Toekomstige pcos mama's deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door djoon, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    @ aster: ziet er goed uit!! Ben benieuwd naar je test van vandaag!

@ wensje2014: spannend!! Dan volgt de lange slopende wachtweken...

@ anoniempje89: Pff hoop voor je dat t gauw op gang komt dan kun je weer op naar de volgende ronde. Was deze maand je eerste cyclus met Clomid? Hoelange en onregelmatig waren je cyclussen daarvoor.

2. Wensje2014

Wensje2014 Fanatiek lid

16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    Vandaag ook nog een positieve ovulatietest van Clear Blue. Wat stond ik te grijzen zeg! :D

@Tralala
    Die wachtweken zie ik erg tegenop. Met vijf dagen werken had ik wel voldoende afleiding. Nu heb ik kerstvakantie. :( Hoe ga ik deze tijd doorkomen?!

3. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Wat goed!! Is dit je eerst gevonden eisprong sinds Clomid?
    Jaa Pff die kerstdagen zijn gezellig.. Maar oh zo slopend tijdens de wachtweken! Met jezelf al een datum afgesproken wanneer je gaat testen?

4. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Tralala. Dit was mijn 'eigen' cyclus. Maar ik had helaas geen spontane ei, waardoor ik net een provera kuur heb gehad. Als ik nu ongesteld word, kan ik eindelijk mijn eerste ronde MET Clomid starten! :D Ik kan niet wachten...
    Ik heb nogal een geschiedenis wat betreft mijn menstruatie. Eerste keer gemenstrueerd toen ik 11 jaar oud was. Heb toen maar 2 keer een cyclus gehad, vervolgens bleef het uit tot 16 jaar. Ik ben toen aan de pil gegaan (3 maanden), maar door erge bijwerkingen gestopt. Toen werd ik tot mijn 20ste ook helemaal niet ongesteld. Vanaf 20 jaar begon mijn menstruatie een beetje op gang te komen. In die tijd wel mooie cyclussen gehad rond de 31 dagen. Maar sinds dit jaar maart-april is het slechter geworden. Afgelopen cyclus zat ik op de 59 dagen (als ik het me goed herinner) Nu wacht ik weer op mijn menstruatie. De komende ronde met Clomid, dus ik hoop dat ik dan echt kans maak! :D

@Wensje. Kiiijkkkk nog meer goede berichten! Geniet van je vakantie! Mss met vriendinnen afspreken om je tijd door te komen tijdens de wachtweken?

Ik heb geen vakantie helaas. De komende 4 weken nog bikkelen voor mijn scriptie. Duim voor me meiden! Pffff geen zin meer!

5. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    NOu wensje,weer op het wachtbankje!Ik vind de laatste week altijd heel langzaam gaan.Maar je heb al die drukke dagen er nog tussendoor voor je het weet zitten we alweer in het nieuwe jaar.

Anoniemje op naar je menstruatie,hihi dat je daar naar toe kan uitkijken he haha!

Hier,sta ik even stil nu,ik kon deze menstruatie niet meer verder met spuiten.
    Ik heb pas 10 januari een afspraak staan,hopelijk kan ik gelijk dan weer beginnen of zal ik eerst een menstruatie moeten opwekken.
    Dan zullen we het gelijk ook over IUI gaan hebben denk ik.

6. Wensje2014

Wensje2014 Fanatiek lid

16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    @Tralala
    De eerste ronde met Clomid heb ik mijn ei ook met de testjes gevonden. De tweede ronde niet, maar de metingen gaven aan dat er een ei zou komen. Uiteindelijk nog progesteron gemeten voor de zekerheid en dit was in orde. Achteraf de ronde dat ik zwanger was.
    Daarna weer testjes geprobeerd. Aan mijn buikpijnen en afscheiding kunnen zien dat er steeds een ei was, maar de ovulatietesten deden het niet echt. Mogelijk toch steeds te vroeg getest?! Nu eindelijk weer eens een positieve ovulatietest. Hopelijk is het raak! We hebben er deze ronde echt heel erg ons best op gedaan.
    Ik weet niet wanneer ik moet testen. Gewoon eerst mijn nod afwachten. En zelfs dan nog wat dagen. Afgelopen ronde was ik een dag over tijd en daarna toch ongesteld.

@Anoniempje
    Deze vakantie wil ik niet veel. Ik heb zo’n behoefte aan rust en niets meten. De studie heeft ook nogal wat aandacht nodig.
    Succes met je scriptie. Dat vond ik zo’n rotding! Onderzoek staat ook weer op mij te wachten. Dat staat even laag, zodat ik eerst andere dingen kan doen. Ik zal in januari ook weer voor mijn onderzoek aan de bak moeten.

@Elvira
    Ja, het wachten is alweer begonnen. Eigenlijk heb ik helemaal geen zin in de feestdagen. Dit vind ik nooit zo’n leuke periode. Vooral vanwege oud en nieuw. 3 januari is mijn nod. Ik vraag me af of ik voor de jaarswisseling een testjes zou moeten wagen. Pff, ik ben blij als al deze dagen weer voorbij zijn en we gewoon begin januari een positieve test hebben.
    Hopelijk is het voor jou snel 10 januari!

7. djoon

djoon Niet meer actief

Asterrr waar ben jeeee

8. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Wat een spannende tijden voor jullie allemaal!
    Ik duim dat het voor jullie raak mag zijn, zou prachtig zijn!!

Pff hier dag 42.. Eerste stukje van de cyclus gaat altijd wel aardig snel, maar vanaf dag 40 begint het echt lang te duren. Weer twijfel, wanneer zou mn cyclus nu zijn? T kan elk moment beginnen, maar de laatste keren wordt het steeds langer. Misschien nu wel 56 of zelfs 58 dagen? En dan vrijdag de MRI, en de week erop de uitslag.
    Vorige week had ik een menstruatie-achtig gevoel links onder in mijn buik. Echt een zeurende pijn. Volgende dag verdwenen, misschien een mogelijke eisprong?

Hoop dat ze niets vinden en ik gauw met Clomid mag starten. Maar waarschijnlijk willen ze eerst mijn prolactine gehalte omlaag brengen.

In het ergste geval moet ik medicatie slikken voor mijn prolactine gehalte en dan willen ze het nog een JAAR aankijken voordat ze PCOS gaan behandelen.. Fingers crossed dat dat dus niet gaat gebeuren, grrrr.. Oke nog maar even niet aan denken. Gelukkig zijn de komende dagen volgepland.

9. Diligo Ergo Sum

Diligo Ergo Sum Bekend lid

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Tralala,
    Jeetje nog een jaaar! Dat is lang...waarom zo lang?
    Ik duim voor je.

10. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Voor PCOS moet je aan 3 symptomen voldoen. Ik heb nu lange cyclussen en een parelketting aan blaasjes in mijn eierstokken. 21 aan de ene kant, 17 aan de andere kant. Mocht mijn cyclus terug gebracht worden naar een normale frequentie, dan valt 1 symptoom af en dan mag het geen PCOS genoemd meer worden. Ze willen dan weer eerst een jaar kijken of het zo lukt en als het dan nog niet lukt dan willen ze starten met Clomid.
    Zo frustrerend! Eerst maar eens de MRI afwachten om te kijken of er echt iets in mijn hoofd te zien is waarom mijn prolactine spiegel zo hoog is.

Jij ook pas de diagnose gekregen? Al gestart met medicijnen?

11. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Tralala, jeetje dat is een kwelling als dat zo zou zijn. Ik hoop het niet en dat je gewoon aan de clomid mag.

12. Wensje2014

Wensje2014 Fanatiek lid

16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    Ik sluit me aan bij Paardebloesem, Tralala. Hopelijk mag je gewoon snel aan Clomid.

13. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Wow, wat een leuke reacties hier! Dank jullie wel!
    We hebben toen mijn man thuis was direct nog een test gedaan en die was alweer een stuk duidelijker! Zondagochtend weer eentje en die was ook weer een tikkie duidelijker. Toen ook maar het ziekenhuis gebeld, want mijn man zat lichtelijk in de stress. We mogen eigenlijk pas de 27e testen (15 dagen na de terugplaatsing), maar de arts kon helemaal begrijpen dat we getest hadden en ze zag het zonnig in!
    Direct daarna hebben we ook de digitale gedaan en daar stond heel duidelijk "zwanger" op! We hebben het direct ook aan ouders en schoonouders verteld, want zo konden we ze toch nog een beetje verrassen.
    Mijn testen lopen erg goed op, dus ik ben totaal niet bang! Ben sinds vandaag zelfs al een heeeeeel klein beetje misselijk, ik merk dat ik steeds kleine dingen moet eten.

Donderdag gaan we weer een digitale doen en ik hoop dat er dan 2-3 op staat, maar ik denk van wel! Nu nog wachten op de eerste echo!!

Ik mag in ieder geval op de lijst! Jippie!
    Aster14, 27 jaar, uitgerekend op 01-09-2014

14. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Gefeliciteerd!! Prachtig nieuws vlak voor kerst!!

15. Wensje2014

Wensje2014 Fanatiek lid

16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    Wat fijn! Gefeliciteerd!

16. Parelbloesem

Aster zo herkenbaar. Geniet van alles!
    Ik zet je zo op de lijst.

17. Parelbloesem

Lijst

NOD
    3 december MariaP86, 27 jaar, 11e maand, ronde 4 clomid, 1e kindje
    14 december Maria87, 26 jaar, 13e maand, ronde 8, ronde 5 clomid, 1e kindje
    3 januari Wensje2014, 26 jaar, 19e maand, ronde 12, ronde 6 clomid, 1e kindje
    ??? Elvira89, 24 jaar, 24e maand, 1e kindje
    ??? Anoniempje89, 24 jaar, 18e maand, 1e kindje
    ??? Tralala89, 24 jaar, ronde 6, 1e kindje
    ??? Knokke, 32 jaar, 16e maand, 6e ronde clomid, 1e kindje

Behandelingen
    Elvira89 Menopur spuiten 75 eh
    Maria87 Clomid 50 mg
    MariaP86 Clomid 100 mg + pregnyl
    Knokke Clomid 100 mg
    Wensje2014 Clomid 50 mg
    Anoniempje89 Clomid 50 mg
    Tralala89 In afwachting van prolactinoom uitslag

Afspraken
    Parelbloesem 24 december Controle VK
    Djoon 27 december 20w echo
    Djoon 6 januari Controle VK
    Marytje 8 januari Controle GYN + echo

Zwanger
    Paniekertje 25 jaar Uitgerekend op 13-10-2013 - ♥ ~ 26 september 2013 bevallen van een dochter!
    Merel123 23 jaar Uitgerekend op 12-12-2013 - ♥ ~ 5 december 2013 bevallen van een dochter!
    Niero 34 jaar Uitgerekend op 14-12-2013 - ♥ ~ 16 december 2013 bevallen van eeen zoontje
    Parelbloesem 26 jaar Uitgerekend op 24-01-2014 - ♥
    Babke 30 jaar Uitgerekend 23-02-2014 - ♥
    NadineW 29 jaar Uitgerekend 30-04-2014 - ♥
    Djoon 24 jaar Uitgerekend 17-05-2014 - ♥
    LW85 25 jaar Uitgerekend 20-05-2014 - ♥
    Marytje 30 jaar Uitgerekend 22-06-2014 - ??
    Meisje1987 26 jaar Uitgerekend 30-07-2014 - ??
    Meissie 27 jaar Uitgerekend 11-08-2014 - ??
    Aster14 27 jaar Uitgerekend 01-09-2014 - ??

18. Parelbloesem

Oh Aster14 heb je nu met vraagtekens bij geslacht staan. Wil jij het weten? Of blijft het een verrassing

19. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Thnx! Dat weten we nog niet.. Eerst maar eens zien dat de eerste echo goed, daarna kijken we verder. We hebben allebei al wel een vermoeden (ja, nu al! Gekkenwerk..). Maar laat me zo maar even staan!

20. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Super goed nieuws Aster! Van harte gefeliciteerd! Geniet ervan!

Deel Deze Pagina