Toenemende rugklachten kind 6 jaar

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Rizzoli, 2 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.829
    14.157
    113
    Wat mij heel erg hielp toen ik in een rolstoel kwam. "Het is een ding wat me helpt dingen te kunnen doen die anders niet mogelijk zijn". Ik kon geen lange stukken lopen (meer dan 400 meter) maar door die rolstoel kon ik wel mee. Al hadden we een standaard uitleen ding wat godsonmogelijk zwaar duwen was voor mn man.

    We konden met G wel naar de dierentuin, de lampionnenoptocht, de efteling, samen even boodschappen doen (al nam dat ding de hele achterbak in beslag, ach).

    Dat had anders niet gekund. Een rolstoel geeft ook opties en ja t ziet er in t begin stom uit. Nou mooiste jurk aan, deze prinses wordt gereden.
     
    Rizzoli vindt dit leuk.
  2. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.324
    810
    113
    Nou hij is bezorgd hoor. Haar vriendinnetje is hier vandaag spelen en die begreep ook wel waarvoor ze een rolstoel nodig had.
    Komt dat ding die bus uit; is het een kei blitse feloranje! En trots dat ze is.
    Echt er valt een last van mijn schouders af!
     
    Luna86, Dubbelgeluk, toch3 en 17 anderen vinden dit leuk.
  3. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.324
    810
    113
    Gisteren voor het eerst met de rolstoel op pad geweest. Ze heeft er heel de tijd in gezeten en vond het achteraf toch wel heel fijn om pijnloos op pad te kunnen.
    Er waren wel een aantal mensen die keken, maar niet naar of zo.

    Zelf ben ik eens op gaan letten op grote kinderen in buggy's, maar dat ziet er misschien nog wel "gekker" uit inderdaad.
    Vrijdag hebben we een afspraak bij de ergo, misschien maar eens praten of we geen rolstoel aan zullen vragen ipv een buggy.
    Maar wat is zo'n rolstoel een sta in de weg in je huis zeg, heb nu al blauwe schenen van er tegen aan stoten haha.

    Mijn man heeft er nog wel moeite mee, hoewel hij haar gisteren ook geduwd heeft. Dat vond ik heel knap van hem.
     
    Sophy, owly, spruitje80 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Mijn dochter kan ook geen lange afstanden lopen, geen idee waarom. Maar dus ook nog vaak de buggy. Ze is enorm lang voor haar leeftijd dus ik word vaak nagekeken.

    Ik vroeg mij af of jullie ook bij een chiropractor zijn geweest?
    Ik loop al bijna een jaar met rugklachten. Fysio kan niks meer doen, behalve massage om de spieren soepel te houden. Maar heeft ook aan gegeven om eens naar een chiropractor te gaan.
     
  5. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.324
    810
    113
    Nee daar zijn we nog niet geweest. Wachten nu even de osteopaat af
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.252
    5.204
    113
    De maartenskliniek is geen prive kliniek. De Maartenskliniek werkt samen met het Radboud. Een goede vriendin van mij is hoogleraar in Nijmegen en is verbonden aan beiden. Ik heb zelf ook weleens op de middelbare school, die op het terrein van de Maartenskliniek zit voor langdurig zieke kinderen een practicum gegeven.
     
  7. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.324
    810
    113
    Vandaag ben ik gebeld door iemand van de wmo dat ze haar eigen rolstoel krijgt.
    Super fijn en heel snel. Maar wel even een emo momentje hoor.
    Als alles helemaal goed rond is, krijgt ze hem al over een paar weken.
     
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.786
    113
    Dat is super fijn maar snap dat dit een emotioneel moment is.
     
    Rizzoli vindt dit leuk.
  9. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.324
    810
    113
    Klein minpuntje, kreeg vandaag een mail dat we hem zelf moeten betalen. Het was ook te mooi om waar te zijn haha.
     
  10. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Huh zelf betalen? Waarom zou dat moeten?
    Krijg je hem niet gewoon in bruikleen?
     
  11. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.412
    3.964
    113
    noord holland
    Even uit nieuwsgierigheid, bedoel je de school er direct achter? Want dat is een basisschool. Ook niet persé voor langdurig zieke kinderen, dat was vroeger vooral omdat toen de kinderafdeling in de kliniek zat en deze zit nu elders. Er zitten nu vooral kinderen met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking.
    Er zit daar nog een school, net naast t terrein dacht ik, en die is naar mijn weten voor kinderen met een psychische achtergrond, of dit een middelbare school is weet ik niet.
     
  12. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.252
    5.204
    113
    Het is al zo’n 20 jaar geleden, dus ik weet het niet meer zo goed. Het was in ieder geval 5 havo of 5/6 vwo, want daar gaven we de practica aan (was een student assistentschap vanuit de universiteit). Ik kan me niet meer herinneren in welk gebouw, gezien hoe lang het geleden is en we de practica door het hele land gaven. Ik woonde en studeerde zelf wel in Nijmegen. Ik weet alleen nog dat het een heel klein klasje was en dat de leerlingen allemaal wat hadden, in mijn herinnering zaten ze daar misschien intern?
    Even gezocht, gevonden denk ik: https://landelijk.socialekaartnederland.nl/organisaties/dominicus-college-de-monnikskap-nijmegen
     
  13. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.412
    3.964
    113
    noord holland
    Ah zo :thumup:. Ik klikte even door in de link en dan kom ik toch op een andere locatie uit, misschien dat ze er eerder inderdaad wel zaten maar inmiddels niet meer. Ik ken het namelijk helemaal niet en ik loop daar toch geregeld rond :roflmao:.
     
  14. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.252
    5.204
    113
    Ah ja, ik zie het, als je dan op de website doorklinkt, dan zie je dat er in 2012 ook vlakbij speciale zorgappartementen zijn gebouwd, misschien dat ze toen naar het gebouw van de rest van de school zijn verhuisd?

    We gaan wel wat off topic hier. ;)
     
  15. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.324
    810
    113
    Nee blijkbaar niet. Begrijp het ook niet zo goed.
     
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Misschien omdat ze de rolstoel thuis en op school niet nodig heeft? Wmo loket ff bellen?

    Wel jammer :(
     
  17. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Ik zou er wel even over bellen naar de wmo en je zorgverzekering
     
  18. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Is er al aan kissing spines (syndroom van Baastrup) gedacht? Het is zeldzaam bij kinderen en adolescenten en wordt vaak over het hoofd gezien. De symptomen die jij beschrijft, had mijn man al vanaf jongs af aan en werden steeds erger. Op een gegeven moment kon hij geen 10 minuten meer lopen. Omdat hij zo jong was, had niemand hieraan gedacht, tot een oudere kennis van zijn ouders het had en de klachten van mijn man herkende. Mijn man is uiteindelijk geopereerd. Dit klinkt heftiger dan het was, de operatie was onder lokale verdoving en duurde maar kort. Het is al heel lang geleden, maar hij heeft nooit meer zo'n rugpijn gehad. Sterkte, ik hoop dat ze uiteindelijk toch nog iets voor je dochter kunnen betekenen!
     
  19. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.786
    113
    Wat vervelend! Ik zou ook contact opnemen met de verzekering, toch apart, het is niet voor de lol.
     
  20. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.324
    810
    113
    Ik ken dit enkel bij paarden eigenlijk. Ik zal het er ook eens met de osteopaat over hebben. Bedankt voor de tip!
     

Deel Deze Pagina