@Marytje, Leuk een meisje. @MariaP86 Heel herkenbaar. ik kon het ook steeds slechter hebben als er weer iemand zwanger was. Dus je hoeft je niet te verontschuldigen. We weten hoe het voelt. @Anoniempje Goed dat je scriptie af is en bijna ingeleverd. Eindelijk een diploma in zicht?! Hier moet ik ook nog echt aan de slag met een verslag en mijn onderzoeksplan. Bleh. Ik kan me je spanningen wel voorstellen, maar hopelijk valt het allemaal mee en heb je een eitje dat mooi aan het groeien is. Heel veel succes!
Marytje helaas is de kleine er nog niet. Al mijn abbo's waren verdwenen dus kreeg geen meldingen meer van jullie reacties. Mijn excuses
Zag trouwens dat je een dametje in je buik hebt. Morgen heb ik de pc bij de hand dan zal ik de lijst aanpassen.
Leuk marytje een meisje, lekker shoppen nu dan. Succes anoniempje morgen. Maria, ook begonnen met spuiten, wat gebruik je. Vind het nog steeds apart dat ze bij jou ziekenhuis sneller met behandelingen door gaan maar voor jou fijn. Ik moet morgen sinds ong een maand weer naar het ziekenhuis, rustmaand gehad vanwege de feestdagen. Ik ben benieuwd of ik gelijk kan beginnen of mij ei spontaan is gaan groeien of eerst menstr opwekken. En we zullen het denk ik ook over verdere stappen gaan hebben, dit is mijn 6e keer spuiten.
Hoi Dames, Ik heb ook PCO en zit aan de clomid. 50 mg heeft niet gewerkt en zit nu aan 100 mg. Morgen bloedprikken om te kijken of ik misschien nu wel een eisprong heb gehad. Ik heb alleen nog maar de laatste pagina's gelezen en zag dat een aantal van jullie met scriptie bezig zijn. Ik heb ook onlangs mijn scriptie ingeleverd. Krijg eind deze week of begin volgende week te horen of ik geslaagd ben en dan over ongeveer 2 weken verdedigen. Lijkt me echt heel spannend!
Lieve Maria, Ik ben blij dat je iets aan mijn berichten hebt gehad destijds....ik heb altijd gezegd wat ik dacht, of het nou leuk was of niet. Ik kon ook niet omgaan met zwangeren, hoe zeer ik het ze ook gunde. Gek genoeg gaat dat gevoel heel diep, ik betrap mezelf er nog weleens op. Heb echt een klap gehad van die periode, kan pas nu, week 16, af en toe een beetje genieten. Ben ook nog steeds erg blij met mijn tattoo... Ik vind het rot om te horen dat de clomid niet is aangeslagen. Ik weet nog goed dat je ermee begon. In elk geval mag je snel door en heb je niet zon last meer van die kl#%%&te bijwerkingen. Het komt meid, het komt. Ik denk aan je. Weet je al of het spuiten effect heeft? Sterkte xxx
goedemorgen allemaal, ik heb gisteren te horen gekregen dat ik 20 januari de intake voor IUI heb. jammer genoeg kon het niet eerder dus heb bijna een complete maand rust. niet leuk maar ook wel weer eens lekker zo zonder hormonen eigenlijk. ook ik vind het soms erg moeilijk dat er zoveel zwanger zijn van de groep kletsers maar er zijn idd ook dagen dat het een hoop moed geeft. wisselend dus maar blijf het fijn vinden advies te krijgen en gewoon alles te kunnen spuien hier haha. marytje, wat leuk een meisje! kan je gaan shoppen
@Joyce, welkom hier! Wat vervelend dat je ook PCOS hebt en aan de clomid bent. Hoe is het bloedprikken gegaan? @Knokke, balen dat je niet eerder terecht kon. Anderzijds vind ik 20 januari helemaal zo lang niet meer duren. Voor een zh is het nog relatief snel . @Elvira, hoe was het in het zh vandaag? En? Is er een eitje gaan groeien? Of moet er een menstruatie opgewekt worden? @scripties.. haha ik voel me OUD man! Ik ben namelijk de docent die masterstudenten begeleidt en cijfers geeft aan scripties!!! @shoppen... naaaah. Ik ben een van de weinige vrouwen die daar niet van houdt . Ik ga zo 50-delig kleertjes pakket van marktplaats bestellen hahaha. En misschien koop ik 1 prinsessenjurkje .
@Joyce. Welkom! Spannend dus voor jou... Wanneer krijg je uitslag van het bloedprikken? Hoe vaak heb je 50 mg Clomid gebruikt, totdat je overging op 100 mg? @Elvira. Dankjewel! @Knokke. Het kan altijd zo lang duren met de ziekenhuisafspraken! Dat kan mij ook zo enorm frustreren. Ik hoop dat de eerste ronde IUI raak mag zijn! Even een update. Vanochtend FM gehad. De assistente zag een joekel van een cyste op mijn rechter eierstok. Lees: 5,5 cm . Daarnaast kon ze mijn linker eierstok niet vinden. De arts moest er bij komen. Gelukkig kon zij wel mijn linker eierstok vinden, daar was helaas geen ei te zien. Maar ze zag wel een eitje van 12 mm in mijn linker eierstok verstopt achter cyste. Inmiddels zit ik op cd13. Moet ik dit positief zien? Op welke cd dagen begon jullie eitjes te groeien? Maandag heb weer een afspraak staan voor de volgende FM.
Eitje van 12 mm klinkt wel positief! wbt eierstok niet vinden, dat was bij mij ook altijd. Kan geen kwaad! Eierstokken zweven namelijk een beetje los door je buik (niet zoals op de plaatjes). Ik heb 1 eigenwijze die altijd achter mijn baarmoeder zit. Cyste weet ik niet.. ik neem aan dat de arts heeft verteld of het erg is of niet en wat eraan gedaan kan worden?
Marytje, ik durf niet blij te zijn. Ik zal denk ik pas hoop krijgen, als ik een eitje van 20mm zal zien. Ik heb namelijk nog nooit een groter eitje gezien. Wat betreft de cyste. Ze gaf aam dat jonge vrouwen vaker last hebben van cysten. Volgens haar zal het een eitje niet altijd in de weg zitten. Maar dat het wel kleiner moet worden, dus ze houden het in de gaten. Mijn linker eierstok zweeft iig wel vaker!Hihi De arts moest echt naar voren toe drukken, omdat het echt tegen mijn buik aan lag. Dat deed pijn!
Nadine, haha wacht maar tot het van team mama veranderd in team papa. Kleintje deed dat bij mij in het begin ook en nu reageert het bijna niet op mij, maar als papa zijn hand op mijn buik legt is het feest!! Wel fijn dat Maarten de kleine nu ook heeft gevoelt En heerlijk zo'n massage Wensje, wanneer heb je de eerste echo? Marytje, mijn placenta ligt volledig voor en met 18 weken voelde ik de kleine al echt schoppen. Voelde vanaf 13 weken kriebels, van af 15/16 weken borrels en met de 18/19 weken werden dat flinke trappen. Nu sinds paar weekjes voel ik alleen die draai kont en als papa zijn hand op mijn buik legt dan trappelt hij/zij nog Maria87, heeft een heel tijd zonder laptop moeten doen, dus die heeft heel lang niet kunnen reageren. Denk dat ze binnenkort wel weer eens hier komt spieken Djoon, heb je het nu tijdens de zwangerschap warmer? Ik heb dat namelijk ook tijdje gehad en toen bephanten gesmeerd en nu geen last meer van. MariaP, spannend spuiten, ik hoop dat dit snel aanslaat bij je. Anoniempje, jij gaat gewoon slagen En ben je al bij de gyn geweest? Knokke, dat is ook wel moeilijk. Maar probeer het van de positieve kant te bekijken, bijna al deze zwangere dames hebben net als jij een hele lange weg gemaakt om zwanger te raken. Voor de lijst vind ik het eenbeetje raar het er bij te zetten, maar ik heb er bijv 27 maanden over gedaan om zwanger te raken, waar van 18 maanden in de MMM 8 rondes clomid en 2 rondes spuiten met heel veel bijwerkingen. En uiteindelijk na die lange weg ben ik zwanger geraakt. Dus ik snap je heeeeeeeeeeeeeeeel erg goed, maar mij hielp het om te zien dat er ook positieve dingen aan zaten en je met PCOS toch zwanger kan raken, een stuk later maar het is niet onmogelijk. Dikke knuf... Anoniempje, hier begonnen ze op CD 15/16 pas te groeien dan waren ze net 10mm, dus op zich is een follikel van 12mm op dag 13 wel goed. Vanaf de 10mm zouden ze door moeten groeien!! En nu voel ik me een beetje bezwaard, maar aaaaaaaaaaaaaaaaah ik word gek van het niet slapen enz Kan me draai niet vinden, vannacht mijn man zelfs weg gejaagd en dan voel ik mij zo ontzettend schuldig!! Ik kan dan niet fijn liggen en dan komt hij knuffelen en dan kan ik dus niet bewegen, hij zegt ook dat ik heel erg onrustig slaap en iedere 10 min omdraai of met mijn benen schop Hij heeft vannacht tot 3 uur wakker gelegen door mij, dat vind ik dan zo erg want hij moest gewoon werken vandaag. Vandaag een boze mail gedaan naar de babyzaak waar wij een wandelwagen hebben gekocht, deze zou er 15 dec zijn en heb nog altijd geen wandelwagen maar ben wel 38 weken zwanger vandaag!
Lijst NOD 15 januari Maria87, 26 jaar, 13e maand, ronde 8, ronde 5 clomid, 1e kindje ??? MariaP86, 27 jaar, 13e maand, 1e ronde puregon, 1e kindje ??? Elvira89, 24 jaar, 24e maand, 1e kindje ??? Anoniempje89, 24 jaar, 18e maand, 1e kindje ??? Knokke, 32 jaar, 16e maand, 6e ronde clomid, 1e kindje Behandelingen Elvira89 Menopur spuiten 75 eh Maria87 Puregon spuiten MariaP86 Clomid 100 mg + pregnyl Knokke Clomid 100 mg +IUI Anoniempje89 Clomid 50 mg Afspraken Parelbloesem 14 januari Controle VK Knokke 20 januari intake IUI Zwanger Paniekertje 25 jaar Uitgerekend op 13-10-2013 - ♥ ~ 26 september 2013 bevallen van een dochter! Merel123 23 jaar Uitgerekend op 12-12-2013 - ♥ ~ 5 december 2013 bevallen van een dochter! Niero 34 jaar Uitgerekend op 14-12-2013 - ♥ ~ 16 december 2013 bevallen van eeen zoontje Parelbloesem 26 jaar Uitgerekend op 24-01-2014 - ♥ Babke 30 jaar Uitgerekend 23-02-2014 - ♥ NadineW 29 jaar Uitgerekend 30-04-2014 - ♥ Djoon 24 jaar Uitgerekend 17-05-2014 - ♥ LW85 25 jaar Uitgerekend 20-05-2014 - ♥ Marytje 30 jaar Uitgerekend 22-06-2014 - ♥ Meisje1987 26 jaar Uitgerekend 30-07-2014 - ?? Meissie 27 jaar Uitgerekend 11-08-2014 - ?? Aster14 27 jaar Uitgerekend 01-09-2014 - ?? Tralala89 24 jaar Uitgerekend 12-09-2014 - ?? Wensje2014 27 jaar Uitgerekend 14-09-2014 - ??
Vandaag de uitslag van mijn glucosetest gehad en ik heb geen suiker!! Mijn nuchtere waarde was 4,2 en bij 5,5 ben je een risico en na het drankje was het 6,8 en ben je een risico bij 8,5. Vermoedelijk moet ik hem over een paar weken nog een keer doen, maar ik hoefde mij er niet druk over te maken. Kleine meneer was weer lekker druk, loopt nu een week en 2 dagen voor op de groei. Werd geschat op 830 gram (600 is normaal bij 24 weken). Was wel erg leuk, ik voelde hem schoppen en zag zijn kleine voetje bewegen. Te leuk!! @Parelbloesem: Hahaha te leuk dat de baby zo wisselend reageerd Deze kleine wordt een mama's kindje, dus no way team papa! Wel vervelend van het niet kunnen slapen hoor! Haal je het overdag wel een beetje in? Of is dat ook niet te doen? @Anoniempje: Bij mij zagen ze pas wat rond dag 17... en vaak ook pas rond de 12mm.. dus het is meer dan bij mij. Ook bij mij waren soms te eierstokken lastig te vinden (T leek af en toe wel pasen met het zoeken naar eieren) Het is dus nog niet kansloos! Wanneer moet je weer voor controle? @Joyce: Welkom! Hopelijk slaat de 100 wel aan bij je! @Niet zwangere: Ik snap de frustratie. Ik had er ook last van toen er ineens een boost was met zwangere meldingen. Je gunt het iedereen (over het algemeen) hier, maar je gunt het je zelf nog het meest en dat maakt het zo moeilijk. Ik vind wel dat het belangrijk is dat jullie je verhaal kwijt kunnen. Mochten de nu zwangere jullie daarin belemmeren vind ik het ook wel belangrijk dat wij misschien naar een andere club moeten verhuizen. Het kan natuurlijk hoop geven, maar ik snap ook de frustraties. Ik ben hier blijven hangen, omdat het toch als een soort band voelt en ik erg benieuwd ben naar hoe het met de rest verloopt...
Tnx weer parel, maarruuhh meisje is dus nog niet 100% zeker Ik heb 5 febr de 20w echo En volgens mij is Meissie niet meer zwanger (of haal ik nu mensen door de war)
@Nadine, ik vind het ook prima om te verhuizen... Ik wil ook niemand pijn doen... EDIT: ik heb een nieuw topic geopend http://www.zwangerschapspagina.nl/mmm-clubs/489473-zwangere-pcos-mamas-club.html
Ik heb alle berichtjes gelezen, maar het lukt me niet om op alles te reageren, sorry! @Paardebloesem Mijn eerste echo is 28 januari
hoi meiden, het was echt niet mijn bedoeling om jullie naar een nieuw topic te sturen. dus hoop dat dit niet door mij komt. ik vind het toch ook heel fijn om van jullie te horen en met jullie te blijven kletsen. ik heb van een groot deel van de zwangeren toch ook het traject meegekregen en hoor daarom heel graag hoe het gaat met jullie. en het blijft ook wel een heel klein clubje als alleen de niet zwangeren hier blijven dus hoop dat jullie op beide topics actief zijn dan