Toekomstige pcos mama's deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door djoon, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Bij mij ook! Ben daarom 2x verhoogd.. Latste ronde was eindelijk eronder (34)!

2. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ja, daarom! En je hebt weer minder kansen in een jaar.. Wel gek dat hier geen richtlijnen voor zijn.

Ik had overigens met 50mg ook wel een goede eisprong (progesteron waarde van rond de 70/80), maar het duurde dus gewoon te lang..

3. djoon

djoon Niet meer actief

Oow oke nou goed on te weten de gyn zei ik verwacht nu niet weer een late eisprong maar hij is er nog niet en als ik 35 zou moeten hebben zou die mog op zaterdag of ervoor moet springen.

4. MariaP86

MariaP86 Niet meer actief

Hee meiden,

Leen alvast een fijne vakantie! En heel veel succes met je sollicitaties!

Djoon ik zou ook om een verhoging vragen denk. Laten we hopen dat je gewoon voor zaterdag een eisprong hebt! :)

Marytje wat fijn voor je meid! Ben echt blij voor je! En idd heel fijn als zo'n dokter lekker positief praat!

Hier.. pff zit voor het eerst in mijn leven serieus in de wachtweken. wat een hel. Hoe komen jullie deze weken door?
    Ik probeer zo min mogelijk te stressen, maar dan heb ik weer stress van het niet proberen te stressen :(
    En probeer ook wel afleiding te zoeken, maar heb steeds zo'n gejaagd gevoel in mijn lijd.. hellup!

5. Knokke

Knokke Actief lid

4 aug 2013
    228
    0
    0
    fijne vakantie leen! ook druk aan het solliciteren zie ik. succes! ik ben ook op zoek naar ander werk maar het leuke werk ligt niet voor het oprapen wat mij betreft.... echt niet veel vacatures die aan mijn eisen voldoen haha. maar ja ik heb een baan en zit daar op zich redelijk goed dus heb niet superveel haast.

marytje, wat fijn dat deze gyn je zo gerust heeft gesteld en het zo positief inziet! wel wennen denk ik dat je niet opgevolgd word en dus maar moet gissen of je een eisprong hebt. succes hoor! jij gaat helemaal tot rust komen en dan gaat het lukken.

djoon ik zou ook om verhoging vragen.

zelf twijfel ik enorm. maandag is mijn nod maar mijn vriend moet erg vroeg al gaan werken dus misschien dat ik zondag maar ga testen. eerste week na eisprong erg veel last gehad van bijwerkingen en sinds de dosis gehalveerd is voel ik echt niet veel meer.... ene dag denk ik, nee hoor het is niks en volgende dag heb ik het over "onze baby en wil je de baby voelen" tegen mijn vriend. pff wachten duurt lang!!!

6. MariaP86

MariaP86 Niet meer actief

Ooo precies een week eerder dan ik Knokke!
    Wat spannend! Hoe heb jij deze 2 weken overleefd? :p
    Ik weet niet of ik eerder zou gaan testen. Zou het niet goed durven, maar in jouw geval snap ik het wel.

7. djoon

djoon Niet meer actief

Oow meiden die wachtweken zijn crime:( maar denk gwn je kan er nu niets meer aan doen! Dus tis gwn echt wachten
    Enne idd die gevoelens heb ik ook altijd marytje dan zet ik me buik uit haha en zeg dan tegen vl kijk schat onze beeb;) hahaha
    Hij vind dat heel mooi dus ist ook echt leuk;)

Ik voel echt weer een eitje groeien dus hoop dat deze ook doorgroeit en springt! Zondag ofzo lijkt me een mooie eitjes spring dag;)

8. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    @knokke, succes met het vinden van een nieuwe job!
    Ik zou zondag en dinsdag testen als ik jou was!

Maria&Knokke, dank voor de lieve woorden! Ik ben gelukkig nog steeds vrij positief. Vandaag maatschappelijk werker gesproken en dat was ook wel heel fijn, kan ik iedereen aanraden. Wel nog erg veel er mee bezig... Pfff. Kom niet aan mijn werk toe.

Maria, lastig he!! Heb je veel klachten? Gevoel zwanger te zijn? Ik weet dat je jezelf niet gek moet maken met deze dingen, maar we doen het toch allemaal ;). Ik wist het de laatste keer zeker, ik voelde het, en het klopte, en het was niet eens een goede innesteling, kun je nagaan hoe het zou voelen als dat wel zo is.. Maar goed, er zijn ook vrouwen die niks voelen. Uiteindelijk moeten we allemaal gewoon w a c h t e n... Boe :(.

Ik ben zelf bezig met betekenisgeving van mijn 2 vmks, voor zover het zo mag heten, op het volgende topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/vlindertjes-16-weken/460920-niets-verliezen-toch-op-zoek-naar-betekenisgeving.html.

Ik zou het fijn vinden als jullie er op willen reageren, in het bijzonder dames die een vmk of mk hebben meegemaakt. Ben op zoek naar wat antwoorden. Tnx.

9. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    @Marytje: Ik heb even gereageerd in je topic. Ik heb zelf dan nooit een miskraam gehad, maar wilde toch iets zeggen. Ik vind je onwijs sterk!

@Wachtweken: Tell me about it! Ik word echt gillend gek hier. Al is de kans hier weer lekker laag, dus denk dat ik het niet testen wel vol ga houden..

10. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Bedankt Aster, lief van je, ik kan wel wat met je antwoord.

Succes met wachten en nagelbijten!! Nog maar 9 nachtjes ;). In die tijd kan er nog een hoop gebeuren!!

11. djoon

djoon Niet meer actief

Oow spannend he meiden!

Ik heb binnekort echt me eisprong heb vruchtbaar slijm joh:0 haha
    Nu moet snel vriendlief thuis komen dan kunnen we aan de slag;) hij komt morgen pas thuis dus ei moet nog ff blijven zitten:)

12. djoon

djoon Niet meer actief

Dikke knuffel maryjte!
    Ik weet niet echt on er iets onder te zetten! Maar wil ook zeggen dat je echt niet een aansteller ben!! Jij hebt verdriet. En die mag je uiten!!

Enne nog wat wat kan jij schrijven zeg meid! Daar moet je wat mee doen! Of doe je dat al?

13. miertje85

miertje85 Lid

21 aug 2013
    17
    2
    3
    Vrouw
    omg. Eindhoven
    Hallo dames,

Ik schrijf/lees ook graag mee met jullie.
    Zit nu aan mijn eerste kuur clomid50. Vandaag de derde pil geslikt.
    Hiervoor moest ik duphaston gebruiken om menstruatie op te wekken, maar na 15 dagen nog niets gebeurd. Dus 3 dagen geleden inwendige echo gehad om te kijken hoe het er van binnen uit zag. En dezelfde dag 'blind' mogen starten met clomid.
    Ik ben zo benieuwd en ik vind het erg spannend.
    28augustus weer afspraak voor meting en dan kijken of we al 'raak kunnen schieten'. Zo nee mag ik om de 2a3 dagen terug voor inwendige echo's tot er een eitje op springen staat!

14. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Djoon: whoei veel plezier dit weekend!

@Miertje: hooiii, welkom! Wat gek dat je niet ongesteld bent geworden. Hoop voor je dat de clomid zn werk doet.

Hier vanmiddag follikelmeting nr. 2. Ben benieuwd, mn temp doet heel erg raar (zou volgens ff een eisprong op dag 8 hebben gehad maar had helemaal geen grote follikels :p) maar ik slaap ook slecht dus kan daar aan liggen.

15. miertje85

miertje85 Lid

21 aug 2013
    17
    2
    3
    Vrouw
    omg. Eindhoven
    O ja, ik zou ook graag in de 'lijst' willen.
    1e kindje, PCOS, 19emaand, 1e ronde duphaston+clomid50..
    Afspraak voor meting 28augustus..

16. miertje85

miertje85 Lid

21 aug 2013
    17
    2
    3
    Vrouw
    omg. Eindhoven
    Spannend lijkt me dat, zo'n folikkelmeting LW85! Hoop dat het gord uitpakt voor je.

De gynaecoloog zei dat het niet vaak voorkomt dat er dan geen menstruatie komt, maar ze zei dat het komt doordat ik een heel dun baarmoederslijmvlies heb.
    Ik hoop ook dat de clomid iets doet!

17. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Hallo iedereen,

Djoon, hele dikke knuffel terug!! Al heb jij die nu vast minder nodig, zo in je "vrolijke weken" hahaha. Veel klusplezier!!! Hoop dat je ei eventjes gewacht heeft!! Dank voor de complimenten. Ik hou inderdaad erg van schrijven, doe het ook voor mijn werk, maar alleen in het Engels (en wetenschappelijk, is toch erg anders). Ik heb wel een tijdje geblogd en columns geschreven, maar omdat ik al zoveel voor mijn werk moet doen, raakt mijn creativiteit "uitgeput". Tenzij er zich heftige emoties voordoen.... haha.

Miertje, welkom in ons midden. Jij bent ook al een tijd bezig zeg. Gek dat de menstruatie niet doorbrak, hopen dat de clomid beter zijn werk doet!! Heel veel succes. Gaat het goed? Bijwerkingen? Fijn dat je de eerste keer follikelmetingen krijgt. Ik kreeg dat niet. Moest cyclus <35 dagen (=meds werken) of >35 dagen bijhouden (=meds werken niet, dus ophoging dosering). Dit is misschien voor jou ook een handig bruggetje, mochten dingen onduidelijk blijven. Ben je ook aan het tempen/ovutesten? Geeft veel inzicht, ik zou nu al niet meer zonder willen (tnx Babke, Parel en de rest voor alle inzichten tot nu toe!!!!)

LW, succes met je FM vandaag. Laat je weten hoe het ging?

Hier: Steeds zekerder over het zetten van de tattoo.. vind het alleen wel een beetje eng om naar toe te gaan en over deze dingen te praten enzo.

18. Knokke

Knokke Actief lid

4 aug 2013
    228
    0
    0
    marytje, spannend die tattoo!
    waarom zou je de tatoeëerder je verhaal vertellen?
    als jij dat niet wilt doe je dat toch niet.
    jij weet zelf wat de reden is en jij voelt je daar goed bij, als je dat niet kwijt wilt aan zo iemand is dat toch prima?

miertje, welkom! ook al zo lang bezig zie ik. ik vind het erg fijn dat ik goed in de gaten gehouden word qua medicijnen. geeft mij het gevoel dat ik echt word geholpen met mijn droom :D

djoon, fijn klusweekend!

lw hoe was je fm?

wij hebben besloten maandag te testen. ik moet namelijk heel het weekend werken.... was dat even vergeten.... aangezien mijn vriend rustig aan moet revalideren gaat hij maandag netjes de voorgeschreven 2 uur werken en komt dan direct naar huis. hij start erg vroeg en ik ga zondag dus erg laat naar bed om maandag uit te slapen en hopelijk ben ik pas wakker als hij thuiskomt zodat we toch samen kunnen testen. de rest van de dag zijn we dan samen vrij om te genieten of treuren van de uitslag :D

19. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Spannend Knokke, ik duim voor je!!!

Ja, je hebt gelijk van die tattoo, maar ik wil wel dat ze het goed doen, de juiste emotie erin leggen en hun stinkende best doen.. dus daarom misschien beter wel :).

20. miertje85

miertje85 Lid

21 aug 2013
    17
    2
    3
    Vrouw
    omg. Eindhoven
    @marytje: ze hebben mij niets verteld over een meting die ik zou moeten doen of ovutesten. Dacht juist dat daar die metingen voor waren? Ik ga er echt helemaal 'openminded' in. Ik lees hier allemaal afkortingen en probeer ze te ontcijferen, haha. Ik heb in al die tijd dat we 'bezig' zijn nog nooit menstruatie gehad. Dus heb geen idee hoe lang mijn cyclus duurt. Ik deed gewoon altijd eens per 2 weken Eem zwangerschapstest. Voor de zekerheid zegmaar. Ik weet dus ook niet wat mijn NOD(niets ongesteldheids-dag?) is. Weet wel dat deze dag beschouwd wordt als cd(cyclusdag?)5, omdat ze de 1e clomidpil op cd3 doen. Geen idee hoe lang een(mijn) cyclus duurt....

Ze hebben me gezegd dat ik zegmaar die FM(folikelmeting?) krijg en als die nog niet voldoende gegroeid is moet ik om de 2/3dagen terug voor een nieuwe meting.
    Ik denk dus zelf dat ik dan, als de eisprong eraan komt de opdracht krijg om ge meenschap te hebben. En dan kun je toch 2 weken na eisprong testen? Dus weet je toch pas je NOD als je weet wanneer je een eisprong hebt?

Haha sorry, maar ik ben nog helemaal niet thuis in deze materie. Ik vind het best ingewikkeld allemaal.

Deel Deze Pagina