He dames, Ik ben de hele zwangerschap echt superblij en trots geweest, maar sinds een paar dagen voel ik me zo moe, futloos en heb ik geen zin meer om te wachten.. Niet handig, want ik moet nog wel goed 5 weken. Ik hoop dat het weer snel over gaat..! Wie herkent dit ook?
Ben je toevallig net met verlof gegaan? Misschien dat je daardoor moet omschakelen? Verder kan ik je niet echt helpen, ben namelijk de hele zwangerschap al moe en futloos en het gevoel dat ik er geen zin meer in heb....
Bedankt voor je reactie. Ik heb nu zo'n twee weken verlof. Moest wel wennen aan het idee van heeeeeel lang niets doen, maar heb bijvoorbeeld vorige week veel te doen gehad. Wie weet ligt het wel aan het verlof. En ja, moe zijn en slecht slapen helpt ook niet mee he! Wat balen dat jij dat je hele zwangerschap al hebt. Ik zie dat je officieel nog maar 2 weken hoeft.. spannend! Hou vol!
Toen ik met verlof ging, toen leek het wel alsof álles eruit kwam, alle opgebouwde vermoeidheid van het werken en maar door blijven rennen en doen. Tegelijkertijd werd ik toen verkouden en toen had ik het echt helemaal gehad! Ik ben natuurlijk wel heel trots en blij, maar omdat ik de hele zwangerschap erg moe was, ook liep te tobben met m'n ijzer en bloeddruk (veel te laag!), had ik dus de hele tijd dat futloze gevoel. En toen ik net met verlof ging, en de tijd nam om echt stil te zitten, toen kwam het er allemaal echt even uit. Misschien is dat bij jou ook wel zo? En dan inderdaad slecht slapen, donkergrijs weer buiten, stille dagen alleen in huis (ondanks dat je je wel vermaakt), dat zal allemaal wel even bijdragen aan je futloosheid! Ik had toevallig vanmiddag met een vriendin nog een gesprek hierover en zij heeft al een kindje. Zij dacht dat het misschien wel iets van de natuur is, dat je het wachten zo zat bent dat je daardoor niet zo meer tegen de bevalling op ziet.
Ja, misschien heb je wel gelijk. Klinkt ook allemaal wel logisch, maar het is wel irri.. Wil juist nog graag proberen te genieten, ipv heel erg af te tellen. Maar goed, misschien zit er niets anders op! Jij ook nog succes met de laatste loodjes! Is het je eerste?
Misschien moet je het gewoon maar even over je heen laten komen en er even aan toegeven.... dan heb je daarna weer wat meer energie! Ik heb ook een aantal dagen gewoon voor lam in bed gelegen, eraan toegegeven en nu heb ik wel weer wat energie. Alles doe ik een standje lager en trager, en dan geniet ik er juist meer van, omdat je zo lekker op je gemak alles kunt doen! Jep, de eerste! Bij jou ook?
Ja, ik herken het ook! Ik ben de laatste 2 weken ongeveer ook zooo moe en futloos...gewoon nergens meer energie voor... Ik hoop ook inderdaad dat dit niet blijft tot eind zwangerschap maar ik heb er een hard hoofd in... Gelukkig hebben we een nieuwe bank waar ik heerlijk op vertoef de laatste tijd... Groetjes Guusje
@Poppedopje: Ja hier ook de eerste..! Ik denk ook dat ik gewoon mezelf tot rustig aan doen en genieten moet bombarderen..! @Guusje: ja dat is wel vervelend.. Ik hoop voor je dat je ook ergens weer energie kunt vinden voor de laatste weken.
Hier ook ziekgemeld en ook geen zin meer... verlof gaat binnenkort in... Maar ik kan niet meer wachten tot mijn ukje eruit is. Mijn buik zit zo in de weg bij het slapen.. en soms trapt mijn ukje zo hard, of het lijkt dat hij ergens lekker aan zit te knijpen of te drukken... Wat ook erg pijnlijk is. Mijn heup werkt niet echt meer mee... voor mij mag hij komen wel natuurlijk over een paar weken... ben pas 8 maanden
Ik heb er ook helemaal geen zin meer in!!! Mijn emoties zitten ook zo verschrikkelijk hoog, ik snap er zelf niks van. Bij de eerste had ik hier helemaal geen last van en vond ik het alleen maar geweldig om naar de bevalling toe te leven. Nu ben ik gestrest, gespannen, bang en weet ik allemaal wat. Tot overmaat van ramp heb ik een rampen dag achter de rug. Niels(eerste zoontje) liet vandaag een fles diksap vallen, ik heb me eten aan laten branden en Niels klapte de deur van het aquarium kapot(gelukkig alleen een snee in zijn vingertje) Dus ik heb er echt geen zin meer in en wilde dat het kwam en wel NU
Ik ben er weer een beetje: ik probeer me over te geven aan mijn verlof, probeer te rusten en per dag te leven. Hopen dat het helpt! Al blijf je aftellen he..! Dames, hou vol! We zijn er bijna!
Ik heb een week of 2 geleden ( dus toen ik 35 weken was ) ook een paar dagen gehad dat ik zo intensief door en door moe was! Daarna ging het weer een stuk beter, deze week voel ik me geweldig en mag het nog wel een poosje duren, maar zo nu en dan heb ik een dag dat ik helemaal op ben, niet meer kan, en huilend bij mn man zit "En ik wil dat die baby nu gewoon heel snel komt want ik kan niet meer"... Ik zou er gewoon lekker aan toegeven, lekker een dag niets plannen, zodat je uit kan slapen tot je niet meer moe bent, dan rustig heel de dag in pyama met filmpjes, lekker kopje thee, lang douchen etc...
ik heb er ook helemaal flauw van eigenlijk heb het echt wel gehad laat maar komen!!! ik ben trouwens 9dec uitgerekend allemaal kwaaltjes pfff en zoooo moe ik lig elke dag een uurtje anders hou ik het niet vol heb er ook nog een dochter van 6 lopen tja alles gaat wel door maar goed eind is in zicht gelukkig!!! we kunnen in ieder geval aftellen nog ff volhouden haha
@chris amber: Vervelend dat je je ook zo voelt..! Hier gaat het wel weer gelukkig! Ik probeer nog bewust te genieten, want straks is het voorbij en wie zegt of ik het nogmaals mee mag maken..! Hou vol, nog even en je kleintje is er!!
Jois; fijn dat je weer een beetje uit je dip bent! Hier toevallig vandaag een inzinking, met als toetje een hysterische huilbui... Ik ben net door m'n man in bad gezet en daarna in bed gelegd terwijl hij nu pizzaatjes aan het halen is... Wat je zei; gewoon leven bij de dag en die dan ook nemen zoals die komt. En af en toe gewoon maar toegeven aan het zat zijn.. Het hoort er bij! En het zorgt ervoor dat je minder tegen de bevalling opziet!