Toen jij en je partner nog niet aan kinderen toe waren......

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door jopie, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Toen jij en je partner nog niet aan kinderen toe waren hadden jullie toen ook geen seks, of gebruikt

1. We hebben/hadden geen seks

2. We gebruik(t)en naast de pil ook een condoom

3. Ik gebruik(te) alleen de pil

4. Anders, graag toelichten

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ook alleen de pil, toen die op een gegeven moment niet meer zijn werk deed overgestapt naar een andere pil en toen die ook niet werkte weer een andere pil ( in 1 jaar tijd ) en toen ik door een antibiotica ongi werd ben ik helemaal gestopt met de pil '' van we zien wel '' komt het dan is goed :) en zoniet ook primma en na 7 rondes was het raak :baby: en nu 4,5 maand na de bevalling ga ik morgen de mirena spiraal laten zetten en in de 4,5 maand hebben we condooms gebruikt.

2. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wij hebben ons getest en daarna heb ik een spiraal laten zetten.

3. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ik had eerst alleen de pil, daarna de mirena spiraal.
    gebruikte alleen op het begin toen we bij elkaar waren een comdoom als extra beveiliging.
    verder niet.

4. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Hier eerst alleen de pil, totdat ik het niet meer vetrouwde (tussentijds bloedverlies). Dus vanaf dat moment met condoom erbij. En nu? Hoogstwaarschijnlijk zwanger :(

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Voor mijn zwangerschap gebruikte ik alleen de pil, nu hebben we 2 jaar condooms gebruikt en nu ga ik de Persona gebruiken.

6. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    altijd gewoon de pil geslikt, en alleen bij de 2e door de pil heen zwanger geworden, de kans daarop is minimaal en wordt je al zwanger door de pil heen is het meestal door verkeerd gebruikt (of juist niet als je er eens 1 of 2 vergreten bent ;) ) of als je ziek bent geweest e.d. en ook dergelijke medicijnen kunnen invloed hebben op de betrouwbaarheid van de pil

Bij de 2e ben ik ondanks pilgebruik toch zwanger geworden en achteraf gerekend konden we wel zeggen wanneer ik dan zwanger was geworden, en dat was in de week dat ik ontzettend ziek ben geweest (veel spugen,diarree etc) ik ben nooit maar dan ook echt nooit ziek, dus het was een heel simpele optelsom van 1+1 achteraf ;)

7. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    ik heb altijd trouw de pil geslikt..
    altijd vertrouwen in gehad dat het goed zo doen.

8. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Ik lees hier dat een heel aantal meiden toch door de pil heen zwanger zijn geworden. Een vraagje aan hen:

Wanneer en waaraan merkte je dat je zwanger was? Ik zit nu namelijk in twijfel!

:oops:

9. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    als je twijfeltkun je het beste gewoon n zwangerschapstest doen.
    niet iedereen heeft de zelfde klachten.

10. MyLovely

MyLovely Niet meer actief

Hoihoi!
    Wij gebruiken momenteel helemaal niks. Niet omdat we aan het proberen zijn, maar omdat niks kan!
    Ik heb een hele heftige reactie op zelfs de lichtste pillen... En Condooms pasten niet...

Dus nu zijn we niet aan het proberen, maar zien we wel... Kinderen zijn hartstikke welkom

En stiekem hoopt mijn man dat we wel snel zwanger worden en ik heb zoiets van: och we zien wel:D

Dat vind ik dus zo leuk he... Mijn man wil supergraag kinderen, dat vind ik erg fijn, dan zal het dus nooit ongewenst zwanger worden:D

Liefs
    Inge

11. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Ik heb altijd de pil gebruikt en nooit zwanger er door heen geworden.

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb de eerste jaren de pil geslikt en ben 2 jaar voordat we voor het echie gingen gestopt met de pil en hebben we voor het zingen de kerkverlaten, soms in combi met geen seks rondom mn eisprong.
    Achteraf hadden we gewoon kunnen seksen want zonder medicatie word ik niet zwanger, maar ja, dat weet je niet van te voren ;)

13. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ik had een mirena spiraaltje....en binnenkort weer omdat wij geen 3 e kindje willen...ons gezin is compleet

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik slikte ook de pil. Achteraf eigenlijk niet nodig geweest want we worden moeilijk zwanger. Ik ga dus ook nooit meer een voorbehoedmiddel gebruiken.

15. Ook hier alleen de pil geslikt en mét medicatie zwanger geworden.
    Wij zullen de komende jaren ook geen voorbehoedsmiddelen meer gebruiken.

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    een condoom heb je toch in heel veel verschillende maten.
    Mochten ze te groot zijn, bij de condomerie in amsterdam hebben ze in ieder geval ook kleinere modellen. Te klein kunnen ze bijna niet zijn. Ik heb ze weleens helemaal uitgerekt gezien (met water erin) en ik moet zeggen dat het niet goed zou zijn als je man zo een grote zou hebben haha.

17. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Hier 10 jaar (alleen) aan de pil, tussendoor half jaar gestopt en niet zwanger geworden.
    Ik ben wel strikt met slikken, vergeet er bijna nooit 1 en let op met ziek zijn e.d.

18. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    In het begin van onze relatie pil en condoom, later alleen nog de pil.
    Nooit zwanger geraakt door de pil heen voor die tijd. Daarna pil laten liggen ivm kinderwens :baby: Na bevalling weer met de pil begonnen, en in mei (een maand na Vigo's eerste verjaardag) door de pil heen zwanger geworden. Helaas is dat een MK geworden. Daarna pil niet meer geslikt. Daarna nog een keer zwanger geworden, helaas ook in een MK geëindigd.
    Nu sinds 9 april (ja ja...) weer aan de pil ivm uitstellen tweede kindje :(

19. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Anders:

Ik heb inmiddels ruim 3,5 jaar geleden een mirenaspiraal laten plaatsen. Op zich heel tevreden over geweest, maar ik ben wel 20 kg aangekomen en ik had zeker in het begin last van incontinentie. Ik weet niet of ik het weer zou nemen eerlijk gezegd, ligt eraan hoe het nu gaat. Als die kilo's er 'zomaar' vanaf gaan dan neem ik het echt nooit meer, maar goed, hij is er net een week uit (wel al 1,5 kg afgevallen) dus we moeten het nog maar even aankijken.

20. Celinaaa

Celinaaa Bekend lid

8 sep 2007
    609
    0
    0
    Fryslân
    Ik was aan de pil met de eerste en dat ging blijkbaar niet samen met mijn medicatie en toen zwanger. Wel welkom hoor! En voor deze tweede ook aan de pil maar er na een tijdje bewust mee gestopt.

Deel Deze Pagina