Toekomstige pcos mama's deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door djoon, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Welkom kattenvrouwtje, dan zit je indd in het juiste topic, wat balen zeg :(

Positieve verhalen heb ik meteen, ben na 27 maanden dan eindelijk zwanger geraakt en af gelopen zaterdag bevallen van een dochtertje ;)

2. djoon

djoon Niet meer actief

Ik had ook cyclussen van ruim 116 en ook bij mij hielp 50 mg alleen wel lange cyclussen nog zouden gaan ophogen maar was toen toch zwanger:)

@kattenvrouwtje, welkom en jammer dat je ook pcos heb:( hoop dat je snel op een gezond gewicht zit en dat je de medische kant op kan met zwanger worden! Succes!

3. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    @Tero, ik had bij 1e keer 50 mg meteen een vlindertje. Ik had niet zulke lange cycli als jij, maar toch. Zoals je leest uit de verhalen van alle meiden hier wordt je cyclus compleet anders met clomid en in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie meer voor de toekomst ;).

@Kattenvrouwtje, welkom! Positief verhaal hier, na 1.5 jaar proberen, 10 maanden mmm, uiteindelijk met clomid 150 mg zwanger geworden! Sterkte met je situatie en met afvallen. Ik kan je een koolhydraat- en zuivelarm dieet erg aanbevelen. Ik deed dat dieet ook de laatste maanden voor ik zwanger werd. Ik was niet te zwaar, maar deed het dieet om pcos klachten te reduceren.

Zie hier:
    http://tamarindball.org/lj/pcosbook2.pdf

4. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Hee Parel,
    Gefeliciteerd!!!! :D
    Hopelijk is alles een beetje meegevallen!

@ marytje, bedankt voor de link.
    Ik ga morgen eens met de dokter overleggen over voeding.

@ hier: 11 dagen na eisprong ongesteld geworden.. echt enorm balen!
    Dus weer aan het spuiten geslagen en morgen een afspraak met de dokter om te vragen of we IUI mogen proberen en over mijn lf.
    Ik heb 10 vragen opgeschreven.. ben blij als ik er 3 gesteld heb haha. Ik word altijd zo warrig van die man.

5. Knokke

Knokke Actief lid

4 aug 2013
    228
    0
    0
    parel, gefeliciteerd meid!!!!
    alles goed met moeder en dochter?
    heerlijk genieten nu!

kattenvrouwtje, welkom, je zit hier idd goed.

meiden ik begin nu toch zenuwachtig te worden!
    2 weken geleden die spontane eisprong gehad en gelijk daarna een week tussentijdse bloeding gehad (en veel).
    dus had eigenlijk niks verwacht en moet van ziekenhuis tot woensdag/donderdag wachten met testen (dus 2 weken + 2 dagen na eisprong pas).
    ik had eigenlijk al een menstruatie verwacht aangezien die elke keer netjes 2 weken na eisprong is.
    en nu nog niet!
    zou het dan toch?
    oeh wachten grrrrr

6. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Kattenvrouwtje. Je zit in het juiste topic en bent van harte welkom ;) Wat betreft het afvallen: ga ervoor! Ik ben zelf inmiddels 16/17 kilo kwijt. Wat een verademing is dat! Ik heb nu echt het idee, dat ik een zwangerschap beter zou kunnen voldragen en voel me ook veel fitter! Daarnaast heb ik net mijn eerste ronde clomid 50 mg achter de rug. Ik had een goede eisprong, helaas geen zwangerschap. Vandaag ben ik gestart met de eerste pillen voor de ronde met clomid 100 mg. Ik krijg een hoger dosering, omdat ze mijn cyclus willen verkorten.

Last but not least: Er zijn zoveel meiden in dit topic die zwanger zijn! Het geeft hoop. Hou vol, je komt er wel!

@MariaP. Enorm balen meis! Je bent ook best snel ongesteld geworden, ik zou dat in de gaten houden! Heel verstandig om je vragen op te schrijven! Misschien helpt het ook door aan te geven dat je een hoop vragen hebt en die ook allemaal wilt stellen voordat je weggaat. Succes, ik ben benieuwd of je voor IUI mag gaan!
    @Knokke. Wooow spannennnddd! Hihi :D Ik duim voor je meis! Laten we hopen dat je nu zwanger bent! Heb je al getest?????

@Parel! VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE MEISJE!!!!!!!!!!!!! AAaahhhhh supeerrr leeuukkkk!!! Hoe is het met jullie? Hoe was de bevalling? Geniet van jullie meisje!!!

Update:
    Helaas afgelopen zondag ongesteld geworden. Na overleg met mijn arts ben ik gestart met Clomid 100 mg. Hopelijk werkt het net zo goed of zelfs beter dan 50 mg ;) :D

7. Tero

Tero Actief lid

7 dec 2013
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Parelbloesem!!!

8. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Meiden,
    Net terug van de dok en we mogen over op iui!
    Verder heeft hij me heel erg gerustgesteld en hij is er niet bang voor dat ik niet zwanger raak.
    Over mijn lf van 11 dagen hoef ik me ook geen zorgen te maken want dat is in principe gewoon binnen de grens.
    Echt spannend want dan hebben we ergens volgende week de iui!

Knokke al getest?

Anoniempje ik hoop voor je dat het net zo goed aanslaat! Vaak wel hoor. Bij mij was t wel zo

9. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Maria! Super nieuws en zo snel al je eerete IUI! Heerlijk meid! Ik duim voor je dat het de eerste keer raak mag zijn!

Ik heb 14 februari mijn eerste fm. Ik hoop dat er dan al een eitje te zien is!

10. djoon

djoon Niet meer actief

Woow naria goed nieuws en snel al:)

11. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Fijn Maria!! Wat snel! Heel veel succes meis!!!!!!!

Ik heb/had btw ook lf van 10-11 dagen.

12. Knokke

Knokke Actief lid

4 aug 2013
    228
    0
    0
    hallo allemaal,
    helaas is uit mijn spontane eisprong geen zwangerschap voorgekomen :(
    daarom start ik zondag weer met clomid en is daarbij het iui traject in gang gezet.
    dus maria, we starten ongeveer gelijk hiermee.

voor de lijst: maandag 17 februari fm

13. Tero

Tero Actief lid

7 dec 2013
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nee Knokke! Het was je gegund.
    Ik heb mijn 10daagse kuur duphosten erop zitten en ben in afwachting vd ongesteldheid. Dan voor het eerst aan de clomid 50. Ben benieuwd...

14. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Wat rot, Knokke! Dikke knuf!

15. djoon

djoon Niet meer actief

Wat ontzettend jammer knokke:( hopelijk heeft iui gelijk effect en ontstaat er bij jou en maria een mooie zwangerschap!

Tero, spannend meis!! Hopelijk werkt het gelijk!

16. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Dank jullie wel voor jullie bijzonder lieve onthaal.
    Ik zie dat jullie inderdaad veel hoopvolle berichten posten. Dat geeft de burger moed!

Ik ben vorige week maandag weer bij de gyno geweest en ze heeft me toch best wel bang gemaakt. Als ik eerlijk ben :eek:
    Ze zei dat mocht ik nu zwanger raken ik erg veel kans heb op een miskraam na 8 weken (precieze getal ben ik even vergeten... Het moment dat de baby z'n voeding van de placenta krijgt ).
    En nu.. Nu ben ik dus bang om sex te hebben. Hoe stom dit ook mag klinken. Wat als het wel raak is en ik krijg een miskraam? Ik weet niet of ik zulk nieuws er nog bovenop kan hebben!

Afvallen moet lukken. Ik doe echt m'n best.
    En nu.. Nu ben ik dus een beetje in de war. Ik heb hyper klapperende eierstokken zoals Jochem Meijer dat zo mooi kan doen, maar die shit pco en m'n steeds groter wordende angst. Ik weet het gewoon even niet meer ;-(
    We zijn al sinds januari vorig jaar gestopt met de pil. Sinds september zonder condoom.
    En vorige maand leek het zo echt. Ik voelde me zo zwanger... Wat een teleurstellingen allemaal.
    Ik ben zo blij dat jullie zo positief zijn, maar zelf heb ik steeds zoiets van 'waarom wordt ik niet geholpen. Waarom leggen ze het accent alleen maar op m'n gewicht? Ik vind het zo oneerlijk. '. In dat gevoel blijf ik een beetje hangen.

17. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Hallo iedereen,

Ik vond hier eindelijk een club voor aanstaande PCOS moeders, ik spring er graag tussen in, Ik ben nieuw hier op de site.. en bij mij is sinds oktober ook PCOS geconstateerd helaas, in combinatie met verminderde zaadcellen van manlief, komt er binnenkort een IUI aan.

Op dit moment ben ik sinds 27 jan. begonnen met 50 mg Clomid, en heb ik twee echo´s achter de rug.. ik zit nu op cyclus dag 16 en mijn follikels zijn nog maar 11 mm 3 stuks. ze zeiden dat mijn linkerkant was gestopt met groeien en er nu 1 aan de rechterkant zit. Ook was mijn baarmoederslijmvlies nog veel ste dun. Ik denk dat de Clomid verhoogd zal worden ?

ik heb a.s. woensdag opnieuw een echo om te kijken of de rechter door groeit. Ik vroeg me af of de Clomid ook verantwoordelijk is voor de dikte van het baarmoederslijmvlies ? of komt hier eventueel andere medicatie aan te pas.. ik lees graag jullie ervaringen, en vindt het fijn om mijn verhaal te kunnen doen.

Ik wens iniedergeval iedereen ontzettend veel succes !

18. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Serieus? Ik heb ongeveer hetzelfde! Hoef me er dus idd geen zorgen om te maken ;)

Heb morgen een echo op cd 13. Afgelopen vrijdag geweest maar toen was er niks te zien :(
    Heb ook nog steeds bruinige afscheiding. lijkt me ook een btje raar maar goed.

@ Steph, ik ga ook beginnen met IUI deze ronde!
    Ben echt zo benieuwd!
    Clomid zorgt ook voor een groei van het baarmoederslijm, maar het kan ook zijn dat door de clomid het bms te dun blijft. Volgens mij krijg je dan ustrogan bolletjes. Ik had hier geen last van dus heb dit nooit gebruikt.

19. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hoi Steph88,

Ik wil je even mijn ervaringen vertellen.
    Met clomid heb ik nooit een eisprong gehad, op cd16 was er ook niks te zien en mn baarmoederslijmvlies bleef veel te dun.
    Heb 2x verhoging gehad tot 150mg (is het maximale) en geen eisprong. Toen heb ik over moeten stappen op het spuiten.
    Met puregon had ik gelijk reactie! Zelfs met minimale hoeveelheid bijna teveel eitjes (3 stuks) binnen 2 weken al en super mooi dik slijmvlies.

Ik denk dat ze bij jou nu inderdaad gaan verhogen en als er dan nog inks gebeurd dat je ook moet gaan spuiten.
    Dat je baarmoederslijmvlies dun blijft kan door de clomid komen.

20. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Wat Spannend he !, Oh oke vandaar.. dat kan dus een bijwerking van de Clomid zijn. Zit je ook nog in de voorbereiding op IUI ? of heb je al een afspraak hiervoor staan ?

Deel Deze Pagina