12 april was mijn eerste menstruatie dag na mijn bevalling.... die dag ben ik ook meteen begonnen met de pil. kan ik nu eigenlijk al veilig vrijen........ menstruatie duurde maar 3 dagen... met nog op gang komen denk ik, want het was best rommelig.. wat bloed verleis bruine afscheiding..... Nu is het 20 april en mijn man wil wel weer beginnen... Kan het nu al veilig?............
Volgens mij moet je na een bevalling altijd eerst een strip wachten voor het weer 100% veilig is of eerst een menstruatie afwachten voor je begint, maar durf het niet met 100% zekerheid te zeggen hoor. Dat je er alweer zin in hebt joh? (geen verwijt uiteraard, gewoon verbaasd hoor, juist fijn dat je je zo snel alweer goed voelt)
nou ik had hetzelfde probleem en heb het bij de huisarts en de verloskundige gevraagd en de eerste strip is niet veilig!!! pas na je eerste menstruatie ben je weer volledig met d epil veilig!!! wij wisten dat ook niet en dachten hupsakee aan de pil en geen gehannes met condooms maar ja we zien het wel.... zal heus wel loslopen 3 weken na de bevalling deden wij het alweer hoor.... denk dat het allemaal erg persoonlijk is hoor... de verloskundige vertelde ook dat het vaak tussen de oren zit dat mensen het niet durven doen.... anderhalve week na de bevalling keek ze de hechtingen na en waren helemaal genezen en toen zei ze ook je kan in principe nu alweer vrijen als je zou willen....
Nou ben benieuwd.... gisteren laatste pil ingeslikt.... over 2/3dagen hoor ik ongi te worden... zoniet..... zwanger?.........