wij gaan deze week behangen met vliesbehang..alleen elke keer als we net behangen hebben zit het er super mooi op..en een dag later zitten er spleten tussen de banen..weet iemand hoe dat kan?? het behang krimpt dan eigenlijk, en we gebruiken gewoon lijm voor vliesbehang... ben benieuwd of iemand de tip heeft
Waarom een man? Je moet in dat geval het behang 2mm overlappen van het raam af (anders zie je het heel erg. Als het goed is, zit het daarna terug. En het behang krimpt niet, maar je behang zet uit als je er natte lijm op doet. En meestal hoef je met vliesbehanglijm alleen maar de muur in te smeren. Ik heb het eigenlijk met ons behang niet gehad. Dat kon ik gewoon stotend opbrengen en bleef ook zo zitten.
Same here... Al bleef het dankzij zuigende muur slecht zitten... Wij hebben dus eerst de muur belijmd... En daarn over het behang heen nog een keer met de lijm.
idd zoals Napoleon zegt. En idd waarom een man? Ik ken geen eens een man die kan behangen in mijn omgeving. Mijn moeder, mijn schoonmoeder, mijn nichtjes vriendinnen en ik behangen altijd. In mijn omgeving is het dus "vrouwenwerk"
Alles wat vochtig wordt, zet uit. Zo dus ook behang Als het dan opdroogt, krimpt het weer. De banen dus goed strak tegen elkaar aan duwen, dan krijg je die spleten niet Waarom zou deze vraag trouwens alleen door mannen beantwoord kunnen worden???? Hier in huis ben ik degene die daar verstand en kunde van heeft en mijn man totaal niet....
Recht plakken doe je als volgt, dit is de makkelijkste manier: Je trekt met een waterpas van boven naar beneden een potloodlijn op de muur. Zorg dat je begint met je raam aan je linkerhand (ivm lichtinval ) Dan behang je langs de potloodlijn en zorg dat de potloodlijn aan de linkerkant van je behangrol zit. zo kun je baan voor baan behangen. Recht snijden doe ik als volgt: ik strijk het behang tot op de plint en duw het met mijn nagel aan, dan vouw ik het restant omhoog goed vouwen langs de plint, iets loshalen en op de vouwlijn knippen.
Ohh dames sorry hoor! Ik kan echt niet behangen en mijn man doet dat altijd...jeetje zeg, je voelen je gelijk beledigd pfff...maar in ieder geval bedankt.zal de tips doorgeven! Hopelijk lukt hey
Als je donker behang hebt kun je waar de spleten komen dezelfde kleur verf van te voren op de muur smeren. Mocht het dan toch gaan splijten dan zie je het niet. Bij licht behang kan het natuurlijk ook, maar daar valt het sowieso minder bij op Tip van onze behangwinkel en werkte bij ons heel goed!
ik heb geen last gehad van spleetjes.. maar ik behang dan miss iets anders.. ik rol lijm aan de bovenkant van de muur met een verfroller..dan plak ik de strook ertegen en dan ga ik al lijmend en strijkend naar beneden.(dan word je behang niet te nat voor je plakt zeg maar). ik heb een schuimroller om nog eens het behang goed plat te rollen.. als ik beneden ben doe ik nog met kwastje extra lijm op het onderste randje...plak em goed ertegen.. met liniaal duw ik de onderkant goed aan.. en snij af met een standymesje.. hier is vl dus ook echt geen behanger hahaha succes!
Wat ook nog een tip kan zijn om de spleten niet op te laten vallen is de muur die achter het behang komt te sausen met een streep verf in de kleur van het behang.heb je wit behang dan met witte muurverf de hele muur sausen.ten eerst heb je minder lijm nodig en uit ervaring krimpt het dan ook minder.let wel op als je behang doorschijnend is dat je de hele muur schilder anders zie je nog strepen erachter. Verder inderdaad wat er al gezegd is.
Oh deze niet gelezen maar ik werk ook in een behang winkel Maar ja beter 2 keer gezegd als helemaal niet
Haha ik dacht ook al.. Waarom een man. Als er behangen moet worden die ik het! Inderdaad wat mm overlap. En aan de kant van het licht beginnen.
Op voorhand de banen waar het zichtbaar zou kunnen worden met hetzelfde kleur schilderen. Wij hebben het gedaan en echt geeeeen strepen. Zeker bij een donker kleur moet je zoiets doen. Oja wij hebben het met een laser gedaan dat ging lekker vlot.
Temperatuur in de kamer gelijk houden dus geen verwarming opstoken. Behang inpappen met lijm ipv de muren en dan een poosje in laten trekken. Heel iets overlappend plaatsen en de naden met textiellijm extra vast plakken (doet mijn pa ook en die is behanger geweest voor zn beroep)..en verder weet ik eigelijk ook niks. Oh en nooit geen behang nemen waarvan de zijkanten niet meegeverfd zijn...dat is hopeloos!