Toekomstige pcos mama's deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door djoon, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Heel erg bedankt voor je uitleg.. en je verhaal, nu weet ik een beetje wat ik kan verwachten.. Wat goed om te horen dat puregon toen wel aansloeg ! :)

2. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    @Kattenvrouwtje: Welkom, helaas...
    Mag ik vragen waarom je gyn dat zegt? Vanwege je gewicht of was er nog iets anders?
    Ik ben 1 januari 2013 gestart met clomid (Bij een gewicht van 115 kilo met een lengte van 1,75, dus we schelen niet zoveel) De eerste ronde was het meteen raak. Na 5 weken (donderdag alweer een jaar :() is het mis gegaan. Er zijn wel verhalen dat je met overgewicht meer kans hebt op een miskraam, maar het hoeft niet.
    Na een curretage in juni, ben ik in juli weer zwanger geraakt en dit keer goed! (Hij groeit ontzettend hard, ik kom niet aan, omdat hij flink van mijn reserves eet.. hoera voor mijn reserves! :D)
    Ik heb in die tussentijd het hormonendieet gedaan. Ben 5 kilo afgevallen (Dus nou niet echt noemens waardig), maar ik denk dat vooral het letten op bepaalde stoffen die je binnen krijgt belangrijker is dan je gewicht. (Ben erg tegen de slechte E-nummers)

Een miskraam is ontzettend zwaar. Zo vroeg is er nog wel redelijk over heen te komen, maar het blijft altijd in je hoofd. Nu dat het bijna een jaar geleden is en de hormonen bij mij spelen komt het nog veel harder aan. Vrienden van mij hebben een zoontje gekregen een week voor mijn uitgerekende datum. Elke keer als zij iets op Facebook zetten met "zoonlief alweer 4 maanden oud" dan moet ik er altijd aan denken dat dat bij ons ook het geval zou zijn..
    Wij hadden wel al besloten om meteen door te gaan met de behandelingen. Hoe moeilijk ook, ergens is er een reden dat het niet goed is gegaan en dat hoeft niet met jou te maken te hebben.
    Als je overgewicht de reden zou zijn, zou ik zeggen een mooie motivatie om te starten met een dieet (En dat hormoondieet of pcos dieet, is ongeveer hetzelfde, is een fijn dieet) en er voor gaan!
    Als het mis gaat, dan heeft het een reden, maar dan weet je ook gelijk dat je wel zwanger kan worden en dat is ook iets heel moois!

Heel veel succes iniedergeval!

3. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Nadine,
    Bedankt voor je lieve woorden. Precies wat ik nodig had.
    De gyno zei dit omdat ze me veel en veel te zwaar vind (104,5 kg bij 1.68).
    Het risico is te hoog.
    Ik ga nu voor de 95 kg in april en dan hoop ik met chlomid te mogen beginnen.

Gefeliciteerd met jouw zwangerschap! Klinkt heel goed allemaal.
    Geniet ervan. En sterkte met het verwerken. Het lijkt mij ook dubbel. :hug:

4. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    @Kattenvrouwtje: Blij dat je er iets aan hebt :D
    Ik hoop voor je dat het lukt. Een betere motivatie om af te vallen is er bijna niet :D
    Mocht het niet lukken zou ik voor een second opinion gaan, hoor! Mijn gyn zei ook dat het beter was als ik wat zou afvallen, maar erkende ook gelijk het probleem met PCOS dat het heel moeilijk is...
    Uiteindelijk dus maar 5 kilo afgevallen, maar elke kilo vierde zij ook mee... dat voelde wel heel goed!

Overigens alvast een pluspunt van het overgewicht: Ik ben nog helemaal niks aangekomen :D Misschien is zwanger zijn wel de manier voor mij om af te vallen ;) (Baby loopt bijna 2 weken voor op groei, dus hij eet alles wat ik te veel heb :D)

5. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Nadine en misschien val je na de bevalling ook wel af. Ik woog met bevalling 104 kilo en nu weeg ik er 91.2 dus ruim schoots afgevallen ;)

6. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad

Haha dan is het helemaal mama's grote vriend :D

7. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Ladies, respect voor het afvallen!
    Dat lijkt me zo enorm moeilijk!

Even een update: waarschijnlijk maandag de IUI.
    Er was gister een eitje te zien van 11,5 MM.
    Vrijdag terug en dan kijken ze verder.

Ben wel wat ziekig en vraag me af of dit van invloed is.. als in, is deze ronde nu gelijk mislukt?

8. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    Niet druk over maken! Beide rondes dat ik zwanger was, was ik ook ziek... Heel fijn om dan te moeten klussen :S
    Maar het zegt gelukkig niets :)

9. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Thanks Nadine! We hoeven "gelukkig" niet meer verplicht te klussen! :p

10. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Hihi snap ik :p
    Ik ben maar weinig aangekomen, ben al extra kilo's kwijt. ;)

11. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    Heerlijk! Ik ben tot nu toe ook niks aangekomen... Ben benieuwd of dat zo nog 7/10 weken zo blijft :)
    Hoe bevalt het mama zijn??

12. djoon

djoon Niet meer actief

Ja en hier gewoon slank met pcos en nu al 11 kilo aangekomen:0 dussee als je vooraf slank ben zegt ook niks:0 ik hoop dat de beeb het straks allemaal meeneemt;)

13. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Even een update .. heb een paar dagen niks meer geschreven, maar heb best goed nieuws.. eerste ronde clomid 50 mg is blijkbaar toch wel aangeslagen.. eerst bleven ze hangen bij 11 mm..

en afgelopen woensdag waren ze opeens 17,5 en 16 mm .. had er niets van verwacht en ging naar het zkh met de gedachte dat het heeel lang kan duren voordat er überhaupt iets zal groeien

Ze wachten nog op mijn bms.. die was gister 4,5.. nog te dun morgen op Valentijnsdag mag ik weer voor een fm, en als mijn bms nu goed is mag ik dit weekend al voor mijn eerste IUI ... pff bizar nooit verwacht.

Ik blijf nog steeds nuchter want.. je weet het maar nooit kan van alles mis gaan. maar toch stiekem wel erg blij :)

14. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Het lijkt wel of ziek zijn de kans vergroot ;)
    Ik had een kaakontsteking en was aan de antibiotica toen ik zwanger werd!

Hoe was de fm vandaag? Al meer nieuws over de iui van maandag?

15. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Ik ben zoooooo blij... Maandag IUI!!! :p
    Ik ga even dansen door de kamer..

16. Tero

Tero Actief lid

7 dec 2013
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maria!! Ik duim voor je maandag!!

17. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    Wat spannend allemaal!! Ik duim voor jullie!!

En misschien idd dat ziek zijn de kans vergroot.. je bent misschien in je hoofd meer bezig met het ziek zijn dan het zwanger worden...Ik ben benieuwd of het ook werkt voor jou Maria :D

18. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Thanks ladies!

IUI viel mee. Het is gewoon niet fijn als ze bij je baarmoedermond vroeten, maar het viel me mee.
    Had niet mijn eigen dokter en deze dokter was geen verbetering.
    Wat een ei.
    Stond ik in m'n onderbroek, begint hij met "hoe denk je dat je kansen zijn"
    Ik.."uh niet veel toch? 15% ofzo toch?"
    Zegt tie "ja inderdaad ik wilde weten dat je wel wist dat het percentage dat het niet lukt groter is. De kansen zijn 1 op 6 dus het is hetzelfde als 6 gooien met een dobbelsteen"
    Right..
    Maar goed, er waren na bewerking 84 (!!!!!) miljoen goeie zwemmers over en die zitten nu in mijn baarmoeder.
    Ik vroeg wat een goed aantal was en toen zei hij tussen de 10 en 20 miljoen zwemmers na bewerking. Dus 84 is echt heel hoog. YES!
    Ben gewoon weer naar werk gegaan en het is nu weer zitten op dat stomme wachtbankje.

19. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    @Maria wat ontzettend spannend! Hopelijk ben je snel klaar met de dokters!! Ik duim voor je! Moet je nu ook 2 weken wachten op (het uitblijven) van je menstruatie?

20. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Ik denk 11 dagen, want mijn lf is 11 dagen dus dat scheelt 3 dagen :D

Deel Deze Pagina