Toekomstige pcos mama's deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door djoon, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wensje2014

Wensje2014 Fanatiek lid

16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    Jeetje Knokke! Daar zat je net niet op te wachten. Toen ik las over bloedtesten dacht ik: "nu komt het, wel zwanger". Maar helaas niet. :(

Wat balen zeg!! Wat ontzettend jammer dat het niet gelukt is met Clomid. Hopelijk heeft IUI meer effect. Ook wel weer spannend, zo'n nieuwe stap.

Heel veel sterkte!!!

En hoe zit het nu met je menstruatie? Moet deze nu weer worden opgewekt met medicijnen?

2. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Aahh jammer Knokke! Heel frustrerend dat het niet met Clomid is gelukt, maar aan de andere kant ook weer prettig dat er wat anders gaat gebeuren! Ik hoop dat het snel raak ik met IUI!

Wensje. Wat leuk om te horen dat je zo lekker in je vel zit! Je leven is nu al zonniger met MiniWensje op komst! :D

Parelbloesem! Super mooie buik!

Meisje1987. Bedankt voor je beste wensen. Jij ook een gelukkig nieuwjaar! Bofkont, heerlijk een paar dagen vooruit gezet! :D Leuk om wat weer van je te horen...

@Vraagje
    Ik zit op cd 8 nu en heb vandaag veel draderig slijmverlies. Dit zou je normaal toch op vruchtbare dagen moeten hebben? Ik heb er geen ervaring mee, omdat ik altijd op gekste momenten slijm verlies.

@Zorgen
    Diep van binnen ben ik ook zo bang dat 50 mg Clomid niet voldoende is om mijn lichaam zo ver te krijgen een eitje te laten groeien. Soms heb ik het idee dat ik een hoger dosis nodig heb. Hebben jullie dit ook gehad?

3. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Hoi Anoniempje, maak je geen zorgen. Sommige vrouwen voelen niets van de clomid, anderen weinig, anderen veel. Alleen een fm of ovutesten/tempen (of een posi zw test ;)) kan uitsluitsel bieden over het al dan niet daadwerkelijk hebben van een ei. Mijn zh deed geen fm en gaf als regel dat als de cyclus >35 dagen duurt er geen (goede) eisprong is opgetreden. In dat geval verhoogden ze de dosis. Ikzelf had 1x een ei met 50, geen met 100, en 3x met 150. In dat laatste geval ook met een mooie korte cyclus.

Wat betreft je slijm.. Blijf checken, ter hoogte van je bmm, en kijk of er verschil is over tijd. Verwar je het niet met opwindingsvocht/slijm (dat meer aan de buitenkant zit) of sperma? Ik zelf had mijn vruchtbare slijm een paar dagen voor mijn ei, nooit tijdens (best gek!!). Zie mijn tempkaartje in handtekening (ff). Dat kan dus ook nog. Succes!

@Knokke.. Verdorie, meis, wat ontzettend balen!! GRrrr! Dikke knuf. Heel veel succes met de IUI!

@Wensje, leuk dat je zo lekker geniet!
    @Meisje87, fijn dat alles goed gaat!
    @Parel, jeeeeeeeeeeeeetje, als die niet gauw komt...! Succes met de laatste loodjes meid!

@hier.. Zenuwachtig voor woensdag.. Heb 16w3d echo en ik hoor van iedereen dat het geslacht te zien zou moeten zijn..... Hoop dat ze wil kijken!!

4. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Knokke, dit komt geregeld voor daarom heb je iedere eisprong ook maar 20% kans :( Echt balen meid.

Anoniempje heb weinig anders als marytje er op eigenlijk ;)

Dank je wel meiden. Ik ben benieuwd hoe lang die op zich laat wachten. Mijn lichaam is echt op en heb soms ongelooflijke pijn, maar nog even doorbijten de laatste loodjes.

5. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord Marytje! Ik heb vandaag idd meer slijm aan de buitenkant gesport. Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik nog nooit mijn bmm of slijm in dat gebied heb gecheckt. Weet ook niet hoe ik dat zou moeten doen *SchaamSchaam*

Ik probeer zoveel mogelijk moed te hebben. Aan de ene kant heb ik er volle vertrouwen in dat het goed gaat komen, maar aan de andere kant ben ik zo onzeker, omdat ik niet weet wat me te wachten staat. Ik moet helaas heel veel geduld hebben en alles op me af laten komen.

Parelbloesem. Vervelend dat je lichamelijk veel klachten hebt, ik hoop dat je kleintje gauw komt!

6. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Even offtopic :D Ik heb eindelijk foto's af laten drukken. Ik moest al zo lang een fotolijst ophangen, maar daarvoor had ik heel wat foto's nodig. Het eindresultaat mag er wezen :D Ik ben zo blij met mijn mannetje! Nu nog een kleintje erbij :D

7. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    @wensje: Gefeliciteerd!!! Ik snap je angsten, maar het is nu gelukt, dus probeer er van te genieten! (Zeg ik, die met 23 weken nog steeds checkt of er geen bloedverlies is ;))

@Marytje: Goh ik wist niet dat het psychologisch kon zijn.. hoewel ik het nu niet denk ... heb 2 jaar geleden bij de psycholoog gelopen en heb er toen veel aan gehad (uiteindelijk bleek het ook nog mijn schildklier te zijn, die vooral meedroegen aan de psychische instorting). Het zou kunnen dat ik mij toch nog te druk maak door de miskraam, maar dat kan ik sinds de 20 weken wel wat beter los laten. Ach ik heb mij er maar bij neer gelegd dat het nog 3,5 maand duurt :D

@Anoniempje: Ik had ook het idee dat 50mg niet genoeg was. Dat kwam door mijn schoonzusje, daar sloeg clomid helemaal niet aan en toen er op mijn eerste echo's weinig actie was, dacht ik ook gelijk van kom maar op met de spuiten! Blijkbaar doet mijn lichaam er bij een succesvolle poging gewoon wat langer over (Cyclus heeft bij eerste en nu deze zwangerschap ruim 36 dagen geduurd)
    Na de eerste zwangerschap wel besloten om te verhogen naar 100mg, omdat ze dachten dat het misschien dan krachtiger zou kunnen zijn.

@Knokke: Succes met de IUI. Hoe sta je hierin?

Hier gaat verder alles zn gangetje... Voel de baby flink bewegen. Hij weigert alleen te schoppen als zijn papa voelt.. dus hij is van team Mama :D

8. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    @Nadine, psychologisch in die zin dat als je bang bent dat het gebeurt het ook gebeurt. Of dat je bepaalde momenten/bezigheden (opstaan, ontbijt) ermee hebt geassocieerd. Ik voel me nog steeds vaak misselijk smorgens in de trein naar werk, maar ik weet dat het uit mijn hoofd komt (ik ben bang om hier misselijk te zijn). Thuis nergens last van.

@Anoniem. 2 vingers naar binnen brengen terwijl je zit (op toilet). Als je je bmm voelt dan vingers uit elkaar halen en weer bij elkaar brengen (schaarbeweging). Vingers gesloten weer naar buiten halen en kijk wat je ziet als je ze uit elkaar haalt. Stevige draden =vruchtbaar slijm. De rest (vochtigheid, wit cremeachtig vocht, draden die meteen breken) is dat niet. Ik had zelf tijdens mijn vruchtbare periode echt klodders slijm, ondanks dat ik als ik douche altijd met de douchekop de hele boel schoonspoel. Sorry voor alle ranzige details, haha, eetsmakelijk :).

9. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    @Marytje: Hmm.. daar zit misschien nog wel iets in... ik weet dat als ik niet meteen overgegeven heb in de ochtend, dat het na het ontbijt komt en daar zie ik dan wel veel tegen op.. daardoor probeer ik het na het opstaan niet tegen te houden... Ik ga eens proberen om te denken.
    Ik heb er meestal geen last van als ik niet hoef te werken, omdat ik dan de ochtend rustiger aan kan doen...

10. Wensje2014

Wensje2014 Fanatiek lid

16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    Afspraak eerste echo is gemaakt. Nu gaan aftellen. Veel specialer dan mijn verjaardag ;).

11. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    Even mijn woohoo momentjes:

Vandaag, voor het eerst niet overgegeven terwijl ik naar mijn werk moest (@Marytje: thnx!) Ik heb in mijn hoofd een soort mantra herhaald dat het allemaal psychisch is.. en blijkbaar helpt t om mn gedachten om te zetten.
    Ben benieuwd naar de rest van de dag en kijken hoe lang dit goed gaat voor ik het helemaal los kan laten.

Gister had ik een heerlijke dag in Fort Beemster (Een veel betere soort Zwaluwhoeve) gehad, met een zwangerschapsmassage. Mocht je je zelf willen verwennen, dan is dit de ABSOLUTE aanrader. 50 minuten gemasseerd het was zo heerlijk! Wel mij de hele dag een beetje zorgen maken, omdat ik de kleine man niet voelde.
    Bij thuiskomst maar even het telefoonnummer opgezocht van het ziekenhuis. Wel besloten om eerst even te liggen, omdat hij vaak wel begint als ik in bed lig. Na 30 minuten begon hij toch te trappen! Zo hard, dat Maarten het gister ook voor het eerst heeft gevoeld!!
    Door mijn stress en het idee dat hij het voor het eerst voelde moest hij zelfs even een traantje laten :) (Dat wordt nog wat met de bevalling. Vermoed dat hij meer kraamtranen heeft dan ik :D)

Voor de rest nog 79 dagen tot mijn verlof ;)

12. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Dat is goed nieuws Nadine!!!!!!!!!! Wauw, dat het zo snel, zo makkelijk helpt. Blijf nu steeds terugdenken aan dit moment. Dat je je goed voelde 's morgens.

Wat leuk dat je vriend hem ook gevoeld heeft!!! Ik kan niet wachten tot dat moment (of dat ik hem/haar zelf voel ;)).

Straks 16.15 echo!!!!!! Wie weet weet ik straks het geslacht. OMG zo spannend.

13. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ennn Maryje! Hoe is de echo gegaan, weet je het geslacht??? :D

14. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Met nog een slag om de arm..... Ws. Een meid!!!!!! Whoooooooooo!

15. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    @Marytje Hihihihi! Wat leuk! En alles was verder goed?
    Rond week 17/18 begon ik de borreltjes te voelen en in eigenlijk sinds een week of ander half begin ik echt schoppen te voelen. Nu nog erg leuk :D
    Hopelijk ga jij je kleine ook snel voelen

Helaas vannochtend weer mis gegaan met de misselijkheid.. maar ja...
    Gelukkig nog thuis, dus ik kon mij nog omkleden.

Morgen krijg ik de uitslag van mn suikertest... weer even spannend..Ook de eerste keer dat Maarten niet mee kan...

16. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Ja, verder was alles perfect! Helaas ligt de placenta (deels) aan de voorkant, waardoor ik Henkelientje ws. Pas na week 20/21 ga voelen.. :(. Ze was trouwens druk aan het smakken en zwaaien met dr handjes.. Wat een poepie.

Spannend Nadien, ik hoop dat alles goed is. Neem anders een vriendin mee, als het vervelend vindt alleen.

@Parel... Voor jouw doen lang niets van je gehoord... Is de kleine er misschien al? :)

Hoe is het met de andere meiden? Marias zijn jullie er nog weleens?

17. djoon

djoon Niet meer actief

Nadine, woow gijn meis niet overgegeven houden zo:)
    En wat mooi dat je vriend de beeb boelde!
    Mijn vriend vind het een beetje gek haha hij jeeft de beeb al heel vaak gevoeld.

Waah martytje leuk jou een meid:) super gaaf:)

Tis wel stil bij parel he?? Zou de beeb er zijn??

Hier is alles goed ik heb echt een drukteschopper in me buik voelde het al vanaf week 14 fladderen en week 18duidelijke kickies en nu drukt de beeb al akelig op me blaas soms heb het gevoel alsof ie er lekker op staat te springen:0 haha maar verder vind ik het heerlijk dus ik geniet!

Alleen 1sing heb volgens mij huiduitslag waaah en dat jeukt op me
    Buik en borsten echt niet leuk

18. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant. Misschien omdat hij wat groter is, maar bij mij maakte het dus uiteindelijk niks uit... Houd er rekening mee dat het wat later is, dan kan het alleen maar mee vallen :)

Mijn moeder gaat morgen mee :) Maak ik haar ook weer blij :D

19. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Hee meiden,

Ben hier heel lang niet geweest, ook vanwege het hoge aantal zwangeren. Klinkt heel lullig, zo is het zeker niet bedoeld, maar tis confronterend.

Marytje een meisje! wat leuk!
    Ben zo blij voor je dat de clomid bij jou wel heeft gewerkt.
    Ik herkende mezelf zo vaak in jouw berichten voordat je zwanger was. Heb er echt veel aan gehad!

Nadine wat goed dat je gister niet hebt overgegeven! Lijkt me heel zwaar om elke dag te moeten overgeven zeg..

Hier: ik ben inmiddels over op Puregon. Hormonen spuiten.
    Na 5 rondes clomid in alle doseringen en geen resultaat, maar wel de meest vreselijke bijwerkingen mocht ik over op spuiten.
    Het valt me reuze mee. Geen bijwerkingen meer en eindelijk een beetje rust in mijn lijf. Ik zit nu in de eerste ronde en hoor morgen of het aanslaat. En nog 2/3 rondes en dan gaan we over op IUI.
    Maar laten we hopen dat het niet zo ver komt natuurlijk :)

Heel veel liefst en succes voor jullie allemaal meiden!!

20. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Marytje. Waaaaahhh super leuk! Een meisjee!! :D

@Nadine. Aahh super schattige reactie van je man! Wat een liefde he! Fijn dat het een dag goed ging, ik hoop dat je dat vast kunt houden!

@Maria. Leuk om weer wat van je te horen. Enorm jammer dat het niet gelukt is met Clomid. Ik duim voor je dat puregon goed zal werken! Ik begrijp ook wel dat het confronterend is dat ons clubje zoveel zwangeren heeft, maar het geeft ook hoop!

Morgen heb ik mijn eerste FM! Ik ben bloed en bloednerveus! Ik word misselijk en helemaal zenuwachtig als ik eraan denk. Dit heb ik nog nooit gehad. Komt ook waarschijnlijk doordat dit mijn eerste ronde met Clomid is. Ik hoop zo dat het effect heeft! Ik ben ook zo emotioneel bleghhhh...

Daarnaast lever ik morgen ook mijn scriptie in! Wauww wat een proces was dat, maar ik ben ontzettend trots! Het is ook zo spannend... Ik ben hopelijk eind januari klaar met mijn opleiding Pedagogiek! :D

Deel Deze Pagina