Ook gefeliciteerd! Bij ons zit het ook niet in de familie, en ook natuurlijk. Hoe bevalt je zwangerschap? Hoe vaak moet je voor een echo/onderzoek? Ik heb er echt geen kaas van gegeten, dus ben erg nieuwschierig.
Haar eerste lag in stuit en ze heeft een kunstheup, dus verminderde beweeglijkheid in die heup, waardoor mogelijk onvoldoende 'ruimte' in baringskanaal gemaakt zou kunnen worden (of haar heup uit de kom zou kunnen springen... ook niet iets waar je tijdens een bevalling op zit te wachten). Heeft een draaipoging gehad, die niet lukte en vreselijk tegenviel. Mocht aanvankelijk een vaginale stuitbevalling proberen van haar gynaecoloog, maar toen ze zich met weeën meldde weigerde de gynaecoloog van dienst een natuurlijke bevalling (gezien haar heup) en werd het dus opeens toch een 'spoed'-keizersnede. Dat is allemaal zo vervelend gelopen dat mijn schoonzusje duidelijkheid wilde en dus gewoon een keizersnede. Ik geloof dat gynaecoloog blij was dat ze hier zo stellig in was. Want natuurlijk bevallen met kunstheup... dat vonden ze toch 'eng' en hadden ze vrijwel een ervaring mee. Laat staan van een tweeling...
Van harte gefeliciteerd !! Wij zijn ook in verwachting van een tweeling. Tijdens de termijnecho was het meteen duidelijk. De echoscopist zei: het is dubbel feest! Ik moest huilen & lachen tegelijk. Praktisch gezien niet heeeel handig, maar wat een wonder! We waren eerst wel van slag maar we kunnen nu niet wachten onze kindjes in de armen te sluiten!!! Ben zo nieuwschierig!! Zwangerschap valt me overigens wel echt een stuk zwaarder dan de eerste (zoontje) Hoe ervaren jullie je zwangerschap? Ik ben overigens nu 29 weken.