Mijn moeder heeft destijds bij mijn zus een box met kleed en wat speelgoed gekocht. Nooit gebruikt en deel daarvan heb ik gekregen. Nu heeft ze ook een stoel en een campingbedje. Mijn schoonouders kregen in 4 maanden tijd 2 kleinkinderen en kochten daarvoor een bedje, 2 stoeltjes, wat speelgoed, een box met kleed en luiers. Alles 2e hands (behalve de luiers natuurlijk)
Mijn ouders hebben voor hun eerste kleinkind spullen aangeschaft. Zeker omdat ze in het begin soms 4 dagen per week oppasten op mijn nichtje. Vaak werd er iets tweedehands op de kop getikt. Maar mijn broer en schoonzus betaalden mijn ouders wel wat voor het oppassen. Ons zoontje komt er 1x per week en kan alles nog gebruiken. Heel soms is er iets nieuws nodig en dat kopen zij dan tweedehands of goedkoop. Dan willen ze gewoon zelf graag. Mijn schoonouders hebben het financieel iets krapper dus daarvoor hebben wij bijvoorbeeld een autostoeltje gekocht. Verder hebben hun van de andere kleinkinderen ook nog wel spulletjes die nu gewoon weer gebruikt worden. Maar bij hun betalen wij dus (mee) als er iets nieuws nodig is. En zo zal elke situatie verschillen. Zolang je elkaar hierin niks oplegt lijkt me dat prima.
Mijn ouders hebben een box, ledikant, kinderstoel, kindertafeltje & stoelen, speelgoed, boekjes, slabbers, tandenborstels en kindertandpasta. Ze hebben een vaste speelhoek in hun keuken. Werkelijk: mensen die daar binnenkomen moeten denken dat er kinderen wonen. Of dat ze op zijn minst drie dagen in de week op de kleinkinderen passen. (Gemiddeld zien ze onze kinderen 1 keer per week, maar dat kan net zo goed bij hun zijn als bij ons.) In de garage staan zelfs nog een verdwaalde driewieler en loopfiets. Mijn schoonouders hebben ongeveer net zo veel. Een campingbedje i.p.v. een ledikant (minder ruimte) en geen box. En voor de oudste een luchtbed & slaapzak omdat zij geen logeerbed hebben (mijn ouders wel.) Maar ook veel speelgoed en boeken. Onze kinderen hebben daar zelfs ieder een eigen tablet 'Afdankertjes' maar dan nog... Het hoeft niet en ik zou het ook niet verwachten of erom vragen. Maar eerlijk... Het voelt wel heel fijn dat ze dit allemaal hebben. Niet alleen maar omdat het gesjouw scheelt maar ook.. tja... het voelt gewoon 'welkom'.
Bij mijn ouders heeft hij alles. Mijn slaapkamermeubelen staan er nog. Ze hadden een box en babyspeelgoed. Hij heeft er nog een ledikant. kleding, speelgoed, boeken, kinderstoel, autostoel, verzorgingsproducten,.... Schoonmoeder woont in een verzorgingshuis
Mijn ouders hadden inderdaad een complete uitzet ik heb ook altijd een aantal setjes kleding daar liggen want we logeren ongeveer eens in de 2-3 weken. M'n schoon ouders hebben zoveel klein kinderen dat je er 4 handen voor nodig hebt om te tellen maar hebben alleen de kinderstoel die wij voor de gekocht hebben (èn die binnen 2!! Weken door een stel van de andere klein kinderen bekliederd werd met lijm wat er nu 5 jaar later nog op zit en wat ook lekker laconiek werd afgedaan. Een stoel van 70,-...) en hebben nog wat gaar en ouderwets speelgoed van hun eigen kinders. Ook met logeren BV, zoveel klein kids d'r komt er in de vakantie altiid wel iemand, een gaar matras vol plas vlekken etc geen normale molton, m'n moeder kocht direct een waterdichte matras beschermer met de klein kids.
Mijn moeder heeft wel wat dingen aangeschaft maar die gaat 2x per week oppassen. Autostoel hebben wij voor haar gekocht. Schoonouders hebben ook niks gekocht. We zien ze amper en als we daarheen gaan nemen we gewoon spullen mee.
Schoonouders geen contact mee, maar mijn ouders hebben ook niets gekocht. Ik heb standaard een campingbedje en ikeastoel in de auto voor uitjes naar opa/oma, verdere familie en kennissen.
Mijn ouders hebben een verschoonkussen gekocht, dat was het enige nieuwe. Verder een tweedehands campingbedje. Van kennissen kregen ze een tweedehands kinderstoel (ikea), wipstoeltje en buggy. Zoon komt daar regelmatig en slaapt daar ook. Qua speelgoed hebben ze alles nog van ons vroeger, heel veel boekjes en duplo, dat spul vergaat echt niet en nu kopen ze soms bij de kringloop iets als ze wat leuks vinden. Schoonouders hebben ook nog wel iets aan speelgoed en die hadden nog een oude kinderstoel staan, maar daar komen we niet heel vaak. Ik vraag ze ook niet vaak om op te passen tijdens slaaptijden want dan moet ik zo slepen met spullen. Dan is het makkelijker om iemand anders te vragen.. Ik verwacht overigens niet van ze dat ze spullen aanschaffen, moeten ze helemaal zelf weten.
Zowel mijn ouders als mn schoonouders hebben voor de oudste een hele babykamer aangeschaft. Ze hebben ondertussen voor beide kinderen een ledikant, eetstoel en een berg speelgoed. Erg handig, sm past elke week bij haar thuis op en we gaan vaak bij mijn ouders logeren.
Hier een beetje hetzelfde. Gelukkig kwam een tante met wat spullen van haar(inmiddels grote) kleinkinderen. Maar ook toen ik zwanger was hebben ze niets gekocht, mijn ouders doen dat dan wel. Het gaat hierbij niet om het bedrag naar om het gevoel dat erachter zit. Maar dat is een heel andere discussie En idd geld bij haar verjaardag.
Zowel ouders als schoonouders hebben een (camping)bedje, kinderstoel, beddengoed en verschoonkussen gekocht. Speeltjes hebben zij bewaard van vroeger en cadeau gekregen toen mensen hoorden dat zij grootouders werden.
Mijn ouders hebben een ledikantje, badje, kinderstoel en een beetje speelgoed. Mijn schoonouders: ledikant, kinderstoel, box, heeeel veel speelgoed o.a. een loopstoeltje,schommelstoeltje. Zeg maar bijna een babyuitzet vol.
Mijn ouders passen veel op, die hebben een 2e hands kinderstoel en kinderwagen gekocht. Er staat daar ook een camping bedje, maar die is van ons zelf. Verder hebben ze speelgoed, voornamelijk 2e hands en oud speelgoed van mij. En voor mn dochter kleurpotloden en kleurboeken. Mijn schoonmoeder past vrijwel niet op en woont ook erg klein. Zij heeft wel wat speelgoed en een stapel kinder dvd's. Toen ze nog groter woonde, had ze meer speelgoed staan. Ook buiten een driewieler enzo. Maar daar heeft ze nu geen ruimte meer voor.
Mijn ouders én schoonouders hebben bij hun thuis aangeschaft (Gekregen of 2dehands/nieuw gekocht) : Bedje, eetstoel, box + mobiel, autostoel, relax, verzorgingskussen Heel handig want we moeten niks meesleuren Ons mama heeft wat nieuw speelgoed gekocht. Ze wilt ook een zeteltje en loopfietsje kopen voor haar 1ste verjaardag, wat dan bij hun blijft. Mijn schoonmama heeft nog veel oud speelgoed van mijn man vroeger, echt retro. Dochter vind dit superleuk!
Ik heb wel een hele lieve schoonouders. Zij hebben de hele slaapkamer set gekocht voor mijn dochter ook heel veel kleertjes en hele mooie goude armband. Ik vind heel lief dat ze dat gedaan hebben
Mijn schoonouders hebben voor de 2 kleinkinderen 2 kinderstoelen, een duowagen, 2 campingbedjes, dozen vol met speelgoed. Ook veel wat mijn vriend en zijn zus vroegen gebruikt hebben, maar toch. Ook hebben ze een schommel voor straks in de tuin. Mijn moeder heeft een mini-appartementje dus die komt altijd bij ons thuis oppassen, dus die heeft thuis eigenlijk niets, op wat speelgoedjes na. Onze eigen oma's en opa's hebben ook wat speelgoed in huis gehaald waarmee ze kunnen spelen als we op visite komen.
Mijn ouders hebben een kamer voor haar ingericht met een bedje, kast vol speelgoed, leuke muurstickers & een babyfoon. Verder hebben ze een kinderstoel, slaapzak, handoekjes, hydrofiele luiers, spuugdoekjes, verschoonmatjes, slabbetjes, en bordjes met bestek. Ook lotiondoekjes, shampoo, billencreme, tandenborstel/pasta wordt regelmatig aangevuld. Omdat ze er maar 2 weekenden per maand heen gaat, nemen we zelf luiers, kleertjes & pap mee als we er heen gaan. Zelfs op hun tablet en telefoons hebben ze spelletjes voor haar staan. Zij wordt goed door ze verwend Mn schoonouders zijn niet in beeld. Eentje is psychisch gestoord lijkt het wel en de ander woont aan de andere kant van de wereld.
Mijn vader heeft een bedje en kinderstoel gekocht. Speelgoed hebben we zelf bij hem neergelegd. Mijn schoonmoeder heeft wat speelgoed gekocht, mijn schoonvader niets (maar we komen ook niet bij hem thuis wegens omstandigheden, hij wel bij ons). Mijn moeder heeft wel speelgoed gekocht, maar kinderstoel hebben wij zelf gekocht voor bij haar. Kost geen drol bij ikea. En ons campingbedje staat bij haar, die gebruiken we toch bijna nooit. Vind het ook totaal geen probleem dat ze dat niet doen. Voel me soms wel bezaard juist dat mijn vader een bedje heeft gekocht voor bij hem voor die twee of drie keer per jaar dat het nodig is. Al was het wel ideaal toen er een noodgeval was en we de kleine (toen pas net een jaar oud) zonder heisa gewoon daar in bed konden leggen.
Mijn schoonmoeder is gastouder; daar is alles dus al en er komt geregeld nieuw speelgoed. En als er iets stuk is, wordt het vervangen. Als het op is, komt er nieuwe. Dus voor onze kinderen is het erg goed geregeld. Lekkere luxepositie, want zelfs de campingbedjes en slaapzakken zijn er. Als ik iets vergeet mee te nemen, heeft zij het gelukkig wel liggen.