maar liep erg uit op het werk, dus moet wachten tot morgen.
    Ben eens benieuwd hoe snel we daar terecht mogen. Heb de site al helemaal binnenste buiten gekeerd hihi.
    Vandaag weer begonnen met werken na een weekje vakantie.
    Jeetje wat valt dat tegen zeg. Voelde me net een oude oma, was al om 10uur aan het gapen, hield niet meer op. Toch nog een uurtje kunnen gaan liggen voor de tweede ronde. Paar dagen gelukkig geen buikpijn gehad. Op een paar momenten ms gevoel na. Weer een dag aan het werk en het is weer aanwezig. Nu druk bezig met de ogen open houden moet vl straks van zijn werk halen.
    Wat spannend allemaal dames, hopelijk een mooi kerstcadeau voor jullie.
    Vanavond komt ik wordt moeder op tv, ga het opnemen ben eens benieuwd zou een mooi programma moeten zijn.

4. djoon

djoon Niet meer actief

Welkom dilligo,

Hoop dat je met de clomid snel zwanger raak!!

5. djoon

djoon Niet meer actief

Oow ja welke zender kwam dat? Ik word moeder? Kijk ik het terug!

6. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    @Diligo Ik voel mij redelijk... op de roze (of blauwe eigenlijk) wolk vanwege de zwangerschap, maar ik heb ook de mazzel dat ik het zeker voel dat ik zwanger ben :S
    Al sinds week 5, eigenlijk elke ochtend over geven (Dus bijna 15 weken!), mn blaas die niet zo sterk is bij het overgeven, dus heb reserve onderbroeken in mn la op mn werk, moe, en sinds deze week erg emotioneel en mijn heup die vast zit (had helaas al bekkeninstabiliteit voor mijn zwangerschap en die begint nu al weer op te spelen). Maar goed ik wil vooral niet klagen... nog 20 weken en dan kan ik roepen dat het t allemaal waard is geweest ;)

Ik hoop voor je dat het bij jou ook snel aanslaat!

@Meisje: Wij hebben het ook pas bij 18 weken bekend gemaakt, echt wereldwijd zeg maar. Iedereen die dicht bij ons stond wist het wel al een tijdje. We hebben het wel wat langer stil gehouden voor de mensen dichtbij dan de eerste keer, omdat we toch in spanning zaten of alles goed zou gaan. Dus na de eerste afspraak waar we duidelijk het hartje zagen kloppen hebben we het de close ones verteld. Als het aan mij ligt wacht ik nog steeds elke echo weer af om het te vertellen. Ik blijf tegen mezelf zeggen, als de volgende echo goed is, gaat het goed blijven. Maar helaas werkt dat dus niet zo...

Ik heb even een stukje gezien van Ik word moeder, maar ik kon er niet zo goed tegen. Tenminste tegen het stel waar het kindje nou niet echt gewenst was. De opmerking "Ik moet maar kijken hoe het gaat als het kindje er is, want misschien voelt het wel als een indringer" viel bij mij verkeerd (en janken natuurlijk) de rest heb ik dus niet gezien...

7. meisje1987

meisje1987 Bekend lid

9 mrt 2007
    992
    179
    43
    @djoon op rtl8 zou tot en met 13december zijn en dan is het al afgelopen.
    @nadine, ik heb het nog niet gekeken. Ja is het zo erg? Dan hoop ik dat ik het kan kijken hihi.
    Dus het ligt gelukkig niet aan mij die onzekerheid! Dacht al dat ik een aansteller was hihi. Gelukkig! Bij jou schiet het wel al lekker op!

Vandaag alweer 7weekjes, gaat toch best snel!
    Net gebeld met de verloskundige. Is morgen avond nog een plekje vrij dus mogen dan al komen :). Hoop zo dat het goed is en het hartje nu wel horen kloppen!
    Vanavond weer werken dus is het ook snel morgen :)

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Gefeliciteerd merel en een hele bijzondere mooie naam. Ik kende wel isadora, maar dit vind ik ook erg leuk. Geniet van jullie sinterklaascadeautje.

9. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Dank jullie wel voor de welkom- wensen! Lief van jullie!

10. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Ik heb lief dus ik ben, welkom :)

Nadien, gave aankondiging!!

Hier gister afspraak gemaakt voor 20w echo.. Spannend hoor.
    We hebben overigens besloten de combinatietest niet te doen, jullie wel?

11. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Daar ben ik weer meiden! Afgelopen week had ik het behoorlijk druk. Ik ben tussendoor even komen kijken, maar heb niet kunnen reageren.

@Diligo. Welkom bij dit topic! Ik lees in je onderschrift dat je 15 kilo kwijt bent. Petje af meid! Ik ben benieuwd wat je 18 dec meekrijgt, ik denk Clomid. Hihi dan starten we ongeveer gelijk! Ik ga komende ronde (waarschijnlijk eind dec) starten met Clomid.

@Merel. Van harte gefeliciteerd met je dochter! Wat een prachtige naam heeft ze!

@Aster. Ow wat spannend Aster! Ik duim heeeeeelll hard voor jou! Wat zou het geweldig zijn om in het nieuwe jaar zwanger te mogen zijn! :D

@Tralala. Dat is gelukkig snel! Heel veel succes! Hopelijk komt het allemaal goed!

@Tero. Welkom meid! Ik hoop dat de behandeling goed aanslaat en je gauw zwanger mag zijn!

@Nadine. Waauww wat een super schattige manier om het leuke bericht te delen met anderen! Wat fijn om te lezen dat het goed kan gaan, zeker na jouw verhaal. Het is je van harte gegund!

Afgelopen maandag weer een FM gehad. Weer een kralenkrans te zien, maar helaas geen dominante ei. Er is besloten om deze cyclus af te breken. Ben gisteren met Provera gestart. Als ik ongesteld word kan ik direct met Clomid starten. Jeetje ik lijk wel gek! Ik ben zo blij met mijn tabletjes Clomid, omdat ik nu pas het idee heb dat ik echt een kans maak. Ongelofelijk dat Clomid mij blij kan maken. Is dit wel normaal?

Ik weet dat ik niet alle hoop aan Clomid moet hangen om teleurstellingen te voorkomen. Maar ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan.

Liefs!

12. djoon

djoon Niet meer actief

Haha begrijp precies wat je bedoeld ik vond het super alleen ook eng zovan oehh is het wel heel definitief dat we gaan voor een kindje!
    Maar bij mij heeft het goed geholpen:) hoop voor jou meis!

13. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    @anoniempje: Dankjewel!
    En wat betreft de Clomid, dat komt mij ook helemaal bekend voor! Helemaal blij met Clomid hahaha.. Hopelijk lukt het om dat gevoel vast te houden en is de vriendschap maar van korte duur :)

@Marytje: Thnx!
    Wij hebben de combinatietest (de nekplooimeting toch?) wel laten doen. Dit omdat een neefje van mij en en oom van Maarten down syndroom hebben. Maarten heeft ook een zus met een beperking. Hoewel oom en neefje al te ver weg stond, had ik wel het gevoel dat ik dit wilde doen. Gewoon om uit te sluiten. (Dit idee had ik al, al voor dat we een poging deden om zwanger te worden) Maar zoals ze voorspeld hadden, hadden we geen extra risico.
    Daarnaast wist ik toen nog niet dat we zoveel echo's bij de verloskundige kregen en ik vond een extra echo wel erg leuk!

14. Knokke

Knokke Actief lid

4 aug 2013
    228
    0
    0
    Tera en Diligo, welkom!

Djoon, wat jullie hadden hadden wij ook!
    Dat het nu wel heel definitief is om voor een kindje te gaan :D

Anoniempje89 ik snap heel goed dat je blij bent.
    Dat was ik ook toen ik met clomid mocht starten.

Meisje1987 hoop dat jullie het hartje goed horen kloppen vandaag!

Pff nadine wat zie jij af zeg!
    Petje af dat je zo positief blijft!
    Ze zeggen dat je alles snel vergeet en het allemaal waard vond als het kindje er eenmaal is maar dat weet je natuurlijk altijd pas echt als het er is ;)

Hoe gaat het met de rest?

Ik mag morgen om 18 uur voor FM.
    Ben super benieuwd!
    Hoop echt dat er 1 of 2 eitjes te zien zijn en al flinke ook :D
    Dan ben ik misschien nog voor het einde van het jaar zwanger.
    Zou super zijn!

15. Tero

Tero Actief lid

7 dec 2013
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Thanx voor alle welkomswoordjes :)Dat doet iig al goed, het gevoel dat je niet alleen bent!
    Ik herken het wel Anoniempje, ik ben ook heel blij wanneer ik dalijk eindelijk eens clomid krijg. Hoe komt hetd at het zo lang duurde bij jullie voordat de arts het voorschreef? (Wij gaan begin jan pas naar de gyn terug. PCO is geconstateerd in het ziekenhuis, maar we zijn ondertussen verhuisd dus ga in jan naar een nieuwe gyn...) Afspraak maken duurde verdorie 2,5 maand du sik ga me niet laten wegtsuren met onderzoeken! Zonder Pillen gaat Tero niet naar huis hahaha!

16. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Thanx allemaal...

Ik dacht ook Clomid, totdat een ander lotgenootje zei dat het ook zomaar kan dat ik alleen spuit mee krijg, omdat ik al een redelijk normale cyclus heb. Kan dit?

17. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Marutje, wij hebben de combinatietest ook bewust niet gedaan. Ik zou het toch niet weg laten halen. Dus dan zou ik alleen maar zorgen op mijn nek halen.

18. djoon

djoon Niet meer actief

Wij ook geen combinatie test gedaan. Achteraf wel even getwijfeld maar volgens de gyn was het nergens voor nodig aangezien onze leeftijden en dat vond ik wel fijn gevoel:)
    En wilde die keus ook niet.

19. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Djoon. Ik hook het ook zo meid! Wat zou dat toch geweldig zijn :D

@Nadine. Hihi :D Ik hoop ook zo dat mn vriendschap met Clomid van korte duur zal zijn! Om precies te zijn: dat ik binnen de eerste 3 rondes zwanger mag zijn! Haha dat is mijn streven :D

@Tero. Bij mij heeft het even geduurd met Clomid, omdat de fertiliteitsartsen dachten dat ik vanzelf een goede cyclus zal hebben als ik een aantal kilo's minder zou wegen. Inmiddels weeg ik 17 kilo minder (al veel meer kilo's kwijt dan het ziekenhuis wilde! Trots! :D) Maar nog steeds geen normale cyclus helaas :( Ik zit nu zo lekker in mijn vel, ben klaar voor een zwangerschap!

Ik had de artsen al wel aangegeven dat ik jarenlang helemaal niet menstrueerde, zelfs toen ik nog goed dun was! Daar wilden ze niet naar luisteren. Maar goed, nu geven ze me gelijk en we gaan ervoor!

@Knokke. Oeee ik duim voor mooie FLINKE eitjes :D!

20. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    @Diligo: Volgens mij wordt er altijd gestart met Clomid als manlief in orde is. Alleen dit weet ik niet zeker...Wanneer had je je eerste afspraak?

Als bij ons de uitslag van de nekplooimeting (en de vervolg testen) niet goed waren geweest, zouden wij het kindje ook niet weg laten halen. Ik zou het dan als voordeel zien dat we het wisten, zodat we ook al voorzorg maatregelen zouden kunnen nemen. Opvang is dan moeilijker, dus dan moeten we meer met het werk regelen, alvast verdiepen in eventuele langere opvang en meer inlezen over de zorg..
    Nou heb ik graag van alles de touwtjes in handen en ben ik graag erg goed voorbereid. Dus daarom was dit mijn redenatie :)

Deel Deze Pagina