Kinderen die zeuren om eten als ze komen spelen / op een verjaardag

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Iertje81, 4 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ja ik kan daar dus enorm slecht tegen. Van die kinderen die continu (af en toe irriteert me ook) om eten vragen…

    Speelafspraakjes hier thuis. Dan hebben ze net een snoepje gehad na school en een kwartier later al: wat krijgen we nu?

    Vandaag partijtje gehad van Ies. Wij hadden zo’n arrangement van onbeperkt limo, een snoepzakje, patat met saus.

    Patat in hun mik. Snoep erin. ‘Wanneer komt de taart? Isabel, was ik te laat voor de taart? Wij hebben hier altijd taart? Ik wil taart! Waarom is er geen taart? Mogen we zo bij de balie nog snoep uitzoeken? Ik ga vragen of ik poffertjes mag’

    Ik dacht dat ik gek werd o_O maar wilde ook niet meteen snauwen door te zeggen dat het klaar was en ze hun monden dicht mochten houden :p

    Hoe doen jullie dat met vriendjes die zeuren om eten en daar lekker consequent mee door blijven gaan o_O
    De ‘je mag een appel en dat willen ze dan opeens niet’ fase ken ik ondertussen wel :p
     
    Zara75 en Lies1611 vinden dit leuk.
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    Ik herken het eigenlijk gelukkig niet.
    Ik maak al vanaf dat de kinderen heel klein zijn monkeyplatters. Dus ook toen zij in de kleuterklas de 1e vriendjes meenamen. Onze kinderen waren dat allang gewend en dat werd zo geintroduceerd door hen aan vriendjes: " als we straks thuis zijn maakt mama een heel groot bord met fruit, groente en snoepjes of koekjes.
    Hier hebben we nooit gezeur om gehad, want geen enkel vriendje (van beide kinderen) kende dat van thuis en vonden het geweldig.
     
    Sado vindt dit leuk.
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    O, wel 1 ding. Niet op een kinderfeestje, maar een kind van vrienden vraagt altijd om een 2e stuk taart.
    Op zich zou je denken: joh, wat maakt het uit, er is vast genoeg taart.
    Dat is ook zo, maar alle andere ouders vinden 1 stuk taart voldoende voor hun kind.
    En hij vraagt daar altijd rond 5 uur om, zodat hij zn buik daarmee kan vullen. Want op verjaardagen blieft hij alleen friet als avondeten. En er is bij mij bergen eten, in allerlei soorten, maar geen friet.
    En daarom dus een 2e stuk taart omdat hij de rest weigert.
     
  4. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.636
    1.193
    113
    Als de vrienden van m'n kinderen na school hier spelen mogen ze, net zoals m'n kinderen, een redelijk gezonde snack, rijstewafel en stuk fruit ofzo That's it, take it or leave it. Op school wordt er genoeg gesnoept, dus doordeweeks thuis gaat dat niet gebeuren.
    In de weekende mogen m'n kinderen en hun vriendjes wel koek of een donut ofzo, maar gewoon eentje. Heb je daarna nog steeds trek dan mag je gewoon een boterham. Als ze zeuren, blijf ik gewoon vriendelijk zeggen dat het niet gaat gebeuren.
     
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Fijn dat jij dat niet kent en een gezond stuk fruit op tafel heb staan…

    gelukkig werkt dat niet bij iedereen zo en herken ik het dus wel..
    Tsja ik ben best wel duidelijk…. Nee is nee zeg maar :|
     
  6. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Eigenlijk nooit kinderen gehad die zeuren om snoep ofzo.

    Maar wat ik wel snap is dat ze zeuren om taart.
    Een kinderverjaardagsfeestje zonder taart zou ik ook heel vreemd vinden , voor een kind is de taart toch wel een hoogtepunt.
    Dat een volwassene het onnodig vindt, soit, maar voor kinderen.... zonder taart een speelafspraak met een groepje, met taart een verjaardag.

    Maar zo zie ik het.


    En bij speelafspraakjes, kinderen die zeuren, die kap ik gelijk af. Ik hoef geen geschooi om snoep oid.
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  7. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Oh ja heel irritant xD ik kan dan ook gewoon volhouden thats not gonna happen! :p
    Of van die kindjes die t dan via je eigen kids speelt en dat ze dan komen ja, die en die heeft nog trek mogen we een koekje? Haha soms geef ik ze een stuk fruit dan, willen ze die niet is t pech!

    Waar ik ook slecht op ga is "ik lust geen bruin brood, groente, etc" maar als je vraagt of ze het wel eens geproeft hebben heel hard nee schudden! En dan van hun ouders hoort dat ze dat dan ook niet hoeven! Nekharen overeind vindt ik dat....

    Laatst een nichtje te logeren die haar eigen brood meegenomen had (bolletjes) omdat ze onze normale volkoren boterhammen niet zo lekker vond... ja ik vind daar wat van! (Heb t voor me gehouden hoor) maar door dit soort acties vind ik het gelijk al minder leuk om haar uit te nodigen om te komen slapen... ik weet het stom, maar irriteer me er wel aan :)
     
    Iertje81 en Athina vinden dit leuk.
  8. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.477
    5.135
    113
    Vrouw
    Hier was dat alleen als kleuter, nu ze ouder zijn, doen ze dat gelukkig niet meer. Of het is mijn eigen dochter die denkt; als er iemand te spelen is mag ik vast wel een extra snoepje. (Hier is het: uit school een snoepje. Op school wordt niet gesnoept) Op woensdagmiddag mogen ze wel een tweede maar niet op de andere dagen omdat het dan te dicht bij etenstijd komt.

    Toen ze jonger waren en bleven zeuren dan vroeg ik meestal of ze honger hadden en nog brood of fruit wilden. Als ze dan nog zeurden werd ik wel streng, hoor. Nee is nee
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    Op een kinderfeestje met vriendjes van school hebben wij nooit taart. Ook niet gehoord op feestjes van anderen hoor. We hebben wel taart op de "grote" verjaardag.
     
  10. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.378
    3.896
    113
    noord holland
    Hier één keer een klasgenootje gehad die voor t eerst kwam spelen en die zelf de koelkast opende en vroeg wat we te eten hadden want ze had honger :eek:. Ik heb t maar onder 'andere normen en waarden' geschaard....:roflmao:....meisje was Pools en pas vanaf een jaar of 6 in Nederland en vanaf toen ook een 'sleutelkind'...in de zin van sleutel om de nek, zelfstandig naar huis en wachten tot ouders van het werk thuiskwamen.
    Ze kreeg uiteraard wat te eten, ze hoefde echt geen honger te hebben. Heb dus eerst iets normaals te eten gegeven, geen snoep of koek. Dat hebben ze erna pas gekregen.
    Bijzonder was t wel :rolleyes:.

    Een keer een barbecue-feestje gegeven ipv een middagfeestje bij mijn dochter en mezelf (zijn vlakbij elkaar jarig). Dus in plaats van taart, chips en snoep dus lekker barbecuen met van alles erop en eraan. Vroeg m'n nichtje erna 'en waar is nu de taart?' :roflmao:. Ik snapte de vraag overigens best hoor, normaal is er taart. Maar nu hebben we t feestje anders gevierd en hadden we geen taart. Ze kreeg nog wel een ijsje ;).

    Overigens hadden we laatst een feestje elders en toen er toastjes en kaasjes e.d. op tafel kwamen liep een ander nichtje er meteen heen en heeft 10-15 min daarvan alles staan afsnijden en opeten :eek:, bleef gewoon al die tijd staan en naar binnen schuiven. Dat vond ik op zich ook wel bijzonder dat er niets van gezegd werd. Ja pas nadat ze die 10-15 minuten er van alles stond in te schuiven werd er een keer gezegd dat ze nu wel even moest stoppen met eten. Ik ben zelf meer van, pak gerust een toastje, daarna ga je even spelen en wat later pak je weer een keer iets, enz. Ik vond het dus wel bijzonder :roflmao:.
     
  11. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Ik kan er niet wakker van liggen. Ik snap het wel, snoep en koek ed is lekker; nee heb je, ja kun je krijgen. En met taart op een verjaardag ook, voor sommige kinderen hoort dat er toch bij. Aan ons als volwassenen om grenzen te stellen. Als ze bij een (soms misschien paar keer herhaaldelijke) nee, blijven vragen, dan vind ik het soms wel vervelend worden, maar meestal snappen ze het wel.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    Wat een ontzettend vreemde reactie op mij. Ik geef gewoon antwoord op de vraag. En "gelukkig" werkt dat niet bij iedereen?
    Lijkt mij juist prettig als het wel werkt.
     
    Seffie, RobinBird, Saartje33 en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    9.979
    11.660
    113
    Vrouw
    Ik heb nooit taart bij de verjaardagsfeestjes van onze kinderen. Wel altijd een lekkere koek, cake versieren oid. Dus wel iets lekkers, niet standaard iets bij het drinken. Maar een echte taart? Nee nooit. Daar doe ik mijn eigen kinderen geen plezier mee, met een lekkere koek oid weer wel, dus doen we dat. Wel zo makkelijk ook:thumup:

    Ik heb wel eens een vriendje over de vloer gehad dat best brutaal was en om dingen vroeg. Ben ik heel simpel in: krijg je niet!
    Hij kwam ook eens binnenlopen: ik heb dorst, mag ik wat drinken? Natuurlijk, hier is een beker water. Hmmm dat vond hij niet zo leuk, maar dronk het wel op:thumup:
     
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.746
    15.178
    113
    Ik weet niet zo goed wat haar afkomst toevoegt. Ik ben zelf van Poolse komaf en heb een grote, Poolse familie en we trekken doorgaans niet de koelkast bij elkaar open, ook de kinderen doen dat niet ;)
     
    Ysabella en Anakin vinden dit leuk.
  15. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.691
    7.734
    113
    Vrouw
    Waarom zo’n onaardig berichtje? Of lees ik het nou verkeerd :oops:
     
    tuc en Sado vinden dit leuk.
  16. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.513
    7.310
    113
    Ja, op de verjaardag zelf met familie etc snap ik dat.

    Maar op een kinderfeestje niet. Hier vinden ze het juist vreemd als ze taart krijgen op een kinderfeestje :D
    Ze doen wel eens plakjes cake versieren, of cupcakes met fondant bekleden en dan zelf opeten.
    Ligt er ook aan wat voor feestje het is, hoe laat het begint etc.

    Ik herken niet echt het gedram uit de OP, zou ik me ook heel ongemakkelijk bij voelen. Wat er op jullie feestje wordt aangeboden is toch helemaal prima!

    Dochter is wel eens ergens wezen spelen waar ze maar plak brood mochten pakken als ze trek hadden, op zich prima natuurlijk, maar dat mijn dochter er vervolgens 5 met hagelslag weg werkte vonden ze niet raar, ik vond het niet leuk, kind wou 's avonds niet meer eten en had tegen het naar bed gaan weer trek :rolleyes:
     
  17. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.513
    7.310
    113
    In combinatie met snoep/koek schrijft ze toch ;)

    En het is wel zo, als het er staat eten ze het wel.

    Toen de kinderen kleiner waren ging ik vaak met hun + vriendinnetjes middag naar het zwembad. Dan nam ik altijd een grote broodtrommel mee vol met voorgesneden rauwkost en fruit (lekker koel en vult vocht aan), als ik geluk had kon ik nog wat krijgen, maar meestal was het al op :roflmao:
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    #18 GroeneBomen, 5 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2023
    Vriendje van zoon is 1 grote afvalbak: altijd ruimte haha
    Zelfs als hij weg gaat weer naar huis komt hij vragen 'ik heb zo'n honger! Mag ik wat mee naar huis????' Kerel, ik zie vanaf hier je huis al!

    Ik zeg gewoon dat hij moet stoppen met zeuren.

    (Zijn ouders staan er net zo in hoor haha, die worden ook wel flauw van zn gebedel)

    Met feestje van de oudste hadden we ook zo'n pakket bij t krijspaleis. En toen waren er 2 jochies echt super hongerig: ze kwamen van sport: wedstrijden gespeeld. Ik heb toen, omdat de taart ook pas uur later was ingepland, voor iedereen chips gekocht daar nog.


    Na school is alleen een snoepje hier ook onvoldoende, al die jongens zijn hongerig dus dan mogen ze wel vragen van mij. Ik maak standaard eten na school. Eerst ff snoepje, dan maak ik gelijk fruit of of tosti of brood of popcorn oid. Anders trekken ze krom. Onze zoon is niet een grote eter,maar zn vriendjes hebben wel een goede eetlust. De meesten eten zo 2 broodjes weg na schooltijd, dus ik snap echt wel dat een snoepje niet vult haha
     
    Seffie en Saartje33 vinden dit leuk.
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Dat doe ik ook maar zijn ene vriendje is net een stofzuiger :roflmao: daar stop ik eerst boterhammen in haha
    Ventje heeft een normaal gewicht verder. Gewoon altijd honger :|
    Als ik 2 borden vol maak voor hapjes, is t binnen 10 minuten op en 'mag ik nog wat???' Ik ben langer bezig met klaarmaken dan zij met eten...
     
    Saartje33, NiVa0230 en tuc vinden dit leuk.
  20. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Hier een keer tompouce gedaan op kinderfeestje..... die bleef overal staan:p:roflmao:
     
    Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina