toelichting vraag uwv inkomstenformulier

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Mamavan31984, 19 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan31984

Mamavan31984 Actief lid

30 dec 2012
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb per 1 september geen betaalde baan meer. Dit was voor 16 uur in de week.
    Ik krijg nu een uitkering en heb naast mijn betaalde baan een webwinkel gehad.
    Dit heb ik doorgegeven aan het uwv en akkoord voor gekregen.
    Ik werk per week 25 uur of minder aan mijn webwinkel en dit deed ik ook tijdens mijn baan.

Nu moet ik een inkomstenformulier invullen en ik begrijp de vraagstelling niet:
    Het gaat om de volgende vraag:
    Bent u volledig gestopt met werk dat u naast uw uitkering deed?

Ik heb nooit een uitkering gehad. Dit is de eerste keer en heb in de gevraagde periode geen loon of andere betaalde baan gehad. Maar ik werkte wel aan mijn webwinkel naast mijn baan.
    Dus ik kan geen ja antwoorden, omdat ik nog wel een bezigheid heb naast mijn uitkering, en ik kan geen nee antwoorden omdat ik niet volledig gestopt ben met werken naast mijn oude baan, want ik werk aan de webwinkel.

De webwinkel brengt op dit moment geen inkomsten met zich mee en ik doe mijn btw aangiftes netjes dus het is allemaal eerlijk wat ik doe.

Verder ben ik op zoek naar een baan voor twee dagen in de week buitenshuis, maar tot nu toe hebben mijn sollicitaties nog niet veel uitgehaald.

Zou u mijn vraag kunnen beantwoorden zodat ik het inkomstenformulier in kan vullen?

Alvast bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Mamavan31984,

Bij de vraag: “Bent u volledig gestopt met werk dat u naast uw uitkering deed?” Kun je “NEE” invullen.

Deze vraag hoeft alleen met “JA” te worden beantwoord als je naast je WW-uitkering (gedeeltelijk) werkt en daarmee bent gestopt.
    In jouw geval is daar geen sprake van.

Ik wens je veel succes met je webwinkel en het vinden van een baan.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina