Toenemende darmkrampen baby van 3 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yasmine04, 5 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.103
    3.491
    113
    Ik heb gelukkig zelf geen ervaring met reflux, dus alles wat ik weet heb ik ook maar gelezen.
    Ik weet wel dat koemelkallergie ook reflux klachten kan veroorzaken of versterken.
    https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/187-reflux-of-een-mondje-terug
    Achteroverleunend voeden kan helpen. Zo werkt de zwaartekracht wat tegen.
    Wat ook nog wel eens helpt is liggend voeden en daarna je kindje gewoon zo laten slapen. Werkt niet voor alle kindjes, maar omdat je je kind dat niet hoeft te verplaatsen komt er geen druk op t maagje.

In het begin van een koemelkvrij dieet is het verstandig om alle dierlijke melken en soja te vermijden. Deze eiwitten lijken allemaal op elkaar en kunnen reactie geven. Soms wordt ook gezegd direct ei te laten staan.
    Vaak merk je al heel snel verschil als je het meeste schrapt, maar kan je na een aantal dagen weer een terugval krijgen als je nog wel wat koemelk binnen krijgt. Kijk dan nog eens goed naar je dieet.

Mocht het nu helemaal goed gaan met het dieet kan je langzaam weer dingen gaan toevoegen, en kijken of er reactie op is.
    https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/238-voedselovergevoeligheid

En voor een euro kan je een uitgebreide pdf kopen over voedselovergevoeligheid
    https://www.lalecheleague.nl/webwinkel/product/113/voedsel-overgevoeligheid-pdf
    Heb hem zelf niet gelezen, maar schijnt veel info in te staan. En voor die ene euro zou ik het niet laten.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Baby’s huilen niet voor de lol.

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.039
    15.073
    113
    Denk dat consultatiebureau en huisarts er gewoon niet goed genoeg op ingespeeld zijn tenzij ze er zelf eentje hebben gehad die fikse reflux heeft gehad. Wij kwamen al uit een pokke zwangerschap en nog verschrikkelijkere bevalling waren helemaal verrot en kregen dit er ook nog eens bij en dat was dan ook nog eens de eerste dus dan zoek je je helemaal godsverloren naar een antwoord. Menig traan gelaten vanwege die kleine, ze brulde alles bij elkaar 15-21 uur op een dag en we waren kapoooot. Toen we t eenmaal onder controle hadden en t punt gevonden hadden ging ze voor t eerst lachen en vanaf die basis konden we verder bouwen, dr routine perfectioneren en nu hebben we een ondeugend zonnetje in huis, niet voor te stellen dat er ooit een periode was dat ze weken aaneen gehuild heeft.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Klakken geeft vaak aan dat het vacuum verbroken is. En dat kan verschillende redenen zijn. Misschien dat @Shakes of @Zoe123 hier op in kunnen springen qua borstvoeding of een andere mama met ervaring.
    Het enige wat ik zo weet icm borstvoeding dat kan komen door spruw. Heb je daar al naar (laten) kijken?

Als je bepaalde producte zoekt, geef het maar aan. Er zijn hier diverse ervaringsdeskundige ;)

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.103
    3.491
    113
    Klakken kan ook een teken zijn van een tekort tongriempje of lipbandje. Ook dit kan reflux klachten geven.
    Een te kort tongriempje kan problemen geven met het vacuüm houden, maar kan later ook problemen met schoonhouden van het gebit geven, problemen met spraak en zelfs met tongzoenen. Ook komt spruw vaker voor omdat de mond dus niet zo goed schoon gehouden kan worden.

Maar klakken kan ook komen door een sterk toeschietreflex, dat je kindje de hoeveelheid melk niet aankan en daarom weer los laat. Hierbij kan achteroverleunend voeden ook weer helpen.
    Ook kan het dan helpen om het tsr weg te laten lopen in een hydrofiel of een bakje. Zo is de ergste druk eraf en kan hij makkelijker drinken.

Misschien is het verstandig om een lactatiekundige mee te laten kijken. Dan kan je bepaalde dingen in ieder geval uitsluiten.

5. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Bedankt voor alle reacties!

Het klakken heeft hij niet altijd gedaan het is echt van de laatste 4 weken ong.
    Spruw heeft hij gehad en is afgelopen week door 2 artsen bevestigd dat dit weg is ..
    Ik zal eens naar een lk opzoek gaan heb zelf niet het idee dat ik een te sterk toeschietreflex heb..

6. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Dat klakken heeft die van mij altijd al. Heb je toevallig ook sterke toeschietreflex en veel melk? Ik laat sowieso de toeschietreflex wegvloeien zodat hij rustiger kan drinken.

Wb dieet; ik ben inderdaad gewoon begonnen, geen melk meer in de koffie, plantaardige boter en kaas laten staan. Daarvandaan ook de etiketten gaan lezen en alles met melk eruit. Kijk die van mij heeft zeker geen allergie, hij heeft geen exceem, spuugt niet overmatig ofzo. Dus als er ingrediënten zijn zoals melkpoeder of bevat sporen van dan laat ik het niet per se staan.

7. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Vandaag de eerste dag zonder melkproducten .. Ben benieuwd of en wanneer het resultaat heeft..

8. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Dit is een deel van de uitslag in zijn gezichtje.
    Bij zijn haargrens en op zijn bolletje begint hij nu ook berg te krijgen dit is alleen heel droog, ik dacht dat berg vettig was?
    Hij heeft ook weer eens een temperatuur van 38 graden nu :(
    Zou dat die lichte koorts elke keer misschien ook een teken kunnen zijn dat hij iets niet verdraagt?
    Hij heeft vanaf 11 maart al voor de 4e keer lichte koorts steeds houd dit een dag of 2 aan . .

Bijgevoegde bestanden:

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    38 is nog geen koorts, maar valt nog onder verhoging.

Het is heel lastig te zeggen of dat een teken kan zijn van. Het enige waardoor je een voedselallergie kan vaststellen op deze leeftijd is elimineren en evt provoceren.

10. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik herken niet direct reflux in je verhaal, wel beginnen bij mij de alarmbellen te rinkelen wat betreft koemelkallergie en eventuele problemen met lipbandje en/of tongriem (en daardoor niet correct drinken, teveel lucht happen). De andere moeders hebben je al adviezen gegeven, lees ik :)

Is er ooit al eens gesproken over het geven van een koemelkvrije probiotica ter ondersteuning van de darmen?

11. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Probiotica is ook een goeie! Beide kinderen hebben daar veel baat bij gehad. De osteopaat (ook nog een goeie) heeft gekeken welke het beste was. Oudste kreeg orthiflor en jongste nu solgar

12. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Bedankt voor alle tips!

Vandaag bij het consultatiebureau bleek dat hij ook maar 30 gr was gegroeid in een maand.
    De arts heeft naar zijn groei, uitslag en zijn gespannen lijfje gekeken en zei ik durf je met 80% zekerheid te zeggen dat hij een koemelkallergie heeft. Ze wilde zelfs al een machtiging geven voor voeding.
    Heb nu richtlijnen mee voor een koemelkvrij dieet en dit ga ik 4 weken doen zodat ook de uitslag evt de kans krijgt om te minderen.
    Ook ga ik nog een lactatiekundige benaderen zodat deze nog even mee kan kijken naar hoe hij drinkt.
    Volgende week heb ik weer een afspraak. Voel me nu in ieder geval begrepen en hopelijk hebben we de oorzaak snel te pakken zodat ons mannetje rustig en pijn vrij is.

Nog even een vraag aan de mama's die borstvoeding gaven icm koemelkallergie hoe deden jullie dat met bijvoorbeeld uit eten? Bedoel je moet echt overal op letten.. kun je bijvoorbeeld ook af en toe uit eten en 24 u daarna speciale kunstvoeding geven en zelf kolven en weg doen of niet?
    Ik zou hem zo graag borstvoeding willen blijven geven maar een koemelkvrij dieet voor misschien nog wel 1.5 jaar vind ik best pittig eerlijk gezegd ..

Mocht dit dieet en de lactatiekundige niet voldoende helpen ga ik een osteopaat zoeken!

Shakes vindt dit leuk.
  13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het hangt er een beetje vanaf hoe de allergie van je kindje is en evolueert, denk ik. Mijn dochter had bijvoorbeeld een zeer zware koemelkallergie, in de zin dat ze echt geen eiwitten kon verdragen, hoe verknipt ook. Maar ze reageerde niet meteen op een fout, ik kon dat rechttrekken door daarna weer strikt het dieet toe te passen. Maar er zijn andere kinderen die bij het kleinste koekje al meteen vol eczeem staan bijvoorbeeld... Dat hangt van persoon tot persoon af.

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Kwa uit eten, alle restarants horen in principe de meest voorkomende allergenen op hun kaart te hebben staan. En eigenlijk overal kom ik al tijden tegen dat je met een allergie de kok even mag waarschuwen.
    Wij hebben eigenlijk nooit problemen ervaren daarmee. Even navragen vooraf kan nuttig zijn.

En voor dieetvoeding, jouw borstvoeding is 100% koemelk vrij. Meestal schrijven ze eerst pepti voor en daar zijn de eiwitdeeltjes alleen kleiner, maar nog wel aanwezig. Toen mijn jongste koemelk vrij at moesten we ook pepti geven, maar daar reageerde hij dus wel op....

15. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Mijn zoontje heeft er ook nog steeds veel baat bij :) Ik vind het zo jammer dat het niet vaker ter sprake komt, want als je een kind hebt met overgevoelige darmen en/of een moeizame ontlasting, dan kan een goede probiotica zoveel verlichting geven :)

Even voor @Mariahh: Orthiflor is enorm populair, maar niet koemelkvrij. Probactiol of Microbiol zijn dat wel.

16. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik adviseer ook altijd ouders op mijn werk om hun kinderen goede probiotica te geven na bijvoorbeeld een antibiotica kuur!

Die van solgar is ook zuivelvrij iig :thumup:

17. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Probiotica heb ik in huis gehaald al wacht ik daar nog 1 of 2 weken mee ivm elimineren van koemelk op dit moment. We zijn nu op dag 5 en uitslag in zijn gezicht is al een heel stuk minder!
    Krampen lijken ook minder te worden alleen hij is nog wel erg onrustig met slapen vooral ook maar we zijn pas op dag 5 ..
    Het dieet valt me erg mee ik had het super ingewikkeld verwacht maar A.H. eigen merk heeft bijv duidelijk op de achterkant staan of er melk inzit dan hoef ik alleen nog maar even te checken of er ook geen soja in verwerkt is ..
    Tot nu toe ben ik positief..
    Bedankt voor alle tips! Ik hou jullie op de hoogte

Aegyo en Shakes vinden dit leuk.
  18. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ben benieuwd! Veel succes! :)

Geef een koemelkvrij dieet in ieder geval ruim de tijd, want dat heeft het ook nodig :)

19. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Voor degene die over zijn gestapt naar een andere voeding, was in alle gevallen een provocatie test nodig??

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee. Bij ons vond de kinderarts de miserie vóór de switch naar neocate erg genoeg om geen provocatie te verplichten.

Deel Deze Pagina