Toekomstige pcos mama's deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door djoon, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Ik zal op beide gewoon actief zijn en hier vooral jullie vragen beantwoorden en bijv wel melden ivm baby etc. Maar in ons zwangere topic kunnen we nu ook ff lekker onderling klagen over de zwangerschap ;)

2. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Same here!

3. djoon

djoon Niet meer actief

Parel, ja wel ietsje warmer terwijl ik altijd nog al een kouwkleum ben dus ff wennen:) maar had oil van etos gebruikt en toen uitslag en dat jeukt nog steeds zoo! Vooral s'avonds!

Pff meis echt de laatste loodjes:( en wat stom zeg van de wandelwagen!

Anoniempje, goh meid ik droomde ervan om op cd13 al wat te zien dan waren ze bij mij pas 8mm ofzo ik had op dag 26 me
    Eisprong dus echt het kan nog komen! En idd bijna aes boven dd 10mm springt

4. Parelbloesem

Als het goed is word mijn wagen maandag opgestuurd dus heb hem eind van de week dan binnen.
    En laptop is ook al 5 weken weg dus gisteren naar daar gegaan en werd net gebeld dat als hij dinsdag nog niet op distributiecentrum is ik een nieuwe uit mag komen zoeken voor het aankoop bedrag.

5. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    @Knokke: het is niets persoonlijk hoor! Naar niemand toe! Ik weet alleen zelf ook hoe vervelend het kan zijn als je net weer een onsuccesvolle ronde hebt gehad en je allemaal zwangere verhalen leest.. Dan zullen sommige minder behoefte hebben om te komen, maar dat zijn misschien juist degene die de steun nodig hebben...

Ik blijf ook bij deze actief hoor!

6. Diligo Ergo Sum

Diligo Ergo Sum Bekend lid

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Hoi meiden, beetje bijgelezen..maar nu geen tijd om op iedereen te reageren...

Knokke,
    Ik begrijp het meid, maar zie het maar zo..het is hen ook gelukt ;) Dat houdt ik me ook elke keer voor.

Parelbloesem,
    Hopelijk is je wagen er snel, meid!

Hier,
    Net verhuisd naar ons koophuis en mega blij! :) Wel even een drukke periode geweest waarin we niet veel bezig zijn geweest met zwanger worden.
    We hadden een bel afspraak met onze gyno en die heeft ons verteld met ons het IVF traject in te willen (je mag me dus noteren bij behandelingen, Parelbloesem).
    6 feb hebben we een afspraak :)

7. Parelbloesem

Zal wanneer ik aan computer zit de lijst er weer bij pakken.

Wel super dat je verhuisd bent en dat je weet waar je aan toe bent qua behandeling.

8. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Als je vragen hebt over de IVF, mag je me altijd vragen! Fijn dat je nu weet waar je aan toe bent. Ik vond zelf de start met IVF doodeng, maar het is me oprecht meegevallen. Zelfs mét ziekenhuisopname, haha!

En gefeliciteerd met het huis!

9. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Parelbloesem. Eeenn?? Is je kinderwagen binnen? :D
    @Diligo. Fijn dat meer duidelijkheid hebt. Het wordt vast spannend de komende tijd!
    @Djoon. Ik heb je mooie buikfoto's gezien in het buikfoto topic. Erg mooi! :D

Update:
    Vandaag wederom een echo gehad en behoorlijk teleurgesteld. Eitje was maar 13 mm, dus maar 1 mm gegroeid in 3 dagen tijd. De cyste was iets kleiner geworden, nu zo een 4,5 cm.

Ik was best verdrietig, want ik had niet verwacht dat m'n eitje zo weinig zou groeien. Woensdag moet ik weer.....
    Hoe hebben jullie dit volgehouden? Constant heen en weer.. En die emoties... Ik had het te doen met mijn man, hij deed echt zijn best om me weer op te vrolijken :(

10. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Wat rot, Anoniempje!
    Eitjes kunnen soms raar reageren.. Soms verdwijnen ze ineens, groeien te langzaam of ineens juist extreem snel! Die frustratie is inderdaad killing! Gun jezelf de tijd om hier even goed van te balen..

Op welke cyclusdag zit je nu? Misschien voorstellen om de volgende rondje een iets hogere dosis te pakken. Als je cyclus langer dan 37 dagen is, deden ze in ons ziekenhuis dit standaard.

Sterkte in ieder geval! Blijf hoop houden!

11. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Je hebt gelijk, ik moet mezelf gunnen om even flink te balen. Maar dat doe ik natuurlijk weer niet, omdat ik daar mezelf de tijd niet voor geef! Grrrrr

Momenteel zit ik op cyclusdag 16. Ik zou ook eigenlijk niet weten wat nu een volgende stap zal zijn. A.s. woensdag heb ik een afspraak bij mijn eigen fertiliteitsarts, dus ik denk dat ik dan direct ga vragen of ik idd de volgende ronde 100 mg mag!

Het is zo frustrerend dat je niet vooruit kunt denken, terwijl ik altijd een planner ben geweest. Ik moet in de MMM echt met de dag leven en dat vind ik zo !@#$%^&* MOEILIJK!

12. Parelbloesem

Anoniempje ff balen is niks mis mee!
    Nee vandaag is hij vanuit Polen opgestuurd dus krijg hem deze week binnen als het goed is.

13. Diligo Ergo Sum

Diligo Ergo Sum Bekend lid

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Dank je wel voor jullie berichtjes...

enne van het aanbod voor mee rinformatie rondom IVF ga ik zeker gebruik maken..het is allemaal nog zo onbekend.

Anoniempje,
    Wat balen meid! Lijkt me enorm frustrerend! :( Knuffel!

14. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    @Anoniempje: Ik heb trouwens met Clomid 50 ook vaker gehad dat mijn ei pas op dag 18/19 ineens goed was. Echt de hoop nog niet opgeven, hoor! Sterkte!

@Diligo: U roept, wij draaien. Mét goede afloop in dit geval, want ongesteld worden na een terugplaatsing heb ik geen ervaring mee, dus dat mag bij jou ook niet gebeuren.

@Parel: Ik ben benieuwd wat er eerder is.. Jullie kindje of de kinderwagen!

15. Parelbloesem

Aster haha ik ook.

16. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Hello allemaal,

Het was zeker niet mijn bedoeling zwangeren hier weg te jagen uit het topic. Ik kon er moeilijk mee omgaan, dus daarom ging ik zelf weg :)
    Ik wilde uitleggen waarom ik het moeilijk vond.
    Hoe graag ik ook wil, ik kan niet meepraten over babynamen, zwangerschapssymptomen enz.
    Ik zit nog in een hele andere fase, waarin het nog een groot vraagteken is of het überhaupt wel gaat lukken. En daarom is het confronterend. Tuurlijk ook hoopgevend. Dat is het positieve eraan.

@ Parelbloesem, ik bedoelde het helemaal niet gemeen of onvriendelijk. Ik snap dat jij er ook lang over hebt gedaan, maar ondertussen ben ik ook een tijd bezig. Bovendien gaat het er niet om hoe lang iemand in de MMM zit. Ik wilde mijn gevoel uiten zonder iemand te kwetsen o.i.d.

17. Parelbloesem

Dat snap ik meisje, maar nu wij samen een ander topic hebben kunnen we daar praten zonder jullie te kwetsen. En jij was overigens niet de enige, de afgelopen 2 tot 3 maanden zijn er 3 dames geweest die een dergelijke opmerking maakte.
    Enige wat ik wil zeggen ik ben dan wel zwanger nu maar ook niet zonder moeite en soms kreeg ik wel gevoel dat dit vergeten word. Hoe lang je in de MMM zit maakt ook niet uit want wil je en kindje dan is die wil der en duurt het altijd TE lang!

En ik snap jou fase erg goed! Deze heb ik eigenlijk heel de MMM gehad omdat mijn lichaam amper tot niet op de hormonen reageerde.
    Maar we voelen ons ook zeker noet weg gejaagd. Maar dit topic is opgezet om te kunnen praten over het proces er naar toe en daar kunnen wij wel bij blijven dat zal ik ook zeker doen. Maar in ons zwangere topic kunnen we nu over baby namen etc spreken zonder jullie te kwetsen. Dus voel je alsjeblieft niet schuldig lieve meid!

18. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    @Anoniempje: Jij ook al een planner? Verschrikkelijk is dat, je hebt dit gewoon niet in de hand... Geef nog steeds de moed niet op, want eieren zijn rare dingen! Soms gaat het ineens hard. En zo niet, dan kans dat je volgende periode met een hogere dosis start. En je reageert blijkbaar wel op clomid en dat is natuurlijk positief!!
    Ik gaf mijzelf bij een teleurstellende uitslag altijd een dag om te "rouwen". dat wil niet zeggen dat je andere dagen er geen last van mag hebben, maar die dag kan je alles er uit gooien. (Ook heel fijn om dat soort dingen wel te plannen!) Hierna weer positief aan de volgende ronde starten. Positiviteit blijft denk ik namelijk 1 van de belangrijkste dingen.. En een nieuwe ronde = nieuwe kansen! Maar ondertussen snap ik je heel goed. Hopelijk maakt je eitje straks een enorme sprong :) Wel fijn dat de cyste krimpt!

@Maria: Wij zijn niet weg te jagen :), maar wat ik zei, dit topic is juist voor degene die in de behandelingen zijn en hun verhaal kwijt willen.
    Dan klopt het niet dat wij het overnemen met de zwangerschapskwaaltjes.. Wij blijven voor de vragen en de hoopgeving en onze zwangerschapsdingen bespreken we verder op het andere forum, waar we hopelijk jullie ook snel zien :)

19. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    @ Parelbloesem en Nadine.. ik hoop me daar ook snel aan te kunnen sluiten!

Overigens slaat de puregon goed aan. :-D Heel goed zelfs. Op cd 13 (gister) een eitje van al 16 mm!
    Das voor mijn doen groot. Met clomid waren ze op cd 13 amper 14 mm.
    Moet ook zeggen dat sinds de puregon ik een stuk prettiger in mijn velletje zit. Kan niet anders zeggen dan dat ik enorm blij ben van die clomid af te zijn. Wat een zooi is dat zeg!

20. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    Fijn dat je goed reageert op de puregon! Ik hoorde het van mijn schoonzusje ook. Reageerde geestelijk en lichamelijk slecht op Clomid, terwijl het niks bij haar deed. Puregon werkte goed en ze had er geen last van. Dat alleen al is de helft :)
    Ik duim voor je!

Deel Deze Pagina